Pahan kasvot, mallin vartalo

Yleinen lätinä jä kitinä
WanhaPervo

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Elppis kirjoitti: Esim. Anttilan mallit ovat kauniita, kurvikkaita, terveen näköisiä ja vaatteet näyttävät hyvältä. Nämä naiset ovat kauniita, mutta normaalimitoissa. Olenko väärässä?
Olen antanut itselleni kertoa (siis lukenut lehdestä), että ainakin Ruotsissa nuo Anttila-tyylisten kuvastojen mallit ovat nokkimisjärjestyksessä alimpana, ts. niihin otetaan ne, jotka eivät muualle kelpaa.

Eli kuten Vesa Keskinen on tiivistänyt kyläkauppansa tavaranhankinnan (<= sisältää kaksoismerkityksen toim.huom.) "Sieltä ostetaan mistä halavalla saadaan"
Nowaysis

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

WanhaPervo kirjoitti: Olen antanut itselleni kertoa (siis lukenut lehdestä), että ainakin Ruotsissa nuo Anttila-tyylisten kuvastojen mallit ovat nokkimisjärjestyksessä alimpana, ts. niihin otetaan ne, jotka eivät muualle kelpaa.
No niinhän se menee täälläkin, luonnollisesti Anttilan alusvaatekatalogi ei ole yhtä tuottoisa kuin Euroopan catwalkit :? Anttila käyttää enemmänkin ns. missityyppisiä naapurintyttöjä.

Hennesin kuvastoissa eivät muuten ole ihan nälkiintyvän näköisiä myöskään, mikä on hyvä, mutta silmiinpistävää nälkäkurkia tuijottelemaan tottuneelle. Katumainoksissa linja on tosin kuihtuneempi..
(Menee kotiin häpeämään ja vaihtaa Voguen Fittnessiin
:oops:
AarneAnkka

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Dumari kirjoitti:Mietityttää vaan että kuinka ne vaikuttavat meidän peruskouluikäisiin lapsiimme. Vääristyykö heidän kauneuskäsityksensä ? Vaikuttaako skideihin? Voi olla ettei vaikuta yhtään, kuka tietää.
Voisin kyllä kuvitella että skiditkin huomaavat että 99.99% heidän koulukavereistaan eivät näytä luurankomalleilta / Dressmann-miehiltä, joten on ihan tavallista olla sen näköinen kuin on.
Aito_Johanna

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti: Voisin kyllä kuvitella että skiditkin huomaavat että 99.99% heidän koulukavereistaan eivät näytä luurankomalleilta / Dressmann-miehiltä, joten on ihan tavallista olla sen näköinen kuin on.
Skideillä on joskus uskomattoman epälooginen ajatuksenjuoksu (usko minua, olen asiantuntija :? ). Ainakin tytöistä osa ihan oikeasti vertaa itseään mainosten yliluonnollisiin kaunottariin, niin järjettömältä kuin se meistä viisaista ja itsevarmoista kityläisistä tuntuukin.
Lilo

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

AarneAnkka kirjoitti: Voisin kyllä kuvitella että skiditkin huomaavat että 99.99% heidän koulukavereistaan eivät näytä luurankomalleilta / Dressmann-miehiltä, joten on ihan tavallista olla sen näköinen kuin on.
No hitto. tämähän on juuri se idea: kun nuo kaikki muut 99,9% näyttävät ihan tavallisilta tallaajilta niin en MINÄ vaan halua kuulua samaan sakkiin, haluan ennemmin näyttää samalta kuin se loppu 0,1%. Eihän kukaan halua olla vaan "ihan tavallinen"...
Nowaysis

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Lienee ainoa lääke onkin yrittää kasvattaa muksulle niin vahva ja terve itsetunto että ymmärtää oikean elämän realiteettien ja ns. kiiltokuvamaailman eron.
huima

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja huima »

MGandhi kirjoitti:Vielä sitäkin pahempi paine oman kehon modaamisesta ja muista metroseksuaalisuuden tunnusmerkkien täyttämisestä, että itse lukisin Men's Healthia, tulisi jos naiseni lukisi Men's Healthia.

"Katos totakin kroppaa. Aivan ihana!"

Voi perkele...
No älä perkele.

