Kodin remonttiketju
-
- Kitisijä
Re: Kodin remonttiketju
No niin, nyt on uusi urakoitsija aloittanut hommat ja vanhan kanssa oli sovittu, että laskuttaa vielä työmaalle jättämistään tarvikkeista. Nyt sitten uudelta tekijältä hintoja kysymällä (ja netistä varmistamalla) selvisi, että olemme maksaneet myös tarvikkeista selvää ylihintaa. Eipä tajuttu tuota vahdata riittävän neuroottisesti. Laskuttamattomista tarvikkeista puolestaan ei tee todellakaan mieli maksaa enää yhtään ylimääräistä, eli vielä joutuu tappelemaan urpon kanssa.
Siis _miksi_ tämä toiminta on joillain tällaista? Meneekö kusetus läpi riittävän monelle, että se kannattaa? Haluan ymmärtää, josko sitten vituttaisi vähemmän.
Siis _miksi_ tämä toiminta on joillain tällaista? Meneekö kusetus läpi riittävän monelle, että se kannattaa? Haluan ymmärtää, josko sitten vituttaisi vähemmän.
-
- Kitisijä
^Juu ei löytynyt kuitteja ainakaan viimeksi kun kysyttiin.
Kiitos taas!
Kiitoksia kaikille muillekin kommentoineille ja yv:tä laittaneille. Mulla on tapana kyseenalaistaa itseäni ja toimintaani joskus vähän liikaakin, ja helposti alan lopulta ajatella että kaikki on omaa syytäni. Ulkopuolisten normijärjellä heitetyt kommentit auttoivat pitämään ajatukset oikeilla raiteilla.
Onneksi tuo uusi urakoitsija näyttäisi olevan rautainen (joskin sen seurauksena myös hyvin kiireinen) ammattilainen. Joutuu mm. korjailemaan edellisen tekemiä virheitä, ja tekee senkin mahtavalla asenteella ja hyvällä meiningillä. Jos joku tarvitsee joskus vinkkiä hyvästä raksaporukasta (siis te, jotka ette ole itse ammattilaisia tai tunne sellaisia), suosittelen näitä mielelläni.
Kiitos taas!
Kiitoksia kaikille muillekin kommentoineille ja yv:tä laittaneille. Mulla on tapana kyseenalaistaa itseäni ja toimintaani joskus vähän liikaakin, ja helposti alan lopulta ajatella että kaikki on omaa syytäni. Ulkopuolisten normijärjellä heitetyt kommentit auttoivat pitämään ajatukset oikeilla raiteilla.
Onneksi tuo uusi urakoitsija näyttäisi olevan rautainen (joskin sen seurauksena myös hyvin kiireinen) ammattilainen. Joutuu mm. korjailemaan edellisen tekemiä virheitä, ja tekee senkin mahtavalla asenteella ja hyvällä meiningillä. Jos joku tarvitsee joskus vinkkiä hyvästä raksaporukasta (siis te, jotka ette ole itse ammattilaisia tai tunne sellaisia), suosittelen näitä mielelläni.
-
- Kitisijä
Lueskelin eilen kaverin soffalla sisustuslehtiä. Nyt tuntuu siltä, että kakaran huone kaipaa uutta väriä & pystyraitatapettiä korostusseinäksi. Jaksaisikohan? --> Baukkariin
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
-
- Kitisijä
Palataan astialle kunhan homma on valmis, reklamaatiot virheistä hoidettu ja lasku maksettu.EveryWoman kirjoitti: Jos joku tarvitsee joskus vinkkiä hyvästä raksaporukasta (siis te, jotka ette ole itse ammattilaisia tai tunne sellaisia), suosittelen näitä mielelläni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Ei ollu missään. Ei sitten tapetoida, nih.Mirkku kirjoitti:pystyraitatapettiä korostusseinäksi...
-
- Kitisijä
^^Jepjep.
-
- Kitisijä
Poikkesin keittiöfirmassa kyselemässä. Juttu johti siihen, että jannu tulee mittailemaan ja päätetään mitä lyödään minnekkin.
-
- Kitisijä
Ja tulevaisuudessa näyttää suunnilleen tältä:
-
- Kitisijä
Hahaa! Löysin jo kohta kolmisen viikkoa sitten. Tilasin. Soittivat ja ilmoittivat, että ei ole tehtaallakaan, valmistavat, vie abaut 8 viikkoa. Ja mä jo seinänkin maalasin valkoiseksi tapettia odotellessa.Mirkku kirjoitti:Ei ollu missään. Ei sitten tapetoida, nih.Mirkku kirjoitti:pystyraitatapettiä korostusseinäksi...
-
- Kitisijä
Ylläolevaan liittyen, olkkarin ns. väliseinään tulee tätä:
Nyt pitäis vielä päättää, että vedänkö samaan sävymaailmaan olohuoneesta jonkun toisenkin seinän, vai vedättäisikö värin eteiseen, jonne ko. väliseinä ulottuu. Vaikeeta on. Ja tapetin myötä saattaa mennä olkkarissa kolme kaapinoveakin uusiks... No, eteisen uudet taulut ainakin. Yhdestä kohtaa kun alottaa, meneekin yllättäen kaikki uusiks
Nyt pitäis vielä päättää, että vedänkö samaan sävymaailmaan olohuoneesta jonkun toisenkin seinän, vai vedättäisikö värin eteiseen, jonne ko. väliseinä ulottuu. Vaikeeta on. Ja tapetin myötä saattaa mennä olkkarissa kolme kaapinoveakin uusiks... No, eteisen uudet taulut ainakin. Yhdestä kohtaa kun alottaa, meneekin yllättäen kaikki uusiks
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Ilmeisesti remontti-into on vain seksinpuutteen indikaatio?
Kumma juttu ei vaivaa minua? Toisaalta vuokrakämppään en viitsi omaan laskuun tehdä mitään.
Kumma juttu ei vaivaa minua? Toisaalta vuokrakämppään en viitsi omaan laskuun tehdä mitään.
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Hiukan samoilla linjoilla, tosin syynä huono tasapaino:exPertti kirjoitti:Etuhiuksetkin saivat väsyneen seinäkosketuksen ansiosta trendikkäät ultrablondiraidat.
-
- Kitinä paheena
Vai sittenkin 5,4? Yksi keskikoon tonkka on 2,7-litrainen.exPertti kirjoitti:Siis tietty 4,5 litraa. Vaatimattomuus iski.exPertti kirjoitti:3,6 litraa remonttiässää
-
- Kitinä paheena
Selitys hyväksytty!exPertti kirjoitti:2,7 + 0,9 + 0,9PlanBee kirjoitti:Vai sittenkin 5,4? Yksi keskikoon tonkka on 2,7-litrainen.exPertti kirjoitti:
Siis tietty 4,5 litraa. Vaatimattomuus iski.
yksi 0,9 kun oli eri väriä.
-
- Kitinän uhri
Leffahuoneen seiniin haluaisin jotain oikein tummaa puupaneelia tai sellaisen imitaatiota tunnelmaa luomaan. Milläkähän sydeemillä tuo onnistuisi helpolla ja kohtuullisen halvalla?
Pröötprööt
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Keittiön kynnys oli toisesta päästään irronnut liimauksistaan (ehkä noin viisi vuotta sitten), joten revittiin irti ja päätettiin ostaa uusi. Ei voi maksaa paljon! Noh, Bauhausissa liimattavat listat maksoivat kolme-neljäkymppiä eli ihan vitusti liikaa, paitsi just se meille sopiva, jonka hintalapuksi oli laitettu virheellisesti 17,90 normaalihinnan ollessa jotain 48 euroa. Sillä "alennuksella" ei edes harmittanut, että lista piti ihan itse sahata rautasahalla sopivan mittaiseksi. Hyvä tuuri, parempi mieli.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
1 huone valmiihko, keittiö, makuuhuone, eteinen ja vessa jäljellä. Oon jo ihan kyllästynyt koko remonttiin, pöh.
-
- Kitisijä
Huomenna joku tyyppi tulee mittaileen mejän vessaa, jos vaikka sitte sais jonku hinta-arvion remontille toisen tekemänä. Todennäköisin vaihtoehto on kuitenkin että osa tehään ite, osa - kuten sähkö- ja LVI-työt - teetetään sertifioiduilla ammattilaisilla.
Pitää siis opetella laatoitusta ja kaikkea muutakin kivaa...
Pitää siis opetella laatoitusta ja kaikkea muutakin kivaa...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Mistähän löytyisi edullisia, mielellään käytettyjä massiivipuupalkkeja (suorakaiteen muotoinen poikkileikkaus; ei mitään moderneja hifistelypalkkeja) muutama kpl? Toivekoko ois jotain 50x350 luokkaa (en tiedä onko moisia olemassa; mut toivoahan saa näin joulun alla), pituudessa jo pari metriä riittäisi. Puulajilla ei väliä.
Aasiantuntijat neuvokaa?
Aasiantuntijat neuvokaa?
-
- Kitisijä
Viimeksi muokannut Bluntly, 22.12.2011 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
^Ei ollu tarpeeksi isoja (250 oli levein). Tahdon isompaa!
Edit: Ei muuten pahat noi sun kyökkimateriaalit. Mitä toi puu on, tammea? Mikä pintakäsittely?
Edit: Ei muuten pahat noi sun kyökkimateriaalit. Mitä toi puu on, tammea? Mikä pintakäsittely?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
^No jopas!
Pitänee soitella P-keskukseen sitten.
Pitänee soitella P-keskukseen sitten.