Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
räsy

Re: Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Viesti Kirjoittaja räsy »

a..n..t..e..e..k..s..i..ii.. tämä nukkuneisuus ajankohtaisiin aiheisiin, mutta piti olla yhtä mieltä, että hidasta julkisuus on.
Minulla on hammaslääkäri aika elokuun lopussa.

Hammaslääkäreissä haisee inhottavalle, kohtasin sen saman hajun posliininmaalaus harrastuksessa, jonka jouduin jättämään kesken ihan sen hajun takia. En tiedä mistä se öljy on peräisin, neilikkaa tai jotain sellaista.
Bliss

Re: Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Nopeaa hoitoa vaativissa asioissa olen käyttänyt yksityistä puolta aina. Maksan mielelläni siitä, että pääsen lääkäriin silloin kun on tarvetta, ja jonottamatta tuntikausia.
Tämä mennyt syksy ja talvi tietty ovat potkineet päähän kaikessa mahdollisessa hoitoasiassa. Yksityiseltä on saatu lähetteitä (lapselle siis) Jorviin, jossa sitten jonotetaan useita tunteja, jotta voidaan ottaa ihan samat kokeet, jotka jo yksityisellä lääkäriasemalla otettiin... :roll:
Toisaalta, joka kerran jonotettuamme, kun on tullut siirto osastolle, siellä osastolla sekä lastani että minua (kun olen lapsen kanssa sairaalaan jäänyt) on kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä. Päivystyspoli on mun mielestä ainoa jossa siellä tökkii. Suurimman osan ajasta päivystyksessä on yksi lastenlääkäri, joka hoitaa samalla myös synnytysosaston sekä muut lasten vuodeosastot. Että silleen.
Pojan kanssa käydään säännöllisesti useita kertoja vuodessa myös julkisen puolella, vammansa takia tullaan olemaan vuosikausia Lastenlinnan lastenneurologian kohtalaisen tyytyväisiä asiakkaita (sillä varauksella siis tyytyväisiä, että systeemi ei juuri muutu, ja että lääkäri pysyy samana!) Pahaa sanottavaa ei ole myöskään neuvolatoiminnasta, tai lapsen hammashuollosta. Itse en ole kunnallisella hammaslääkärillä käynyt kahteenkymmeneen vuoteen. Nyt tosin ajattelin tilata ajan tarkistukseen, jos sen vaikka sais ennen vuodenvaihdetta....
Mulli75

Re: Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:Itse en ole kunnallisella hammaslääkärillä käynyt kahteenkymmeneen vuoteen. Nyt tosin ajattelin tilata ajan tarkistukseen, jos sen vaikka sais ennen vuodenvaihdetta....
Itse kävin nuorempana kunnallisella hammaslääkärillä. Muistan kun vähän alle 3-kymppisenä aloin varaamaan itselleni aikaa kunnalliselta sanoivat töykeän suorasti ettei heillä ole resursseja mene yksityiselle. Tämän jälkeen en ole miettinytkään varaavani aikaa hammaslääkärille kunnalliselta koska yksityiseltä olen saanut ystävällisen kohtelun ja palvelun nopeasti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mulli75 kirjoitti:Muistan kun vähän alle 3-kymppisenä aloin varaamaan itselleni aikaa kunnalliselta sanoivat töykeän suorasti ettei heillä ole resursseja mene yksityiselle. Tämän jälkeen en ole miettinytkään varaavani aikaa hammaslääkärille kunnalliselta koska yksityiseltä olen saanut ystävällisen kohtelun ja palvelun nopeasti.
Kannattaa vaan varailla niitä aikoja, vaikka tarkastus menisikin 6kk päähän. Hoitotakuu tarkoittaa sitä, että ainakin hesassa saattaa päästä yksityiselle julkisen ollessa tukossa. Ei se ajanvaraaminen kuitenkaan maksa mitään.
NuoriDaavid

Re: Terveydenhuolto: Miksi julkinen ylipäätään hoitaa 'akuutit'?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Espoossa vastataan tk:ssa joka toiseen puheluun

Tämä kertoo julkisen sektorin problematiikasta. Yksityispuolella, jossa jokainen soittaja on potentiaalinen asiakas ja siis potentiaalinen tulonlähde, ei tällaista pääse käymään.
Vastaa Viestiin