Yönmustaritari kirjoitti:Gattagan 60 kiloinen keho 0,5m varrella tekee sen ~300Nm .
Hei siis painan enemmän kuin 60 aina, mutta kyllä se valitettavasti alle 70 jää jos en treenaa ja muista syödä. Vähän 185-senttiselle. Humanoidia. Unelmoin, että jos joskus olisi kuria kunnon treeniin ja ylläpitäsin sitä, tuollanen timmilihainen 75 kg tekisi minusta jo Adoniksen
(tai sitten ei). Yhtenä talvena n. 10 v. sitten muistakseni lihoin jo melkein 80 kiloon, mutta silloin tulikin läskistä jenkkakahvat ja seksy pömppämaha.
Sheetlord kirjoitti:Gattaca kirjoitti:Tosimies vaihtaa itse
Tässäkin voi mennä vikaan. Itselle asenne "kyllähän minä tällaisen pikkuhomman osaan itsekin" tuotti juuri 250 euron ylimääräisen laskun, kun hommasta ei tullut valmista vielä kolmenkaan yrityksen jälkeen.
Joskus tosiasioiden tunnustaminen ja ammattilaisen apuun turvautuminen on viisautta.
Ruahahahaha!!
Kyllä ovat rengasliikkeen Äijät keskenään nauraneet kun sinä Neiti toit auton sinne omien räpellystesi jälkeen. Ei osaa renkaita vaihtaa!!
Siis vaikka renkaiden vaihto on raskasta, sehän on ihan helpommasta päästä käden taitoja.
Minä kun olen luullut olevani "mieheksi" harvinaisen taitamaton ja motorisesti kömpelö, peukalo keskellä kämmentä jne (koulun käsityönumero oli aina kutonen) .. kiva sitten kuulla että pullomössösukupolven uusavuttomuus pahenee ja tilanne tasoittuu.
(no niin. Vaihdatin sis eilen rengasfirmassa. Ei siksi etten olisi voinut vaihtaa itsekin kuten aina ennenkin.. vaan koska homma ON raskas ja lisäksi halusin renkaille tasapainotuksen. (seliseli) Monta vastapainoahan tuo laitteli. Lantikan ohjekirja sanoo paineiksi kylmänä 1.8, raskaalla kuormalla 2.1. Sanoin että minusta kuulostaa pieneltä se 1.8 joten duunari sanoi että laitetaan 2.0. Toivottavasti ei ole liikaa kun kuumenee helteillä. Kuulemma pitää kiristää pultit 100 km. jälkeen.)
Mutta siis varsinkin Wanhan Kansan silmissä vain Häpäisee itsensä, jos ei itse renkaita vaihda. Siellä tilallani minulle kävi pari viikkoa sitten näin:
Olin ajanut vm 1970 mallisen Massey Fergusonin (se on siis traktori)kuivurirakennukseen talveksi. Sitten piti keväällä ottaa se ulos. Akku oli luonnollisesti tyhjentynyt ja kas perkele, oikea eturengas oli tyhjä! Akun ladattuani ajoin vempeleen ulos pelkällä vanteella, viisi metriä. Auton tupakansytyttimeen liitettävällä kompressorilla ei paineet pysyneet sisällä, ja löytyikin murtuma venttiilistä.
Siinä sitten 89 wee eno ohjeistamaan että eikun kasaat lautoja tai jotain tunkin alle, nostat ylös, irrotat renkaan ja viet liikkeeseen uutta sisärengasta varten. Minä kävin kaivelemassa varusteita vajoista, ja kuinka ollakaan, niiin isoa avainta niille pulteille ei löytynyt koko talosta. Pultit oli lisäksi pahannäköisesti ruosteessa. Eikä löytynyt tarpeeksi paljon lyhyttä laudanpätkääkään tai jotain muuta rojua alustaksi pienelle auton tunkille.
Tällä väin eno ehti moneen kertaan kyselemään, että jokojoko irrotit renkaan, ihan helppoa se. Kouluttaakseni vanhusta pidin päivän väliä ja sanoin, ettei tänään ollut tarkoituskaan vaihtaa. Arvaan loukkasi vanhusta syvästi. Mutta vittu, minun traktorihan se nyt on!
Sitten soitin rengasliikeeseen ja kysyin että paljon maksaa jos käytte irrottamassa sen renkaan, vaihdatte sisärenkaan, tuotte takas ja asennatte paikalleen. No kolmekymppiä. Siis kolmekymppiä sisärenkaineen, ajoineen ja töineen!
No, rengasliikeen äijä tuli apupoikineen. Niillä oli ihan huge tunkki, eri kaliiperia kuin autoissa. Avaimessa taas oli metrinen varsi, jonka päällä pomppien huoltomies sai pultit irti. Ja seuraavana päivänä rengas korjattuna takaisin ja laittoivat paikalleen.
Mutta vittu.
Naapurin vanha ukko oli nähnyt!!
Kieli enolleni, että joku VIERAS MIES kävi vaihtamassa renkaan!
Ja siitä enoni sitten MONTA PÄIVÄÄ äidilleni ihmetteli, että voivoi, ei siitä pojasta taida olla mihinkään käytännön töihin voivoi, kun ei osaa rengastakaan vaihtaa, kyllä nyt käy huonosti, voivoi..