Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Gaia

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Manaaja kirjoitti: ...yrittää saada lattia puhtaaksi täsmätaistelulla varoen samalla koko ajan pinnan mattaantumista.
Muovilattioille on olemassa vahaa. Toimii.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

McJanne kirjoitti:Googletin "Muovimaton huoltokäsittely" ja ensimmäinen hitti oli kitinään. Voi jestas :D
Liian monta ahkeraa Google-robottia? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gaia kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: ...yrittää saada lattia puhtaaksi täsmätaistelulla varoen samalla koko ajan pinnan mattaantumista.
Muovilattioille on olemassa vahaa. Toimii.
On joo, mutta aika ristiriitaisia kokemuksia niistä porukalla tuntuu olevan. Useat sanoo että on tarkoitettu vaan vanhoille muoveille joille yritetään saada jotain kiiltoa aikaiseksi, ja että uusia muoveja ei kuuluis tai sais mitenkään vahailla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En taidakkaan uskaltaa tuntoa. Jos menee vituiksi tai en tykkää niin poistaminen on pirullinen urakka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pyysin tarjoukset:

- eteisen ja makkarin kaappien muuttamisesta liukuovellisiksi
- olohuoneen katon akustoinnista
- seinän poistamisesta
- eteisen ja olkkarin väliseen oviaukkon holvauksesta

Huomenna pitäisi tulla, katsotaan sitten lähteekö mikään tilaukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:- eteisen ja makkarin kaappien muuttamisesta liukuovellisiksi
5400€ (miinus 1200€ kotitalousvähennys).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En nyt oikein tykkää keittiön värityksestä niin, että niitä mielipiteitä mikä noista lapuista miellyttää eniten.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:- eteisen ja makkarin kaappien muuttamisesta liukuovellisiksi
5400€ (miinus 1200€ kotitalousvähennys).
Herranjestas! Onko tuo siis koko paketti eli vanhan purkaminen, uuden asentaminen ja materiaalit kaikki yhteensä? Ihan hirvee hinta! Paljon niitä kaappeja sulla oikeen on?

Reaktioni johtuu siitä, että mulla on vääristynyt kuva remonttihinnoista kun käytännössä kaikki meillä on tehty itse tai talkoilla kun kerran taitoa löytyy. Lisäksi löytyy suhteita niin että materiaalit on usein edukkaita.

Kysymys siis kuuluu: Paljonko sitä kaappia on, mitä tuo hinta sisältää ja nämä kaksi huomioon ottaen onko tuo hyvä hinta tästä rempasta?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
AngryBird

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

annepa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:- eteisen ja makkarin kaappien muuttamisesta liukuovellisiksi
5400€ (miinus 1200€ kotitalousvähennys).
Herranjestas!
No samat sanat :shock:

Meillä joskus (2006) eteisen ja makkarin liukuovikaapit mittatilauksena (yht. reilu 5 metriä 240cm korkeaa kaappia) maksoi asennettuna 1780 euroa :shock: :shock: :shock:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Makkarissa pari metriä leveä kaapisto johon tulisi vain liukuovi. Eteisessä 3.5m kaapistoa jonne tehtäisiin koko paska uusiksi.

Tuskin mikään edukkain paikka, mutta yritys on kai laadukkaan tekemisen maineessa.

Otin vain makkarin muutoksen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:En nyt oikein tykkää keittiön värityksestä niin, että niitä mielipiteitä mikä noista lapuista miellyttää eniten.
Kuinka iso sun keittiösi on? Luulisi, että ainakin tuo tummin saisi jo seinät kaatumaan päälle, jos ei ihan Top Chef -kokoluokasta puhuta. IMHO laiskuus voisi hyvinkin voittaa - tuo seinässä jo oleva väri vaikuttaa ihan kilpailukykyiseltä. Jos se nyt pitää vaihtaa, niin eikö tuo vasemmanpuoleisin lappu ole jotenkin raikas, ainakin verrattuna vaikka keskimmäiseen, jossa sammaleenvihreää rauhaa leikkaa vähän kirkuvasti sellainen toisena vatsatautipäivänä pönttöön päätyvän vatsahapon tanakka keltaisuus? Ehkä mun monitorin säädöt on vaan pielessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Kuinka iso sun keittiösi on? Luulisi, että ainakin tuo tummin saisi jo seinät kaatumaan päälle, jos ei ihan Top Chef -kokoluokasta puhuta.
Oot katsonut liian vähän Innoa. Tummat värit sopii pieneenkin tilaan kunhan valaistus on suunniteltu/toteutettu hyvin.

Vasemmapuolimmaisin on oma suosikki, muut on tyhmiä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:tyhmiä.
Miksi vaihdoit "likaisen" "tyhmään"? Ajattelin jo, että Inno-silmäni ei olisikaan niin ruosteessa, koska jotain likaisuudenkaltaista hain itsekin artikuloidessani nihkeää suhtautumistani osaan väreistä. Mutta värien tyhmyydestä en saa millään kiinni. Lisää Inno-harjoituksia siis edessä, pelkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:tyhmiä.
Miksi vaihdoit "likaisen" "tyhmään"? Ajattelin jo, että Inno-silmäni ei olisikaan niin ruosteessa, koska jotain likaisuudenkaltaista hain itsekin artikuloidessani nihkeää suhtautumistani osaan väreistä. Mutta värien tyhmyydestä en saa millään kiinni. Lisää Inno-harjoituksia siis edessä, pelkään.
No kun ajattelin ettette oo kohderyhmänä vielä niin kehittyneitä. Ja vasurikin on likainen, mutta sopivalla tavalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kottarainen kirjoitti:Svedbergsiä oon vähän katellut sillä silmällä.
Swedberg on ollut aika iso vaikuttaja minunkin "urallani".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kottarainen kirjoitti:Jos joku vaivautuu, niin saa ehdottaa noin 70 cm leveää kylppärikaapistoa. Ja laattoja kanssa.
Itse katselin tätä Polarian mallistoa ihan tosissani kun oli ajankohtaista.

Ja tästä ylläolevaan sopivat lattialaatat ja tästä kokonaisuuden kruunaava seinälaatta.

http://www.laattatukku.fi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti:Kuinka iso sun keittiösi on? Luulisi, että ainakin tuo tummin saisi jo seinät kaatumaan päälle, jos ei ihan Top Chef -kokoluokasta puhuta.
Siinä seitsemän neliötä näin ulkomuistista sanottuna. Ja tykkään tummista väreistä, sopii persoonaan.

Nykyisestä väristä kultaus tekee jokseenkin heikon vaikutuksen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Perskules. Asensin just lampun, ja se killuu johdon päässä säälittävän pienenä. Katotaan nyt jos silmä tottuu tohon, mutta voi olla että menee vaihtoon. Assfuck, oisin halunnu just ton, kun truemegasuosikki kustantais 695€ ja se ei oo tässä tilanteessa ihan kohtuullista, edes äidillä maksatettavaksi. :oops: Oiskohan toi valkosena vähemmän killukka...
Tää vaatii nyt harkintaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuva
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
AngryBird

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

70 vuotta vanhan saunan pintojen remontointi pitäis aloittaa kunhan ilmat vähän lämpenee.
Samanikäistä ulkorakennuksen ulkoverhousta pitäis myös miettiä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
AngryBird

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Keittiön kaapeille, tai siis kaappien oville ja laatikoille tarttis tehdä jotain.
Remppa on ajankohtainen vasta muutaman vuoden päästä koska kaikki on ehjää ja toimivaa mutta ei noiden ovipintojen kanssa voi elää.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
Dumis

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Liiimaa kivoja tarroja niihin, luulen että yks pikku tyyppi voi auttaa asiassa 8)
Viimeksi muokannut Dumis, 27.05.2011 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AngryBird

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dumis kirjoitti:Liiimaa kivoja tarroja niihin, luulen että yks pikku asukki voi auttaa asiassa 8)
Joo, meillä onkin arkkitolkulla Disneyn Autot-tarroja... :roll:
Vastaa Viestiin