Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suurin osa tarvikkeista valittu eli kohta voisi aloittaa urakan. Saa nähdä löytyykö katetta suurille puheilleni remontointitaidoistani katetta eli meneekö ihan ketuiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 18.11.2006 20:37

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mdm »

Ens maanantaina alkaa keittiöremppa! Tosin ite vaan maalaan seinät, muut hoitaa loput hommat. Pitää hankkiutua evakkoon.
fuck me I'm fabulous
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Enpäs muuten lesoillutkaan täällä kuinka hienosti selviydyin siitä seinästä. Oli sittenkin lastulevyä - ei kipsi - ja niiden levyjen väleihin jätettyjen rakosten vuoksi aika helvetillisen puuduttava ja useamman päivän vaativa homma. Tasota, hio, maalaa, hio, lisää tasota ja vttu joo. Mut nyt on tosi ihku seinä ja mikä parasta; tein ekan kerran aidosti jotain hyvää jälkeä käsilläni, ei kuulema ammattilaisen tekemästä erota! *niiiiin coolina*

Ja sit vannoin itelleni, etten enää koskaan alota mitään tollasta vaan kaivan kukkarosta eurot jollekin hullulle. Voin nyt elää loppuun asti tiedostaen, että mä kyllä osaan, en vaan niin ku viitti.
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Nyt mä sain kuningas-idean ja päätin nikkaroida sellaset turvaportit tulevaa pilttiä varten tänne kotiin. Hyvännäkösiä ei löydy mistään valmiina, niissä on kaikissa jotain vikaa, eikä mun mies jaksa vielä innostua tällasesta niin nythän pääsen loistamaan.

Tos loman jälkeen teen. Tuskin maltan reissuun lähteäkään!

(Onks stadissa Puukeskus hyvä mesta ostaa valmiiks oikeen mittasiks vedettyä puuta, vai oisko parempiakin jossain kun ihan minimääristä kyse?)
Tix

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Geetzu kirjoitti:Nyt mä sain kuningas-idean ja päätin nikkaroida sellaset turvaportit tulevaa pilttiä varten tänne kotiin. Hyvännäkösiä ei löydy mistään valmiina, niissä on kaikissa jotain vikaa, eikä mun mies jaksa vielä innostua tällasesta niin nythän pääsen loistamaan.?)
Puukeskus on ihan jees, siellä saa sahautettua mittaansa pienetkin erät.
Elukka

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pakko tulla kehua retostamaan:
Kylppäriremontti on viimeinkin ainakin ulkopuolisten alihankkijoiden osalta viimeinkin valmis (:cheer:).
Itselle jää vielä tehtäväksi pikujuttuja tyyliin pyyhe- ja saippuatelineiden asennus jne. Eilen ja tänään olin jo Tosimies™ ja suoritin muutamia pikku korjaushommia.
Tänään mm. kittasin eteisen puolen seinään ja lattiaan rempan jäljiltä jääneitä reikiä umpeen. Satunnainen paikalletulija olisi voinut hieman hämmentyä nähdessään allekirjoittaneen kumihanskat kädessä leipomassa tummanruskeaa, rakeista tahnaa seinille. :twisted:
1108

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetzu kirjoitti:Oli sittenkin lastulevyä - ei kipsi - ja niiden levyjen väleihin jätettyjen rakosten vuoksi aika helvetillisen puuduttava ja useamman päivän vaativa homma. Tasota, hio, maalaa, hio, lisää tasota ja vttu joo.
En nyt halua vittuilla mutta niiden lastulevyjen väliin jätetään rako ihan syystä. Lastulevy on hanakkaa turpoamaan ja jos nyt olet onnistuneesti tukkinut ne raot (tietenkin ilman saumanauhaa, no pakostakin) tuloksena on kun seinä saa ilmasta/pesusta kosteutta niin joko:

A) Saumat posahtaa auki
B) Levyt vetää kaarelle keskeltä

Kumminpäin tahansa tuloksena on näkyvät saumat ja maalin murtuminen.

Otan osaa, nauti niinkauan kuin sitä kestää.
Sheetlord

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Pitäisi lisätä ulkovarastoon lämpöeristys. Lopputuloksen ei tarvitse olla asumiskelpoinen, kunhan saisi pysymään vähintään n. 15 plusasteen lämpötilan ympäri vuoden - tarvittaessa pienen lisälämpöpatterin avulla

Mikä eristysmateriaali olisi a) helppo työstää ja asentaa b) edullinen?
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

1108 kirjoitti:Otan osaa, nauti niinkauan kuin sitä kestää.
Sain apua, en oo ihan varma mitä ihmettä sinne tungettiin (saumanauhaa sellasta verkkoa meni kyl päälle ainakin!) ja ite tasotin ja kevyesti hioin ennen maalailuja. Seinä on oikeesti aika bueno! Nyt tuli surku, että kestääkö, ääh... Mut jos ei niin sitten vedän jonkun vtun kokolevyn siihen päälle. Tai maalataan penskan kans. :D
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kun mulla on peukalo keskellä otsaa, niin tartteisin hieman jälppiä. Uus töllö tuli talouteen ja vanha sohvapöytä sopis mun mielestä hienosti tv-tasoksi. Värit passaa ja noi lokerot on sopivan kokosia muille värkeille. Ongelma on se, että pidettyäni töllötintä ton päällä pari vuorokautta huomasin, että se oli hieman notkollaan keskeltä.

Eli löytyykö hyvää vinkkiä, miten ton saisi tuettua kannattelemaan telkkaria? Siis silleen fiksun näköisesti. Töllö ei kuites paina kuin 34 kiloa, eli ei mikään järjetön möhkäle.
Rouva Pupu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti: Eli löytyykö hyvää vinkkiä, miten ton saisi tuettua kannattelemaan telkkaria? Siis silleen fiksun näköisesti. Töllö ei kuites paina kuin 34 kiloa, eli ei mikään järjetön möhkäle.
Moon joskus tehnyt tuon tyylisen itse. Laitoin siihen yhteensä kolme tuollaista välipalaa, joka tuossa keskellä. Sitten kestää jos kestää. Notkolle menevä pöytä kyl sanoo jossain vaiheessa poks ja sitten on sun töllö lattialla. Helpommalla pääsee varmaan jos ostaa uuden.
bedlam

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rouva Pupu kirjoitti:Notkolle menevä pöytä kyl sanoo jossain vaiheessa poks ja sitten on sun töllö lattialla. Helpommalla pääsee varmaan jos ostaa uuden.
Nii miä tiiän, mutta kun mun tuurilla en löydä samantapaista tasoa millään. Kai se paree on lähtä katselemaan.
Rouva Pupu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Notkolle menevä pöytä kyl sanoo jossain vaiheessa poks ja sitten on sun töllö lattialla. Helpommalla pääsee varmaan jos ostaa uuden.
Nii miä tiiän, mutta kun mun tuurilla en löydä samantapaista tasoa millään. Kai se paree on lähtä katselemaan.
Älä pelkästään mun sanaan luota kun en ole syntyessäin ollut puuseppä. Mutta en oikein keksi millä muulla tavoin sais siististi telkun painon jakautumaan tasaisesti. Musta tuntuu, että saattaa tuollainen vastaava tvtaso löytyäkin kun on tullut itsekin kierreltyä kaupoissa. Meillä kun on vielä semmonen syvä telkkari niin ei meinaa millään löytyä enää sellaiselle tasoa vaan kaikki tuntuu suuntaavaan sinne taulutelkkari osastolle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sai pienen intopuuskan. Katsotaan milloin saa viimeisteltyä.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kukaan ei muuten sattuisi tietämään pienehköä rakennusurakoitsijaa, jolla olisi kokemusta ullakkorakentamisesta?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Nyt en oo enää yhtään varma, mitä täällä tapahtuu... mutta pahempi puoliskoni repii parhaillaan yhtä seinää alas ja kohta varmaan lähtee myös toinen...

