Rock-uutiset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Amerikkalaiset vellipökät perui.. Vaikka olis katsomaan mennykään..
Hauska dokumentti tuli Tsekeissä tapahtuneesta tapauksesta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Niba kirjoitti:Amerikkalaiset vellipökät perui.. Vaikka olis katsomaan mennykään..
Hauska dokumentti tuli Tsekeissä tapahtuneesta tapauksesta..
Mutta jos CoB soittaa Bratislavassa niiden täytyy tehdä ensin soundslovakia. :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja KKK »

En ole oikein vieläkään toipunut AC/DC:n ilmosta nostaa Axl Vitun Rose solistikseen Europian rundin loppuajaksi. Siinä meinaan kohtaa kaksi täysin eri maailmaa: korkean työmoraalin omaava bändi joka aloittaa keikat minuutilleen ajallaan ja diivaileva solisti joka on odotuttanut isojakin yleisöjä jopa kolme tuntia. Draamaa varmasti tulossa, semminkin kun Angus ei ole tunnettu pitkästä pinnastaan.

Line-upissa alkuperäismiehistöä ei enää ole Angin lisäksi kuin basisti Cliff Williams. Rumpali lähtee lusimaan, komppikitaristi dementoitui ja solisti uhkaa kuuroutua. Heikompi orkesteri olis saattanu jo pistää pilit pussiin näillä korteilla...

Rosen äänihän kyllä sopii pakettiin, Youtube-näytteet Gunnareiden meneillään olevalta rahatpois-rundilta osoittavat että klabbi kipeänäkin Aksusta kyllä ääntä lähtee. Tajusin vasta nyt, ensimmäistä kertaa Anguksen ja Slashin vierekkäin nähtyäni, että Hudsonihan on ihan tumppi. Jotenkin olin mieltänyt ukon paljon kookkaammaksi.

Pakko sanoa että jos olis joutavaa rahaa taskun pohjalla, lentäisin Tanskaan katsomaan rundin päätösvedon. Suattaapi vaan lippujen hinnat olla korkeammalla kuin taivaissa...

Gunnareiden tuoreelta "kerätäänpä taalat taskuun vielä kerran" on runsaasti videomatskua juutuubissa. Muutaman katsoneena täytyy todeta, että ei tuo näytä bändiltä, vaan kolmelta rok-miljönääriltä jotka sietävät toisiaan vain siksi että on rahan takia pakko. Soittamisen ilosta ei näy jälkeäkään.

Amazing shit happens!
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

KKK kirjoitti: Tajusin vasta nyt, ensimmäistä kertaa Anguksen ja Slashin vierekkäin nähtyäni, että Hudsonihan on ihan tumppi. Jotenkin olin mieltänyt ukon paljon kookkaammaksi.
No mitä varten luulit että se pitää sitä silinterihattuaan joka paikassa?!
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:

Line-upissa alkuperäismiehistöä ei enää ole Angin lisäksi kuin basisti Cliff Williams. Rumpali lähtee lusimaan, komppikitaristi dementoitui ja solisti uhkaa kuuroutua. Heikompi orkesteri olis saattanu jo pistää pilit pussiin näillä korteilla...
:)

Älä unohda Bon Scottia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Minä en unohda Bon Scottia! Ja mun mielestä tossa Akselissa on vähän samanlaista keikarimaisuutta kun oli oksennukseensa kuolleessa. Hyvä tosta tulee, sanokaa mun sanoneen!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
KKK kirjoitti:

Line-upissa alkuperäismiehistöä ei enää ole Angin lisäksi kuin basisti Cliff Williams. Rumpali lähtee lusimaan, komppikitaristi dementoitui ja solisti uhkaa kuuroutua. Heikompi orkesteri olis saattanu jo pistää pilit pussiin näillä korteilla...
:)

Älä unohda Bon Scottia!
Ei niillä ole pillejä. Klassinen kokoonpano kitara, basso, rummut, laulu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti:Ei niillä ole pillejä. Klassinen kokoonpano kitara, basso, rummut, laulu.
Kyllä on.

Scott ei vain koskaan oppinut soittamaan mätisäkkiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suicidal Tendencies Tuskaan \o/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Suicidal Tendencies Tuskaan \o/
Kuuntelin metelican lämppärinä kun olivat Oulunkylässä ja toivoin jo silloin, että siirtyisivät tendencies-vaiheesta toteuttajiksi.
Universaali disclaimer.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Suicidaalilla on ne pari hyvää rallia ja loppu onkin sitten täytemateriaalia. Ei rahan eikä pääesiintyjyyden arvoinen orkesteri.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

12- vuotiaana Kornin basistiksi :shock: Jo on!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Toi noin niin, jos suutarin lapsella ei ole kenkiä, niin basistin basistilapsella ei pitäisi olla kieliä bassossa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 10.11.2011 12:32
NuoriDaavid kirjoitti:No. Mä olen kyllä ollut sillä kannalla, että se on maailmankuulu Suomessa, mutta ehkä sitä joku tosiaan muuallakin kuuntelee.
Tuskin kuuntelee, tai jos kuuntelee niin vain kerran.

"Michael Monroe and Hanoi Rocks have influenced many rock'n'roll artists and bands: Slash had bought tickets to the outsold gigs of Los Angeles, which were canceled because of the death of Razzle. Vince Neil and Nikki Sixx of Motley Crue and bands like Guns N' Roses have said in public that they were all inspired by Hanoi Rocks. In the Hanoi Rocks autobiography "All Those Wasted Years" Foo Fighters guitarist Chris Shiflett says "The Hollywood scene changed in just one night after people saw the pictures of Hanoi Rocks. After that everyone was wearing the same kind of hair, clothes and make up as Monroe". Michael Monroe and Hanoi Rocks have often been mentioned as the starters of the Hollywood's glam-rock scene, which was then adopted and developed by many 1980s glam-, punk-, and hard rock bands like Motley Crue, Jetboy, LA Guns and Poison."
B:n quottaama historiatulkinta on tulossa yhä kiveenhakatummaksi osaksi populaarimusiikin virallista historiaa: http://www.laweekly.com/music/hanoi-roc ... al-8861286 Onhan se toki kuriositeetti, mutta kuinka moni suomalainen on millään alalla edes siinä kuriositeetin asemassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei tuo silti muuta "Maailmankuulu Suomessa" tulkintaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehdottoman epätieteellinen vertailu

https://en.wikipedia.org/wiki/Hanoi_Rocks

https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Dolls

New york dollsilla on enemmän eri kielisiä sivuja wikipediassa


https://trends.google.fi/trends/explore ... rk%20dolls
New york dollssista on enemmän google hakuja

New York dolls on erittäin marginaalinen bändi => Hanoi Rocks on sitä marginaalisempi
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Diddley Bow kirjoitti: 10.04.2017 14:27 12- vuotiaana Kornin basistiksi :shock: Jo on!!
Ilmeisesti parental advisor suosittaa pojalle kuulosuojaimia keikalle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2017 10:10 ^Ei tuo silti muuta "Maailmankuulu Suomessa" tulkintaa.
Ei ei. Ja olen marginaalisuuudestakin suuren yleisön silmissä kanssasi samaa mieltä. Mutta silti ajattelisin, että Hanoi on suomalaisena edelläkävijänä aika ainutlaatuinen tapaus globaalin populaarikulttuurin kentällä. Vaikka ei olisi edes suomalaisista menestynein.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikö sillä menestyksellä olekaan tässä niin suurta osaa, jos merkityksellisyys perustuu hanoi rocksin synnyttämään skeneen.

Suomalaiseen tyyliin jotenkin sopii tämä tarina, että synnytettiin genre, mutta ne muut vetivät ne stadion-keikat.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2017 10:16

New York dolls on erittäin marginaalinen bändi => Hanoi Rocks on sitä marginaalisempi
Marginaalinen? Enemmänkin legendaarinen. Voisi vaikka verrata että eihän Little Richard tämän päivän musiikkikuvioissa ole pahemmin esillä mutta silti mies on legenda.
Markus Kajo kirjoitti aikoinaan hauskasti kun ihmetteli miksi ihmisistä jotka eivät ole (faktisesti) maailmankuuluja käytetään kuitenkin tuota em. attribuuttia. Jos henkilö on oikeasti maailmankuulu tuota sanaa ei tarvitse käyttää. Vrt. Hitler, Beethoven, Lenin jne.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 17.11.2017 15:09
James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2017 10:16

New York dolls on erittäin marginaalinen bändi => Hanoi Rocks on sitä marginaalisempi
Marginaalinen? Enemmänkin legendaarinen. Voisi vaikka verrata että eihän Little Richard tämän päivän musiikkikuvioissa ole pahemmin esillä mutta silti mies on legenda.
e.
Voisi verrata ja toteasi, että Little Richard pyörii aivan, siis _aivan_ eri luokassa. Little Richard kuuluu ihmisiin, jotka loivat Rock n' rollin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2017 15:15

Voisi verrata ja toteasi, että Little Richard pyörii aivan, siis _aivan_ eri luokassa. Little Richard kuuluu ihmisiin, jotka loivat Rock n' rollin.
En minä kuitenkaan NYD:tä vähättelisi sanoilla "erittäin marginaalinen bändi". Se kuului punkin tärkeimpiin edelläkävijöihin, sillä oli suuri vaikutus 80-luvun alun glam bändeihin ja se vaikutti myös sellaisiin nimiin kuin Ramones, Blondie, Guns'n Roses jne.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rock-uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ noi on bändeja. Rock on ihan helvetin iso genre.
Vastaa Viestiin