Teknisesti avuton 130%

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
ninnithequeen

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Miten te naiset jaksatte katsella äijää, joka ei esmes pyykkää tai silitä? Tunnen myötähäpeää aina, kun luen näistä arjen antisankareista.
Mulla on hyvä selitys tohon: mä en ANNA sen pestä pyykkiä tai esim. imuroida. Kun se ei osaa ja siitä ei tule kuin sanomista ja riitaa. Parempi tehä itte vaan.

Paitansa se silittää itte, jos joskus on tarvis.
Dr.Diarrhea

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Kaikki osaa imuroida. Saahan sitä äijän tekemään tahallaan paskaa jälkeä, jos aina ulvoo vieressä ja arvostelee. Pikku porkkanaa, kuten pimppipalkintoa, niin pölyatomit löytävät tiensä pölypussiin.

EDIT: porkkanaa jopa
Viimeksi muokannut Dr.Diarrhea, 06.04.2007 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BettyB.

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Pikku porkkaa, kuten pimppipalkintoa, niin pölyatomit löytävät tiensä pölypussiin.
Pillulla EI kiristetä.
ninnithequeen

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ei kun se ei oikeesti osaa. Sen silmät ei vaan näe villakoiria nurkissa, siis juuri niitä jotka pitäisi imuriin imaista.
Rouva Pupu

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Jotenkin huvittavaa, että on olemassa puolisoita, jotka sallivat puhuttujen perusjuttujen laistamisen. Ei kyse ole siitä, ettei osaa, vaan siitä, että aina on löytynyt joku urpo, joka on tehnyt asian laistajan puolesta.
Yksinkertainen vastaus: Mä haluan pyykätä, hoidan mielestäni asian paremmin/tykkään hommasta. Oikeasti mies osaa kyllä samalla tavoin pyykätä, siivota, tiskata etc. Silityksen saa hoitaa ja useimmiten kokata, kun kerran osaa paremmin. Ja tiskata aina välillä kun emäntä ei jaksa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti: Mulla on hyvä selitys tohon: mä en ANNA sen pestä pyykkiä. Kun se ei osaa ja siitä ei tule kuin sanomista ja riitaa. Parempi tehä itte vaan.
sä et nyt osaa. kun tulee tunne että tahtoo uusia vaatteita, mutta toinen mankuu rahan menosta niin eikun ukko pyykinpesuun. se on vaikea käsittää miten joku saa nykyisillä koneilla vaatteet yhdellä pesuohjelmalla vituiks, mutta tämä on mahdollista! ja sit on niinku pakko hankkia niitä uusia vaatteita... ja miäs on onnellinen kun ei tuu huutoa vaikka pilas koneellisen tavaraa.

(vinkki: valkkaa ne vaatteet mitä et muutenkaan käyttäs ja anna ne pesuun, muuten voi käydä että se pesee pilalle sen lempipaidan mitä ilman ei voi elää)

ahhahaa. ja mä olen sentään tässä perheessä se joka käyttää voimatyökaluja ja osaa ajastaa videot.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Dr.Diarrhea

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:Jotenkin huvittavaa, että on olemassa puolisoita, jotka sallivat puhuttujen perusjuttujen laistamisen. Ei kyse ole siitä, ettei osaa, vaan siitä, että aina on löytynyt joku urpo, joka on tehnyt asian laistajan puolesta.
Yksinkertainen vastaus: Mä haluan pyykätä, hoidan mielestäni asian paremmin/tykkään hommasta. Oikeasti mies osaa kyllä samalla tavoin pyykätä, siivota, tiskata etc. Silityksen saa hoitaa ja useimmiten kokata, kun kerran osaa paremmin. Ja tiskata aina välillä kun emäntä ei jaksa.
Sinun tapauksessa ei ole kyse laistamisesta, vaan lähinnä työnjaosta, järkevästä sopimisesta. Itse tarkotin sitä mieskunnan pohjasakkaa, jotka eivät muka osaa näitä perusjuttuja, ja joilla on aina ollut joku joka tekee ne heidän puolestaan.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Jotenkin huvittavaa, että on olemassa puolisoita, jotka sallivat puhuttujen perusjuttujen laistamisen. Ei kyse ole siitä, ettei osaa, vaan siitä, että aina on löytynyt joku urpo, joka on tehnyt asian laistajan puolesta.
kai tuo on pahempana nimenomaan niiden keskuudessa joilla asia pitää olla just sillä tietyllä tavalla, muuten se on väärin. jos pystyy kestämään sen että toinen laittaa asiat eri tavalla niin ei tule sellaista "anna mä laitan, sä et kumminkaan osaa"-juttua. kunhan muistaa että perunoitten pohjaan palaminen ei ole maailmanloppu, niitä saa kaupasta lisää. ja luulis oppivan nopeemmin jos joutuu itse korjaamaan virheensä :wink:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Dr.Diarrhea

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Näissä parisuhdekuvioissa, kuten siivouksessa pätee vanha kysymystoteamus: oletko mielummin oikeassa vai onnellinen? Yhtä hyvin voi tuoda esiin sen, että 70 prosentissa parisuhderiitoja ei ole voittajaa.

