puutarhanhoito

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Stinky

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Kiitos vinkeistä. Mä en oikeen osaa yrttejä käyttää mihinkään joten ne jätän väliin. Mut kirsikkatomskut ja kesäkurpitsa :h:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ostin kalliolle punaista patjarikkoa 6 törppöö ja valkoista lydianmaksaruohoa (Lydian maksa??) 5 törppöö. En löytänyt sinistä tai keltaista sopivaa. Kotoa löysin jotain en tiiä keltaista maksaruohoa, siirtelin sitä. Työntelin ne kaikki sammaleen Sisään. Tuli homo olo. Lisää tarvitaan, talokin kun on kallion päällä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Gat »

Gat kirjoitti:Ostin kalliolle punaista patjarikkoa 6 törppöö ja valkoista lydianmaksaruohoa (Lydian maksa??) 5 törppöö. En löytänyt sinistä tai keltaista sopivaa. Kotoa löysin jotain en tiiä keltaista maksaruohoa, siirtelin sitä. Työntelin ne kaikki sammaleen Sisään. Tuli homo olo. Lisää tarvitaan, talokin kun on kallion päällä.
Vittu musta on tulossa vitun Homo!
Noiden lisäksi ostin lisää valkoista Lydian Maksaa ja sitten vaaleanpunaista (!!) Kaukasianmaksaruohoa. Just äsken tilasin netistä Tuijaa (eikä se oo nainen vaikka puskaa on) 3 tainta ruohikkolänttiin kallion keskelle sekä sinistä Italian(pthyi!)kelloa ympärille. Homo!! Homo! Homohomo! P.s HOMOOOO!
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^:D

Mul on vasta orvokkiamppeli, ruusu, lobelioita pari, pelargonia-amppeli ja yks ahkeraliisa. Niin ja vihanneskrassia ku se kasvaa äkkiä ja on kivan näköstä ja hyvää salaateissa.
bliss

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tulin siihen tulokseen, että en edes aio laittaa parvekkeelle siellä jo olevien pelargonien lisäksi yhtään mitään. Yläkerta suolaa ne joka tapauksessa röökintuhkalla joten miksi vaivautua.
Kaktukset nostin kyllä ulos nauttimaan kesästä. Päästän ne takaisin sisätiloihin joskus loka-marraskuun vaihteessa.
Dumis

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Dumis »

bliss kirjoitti:Tulin siihen tulokseen, että en edes aio laittaa parvekkeelle siellä jo olevien pelargonien lisäksi yhtään mitään. Yläkerta suolaa ne joka tapauksessa röökintuhkalla joten miksi vaivautua.
Kaktukset nostin kyllä ulos nauttimaan kesästä. Päästän ne takaisin sisätiloihin joskus loka-marraskuun vaihteessa.
No vittu kyllä ne saa pitää tuhkansa omalla puolellaan, vie niille stögis josseivat muuten tajua.
bliss

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Mä keräsin parvekkeelta 26 tumppia ja 19 palanutta tulitikkua. Kirjekuoreen. Ajattelin palauttaa ne kuoressa omistajilleen. Voisin viedä toki myös ison lasipurkin. Printtaan käyttöohjeet mukaan.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:^Mä keräsin parvekkeelta 26 tumppia ja 19 palanutta tulitikkua. Kirjekuoreen. Ajattelin palauttaa ne kuoressa omistajilleen. Voisin viedä toki myös ison lasipurkin. Printtaan käyttöohjeet mukaan.
Loistavaaaaaa! :D
Stinky

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Voi perse, mä en ymmärrä miten ihmiset on noin vitun typeriä että sotkevat tollain toisen parvekkeen. Hävytöntä!

Mun herneenversot pilkistää jo mullan alta :)
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Mä lätkäsin rekkistä kun se heitti stumpin mein partsilta alas ollessaan poikaa kattomassa. Ei vissiin kiinnostanu ku ei ollu enää oma koti...samoin rätkätin broidille ku se teki joskus ajat sitte saman. Prkl.

Edit: mulla palo aikanaan Soukan asunnossa partsilla pöytäliina ku idiootit visko stumppeja.
Jenny Daa-aah! ling

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Kerrostalossa vitutti kun yläkerran akka kasteli jotain rehuja niin, että multavedet valu mulle. Rankasin röökaamalla aina kun se tuuletti petivaatteitaan. Vituttaa älyttömästi kun porukka heittää stumppeja kadulle, opettelisivat stumppaamaan ja keräämään roskat.

Sit vituttaa ylipitkä märkä liian iso nurmikko.
Manaaja

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Mä lätkäsin rekkistä kun
Mä en oikeen tajua tätä että aina pitää lätkiä ja mätkiä. Sitten ihmetellään kun lyöminen vakiintuu suhteessa vaivattomaksi känniääliöharrasteeksi. Ihmisille voi myös puhua. Jos se ei auta, kannattaa vaihtaa maisemaa. Nää lätkimiset, vaikka eivät oliskaan mitenkään fyysisesti satuttavia asioita, on kuitenkin aina jotenkin alentavia.

Mun 2 senttiä.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mä lätkäsin rekkistä kun
Mä en oikeen tajua tätä että aina pitää lätkiä ja mätkiä. Sitten ihmetellään kun lyöminen vakiintuu suhteessa vaivattomaksi känniääliöharrasteeksi. Ihmisille voi myös puhua. Jos se ei auta, kannattaa vaihtaa maisemaa. Nää lätkimiset, vaikka eivät oliskaan mitenkään fyysisesti satuttavia asioita, on kuitenkin aina jotenkin alentavia.

Mun 2 senttiä.
Lätkäsin: läpsäisin selkään et älä tee noin.
Manaaja

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Lätkäsin: läpsäisin
Nii.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Lätkäsin: läpsäisin
Nii.
Huoh. Varmaan säki oot läpsässy hiljaa jotain selkään joskus.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Kerrostalossa vitutti kun yläkerran akka kasteli jotain rehuja niin, että multavedet valu mulle.
Kerran kuuntelin kun alakerran herkkupoika pesi parvekettaan ja hoksasin että minä kans. No, ränni ei oikeen pitänyt ja mun parvekkeen paskavedet valui sen herkun vastapestylle partsille. Leivoin omenapiirakan anteeksipyynnöksi. Se oli mielissään. Ei jäänyt mitään hampaankoloon.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Vastapäisen talon ulkomaalaiset (anteeks) pesi letkulla autoaan partsin kautta. Huvitti. Tokasta kerroksesta, alas parkkeerattuun autoon vettä vaan. Veikkaan et ne alakerran naapurit tykkäs.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Orvokkeja ja petunioita, kastelet reilusti ja usein etteivät kuivu ja nypit kuukahtaneet kukinnot äkkiä pois niin pysyvät hyvinä. Mulla oli niitä juurikin aurinkoisella pihalla aikanaan. Ja ovat halpoja ja alkavat rehottaa nopeesti komeina istutuksen jälkeen. Pelargonia kans kuten Vaola jo sanoikin.
Manaaja

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Kertokaapas täysin uusavuttomalle viherkasvintappajalle mitä rehua tuohon aurinkoiselle isolle parvekkeelle kannattaisi kesäksi hankkia?
Chilejä. Oot vaan vähän myöhässä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Chilit eivät ehkä ole ihan paras vaihtoehto jos huolettomia etsii (tai sitten en vain osaa).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pistin pari kuvaa keskeneräisestä partsista galleriaan. Oon vallan hurahtanu taas niihin hommiin...
Manaaja

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:Chilit eivät ehkä ole ihan paras vaihtoehto jos huolettomia etsii (tai sitten en vain osaa).
Niissä on hirveitä eroja. Annuumit on monesti vaikeita ja Chinenset kuulemma helpompia. Mulla oli kyllä täysin päinvastoin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vain homoerotiikka ja puutarhanhoito on tärkeää.

Puppelointini jatkuu.
Koska italiankelloni viivästyivät, soitin ja peruutin timanttituijat. Niitä saisi täältäkin ja ennen kaikkea tajusin, ettei sellainen talvitakkia tartteva ansarivihannes mulle sovi.

Mutta kertokaa muut neidit mikä puumainen, nouseva, ei ihan pensasmainen muttei noin kahta-kolmea-neljää metriä korkeampi rehu keskelle kallioni ruohikkolänttiä? Jossa on huima peräti 25 senttiä syvä ja alle metrin leveä kuoppa löydettävissä siinä sammalen alla. Ajattelin tuijan sijaan aikuisena puolitoistametristä kääpiökuusta (sellainen lajike on) , mutta ei taitaisi selvitä ja kasvaakin niin hitaasti että kualen ennen kuin taimesta ei enää jänis yli hyppää. Sitten nyt tuli mieleen, että jospas haen omalta maalta tiedossa olevan jo yli puolimetrisen männyntaimen. Mäntyhän selvinnee missä vaan? Mutta ymmärtääkö se siinä säilyä kitukasvuisena eikä ala kakskytmetriseksi?

Pihan muut männyt (en tiedä onko vakiomäntyä, enon tekosia) kasvoi nopeasti ja ovat runsasoksaisia matalaltakin, koska tilaa on.. mutta pariinkymmeneen vuoteen jo kohta kymmenmetrisiä. Joskin paksussa mullassa. Katajat ovat mielestäni rumia ja kai kestävät huonosti siirtoa. Vaikka voisin sellaisen aika jo isona varastaa naapurilta.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miten olis vuorimänty? Se on melko vaatimaton kasvupaikan suhteen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: puutarhanhoito

Viesti Kirjoittaja annepa »

Laitoin penkin ja siihen muovista suojan, se on kuin minikasvihuone.

Toinen kurmitsa kuoli, toinen pukkaa uutta lehteä. Vanhat lehdet kuvas. Basilikat rehottaa, toistaseksi. Toinen stevia kuoli jo ennen istutusta, ns kuivas pystöön vaikka kuinka kastelin, toinen pukkaa vieläkin uutta lehteä. Ostotomaatti on pystösä mut ei näy kasvavan, ei ne kyllä omakylvämätkään tomaatit näköjään kasva. Ja ruohosipuli, punainen basilika ja rucola on ihan onnettoman näkösiä. Ois ehkä pitäny sekottaa multaan hiekkaa. Mut vielähän senki ehtii, aiheuttaa vaan lisävaivaa.

Ei minusta ole oikeen viljelijäksi ainakaan tämän perusteella, mutta kesä on nuori. Marjapuskat sentään rehottaa ja kukkiikin kohta. Ja luumu on täynnä raakileita! :O
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin