Melnais kirjoitti: Mulle tulee entisestä osoitteesta jälleenlähetyskuorissa toistuvasti postia joka ei ole a) minulle, b) edes siihen entiseen osoitteeseen tarkoitettua. Kunhan nyt on jotain kuoreen arvottu. Postia on aina kiva saada!
Tässä valossa tarkasteltuna on suorastaan ihme, että mulle tuli kesällä perille siskon kortti, jonka osoitteena oli vain nimeni ja "Kadunnimen A ja Kadunnimen B risteys, Punavuori, Helsinki" (siis ne kadunnimet olivat kyllä oikeita katuja, en vain paljasta niitä teille, pervot). Ja kerran eräät tuttavat saivat - jälleen aivan oikeille henkilöille toimitetun - kortin, jonka osoitteena oli: "Nimi ja Nimi, HOASin uudet kerrostalot Leppävaaran Maxin takana, Leppävaara".
Siihen olen pettynyt, että kesällä ulkomailta kaverille lähettämäni kortti ei mennyt perille. Kortin osoitetietoina oli kaverin nimen lisäksi "Luoteisväylä, Lauttasaari (saaren länsiosa lähellä Espoota), Helsinki, Finland". Sittemmin paljastui, että se olisi ollut Lounaisväylä eikä Luoteis-, mutta ilmansuunta kuin ilmansuunta. Pohdin edelleen, eksyikö posteljooni vai takavarikoiko brittiposti korttini, koska kortin kuvassa oli Charles ja Camilla ja kortissa luki: "Moi! Tässä sulle paskin postikortti, mitä lentokentän kaupasta löytyi!"