Leffa jota odotat

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^samikset. Mua kuitenkin hiukan häiritsi ne unien jossain kohtaa olleet filosofiset fundeeraukset. Mielestäni olisi ollut parempi ilman niitä.

Maailma oli rakennettu hienosti.

Ainoa kohta joka häiritsi oli, että hiekkamyrskyssä nelisiipisen sudenkorennon aerodynamiikassa ei näkynyt siipien epäsymmetrinen hajoaminen. Koska vasemmalta puolelta yksi siipi irtosi ja oikealta ei, sen olisi pitänyt aiheuttaa asymmetrinen ilmanvastus ja aiheuttaa korennon hallitsematon kääntyminen oikealle. Mutta ehkä korennossa on jokin meidän teknologialle tuntematon vakaaja.

Yksi mahdollisuus olisi kyllä ollut laittaa oikean puolen siivet asentoon, jossa niiden ilmanvastus vähenee, mutta en huomannut, että niin olisi ollut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ :hail:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2021 9:05 Ainoa kohta joka häiritsi oli, että hiekkamyrskyssä nelisiipisen sudenkorennon aerodynamiikassa ei näkynyt siipien epäsymmetrinen hajoaminen. Koska vasemmalta puolelta yksi siipi irtosi ja oikealta ei, sen olisi pitänyt aiheuttaa asymmetrinen ilmanvastus ja aiheuttaa korennon hallitsematon kääntyminen oikealle. Mutta ehkä korennossa on jokin meidän teknologialle tuntematon vakaaja.

Yksi mahdollisuus olisi kyllä ollut laittaa oikean puolen siivet asentoon, jossa niiden ilmanvastus vähenee, mutta en huomannut, että niin olisi ollut.
Mut eiks siinä käynyt nimenomaan niin, että lähes samalla hetkellä, kun toisen puolen siipi irtosi, toisen puolen vastaava siipi lukittui suoraan taaksepäin osoittavaan asentoon, jolloin juuri tuo maalailemasi mahdollisuus toteutui? Huomasin nimittäin itsessänikin sellaisen insinöörihtävän piirteen, että kun laite alkoi hajota epäsymmetrisesti, odotin syöksykierrettä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tulisi siitä silti epäsymmetrinen vastus. Mutta voi olla, että etusiipien lyöntirataa sitten muutettiin tavalla, jota silmä ei riitä rekisteröimään. Joo, voi olla, että olen väärässä.

Kaikkiaan elokuvan maailma oli kiehtova, koska toisaalta matkustettiin valoa nopeammilla avaruusaluksilla jne, mutta sopimukset vahvistettiin paperilla sinetillä. Eo. voisi olla aivan mahdollista. Eli silloin kun sovitaan planeettojen haltuunotosta, ei tehdä mitään digitaalisia allekirjoituksia.. Miekkojen olemassaolo kait perusteltiin sillä, että suojaimet torjuvat suurella nopeudella liikkuvat esineet, mutta eivät hitaita miekkoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ai niin. Popparit olivat _taas_ aivan liian suolaisia. Olen ainakin kerran sanonut asiasta tiskillä. Välillä olivat (sattumalta?) vähäsuolaisempia.

Nyt onneksi tuli sopivasti palautekysely.

Ehkä annnan poppareille vielä yhden mahdollisuuden.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En syönyt poppareita, koska pandemia: asianmukaisesti pidin päällä suojahanskoja, kaasunaamaria ja foliohattua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmettelinkin, kuka se tyyppi on, joka pitää hattua päässä
ja häiritsee näkyvyyttä!

Ainiin. Anarkistina kävin ostamassa pantteriaskin ja pätkispussin Cittarista. Ehkä liian suolaiset popparit olivat poeettinen rangaistus siitä.

:hep:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.10.2021 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.10.2021 18:53 En pettynyt. Elokuvana ihan eri luokkaa kuin esim. ne Sormusten herrat...
Kiitos raportista. Mä palaan tähän sitten joskus, kun Dyyni pyörii mun kotiteatterissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nitrojengi näytettiin viime syksynä TV:ssä mutta silloin TV:ni oli rikki... :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2021 13:15 Ihmettelinkin, kuka se tyyppi on, joka pitää hattua päässä ja häiritsee näkyvyyttä!

Ainiin. Anarkistina kävin ostamassa pantteriaskin ja pätkispussin Cittarista. Ehkä liian suolaiset popparit olivat poeettinen rangaistus siitä.
En ollut mä! Cittari-kommentistasi päättelen, että kävit katsomassa elokuvan espoolaisessa ostoskeskuksessa. Vaikka Helsinginkin multipleksit ovat hukanneet kaiken entisen elokuvateatteritunnelman, niin en mä sentään moiseen alennu!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 546
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Lauantaina suuntaan yksin katsomaan uusimman Bondin.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 04.10.2021 13:15
urpiainen kirjoitti: 03.10.2021 18:53 En pettynyt. Elokuvana ihan eri luokkaa kuin esim. ne Sormusten herrat...
Kiitos raportista. Mä palaan tähän sitten joskus, kun Dyyni pyörii mun kotiteatterissa.
Tommi Kinnunen kirjoitti twitterissä, että ehkä piti Dyynistä erityisesti siksi, että elokuva oli läpikotaisin vanhanaikainen siinä mielessä, että se ei ollut ollenkaan kyyninen tai ironisesti katsojalle silmää iskevä. Tuntuu raikkaalta, että on yhä elokuva, joka on niin kovin tosissaan, vaikka aihe on tällainen messiaaninen avaruusoppera. Voi olla, että tässä näkökulmassa on jotain. Pitävätköhän nuorisolaiset tästä, vai vain (me) menneen maailman dinosaurukset?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yritin katsoa Netflixistä vuoden 1984 Dyyniä, kävin aikoinaan teatterissa katsomassa. Silloin jäi fiilis, että no jaa.



Nyt vaikutti aivan kauhealta kalkkunalta. Dialogi on oudon teennäistä. Ihmiset puhuvat kuin -50 luvun suomifilmissä. Minkähän takia Lynch valitsi tuollaisen tyylin.

Lisäksi erityismiinus siitä, että Lynch kehitti elokuvaan

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ing_Module

jota ei kirjassa ole lainkaan ja joka ei ollenkaan sovi tarinaan

Wikipediasta arvostelulainaus ” "Several of the characters in Dune are psychic, which puts them in the unique position of being able to understand what goes on in the movie"” :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku bassoraitaleffa taas tulossa.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Valamiesten ratkaisu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 03.10.2021 18:53 Miinukset oikeastaan vain niin mahtipontisesta musiikista, että kääntyi jo vähän naurettavaksi
Voitti sitten tietysti Oscarin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mikäs on konsensus, oliko Will Smith vs. Chris Rock käsikirjoitettu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei varmaankaan ollut

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008713783.html

Tämä siitä seuraa, kun värilliset päästetään juhliin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2022 9:12 Ei varmaankaan ollut

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008713783.html

Tämä siitä seuraa, kun värilliset päästetään juhliin.
Taas teipistä teippiin persuille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.03.2022 9:26
Taas teipistä teippiin
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt mä hokasin; tuo tarkoittaa erkalla teipattua mailaa.

:idea:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2022 12:13 Nyt mä hokasin; tuo tarkoittaa erkalla teipattua mailaa.

:idea:
:cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Will Smithkään ei voi sanoa, että väkivalta on paras ongelmanratkaisukeino. Teot tosin puhuvat toista.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008774265.html



Täytyy käydä lähipäivinä katsomassa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Leffa jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jännä nähdä mitä tulee kun genrensä parhaasta elokuvasta yritetään tehdä jenkkikäännös.

10 vuotta siihen meni, mutta nyt John Woo tekee vihdoinkin uuden version The Killer -elokuvastaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin