Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

Täytyy kattoa niitä laattoja ja laminaatteja. Oon niin pitkään halunnut mustavalkoruutuisen lattian eteiseen, että mun on saatava se.
Gaia kirjoitti:edit. Tai tollasta:
Kuva
Juma! Ihanaaaa! Aivan sairaan magee :h:
Gaia

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

swirl kirjoitti: Juma! Ihanaaaa! Aivan sairaan magee :h:
Mä vähän arvelin, että vois olla sun mieleen :]
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Elää elää :D Ei siitä niin helpolla luovuta. Mut mä tahdon olkkariin tuon Gaian lattian!!!1!1

Kiitos vinkistä!
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Ei käsittääkseni tarvitse koska on vain pintaremppa, eikä vaikuta askelääniin.
Ajatus olisi, että jos laitat parketin päälle laminaatin että, se vähentäisi askelääniä, sellaista pehmeää puumassaa kun on.
Joo ei. Ei ainakaan parkettia pehmeämmän muovimaton päälle vedettynä vaimenna.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ajatus olisi, että jos laitat parketin päälle laminaatin että, se vähentäisi askelääniä, sellaista pehmeää puumassaa kun on.
Joo ei. Ei ainakaan parkettia pehmeämmän muovimaton päälle vedettynä vaimenna.
Vaikka ois se vaahtomatto välissä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Askeläänet voivat lisääntyä hemmetisti kun muovimaton päälle laitetaan parketti/laminaatti jos alusta ei ole aivan suora. Ja ne muuten harvemmin vanhemmissa taloissa on suoria.

Sama sormiparketissa, joka on liimattu suoraan betoniin. Se ei ole taso. Bauhaussista saa jotain saksalaista kalliimpaa pohjamateriaalia, joka toimii noissa aika hemmetin hyvin. Pahvilaatikoissa, alumiini toisella puolella, on vielä hyvä lämpöeriste.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo ei ole tietääkseni vaahtomattoja välissä yläkerrassa, vaan ensitöikseen kun talo valmistui (ei ole siis vanha talo), edelliset omistajat löivät laminaatit lattiaan. Hommasta ei ollut haittaa kunnes sinne muutti joku kanta-askeltava vesipuhveli, joka saa tän asunnon kuulostamaan subwooferkotelolta. Jumputtavan äänen laatu ja voimakkuus on samaa luokkaa kuin pihatiellä ajaisi teiniauto takakonttibassot kaakossa. Siihen siis herää aina ja poikkeuksetta kun puhveli esim. valvoo kaiket yöt ja kävelee ympäriinsä. Tälläkin hetkellä tuolta kantautuu tuo vittumaisen stressaava töminä, johon pahimmillaan herää ihan vitusti säikähtäen, kun kaveri nousee ylös sängystään ja lyö molemmat kantapäät yhtäaikaa lattiaan. Sitten tulee kahden sekunnin tauko ja alkaa se normaali askeltöminä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mulle laitettiin entiseen asuntoon betonin päälle liimatun muovimaton päälle ensin sitä ohutta vaahtomuovimattoa (jonka oikeaa nimeä en tiiä) ja sen päälle laminaatti kelluun. En tiiä kuuluko alakertaan enemmän vai vähemmän elämää, en koskaan käyny kysymässä, mutta asentaja sanoi että enemmän äänieristystä, which is nice.

Norsukävelijää ei muuten vaimenna mikään. Se töminä kuuluu yksikerroksisessa omakotitalossa talon toiselle puolelle kun oikeen kunnolla kanta-askeltaa. Tiedän, koska olin norsukävelijä. En ole enää ko isä vähän konahti muutaman kerran ko yritti nukkua ja mie kuuhasin pitkin yötä hereillä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kyllä vaimentaa. Se on vain rahasta ja tahdosta kiinni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Norsuthan muuten noin btw. kävelevät todellisuudessa todella pehmeästi ja tunnustelevasti. :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Joo ei ole tietääkseni vaahtomattoja välissä yläkerrassa, vaan ensitöikseen kun talo valmistui (ei ole siis vanha talo), edelliset omistajat löivät laminaatit lattiaan.
Laitettiinko uuteen taloon siis heti automaattisesti muovimatot lattiaan?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Joo ei ole tietääkseni vaahtomattoja välissä yläkerrassa, vaan ensitöikseen kun talo valmistui (ei ole siis vanha talo), edelliset omistajat löivät laminaatit lattiaan.
Laitettiinko uuteen taloon siis heti automaattisesti muovimatot lattiaan?
Joo.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Joo ei ole tietääkseni vaahtomattoja välissä yläkerrassa, vaan ensitöikseen kun talo valmistui (ei ole siis vanha talo), edelliset omistajat löivät laminaatit lattiaan.
Laitettiinko uuteen taloon siis heti automaattisesti muovimatot lattiaan?
Joo.
Onpas seitkytlukuista, vaikka muovimattoja toki nykyään on varsin laadukkaitakin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Siis tuo on jotain ihan järkyttävää. Edellinen kämppä, asuttiin se muutama kuukausi siinä, oli tuota tasoa. Parissa kuukaudessa olin jo totaallisen vittuuntunut siihen jatkuvaan, ikuiseen, rasittavaan töminään. Taloudessa oli yksi aikuinen ja pari teini-ikäistä lasta.

En olisi uskonut että siihen ylhäältä kuuluvaan töminään aikuisten oikeasti meinaa kilahtaa :/
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Laitettiinko uuteen taloon siis heti automaattisesti muovimatot lattiaan?
Joo.
Onpas seitkytlukuista, vaikka muovimattoja toki nykyään on varsin laadukkaitakin.
Muovimattoa ei edes saa niin halvalla kuin edullisimpia laminaatteja tarjouksista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:Muovimattoa ei edes saa niin halvalla kuin edullisimpia laminaatteja tarjouksista.
No shit sherlock?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Muovimattoa ei edes saa niin halvalla kuin edullisimpia laminaatteja tarjouksista.
Edulliset laminaatit on niin sarjassa "joka halpa ostaa, se paska saa". On semmoinen paikka missä kannattaa panostaa laatuun. Ja varsinkinkin siinä laminaatin alle pistettavassa jutussa kannattaa panostaa hyvään. Siinä kämpässä kummiskin asutaan vuosia niin kannattaa panostaa laatuun, huomaa eron askeläänissä ja lämmössä.

Ja jos kerrostalosta ostaa niin ylin kerros.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Muovimattoa ei edes saa niin halvalla kuin edullisimpia laminaatteja tarjouksista.
Edulliset laminaatit on niin sarjassa "joka halpa ostaa, se paska saa". On semmoinen paikka missä kannattaa panostaa laatuun.
Jep. Sen takia mulla onkin lankkulattiat.

Pointti oli lähinnä, että muovimatolla on ihan turhaan halpisleima 70-luvun jäänteenä. Materiaalina siinä on omat hyvät puolensa. Pahin bulkki löytyy halpislaminaateista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

By the way Bluntly: Mun vastaus tikkurilan tuntoon jäi lattiakeskustelun jalkoihin sivun viimeisenä. Saatto mennä sulta ohi tai sit ei vaan kiinnostanut :wink:

Vagabondo kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Onko joku vetänyt seiniin Tikkurilan tuntoa, hienoa tai karkeaa?

Kokemuksia?
Kaverin olkkariin tehtiin tolla seinät. Levitettiin lastalla kerros seinälle ja telattiin muovipussilla päällystetyllä telalla, jolloin tuli sellainen nypitty kuvio. Helppo.

Teknos Kolibrilla, mikä on vastaava pinnoite, tein takan rappauksen. Tasotteen levitys lastalla ja telaus kuviotelalla, jolla tuli vastaava pinta kuin muovipussilla, jonka jälkeen tasoitin huiput pois lastalla. Lopputulos: esitteen toisen sivun ylimpien kuvien mukainen pinta. Levitys ja telaus helppoa, mutta tasoittaessa lastassa pitää olla koko ajan oikea paine, jotta lopputuloksesta tulee hyvä. Vaati hieman opettelua ja kiroilua, mutta takasta tuli hieno :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai paremminkin olen ollut aika kännissä viimeiset 12 tuntia.

Kiinnostaisi semmoinen meikolaistyyppisen hiekkaseinän näköinen. Hiukan hienojakoisemmalla materiaalilla + väripesu ja kuivamaalaus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bluntly kirjoitti:Ja varsinkinkin siinä laminaatin alle pistettavassa jutussa kannattaa panostaa hyvään.
Solumuovi?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kyl se varmaan tollakin onnistuu. Silloinhan se vaan liipataan seinään. Toi on vaan kohtuu hintasta. Isommat alueet kannattanee tehdä ennemmin jollain kipsitasoitteella tai vast.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juuri ja juuri pahvia parempi vaihtoehto, mutta meikäläisen listalla arvosana on "paska".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
mustahkonikki

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustahkonikki »

McJanne kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Pointti oli lähinnä, että muovimatolla on ihan turhaan halpisleima 70-luvun jäänteenä.
Ei saa sanoa tuollaisia ääneen, pian tulee superäiti ja joka alan insinööri mr. Munala ja teilaa!
Mutta kuka haluaa koko asuntonsa muovimatoilla? Veljeni kämpässä Kartanonkoskella oli edellisen asukkaan jäljiltä muovimatot pilalla jo muutaman vuoden vanhassa kämpässä, joten eivät nekään ole ikuisia.

80-luvun parketit olivat rumia ja muovimatot kauheita (vanhempieni asunto, onneksi eivät tajua.)
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Pointti oli lähinnä, että muovimatolla on ihan turhaan halpisleima 70-luvun jäänteenä.
Ei saa sanoa tuollaisia ääneen, pian tulee superäiti ja joka alan insinööri mr. Munala ja teilaa!
Kyllähän ne näyttää ihan kivalta jo nykyään, ja parempia ovat jalan alla kuin halpa laminaatti, mutta mitään eivät tosiaan kestä. Pudotat kerran metrin korkeudelta kattilan lattialle, niin mattoon jää pysyvä vekki.

Lisäksi paska tuntuu imevän paljon kovemmin muovimattoon kiinni, ja pinnan kiilto on pilalla jos sitä paskaa lähtee sienellä irti hankaamaan. Esimerkiksi keittiössä ei normaali lattioiden peseminen tunnu riittävän kuten puu- ja laminaattipinnoilla, vaan aina on manuaalisesti kontattava mikrokuituliinan kanssa koko keittiö läpi ja yrittää saada lattia puhtaaksi täsmätaistelulla varoen samalla koko ajan pinnan mattaantumista.
Vastaa Viestiin