Tai sitten pitää vaan lähteä leikkiin mukaan ja arvostella kuvia visuaaliselta kannalta. Juu, kyllä se onnistuu ilman homosteluajatuksia tai ongelmia oman miehisyyden kanssa. Ja sitäpaitsi aina voi lopuksi sanoa: " En panisi, mutta sua voisin pannakin".
hermine

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja hermine »

Aito_Johanna kirjoitti:Skideillä on joskus uskomattoman epälooginen ajatuksenjuoksu (usko minua, olen asiantuntija :? ). Ainakin tytöistä osa ihan oikeasti vertaa itseään mainosten yliluonnollisiin kaunottariin, niin järjettömältä kuin se meistä viisaista ja itsevarmoista kityläisistä tuntuukin.
Joo, jossain ihan tavallisella suomalaisella ala-asteella tehdyssä tutkimuksessa oli mm. saatu selville että (muistaakseni viidesluokkalaisista) tytöistä suurin osa olisi mielummin vammaisia kuin ylipainoisia.

Vähän kyllä puistatti kun tuttavaperheen kahdeksanvuotias sanoi minulle että "minä sitten tykkään sinusta kun olet noin laiha, vihaan kaikkia rumia läskejä". Tän lapsen vanhemmat siis ovat aivan tavallisia pulliaisia eikä ainakaan perheen asenteissa ulkonäköasioilla ole mitenkään korostunutta asemaa.
huima

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja huima »

HellBell kirjoitti: .. Teinitytöt eroottisesti poseeraamassa tikkari poskessa pullottaen ja farkunnapit avoinna kera vähäisin vilautuksin kaupattavista alusvaatteista
Hetkinen ... tämä mielikuva meni multa hieman ohi. Ei sulla sattuisi olemaan mitään asiaan liittyvää kuvamateriaalia?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lucky Luciano kirjoitti:Näin tutkimustuloksen, jonka mukaan 63% naisista haluaisi nähdä mainonnassa mieluummin "tavallisen näköisiä naisia" kuin "anorektisia nistimalleja".
Puhuvat tietoisesti paskaa tai kusettavat itseään. Tavikset eivät myy ja tätä on jo kokeiltu useaan otteeseen. Lompakko avaa aina rehellisimmän näkymän ihmisen sieluun.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Näin tutkimustuloksen, jonka mukaan 63% naisista haluaisi nähdä mainonnassa mieluummin "tavallisen näköisiä naisia" kuin "anorektisia nistimalleja".
Puhuvat tietoisesti paskaa tai kusettavat itseään.
Tokkopa nuo nyt valehtelevat, vaan eihän sillä että mitä haluaa nähdä ja mikä aiheuttaa parhaimman myyntituloksen ole luultavasti mitään tekemistä keskenään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:Tokkopa nuo nyt valehtelevat, vaan eihän sillä että mitä haluaa nähdä ja mikä aiheuttaa parhaimman myyntituloksen ole luultavasti mitään tekemistä keskenään.
Uskosi ihmiseen on kadehdittavaa. Mutta oikeasti: kumpi on todennäköisempää:
a) Ano-mainoksia inhova ostaa ano-mainoksen tuotteita 'muuten vaan'
b) Ano-mainokset vetoavat ano-tuotteiden ostajaan, mutta on 'siistimpää' kritisoida mainoksia kuin huokailla ääneen 'voi kumpa minäkin'

Itse olen ruma ihminen ja minua ei haittaa pätkääkään, jos brändien kautta saan mitättömän osani kauniiden ihmisten glooriasta.
HellBell

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja HellBell »

huima kirjoitti:
HellBell kirjoitti: .. Teinitytöt eroottisesti poseeraamassa tikkari poskessa pullottaen ja farkunnapit avoinna kera vähäisin vilautuksin kaupattavista alusvaatteista
Hetkinen ... tämä mielikuva meni multa hieman ohi. Ei sulla sattuisi olemaan mitään asiaan liittyvää kuvamateriaalia?
Pervertti!1 :D
huima

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja huima »

HellBell kirjoitti:Pervertti!1 :D
Puhu minulle tuhmia!

Ja katsotaan sen jälkeen lisää mainoksia ketjun aiheessa pysyäksemme.

Tässähän ollaan oleellisten kysymysten äärellä, eli muokkaako todellisuus mainonnan kuvastoa - vai muokkaako mainosten kuvasto todellisuutta, vai sekä että.

Nyt menee niin vaikeaksi että tätä kysymystä pitänee pohtia viikonloppuna viinilasin ääressä.

Kävisikö lauantaina illalla kahdeksalta sulle?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: b) Ano-mainokset vetoavat ano-tuotteiden ostajaan, mutta on 'siistimpää' kritisoida mainoksia kuin huokailla ääneen 'voi kumpa minäkin'
On eri asia kritisoida spontaanisti anorektisia malleja kuin kysyttäessä vastata näkevänsä mieluummin normaalipainoisia. Kannatan minäkin ydinvoiman lisärakentamista mutten silti ole rakentamassa omaa reaktoria takapihalle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Faghag

Kuka haluaa ostaa maksalaatikkoa kun voi ostaa shamppanjaa?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Mainonnan funktio on saada/houkutella asiakas hankkimaan mainostettava tuote/palvelu. Kauniin kuvan tarkoitus on tuoda lisäarvoa mahdolliselle asiakkaalle: "Minun on mahdollista saavuttaa unelmia, jotakin suurempaa kuin arkipäivä."

Kaunista kuvaa ei tee vielä malli, maskeeraus tai valaistus vaan kuvankäsittely. Kaunis nainen/mies yhdistettynä johonkin tuotteeseen saa meidät uskomaan, että on mahdollista saavuttaa kuvan ilmaiseva tilanne/tunnetila/status hankkimalla tuo tuote/brändi, oli sitten kyse huulipunasta, hajuvedestä, autosta tai rannekellosta. Kaunis kuva on kuin satu: se antaa jollekkin konkreettiselle, jopa arkiselle asialle fantasian tunnun.

Pitkäraajaiset ja solakat ihmiset näyttävät paremmilta valokuvissa, tämä on tosiasia.

Mainonta toimii parhaiten kun se iskee suoraan yksilössä olevaan huonoon itsetuntoon sekä tyytymättömyyteen. Mainonta lupaa onnen, kauneuden ja tyytyväisyyden ostamalla mainostettavan tuotteen.

Minua ei vaivaa ihmisten laihuus tai lihavuus mainoksissa tai arkielämässä. Enemmän minua vaivaa ihmisten tyhmyys ja huono käytös. Sitä paitsi mainosten kauniit kuvat tuottavat minulle esteettistä mielihyvää. Pitää osata erottaa makeinen käärestään.

Tämä keskusteluketju on osoitus mainonnan tehosta ja toimivuudesta.
WanhaPervo

Re: Kuka haluaa ostaa maksalaatikkoa kun voi ostaa shamppanj

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Faghag kirjoitti:
Minua ei vaivaa ihmisten laihuus tai lihavuus mainoksissa tai arkielämässä. Enemmän minua vaivaa ihmisten tyhmyys ja huono käytös.
Minä olen iloinen ihmisten tyhmyydestä, koska älyni on ominaisuus, jolla olen pärjännyt elämässä. Jos ihmiset olisivat vähemmän tyhmiä, tarkoittaisi se, että minä olisin heihin verrattuna vähemmän älykäs.

Huono käytös on toki harmillista, aina voi kuitenkin lohduttautua, että eniten huonosta käytöksestä kärsii lopulta kuitenkin huonosti käyttäytyvä ihminen itse.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:On eri asia kritisoida spontaanisti anorektisia malleja kuin kysyttäessä vastata näkevänsä mieluummin normaalipainoisia. Kannatan minäkin ydinvoiman lisärakentamista mutten silti ole rakentamassa omaa reaktoria takapihalle.
Ei nyt ole kysymys puheesta, vaan siitä kertooko lompakko totuuden. Tuulivoiman kehittymisen kannalta on yhden tekevää se mitä siitä sanot, jos et kuitenkaan osta tuulivoimaa. Mainosten kannalta puheet ovat myös turhia, jos ihmiset _välttävät_ taviksilla mainostettuja tuotteita.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja definitely »

Nowaysis kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: Olen antanut itselleni kertoa (siis lukenut lehdestä), että ainakin Ruotsissa nuo Anttila-tyylisten kuvastojen mallit ovat nokkimisjärjestyksessä alimpana, ts. niihin otetaan ne, jotka eivät muualle kelpaa.
No niinhän se menee täälläkin, luonnollisesti Anttilan alusvaatekatalogi ei ole yhtä tuottoisa kuin Euroopan catwalkit :? Anttila käyttää enemmänkin ns. missityyppisiä naapurintyttöjä.
Ai, mut kun mun mielestä anttiloiden katalogeissa on monesti ihan samat tytöt kuin trendissä ja annassakin. Olen antanut itseni ymmärtää mallituttujen kertomusten perusteella että se on jo HYVIN Suomen mittakaavassa jos pääsee Anttilan katalogiin.
WanhaPervo

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

definitely kirjoitti:
Nowaysis kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: Olen antanut itselleni kertoa (siis lukenut lehdestä), että ainakin Ruotsissa nuo Anttila-tyylisten kuvastojen mallit ovat nokkimisjärjestyksessä alimpana, ts. niihin otetaan ne, jotka eivät muualle kelpaa.
No niinhän se menee täälläkin, luonnollisesti Anttilan alusvaatekatalogi ei ole yhtä tuottoisa kuin Euroopan catwalkit :? Anttila käyttää enemmänkin ns. missityyppisiä naapurintyttöjä.
Ai, mut kun mun mielestä anttiloiden katalogeissa on monesti ihan samat tytöt kuin trendissä ja annassakin. Olen antanut itseni ymmärtää mallituttujen kertomusten perusteella että se on jo HYVIN Suomen mittakaavassa jos pääsee Anttilan katalogiin.
Luotan sinun asiantuntemukseesi. En tunne ainuttakaan mallia. Arvatenkin Voguen kannessa oleva malli kuitenkin nauttii enemmän arvostusta ja saa työstään paremman korvauksen kuin Anttilan katalogin kannessa oleva?
Nowaysis

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

definitely kirjoitti:
Ai, mut kun mun mielestä anttiloiden katalogeissa on monesti ihan samat tytöt kuin trendissä ja annassakin. Olen antanut itseni ymmärtää mallituttujen kertomusten perusteella että se on jo HYVIN Suomen mittakaavassa jos pääsee Anttilan katalogiin.
Riippuu mitä tavoittelee. Anttilan lätysköistä ei yleensä päädytä missään vaiheessa Milanoon mutta toisaalta, miksipä pitäisikään...

Minusta taas esim. Trendin ja Annan malleilla on selvä ero, koska lehtien kohderyhmätkin ovat erilaiset. Mutta mielipiteensä kullakin :wink:
Faghag

Re: Kuka haluaa ostaa maksalaatikkoa kun voi ostaa shamppanj

Viesti Kirjoittaja Faghag »

WanhaPervo kirjoitti:Minä olen iloinen ihmisten tyhmyydestä, koska älyni on ominaisuus, jolla olen pärjännyt elämässä. Jos ihmiset olisivat vähemmän tyhmiä, tarkoittaisi se, että minä olisin heihin verrattuna vähemmän älykäs.
Kukin tavallaan, en kuitenkaan saa mitään kiksejä siitä, että huomaan jonkun ihmisen tekevän samat virheet aina elämässään oman itsepäisyytensä tähden, joka johtaa tyhmään tekoon eli kyvyttömyyteen ottaa kokemuksistaan oppia.

Tyhmyys tekee kuitenkin ihmisestä ennen pitkää onnettoman, joka tekee sitten ikäviä tekoja muille. Mieluiten sitä katselisi ympärillään onnellisia ihmisiä.

En omaa tarvetta asettua toisen yksilön yläpuolelle iloitsemaan "älykkyydestäni". Kyllä sen "älyn" joku ennen pitkää kyseenalaistaa ja pelastaa minut hybriksestäni. Onneksi. Kustakin mahtuu päähän vain rajallinen määrä.

Lainaan tähän jälleen mieliajattelijaani eli Oscar Wildea:

"Kokemus on nimi, jonka ihmiset antavat virheilleen."

Näin.
HellBell

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja HellBell »

huima kirjoitti:
.. lisää mainoksia ketjun aiheessa pysyäksemme..
No niin, tässä olisi Dressmanin alushousumainos!
Kannattaa huomata, kuinka kuvassa naisella ei ole enää minkäänlaisia pökiä yllään ja tunnelma vaikuttaa muutenkin aika kuumalta.. mutta mies pysyy kovana ja pitää alushousut päällään. Sillä lailla!
http://www.etiskaradet.org/fallningar/B ... ssman3.jpg
.. Nyt menee niin vaikeaksi että tätä kysymystä pitänee pohtia viikonloppuna viinilasin ääressä.
Kävisikö lauantaina illalla kahdeksalta sulle?
Mutta eihän tämä ole deitti-net, hyvänen aika!
SingleMalt

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

HellBell kirjoitti: kuvassa naisella
Uhhh. Voiko olla mitään kaunimpaa, kuin naisen lantion kaari..
Viimeksi muokannut SingleMalt, 30.09.2005 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

Re: Pahan kasvot, mallin vartalo

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti:
HellBell kirjoitti: kuvassa naisella
Uhhh. Voiko olla mitään kaunimpaa, kuin naisen lantionkaari..
Miehen jäntevähköviivainen lantio? Tai miehen levenevä rintakehän kaari?
Uh aah.
Vastaa Viestiin