Aika hyvin lähtee mun ensikosketus DNA:n asiakaspalveluun ja laskutukseen... Helvetti.
tiistai, 5.9. DNA-kauppa. Tinttitukan liittymäsopimuksen teko keskeytyy kun tiedot ilmoittavat maksamattomasta laskusta. Hälle ei ole koskaan tullut kyseistä laskua, eivätkä ole kahteen vuoteen muistuttaneetkaan kertaakaan että reilu pari kymppiä olis maksamatta. Otetaan laskutiedot ylös, laitetaan liittymänvaihto jo eteenpäin mutta kimppapuhelinta ei voi vielä antaa ennenkuin maksu on ok.
torstaina 7.9. maksettu. Maanantaina 11.9. kävin kysymässä, että joko on, mutta ei vielä. Kerrottu että keskiviikkona.
tiistai 12.9. Soitin DNA laskutusasiakaspalveluun ja tarkistin että joko maksu näkyy, että olisi kiire saada se puhelin viikonlopuksi, sieltä kertoivat että kyllä näkyy ja kaikki ok.
12.9. DNA-kauppa Kerroin että tarkistin että maksu näkyy, että nyt voisi tehdä sopimuksen. Jatkoi sopimuksen tekoa, mutta pahoitteli ja kertoi että liittymän avautuminen on keskeytynyt kyseisen maksuepäselvyyden takia. Kertoi laittavansa saman tien maksuosastolle (tms) viestiä, että ne ovat yleensä tosi nopeita, että laittaa tekstiviestin saman tien kun liittymänvaihto on ok. Sanoi että keskiviikkona, tai jo tänään. Sanoi tarkistavansa pari kertaa päivän aikana että saan heti tiedon siitä mikä tilanne on.
13.9. ei tekstiviestiä
14.9. menen DNA-kauppaan kyselemään liittymän kuulumisia. Toinen myyjä tarkisti ja kertoi että liittymä aukeaa ensi viikon alkupuolella, että vasta sen jälkeen on mahdollista saada kyseinen puhelin. Olin kohtalaisen tyrmistynyt, mitä se "n. vuorokauden sisään" oikein oli kun yhtäkkiä en saakaan kameraa edes viikonlopuksi!?
Kyseinen henkilö sanoi että edellinen myyjä on omiaan lupaillut. Kysyin onko mahdollista saada jotain korvausta asiasta, että on luvattu perättömiä josta syystä tarvitsen nyt kahteen päivään etsiä jostain kameran lainaksi viikonloppua varten kun talouden digikamera on toisella puolella Suomea.
Ns. asiakaspalvelija sanoi että ei se ole DNA:n vika ettei mies ole maksanut laskujaan, että se on DNA:sta riippumaton syy. Täsmensin että minulle luvattu toimitusaika mainittiin nimenomaan maksetun laskun jo näkyessä DNA:lla, mutta tämä ei vaikuttanut asiaan. En viitsinyt lähteä enempää puimaan asiaa kyseisen henkilön kanssa kun ei ollut se alkuperäinen myyjä paikalla.
Lähti reklamaatio. Katsotaan vastaavatko. Nettisivuilla lukee että vastaus yleensä 2 vuorokauden kuluessa. Paljostako vetoo että ei tällä viikolla vastata ainakaan, ensi viikolla tulee viesti että "olemme ottaneet palautteen käsittelyyn, vastaamme mahdollisimman pian" tms ja joskus ennen joulua tulee viesti että vika johtuu jostain ihan muusta kuin DNA:sta yrityksenä.