Haluaako joku kuulla lisää "elämänviisauksia" 8)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Niba »

BettyB. kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:Pikku porkkaa, kuten pimppipalkintoa, niin pölyatomit löytävät tiensä pölypussiin.
Pillulla EI kiristetä.
On kiristetty, kiristetään ja tullaan kiristämään! :evil:
Pyyhin Netikettiin..
Storia

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Storia »

Niba kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:Pikku porkkaa, kuten pimppipalkintoa, niin pölyatomit löytävät tiensä pölypussiin.
Pillulla EI kiristetä.
On kiristetty, kiristetään ja tullaan kiristämään! :evil:
Kiristämisessä ei ole mitään palkintoa, joten juu-u - ei kiristetä. Niba, sä oot niin kyynikko...satutettu...tai niin jämähtänyt...että en edes halua tietää lähemmin.

:? miks mä oon tähän aikaan täällä? Jäin heti koukkuun. Vaarallista tämä kitinä.
Sheetlord

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Sattuu sitä helpdeskillekin.

Ajattelin aktivoida pitkästä aikaa kotisivuni. Tietenkään liittymän hallintatunnuksia ei löydy mistään. Soitto ISP:lle, lupaavat lähettää postissa.

Parin päivän päästä tulivat, ftp-ohjelma auki. Ei saa yhteyttä. "No jo nyt on perkele". Yritän varmaan kymmenen kertaa, ei apua. Juuri ennen kuin aioin soittaa vanhatestamentillisen raivon vallassa palveluntarjoajan helpdeskiin, ajattelin vilkaista sähköpostiani. Ei nouda uusia. Minkäköhän takia?

Wlan-kortista virta pois päältä :oops:
Smailer

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Smailer »

del
Viimeksi muokannut Smailer, 07.09.2007 8:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Kaikki osaa imuroida.
Kaikki naisetkaan osaa. Yksi kaikkitietävä tuli joskus huutelemaan, että käytän imurin matto/lattiasuuttimia väärinpäin. Otti karvareunuksen pois päältä ja alkoi kolistelemaan kovalla muovisuuttimella lattioita. Saatana.
CandyMan

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Siihen samaan syssyyn ne mutsit vois opettaa poikansa ihan vaan vaikka pesemään pyykkiä, silittämään ja istuttamaan kukkia. *köh*
Perusjuttua, mitä opetusta noissa vaaditaan?
Kuinka moni osaa käyttää ompelukonetta? Aika tekninen ja monimutkainen vehje, ainakin se mitä minä joskus yritin opetella käyttämään.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Ann »

bedlam kirjoitti:Otti karvareunuksen pois päältä ja alkoi kolistelemaan kovalla muovisuuttimella lattioita.
Ettet vaan olis kolistellut kovalla sen karvareunusta.
Rotan aivot valtasivat pääni.
bedlam

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ann kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Otti karvareunuksen pois päältä ja alkoi kolistelemaan kovalla muovisuuttimella lattioita.
Ettet vaan olis kolistellut kovalla sen karvareunusta.
Kolistelen sua karvakolmiolla korvaan.
Dr.Diarrhea

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

bedlam kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:Kaikki osaa imuroida.
Kaikki naisetkaan osaa. Yksi kaikkitietävä tuli joskus huutelemaan, että käytän imurin matto/lattiasuuttimia väärinpäin. Otti karvareunuksen pois päältä ja alkoi kolistelemaan kovalla muovisuuttimella lattioita. Saatana.
Pointtini koski lähinnä sitä, että aikuiset suhteessa elävät ihmiset sallivat tämäntyyppisen laistamisen, jossa vedotaan osaamattomuuteen, vaikka taustalla on joku ihan muu syy. Kaikki-sanahan on palstakeskustelussa tuomittu häviämään aina, kun joku viitsii tämän sanan haavoittuvuuden ilmi tuoda. Mainitsemasi "kaikkitietäväkin" ilmeisesti jatkossa tietää tämän olennaisen seikan imuritekniikasta, jotta ei voi vedota osaamattomuuteensa puhuessaan laiskuudestaan.
bedlam

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Mainitsemasi "kaikkitietäväkin" ilmeisesti jatkossa tietää tämän olennaisen seikan imuritekniikasta, jotta ei voi vedota osaamattomuuteensa puhuessaan laiskuudestaan.
Ei tiiä, kun ei se uskonu mua. Nauroi vaan, että enhän minä nyt miehenä moisista asioista voi tajuta.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Duunin uudessa mikroaaltouunissa on kaksi nappulaa. Toisesta valitaan watit-voltit-mitkälie ja toisesta aika. Joku oli kääntänyt tehonappulan nollille, jonka seurauksena pitkäkään aika ei kovin kuumentanut ruokaa. Tästä hätääntyneenä paikalle oli tilattu korjausmies, sillä onhan se kamalaa kun mikro lakkaa toimimasta viikossa. Uusi mikro!

Itse vartuin 25-vuotiaaksi ennen kuin kuulin pesukoneen rummun kuljetustuista. Muuton jälkeen intouduin pesemään pyykkiä ja kauhistelin koneen kovaäänistä räminää. En tarkasteluissa löytänyt mitään poikkeavaa, joten pehmustin koneen ulkoapäin tyynyillä jottei se kolkkaisi kaakeleihin. Ihmettelin kyllä lattialle sinkoilleita ruuveja ja toimeliaasti ruuvasin ne takaisin paikalleen löytämiini reikiin. Kun nämäkään toimenpiteet eivät auttaneet, kolmannen koneellisen kohdalla rähisin silloiselle miehelle miten paska hänen koneensa on kun pitää meteliä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
elco

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja elco »

Melnais kirjoitti: Itse vartuin 25-vuotiaaksi ennen kuin kuulin pesukoneen rummun kuljetustuista.
Jännää. Mulla meni kahta viikkoa vaille 35:ksi...
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tapahtui taannoin opiskelija-asuntolan pyykkituvassa:

Olin kokeilemassa ekaa kertaa sellaista kotikuivapesusysteemiä, jossa puhdistettavat vaatteet laitetaan suuren, pakkauksen mukana tulevan muovipussukan sisään pesukemikaalin kera, ja koko homma kuivausrumpuun pyörimään. Tuvassa oli joku ilmeisen krapulainen juurikasvuvosu, joka kävi keulimaan aiheesta Kuivausrumpuun ei saa laittaa muovia. Selitin ystävällisesti, että kyseessä on ihan kuivausrumpuun tarkoitettu systeemi, mutta vosu jatkoi messuamistaan muovista. Sehän on muovia! Etkö saatana tajua, että muovi sulaa sinne!!?! Kuinka tyhmä voi ihminen olla!11! Yritin sytyttää rakkaan lähimmäiseni päässä hieman valoa esittämällä kysymyksiä siitä, miten hän luulee kyseistä tuotetta voitavan myydä kaupoissa, jos muka ohjeen mukainen käyttö pilaa kuivausrummun - tuloksetta. Kerroin myös, että esimerkiksi kouluni ammattilaistason silitysjärjestelmässä olevien silitysrautojen pohjat ovat muovia = muoveja on erilaisia. Ei olisi kannattanut vaivautua.

Muija yritti ensin fyysistä päällekarkausta, ja todettuaan ettei sillä menettelytavalla saisi minua luopumaan aikeistani, otti lopulta henkilötietoni ylös, jotta voi käräyttää minut huoltoyhtiölle kun rumpu hajoaa. :roll:
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja sipsi »

elco kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Itse vartuin 25-vuotiaaksi ennen kuin kuulin pesukoneen rummun kuljetustuista.
Jännää. Mulla meni kahta viikkoa vaille 35:ksi...
?!?!?!?
Mä en oo ilmeisesti kuullu vieläkään.
Sitäpaitsi sehän on vaan nastaa, ku kone hurisee ja rämisee ja liikuskelee ympäri ämpäri kylpyhuonetta.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriDaavid

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Itse vartuin 25-vuotiaaksi ennen kuin kuulin pesukoneen rummun kuljetustuista.
Jännää. Mulla meni kahta viikkoa vaille 35:ksi...
Minäpä opin tuon jo 7 vuotiaana. Muutimme uuteen taloon, jossa pesukonekin oli uuden uusi. Se sitten kovin hyppi ja pomppi ja syyksi paljastuivat kuljetustuet, joita ei oltu muistettu poistaa.

Mutta alumiinivanteiden vaatiman jälkikiristyksen opin vasta about 3 vuotta sitten.
Dr.Diarrhea

Re: Teknisesti avuton 130%

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

NuoriDaavid kirjoitti: Se sitten kovin hyppi ja pomppi ja syyksi paljastuivat kuljetustuet, joita ei oltu muistettu poistaa.
Voi jeesus! Mun "Karkki" kilahtaa kympillä aina, kun luoppulinkous pärähtää käyntiin. On rikkonut altansa kaakeleita. Täytyykin tsekata toi kuljetustukijutska :oops: Minkänäköiset ne yleensä on ja mistä ne löytyis? Pitääkö ne sitä rumpua paikoillaan, jolloin se ei sit pääse käydessä elään, jos ei tukia poista, vai olenko ihan kujalla?
Vastaa Viestiin