Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ää, auttakee. Tässä kuvassa siis tolle oikeenpuoleiselle seinälle tarttis ny tehä jotain. Töllön takana on videotykille maalattu läntti, jotenka koko seinä pittäis maalata tai tapetoida uusiksi. Läntti ei näy kuvassa selkeästi, koska on suurinpiirtein samaa harmaata kuin muukin seinä. Sattuu vain olemaan täysmattaa, kun muu seinä on puolihimmeää ja näkyy ikävästi valoa vasten.

Ensin mietin, että maalaisin samalla harmaalla, mutta nyt alkoi joku räväkämpi ratkaisu kiinnostaa. Lämpöä lähinnä haluaisin, kun olkkari on aika kylmän ja kliinisen oloinen. Fotosopilla olen kokeillu erilaisia värejä seinään, ja joku ruskeekin vois passata oikein hyvin. Mutta kun en käytännössä sitte tiä, tuleeko liian tumma. Uskaltaako periaatteessa kämpän eniten näkyvillä olevan seinän maalata tummemmalla sävyllä? Vai alkaako se ahistaa?
BettyB.

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

bedlam kirjoitti:Ää, auttakee.
Mä suosisin just sitä ruskeaa, jotain sellasta suklaista kuten tossa olkkarin pöydässäkin. Ei tule synkkää eikä pimeää, kunhan hoidat valaistuksen kuntoon. Itsellä on paljon pienemmässä makkarissa maalattu kaksi seinää tummalla ruskealla, eikä ahdista tippakaan.
Nythän toi elektroniikkakin pomppaa silmille aika ikävästi tota vaaleaa seinää vasten, tasoittais samalla sitäkin. Käy kurkkimassa värilastuja kaupassa, matchaa vaikka sohvaan. Sieltä löytyy varmasti ideoita! Ja kun tuun tossa loppukuusta Ouluun kouluttamaan, voin samalla käydä hoitamassa sulle sisustussuunnitelman ;)
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

BettyB. kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ää, auttakee.
Mä suosisin just sitä ruskeaa, jotain sellasta suklaista kuten tossa olkkarin pöydässäkin. Ei tule synkkää eikä pimeää, kunhan hoidat valaistuksen kuntoon. Itsellä on paljon pienemmässä makkarissa maalattu kaksi seinää tummalla ruskealla, eikä ahdista tippakaan.
Nythän toi elektroniikkakin pomppaa silmille aika ikävästi tota vaaleaa seinää vasten, tasoittais samalla sitäkin. Käy kurkkimassa värilastuja kaupassa, matchaa vaikka sohvaan. Sieltä löytyy varmasti ideoita! Ja kun tuun tossa loppukuusta Ouluun kouluttamaan, voin samalla käydä hoitamassa sulle sisustussuunnitelman ;)
Kiitoksia vinkeistä! Pidänpä vielä tuon ruskean sitten suunnitelmissa.
Ois kyllä todella hienoa, jos voisit hoidella mut käydessäsi! Ajattelin kyl saada ton seinän laitettua ensi viikon aikana, kun vieraita tullee viikonloppuna. Saas nähdä.
BettyB.

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

bedlam kirjoitti:Ois kyllä todella hienoa, jos voisit hoidella mut käydessäsi!
Hei, ai eim tu pliis!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

bedlam kirjoitti:Ää, auttakee. Tässä kuvassa siis tolle oikeenpuoleiselle seinälle tarttis ny tehä jotain. Töllön takana on videotykille maalattu läntti, jotenka koko seinä pittäis maalata tai tapetoida uusiksi. Läntti ei näy kuvassa selkeästi, koska on suurinpiirtein samaa harmaata kuin muukin seinä. Sattuu vain olemaan täysmattaa, kun muu seinä on puolihimmeää ja näkyy ikävästi valoa vasten.

Ensin mietin, että maalaisin samalla harmaalla, mutta nyt alkoi joku räväkämpi ratkaisu kiinnostaa. Lämpöä lähinnä haluaisin, kun olkkari on aika kylmän ja kliinisen oloinen. Fotosopilla olen kokeillu erilaisia värejä seinään, ja joku ruskeekin vois passata oikein hyvin. Mutta kun en käytännössä sitte tiä, tuleeko liian tumma. Uskaltaako periaatteessa kämpän eniten näkyvillä olevan seinän maalata tummemmalla sävyllä? Vai alkaako se ahistaa?
MOI BEDDIS! Vanha luotettava Arskalaiskamu!

Tiedätkö, minähän olin maalaaja ja Tix myös koetti mun kanssa kilpailla häviten luuserina tietenkin. Sain tällaista jälkeä yleensä, mutta sitten ylemmiltä tahoilta sanottiin että se väritys oli liian hienoa ja niin lopetin, hihhii!

Mitäs muuta kuuluu Bedlamille? Tiedätkö, yksi vinkki!

MARTINA NAVRATILOVA , joka oli maailman paras tennispelaaja. On muuten lepakko ja sen aistin jo pikkukundina kun ei oikein sillee, you knoe, tullut kiinnostusta!

MUTTA hän on maalaaja! Hänellä on monta maalipurkkia ja kastaa tennispalloja purkkeihin ja lyö mailalla seinään!!! Sitten hän on tullut taiteilijaksi!!! Tämä juttu siis on totta, ettet luule vitsiksi! Et nyt vaan jostain tennishallilta pyydät vanhoja palloja tai otat koirien suusta väkisin jos et raski uusia palloja ostaa!!

SA
beddisfani, värikäs väriassistentti
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suuri kiitos Arskalle, nyt on kaikki elämän ongelmat ratkottu!
Terveisin, Värisilmä-ekspertti, ex-pertti mäkimaa maalimäki pimpelipompeli!

Mutta hei oikeesti, mulla menee hermo miettiessä. Entäs oisko punanen paha? Ei toi ruskee jotenki nyt istu mun silmään.

Mitenkäs ja mistä materiaalista muuten tällanen kivijäljitelmä tehään?
BettyB.

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

bedlam kirjoitti:Entäs oisko punanen paha? Ei toi ruskee jotenki nyt istu mun silmään.

Mitenkäs ja mistä materiaalista muuten tällanen kivijäljitelmä tehään?
Hyvällehän toi punainen näyttää! Ruskea vaan on "helpompi", ei rajoita niin paljoa. Mutta molemmat hyviä (joskin toi sun ruskea tossa testikuvassa oli aika pliisu sävy... ). Ja hei, sun kämppä, meet fiilispohjalla! Aina sen voi tehdä uusiks jos kyllästyttää...

Tollanen kiviseinä tehdään esim. verhoilukivestä. Kevyempää kun luonnonkivi ja kohtuu helppoa asentaa, jos ei ole ihan peukku keskellä kämmentä syntynyt. Laastillahan tuo pannaan läjään, mutta vaatii asennuspinnalle käsittelyn etukäteen, esim. kipsilevyseinään pitää vetää kosteussulku, pelkkä ns. primer ei riitä... Ja vaatiihan toi tietty vähän työkalujakin, että ehkä se on parempi ettet ala kylmiltään väsäämään... ;)

*kourii muniaan*
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kiitos vielä! Ehkä sitten parempi, etten ala tuota kiviseinää suunnittelemaan... öhm.

Huomenna menen intuitiolla ja otan joko tapettia tai maalia, luultavammin kuitenkin maalia. Jos vaikka vetäis punasella seinän ja tekis vähän tummemmalla punasella sellasta töpöttelyjälkeä päälle. Vaikka.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Nonni, tänään meen kyl maalikauppaan. Viel yksi kysymys, johon halluisin jotain mielipidettä: sattuuko jonkun silmään pahasti jos seinä on hieman erilaista punaisen sävyä kuin nuo sohvat? Kun sohvat ovat sävyltään hieman sinertävään päin, ja haluaisin huoneeseen enemmän "lämpöä" kuin mitä tarkalleen sillä sävyllä maalaamalla tulisi. Sohva sitäpaitsi menee kyl vaihtoonkin tässä joskus.

Ylempään kuvaan koetin saada suunnilleen sen sohvien värin (nehän näkyykin tos kuvassa) ja alempi itteä miellyttävämpi vaihtoehto.

Kuva

Kuva
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No ni, Geetzu antoi luvan, mutta poisti vastauksen. Mitä mun nyt siitä pitäs päätellä?!!! Hetken menettelee, mutta tarkemmin ku kattoo niin alkaa oksettaa?????11111
Bliss

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti: Mitenkäs ja mistä materiaalista muuten tällanen kivijäljitelmä tehään?
Älä tota ota... Meillä on keittiössä samaa, vaaleampana tosin. Kerää pölyä + levittää kivipölyä. Ja maksaa 109e/neliö.

edit: Niin ja toi kirkas punainen on parempi, sohvan väristä välittämättä. Seinän väri elää valaistuksen mukaan kumminkin.
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

bedlam kirjoitti:No ni, Geetzu antoi luvan, mutta poisti vastauksen. Mitä mun nyt siitä pitäs päätellä?!!! Hetken menettelee, mutta tarkemmin ku kattoo niin alkaa oksettaa?????11111
Syytä mun tyttöö ny! Voin läppästä sitä uudelleen näpeille, tuli kovistelee mutsiaan vääräl hetkel! Edelleen hei toimii punases! :]
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Okei, kiitti. Mä luotan nyt teihin sitte!!
Bliss kirjoitti:Älä tota ota... Meillä on keittiössä samaa, vaaleampana tosin. Kerää pölyä + levittää kivipölyä. Ja maksaa 109e/neliö.
Joo, kaveri kertoi kans eilen, että satasen pintaan on neliö. Ei ehkä ihan viiden metrin seinää viitti sitten alkaa laittelemaan, varsinkin kun varmasti mokaisin koko homman ihan reisille.
BettyB.

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Paa kato tällästä reipasta punasta vaan niinku mullakin:

Kuva

Tai sitte ruskeeta:

Kuva

*köh*
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Toi harmaanruskea on sinänsä kyllä miellyttävä väri, mutta en uskalla sitä kuitenkaan tohon kämpän "pääseinään" lätkäistä. Kun välillä noiden vaaleiden seinienkin kanssa tuntuu, että valoa tarttis lisää. Tummanruskee vois toimia ehkä paremminkin tossa vastakkaisella sohvaseinällä. Niinku vaiks tässä: http://plaza.fi/s/f/editor/images/j%E4lkeen.jpg

Lähen nyt tosta punasesta, ja jos tulee karsee niin se on voivoi. Jotain pikkutauluja pitää laittaa 3-4 vierekkäin tohon ylhäälle vielä, ettei näytä niin paljaalle.
Rouva Pupu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuo alempi punainen oli kyllä cool.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

IMO jos laitat kahta eri punaista olkkariin, niin niitä tulis esiintyä myös jossain muualla sisustuksessa samassa tilassa tai lähistöllä, etteivät jää irralliseksi. Ellei sitten käytetä ns. tehostevärinä, mutta minusta tässä ei ole siitä kyse. Makuasia, tosin :)

Musta tuo pinkki seinä näyttää paremmalta, koska se mätsää tuoleihin.

muokkaus: jos aiot vaihtaa sohvan niin sitten ei pinkkiä ts. ylempää, joka mun mielestä on pinkki ;), koska sitten se seinä jää orvoksi!1
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nowaysis kirjoitti:IMO jos laitat kahta eri punaista olkkariin, niin niitä tulis esiintyä myös jossain muualla sisustuksessa samassa tilassa tai lähistöllä, etteivät jää irralliseksi. Ellei sitten käytetä ns. tehostevärinä, mutta minusta tässä ei ole siitä kyse. Makuasia, tosin :)

Musta tuo pinkki seinä näyttää paremmalta, koska se mätsää tuoleihin.

muokkaus: jos aiot vaihtaa sohvan niin sitten ei pinkkiä ts. ylempää, joka mun mielestä on pinkki ;), koska sitten se seinä jää orvoksi!1
Noi sohvat ei oo mun silmään pinkkiä, vaan melkolailla peruspunaista jota on taivutettu millin verran sinertävään päin. Kuvassa ei näy ihan oikia sävy, kun spottivalot osuu melkolailla suoraan ja vaalentaa.

Ajattelin, että jos laittas neljä pientä neliönmuotoista taulua tohon töllön yläpuolelle rinnakkain ja sisällyttäs niihin tota sohvanpunaista jotenkin mukaan? Kun se ykkösjuttu ois nyt saada lämpimämpää tunnelmaa huoneeseen ja toi alempi kuva näyttäs mun mielestä paljon lämpimämmältä?

Siis suurin haave mulla ois saada koko huone "käännettyä" niin, että laittas kulmasohvan tohon nurkkaan niin, että se tulis tohon patterin eteen. Ja laittas töllön tälle vastakkaiselle seinälle. Sitten tohon passais joku vaaleenharmaa sohva hyvin varmaanki. Mut se onkin sitten jo toinen tarina.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

no sittenhän niissä neliöissä ois jotain YHDYNTÄKOHTAA tolle sohvavärille, jolloin seinän värillä ei oo niin väliä :) kuhan on iso ja musta!1 lykkyä ykö! eiku tykö!
Prepare for the worstest.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Uuet keittiökalusteet tulee kolmen viikon päästä! :cheer:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eka kerros maalattu, hieno tuosta tullee. En muistanukkaa miten hupia maalaaminen on; vaikka kuinka tarkasti katot kaikki paikat niin maalitäpliä löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista. Ja kun yhden täplän olet pyyhkiny, niin toisaalle on siinä välissä ilmaantunu tahra.

Kaupassa suositeltiin vielä maalauksen päälle tollasta metallista helmiäissävyä, joka kyllä vois olla hyvä idis. Tällön ei haittaa, vaikka maalipinta jäiskin hieman epätasaiseksi. Pitää harkita.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ihan sairaaan siisti tuli niinQ! Mut kyl se sen verran pimentää tota huonetta, että pitää kai pari spottia hommata piilotettavaksi johki hyllyn taakse. Sävy tuli kaupassa nakattua melko summassa, näytti ihan erille siinä näytelappusessa mutta onneksi en ottanu kirkaamman punasta.
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kuvia beddis valoineen, thanks!
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kunhan nyt saan valot kuntoon, johdot piilotettua, taulut seinälle ja ehkä vielä sen helmiäismaalin tohon päälle.... Phuh, miksi ne pikkuprojektit aina laajenee.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

bedlam kirjoitti:Phuh, miksi ne pikkuprojektit aina laajenee.
Niin, meiänki piti vaan uusia keittiön kaapit ja niitten järjestystä hiukka järkeistää...
Tuli tässä samassa hötäkässä sitte pistettyä eteiseen kokonaan uus lattia, noi kaakelit keittiön seinästä ois poistettava, muutama laatta lisää keittiön lattiaan, eteisestä yks seinä ois purettava ja laitettava hiukka uusiks, että saa kunnon säilytystilat vaatteille ja kyllähän toi kattoki ois syytä uusia, tai siis kattopaneelit... :oops:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin