James Potkukelkka kirjoitti: ↑05.08.2024 11:12 Oisko rom rom?
Mähän olen ennustanut parista viimeisestä romahduksesta ainakin kymmenen!
Ennustajat ennustaa. Toteuttajat Toteuttaa:
https://www.cnbc.com/2024/08/02/berkshi ... stock.html
James Potkukelkka kirjoitti: ↑05.08.2024 11:12 Oisko rom rom?
Mähän olen ennustanut parista viimeisestä romahduksesta ainakin kymmenen!
Ja mantaanhan pistin leijonanosan.
https://varjo.com/products/xr-4/Government-grade compliancy
Pricing on request.
Voihan siinä on walled garden sikäli, jos niillä on riittävä markkina-asema ja oma proprieritary softansa omalla apilla raudan lisäksi. Asiakkaiden voi olla helpompi jatkaa Varjon asiakkaina.sivustahuutaja kirjoitti: ↑21.08.2024 12:14 ^
En ole keksinyt, mikä on Varjon vallihauta. Mikä estää jotain toista firmaa tekemästä yhtä korkean resoluution lasit hyvällä paikannuksella? Jos esteenä on markkinan pienuus ja kannattavuus, niin se heijastuu varjon arvoon.
Applellahan on jo omat lasit ulkona. Ne on asemoitu huomattavasti laajemmalle joukolle kuin varjon lasit. Luulen, että applea ei kiinnosta varjon markkinat.
Minulla on se käsitys, että varjo on enemmän pc-oheislaite kuin applen tuote.James Potkukelkka kirjoitti: ↑21.08.2024 12:26 Voihan siinä on walled garden sikäli, jos niillä on riittävä markkina-asema ja oma proprieritary softansa omalla apilla raudan lisäksi. Asiakkaiden voi olla helpompi jatkaa Varjon asiakkaina.
NVidia on vähän eri juttu. Niiden rauta on niin huippua kuin vain voi olla ja suunnittelevat sen itse prossua myöten. 4 nm piirejä ei kovin moni valmistaja käytä. En usko, että varjo on raudan suhteen yhtä pitkällä. AMD:n ja Intelin pitäisi ensin päästä edes NVidian tasolle. Ainakin kuluttajapuolla molemmat ovat aika kaukana, varsinkin Intel. Ja itse asiassa puhuin tuossa vain laskentatehosta per hinta. NVidia on kuluttajapuolella ja kai serveripuolellakin energiatehokkaampi ja tuo on 24/7 käytössä iso juttu. Kotikäytössä energiasyöppö AMD:n kortti ei ehkä niin haittaa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑21.08.2024 12:26 Esim. Nvidia on gorilla tekoälyssä, koska kaikki tekoälyohjelmat (ja alan osaajien tietotaito) on kirjoitettu Nvidian Cudaa varten. Ei riitä, että AMD tai Intel tekisi yhtä hyvän raudan halvemmalla, koska asiakkaiden softa ei sovi yhteen.
Solar Foodsin kama on tarkoitettu lisäaineeksi kaikenlaisiin ruokiin. En usko, että se juuri häiritsisi. Mutta kun hinta nousisi, niin en usko post-woke-maailmassa kenenkään maksavan jätskistään ekstraa sen takia, että sen protsku on kaapattu ilmasta koneella eikä kasvilla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑21.08.2024 12:45 Lisäksi syömisen suhteen ihmisillä on luontainen aversio kaikkiin kovin erikoisiin ratkaisuihin. Luonnonvalinta on opettanut, että ei pidä pistää mitä tahansa paskaa suuhunsa (tämä siis näin, vaikka tieteellinen tosiasia kuinka osoittaisi, että kaikki ok).
Lueskelin nyt hiukan Varjosta.James Potkukelkka kirjoitti: ↑21.08.2024 12:26Voihan siinä on walled garden sikäli, jos niillä on riittävä markkina-asema ja oma proprieritary softansa omalla apilla raudan lisäksi. Asiakkaiden voi olla helpompi jatkaa Varjon asiakkaina.sivustahuutaja kirjoitti: ↑21.08.2024 12:14 ^
En ole keksinyt, mikä on Varjon vallihauta. Mikä estää jotain toista firmaa tekemästä yhtä korkean resoluution lasit hyvällä paikannuksella? Jos esteenä on markkinan pienuus ja kannattavuus, niin se heijastuu varjon arvoon.
Applellahan on jo omat lasit ulkona. Ne on asemoitu huomattavasti laajemmalle joukolle kuin varjon lasit. Luulen, että applea ei kiinnosta varjon markkinat.
Esim. Nvidia on gorilla tekoälyssä, koska kaikki tekoälyohjelmat (ja alan osaajien tietotaito) on kirjoitettu Nvidian Cudaa varten. Ei riitä, että AMD tai Intel tekisi yhtä hyvän raudan halvemmalla, koska asiakkaiden softa ei sovi yhteen.
Noissa on sofistikoitunut silmän seuranta ja kun lasit tietävät, mihin käyttäjä katsoo, juuri se osa näytöstä renderoidään parhaiten. Ihmisen perifeerinen näköhän ei ole tarkka, eli se voidaan renderöidä epätarkemmin, eli tämä optimoi resurssien käytön.sivustahuutaja kirjoitti: ↑22.08.2024 8:43 ^
Minusta näissä laseissa ei ole mitään ihmeellisiä erityistarpeita. Laadukas näyttö, joka seuraa tarkasti pään liikkeitä. Sitten tökätään vehje PC:hen kiinni. Ehkä silmän seuranta olisi kova juttu. Silloin voisi seurata esim. koulutustilanteessa silmien liikettä.
Jos tietäisi, olisi pian maailman rikkain mies..