Parahin Suvi Suvinen!Suvinen kirjoitti:Enää ei niin vituta mutta vielä puolisen tuntia sitten vitutti aika rankasti. Mitä järkeä on laittaa semmoiset 8 - 12- vuotiaat pojat kahdestaan junamatkalle, ja vielä eväänä suklaata ja limpparia?!! Oli tuskaisimmat puolitoista tuntia piiitkään aikaan, kun pojat ensin tosin istuivat nätisti paikallaan mutta hakaten piipittävää taskupeliä ( en tiedä mitä eikä kiinnosta, kiitos ), sitten toisiaan muksien ja kiljuen, lopulta penkin selkänojilla kiipeillen ja karjuen. Vasta tässä vaiheessa tajusin, ettei niillä mitään vanhempia ole mukana vaan kahdestaan ne siinä riehuivat. Oli hilkulla, etten huomauttanut älämölöstä pennuille kun olivat siinä viistosti minua vastapäätä istumassa. Tyydyin mulkoilemaan erittäin pahasti, kuten muutama muukin osaston täti. Tässä maassa kun vieraiden ihmisten lapsia ei saa komentaa, siitä älähdetään joka yleisönosastolla. Noh. Puolimatkassa pojat kyllästyivät istumiseen ja alkoivat leikkiä hippaa ja piilosta käytävällä. Siinä tanner tömisi ja ovet paukkuivat. Lisäksi jokainen joka tuntee pikkulapsia tietää, miten vihlovan kovaa ne osaavat kiljua ajaessaan toisiaan takaa. Harkitsin vaunun vaihtamista mutten oikein kehdannut nousta kun olin jo tavaroineni levittäytynyt. Viimein takanani istuva nuorimies sanoi ohi juoksevalle vanhemmalle pojalle: "lopettakaahan pojat se juokseminen kun ihmiset yrittää nukkua." Pojat menivät käytävään supattamaan, ja kompromissina lähtivät juoksemaan toiseen vaunuosastoon. Helpotus meille mutta varmaan vähemmän mukavaa sille viereiselle vaunuosastolle.
Olisi varmaan pitänyt sanoa pojille nätisti jotain, mutta kun pollassa kiehui niin että ulos olisi varmaan tullut vain kirosanojen liuta enkä halunnut pieniä poikia mokomalla järkyttää. Tosin yhdessä vaiheessa kun toisen pojan äiti soitti, teki mieli pyytää kännykkä pojalta ja sanoa, että mulla olis äitilles vähän asiaa..
Prkl, kasvattakaa niitä kakaroitanne tai sitten ette laita niitä pitkälle matkalle yksin.
Ensinnäkin yllättävää, että sulla on siis tuollainen junamatka? Oliko se jokin poikkeus?
Sitten kyllä 12 vuotias poika on jo iso koltiainen ja sille saa sanoa ihan varmasti vaikka mitä. Arvioisin että ne oli 9-11 vuotiaat?
Näen silmissäni omankin antipatiani. Itse olisin kyllä vaihtanut vaunua. On erittäin typerää kun mukulat saavat käyttäytyä ilman auktoriteetinpelkoa.
Se että nuo matkustivat yksin, siihen on kyllä hyvä syy! Vanhemmat eivät jaksa!!
Kyseenalaistaisin vanhempien motiivin aiemmin tehdä lapsia!Sosiaalinen pakko??
Stadinarskan lapset istuisivat kauniisti pyhäpuvut päällä lukien pianoharjoituskirjaa ja pyytäen keskusteluvuoroa isältään
toivoo seuraavan maailman unessaan Arskalainen