Ja tämä kaikki alkoi siitä, kun totesin, etten aio noita keittiökalusteita kattella tossa eteisessä enää enskesänä, vaan tolle keittiölle on tehtävä jotain ennenku muksu syntyy ja sitte vaikka keväämmällä tai kesällä ton eteisen laajennus + terassi pihalle... *huokaus*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Onko kukaan hiotuttanut parkettia? Mitäköhän sellainen mahtaa maksaa? Kyseessä vain yksi iso huone.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Camilla kirjoitti:Onko kukaan hiotuttanut parkettia? Mitäköhän sellainen mahtaa maksaa? Kyseessä vain yksi iso huone.
Kämpässäni hiottiin ja lakattiin n. 40m2, maksoi 660€. Kuittiin oli eritelty materiaalin ja työn osuus jotta saa verolappuihin merkattua sen kotitalousvähennyksen. Työn osuus oli mun tapauksessa 600€. Omavastuu kotitalousvähennyksessä on 100€/vuosi, jäljelle jäävästä summasta 60% on vähennyskelpoista. Näin minä sen muistan, voin toki olla väärässäkin... korjatkaa viisaammat ihan vapaasti jos muistan väärin.
Älä löi! En ole hurrit!
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Tarjousta kannattaa kysyä useammastakin paikasta! Google jeesii.
Sheetlord

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Camilla kirjoitti:Onko kukaan hiotuttanut parkettia? Mitäköhän sellainen mahtaa maksaa? Kyseessä vain yksi iso huone.
Olethan tsekannut, montako kertaa tuo on aikaisemmin hiottu? Muistaakseni parketti kestää maks 1-2 hiontaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Alettiin sitte tossa keittiörempan lomassa uusimaan toi eteisen lattiakin... ja mahdollisesti kattoonki hommattava uudet panelit...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Alettiin sitte tossa keittiörempan lomassa uusimaan toi eteisen lattiakin... ja mahdollisesti kattoonki hommattava uudet panelit...
HÄLYTYS!!
ÄKKII nyt tänne oikeaan immeisten asuinpaikkaan ja kaakaolle vaikka pienlinnaani! Pitäisi parantaa muailmaa taas. Muutoin Arska tuntee olonsa täysin hyljätyksi ja varsinaiseksi ö-mapin pahnan pohjimmaiseksi luuseriksi! Raksulle voit sanoa, että tuli pikamääräys Arskalta. Se kyllä riittää kaikille selitykseksi.

Eikö se siellä Savos riittäis, ettei sudet tuu sisälle ja lämmitykseen paksummat vaatteet. Turha hienostelu pois joistain rempoista!

SA
Se Arska :wink:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:ÄKKII nyt tänne oikeaan immeisten asuinpaikkaan ja kaakaolle vaikka pienlinnaani!
Ei. Mä oon ja pysyn täällä. Täällä on mun koti. Kotini on linnani.
Raksu lähtee sunnuntaina kolmeks kuukautta sinne ihmisten ilmoille näiden pahojen susien armoilta... Ite tuun seuraavan kerran tsadiin syyslomalla tai äitiyslomalla tai sitten joskus jos ja kun vointi sallii.
Tuu ite tänne!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:ÄKKII nyt tänne oikeaan immeisten asuinpaikkaan ja kaakaolle vaikka pienlinnaani!
Ei. Mä oon ja pysyn täällä. Täällä on mun koti. Kotini on linnani.
Raksu lähtee sunnuntaina kolmeks kuukautta sinne ihmisten ilmoille näiden pahojen susien armoilta... Ite tuun seuraavan kerran tsadiin syyslomalla tai äitiyslomalla tai sitten joskus jos ja kun vointi sallii.
Tuu ite tänne!
This means war!

RAKSU LÄHTEE KOLMEKSI KUUKAUDEKSI (3) SIIS MITÄ? mITÄ?
RAKSU raskauden rasittama?

Älä nyt uhmaa Arskaa vaan SUIT SAIT sukkelaan kaakaolle.

MUTTA ehkäpähkä saisin aikaan jopa lähdön sinnepäin? Onkos muumilla kaakaota kaapissa? Tykkään miedosta kermakaakaosta ja muiksi tarjoiluiksi kelpaisi esim. runsas kostea täytekaakku täynnä savolaista hetelmää.

En sitten koske kalakukkoon, jota tietysti syötte päivät pitkät! Tuon myös omat leivät, ettei tarvi pettua syyä! Vaadin myös sudettoman huoneen ja paksut villavaatteet. Myös korvatulpat haluan jos tapaan savolaisia, koska en halua vastuuta mistään ja savossahan vastuu on kuulijalla.

Ja jos joku vanha naisimmeinen ruphee huastamahan, että "mittääs siä etellään poikka thäälä kuapijoos päin theet. Kebaisko tällanen runsas savolaisneito poijaalle. "
Kerro miten välttää ansaanmeno! Opeta mulle vaikka huonoja tapoja.

Mut jos tosiaan starttaisin sinne. Olis se hauskaaki! Mitens tuo lumitilanne siellä on, muuten?Mulla ei oo lumikenkiä. Entäs pakkasherra? Jokos se kovasti paukuttaa?

Miul on myös tavallinen etuveto autossa, tarviin varmaan nelivedon?

SA
suklaajuoman puutteessa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:RAKSU LÄHTEE KOLMEKSI KUUKAUDEKSI (3) SIIS MITÄ? mITÄ?RAKSU raskauden rasittama?
Juu. Töihin lähtee tuo. Ite usutin ja yllytin.
Stadinarska kirjoitti:MUTTA ehkäpähkä saisin aikaan jopa lähdön sinnepäin? Onkos muumilla kaakaota kaapissa? Vaadin myös sudettoman huoneen ja paksut villavaatteet. Myös korvatulpat haluan jos tapaan savolaisia, koska en halua vastuuta mistään ja savossahan vastuu on kuulijalla.
Juu, kyllä tänne kaikki on tervetulleita.
Kaakaota on kyllä kaapissa. Merkkinä O'boy. Ja muumimukeja useampi kappale. Näistä sitä on tapana juua...
Meillä on tapana majottaa vieraat vierashuoneeseen, josta ovenkin saa kiinni, ettei koirat hypi viereen nukkuun (jos ei tykkää).
Villavaatteitakin löytyy. Pienimmät ihan semmosta pikkupikkukokoa. Toi tänään just posti tullessaan semmoset punaset villapöksyt tulokkaalle, ettei tartte palella, kun tänne kylmään maailmaan syntyy.
Korvatulppiakin löytyy kaapista.
Stadinarska kirjoitti:Mut jos tosiaan starttaisin sinne. Olis se hauskaaki! Mitens tuo lumitilanne siellä on, muuten?Mulla ei oo lumikenkiä. Entäs pakkasherra? Jokos se kovasti paukuttaa?
Miul on myös tavallinen etuveto autossa, tarviin varmaan nelivedon?
Lunta ei vielä ole. Ovat kyllä uhanneet, että jo tässä syyskuussa satais... nyt vaan ollu ennätyslämpimät (!?!!) päivät, että taitaa mennä enskuuhun. Tarvinneekin ton naapurin sedän luona kävästä juttusilla, että hoitais noitten naapurivanhusten ohessa myös tän meiän piha-alueen aurauksen sateitten sattuessa, ettei mun tartte pihalle alkaa synnyttää kätilönäni The Lumikola.
Ei oo meilläkään lumikolaa, mut mulla on nelivetoauto. Saat lainata mun autoa, jos juutut omallasi kiinni ja jos mun auto juuttuu, ni naapurisedän traktori on aikas pop!
:P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin