Älykkyyden olemus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kityn fiksuin:

Exsat
2
4%
SingleMalt
1
2%
Rautavittu
2
4%
Lucky Luciano
1
2%
Ann
5
10%
Yönmustaritari
0
Ei ääniä
Gattaca
8
16%
Snapahead
6
12%
Herra Manala
3
6%
HellBell
4
8%
Hebuli
1
2%
Geetzu
6
12%
Gullible
11
22%
 
Ääniä yhteensä: 50

Faghag

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Lucky Luciano kirjoitti:....Absurdiudessaan se oli kuitenkin jopa ihan kokeilemisenarvoinen - konklusiivinen osoitus siitä, millaisissa kantimissa keskustelujen substanssi täällä yleisesti ottaen on..
Tässä selkeä todiste, että LL on lukenut elämässään ainakin yhden kirjan: Sivistyssanakirjan. Oire on aika yleinen ensimmäisen vuoden yliopisto-opintojaan suorittavilla, jotka yrittävät saada selkoa tenttikirjojensa jargonista. Yleensä kielen kiemuraisuuteen auttaa selkeä ohje, jonka eräs roomalainen ajattelija Cato joutohetkinään tokaisi: "Tunne asiasi, sanat seuraavat."
hermine

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja hermine »

Täällä on kyllä kaikenkaikkiaan kiusallisen fiksua porukkaa, nostamatta ketään etusijalle.
Tiikeriankka

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Ihan myös melkein tosissani vastatakseni.. Minä en käsitä tämän ketjun tarkoitusta. (Eikä se tee minusta tyhmää.) Valitaan 13 ihmistä 258:sta rekisteröityneestä ja kysytään kuka on fiksuin. Missä vaiheessa tehtiin esikarsinta ja millä perusteella? Tai luulen tietäväni. Esikarsinta tehtiin varmaan kirjoitusvaiheessa ja laihoin perustein.

Ei kuule, pidetään tälläiset puolivillaiset kyselyt siellä ihan omassa päässä eikä pistetä niitä edes tänne paskanjauhantaan.. Ei näistä ole minkäänlaista hyötyä kenellekään.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Kuten lukioaikainen opettajani kerran totesi tutkielmastani:

Olen vain mykistynyt.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
RolloTomasi

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kuten lukioaikainen opettajani kerran totesi aineestani:

En ymmartanyt tasta mitaan.
Hebuli

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Viikko kity-vieroitusta ja samat juitsut edelleen.
Tiikeriankka kirjoitti:Ihan myös melkein tosissani vastatakseni.. Minä en käsitä tämän ketjun tarkoitusta. (Eikä se tee minusta tyhmää.) Valitaan 13 ihmistä 258:sta rekisteröityneestä ja kysytään kuka on fiksuin.
No mutta tämähän on malliesimerkki ns. käänteisestä hidden agenda-gallupista. Itsekeskeisesti kuvittelen Superior/JasonDonovan/LuckyLucianon perustaneen gallupin minun kunniakseni pari päivää aikaisemman molemminpuolisen tölväyttelyn ansiosta. Hän oletti aivan oikein että tuskin kukaan minua äänestäisi tässä kisassa (en olisi uskonut siihen itsekään), mutta valitettavasti hänelle tuli huti luullessaan itse saavansa kapulakielellään ja lainasanoillaan edes muutamia ääniä. Mikä sitten kai olisi ollut osoittavinaan kity-yhteisön pitävän häntä minua älykkäämpänä, M.O.T. Siinä teille salaliittoteoriaa.

Onhan tällaisia vastaavia (käänteis-)galluppeja aikaisemminkin nähty muiden toimesta, kun gallupin perustajalla on mennyt sukset ristiin jonkun toisen kirjoittajan kanssa.

Jos nyt kuitenkin suhtaudun aikuisten leikisti tähän galluppiin, joudun antamaan ääneni Gullibille, vaikka oli siellä pari muutakin kelpo ehdokasta. Oikeasti olisin antanut ääneni luultavasti Melnaisille. Hän on muistaakseni osoittanut harvinaista tapaa olla olematta järkähtämätön mielipiteissään, enkä muista nähneeni hänessä koskaan ronskia ylimielisyyttäkään minkään asian suhteen.
Quarter

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Ihanaa kun joku yrittää vaikuttaa fiksummalta mitä on lisäilemällä sivistyssanoja tekstiinsä. Menikö kauan kun tuota suunnittelit?
Ja joku hiton lukioaine? :D Hitto tolla jos millä saa katu-uskottavuutta. Hei sun lukioaine "mykisti" opettajan. Waaaaaaaaau. Mut mä pistän paremmaks.. Mun ysiluokalla tekemä tutkielma pääsi opetusmateriaaliksi! Nih! :P
Yhtä paljon painoarvoa kun kilolla paskaa.
Exsat

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Exsat »

QuarterDot kirjoitti:. Mun ysiluokalla tekemä tutkielma pääsi opetusmateriaaliksi! Nih! :P
Mulla oli eka- ja tokaluokalla oma opinto-ohjelma, kun olin liian fiksu opetettavaksi tavallisten räkänokkien seassa. Muut kakarat opetteli aakkosia ja mä luin kirjastossa kirjoja. (Kehitys valitettavasti tasaantui jossain vaiheessa) :P
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

QuarterDot kirjoitti:Ihanaa kun joku yrittää vaikuttaa fiksummalta mitä on lisäilemällä sivistyssanoja tekstiinsä. Menikö kauan kun tuota suunnittelit?
Suunnittelin mitä? Sivistyssanat ovat sanoja siinä missä muutkin, ja kokemukseni mukaan niiden asiallinen käyttö kertoo ennemminkin tottumuksesta esimerkiksi englannin kielen käyttöön kuin briljeeraamiseen. Olen silti tyytyväinen, että osaat sisälukutaitoisena ihmisenä tulkita tekstieni muutamasta lainasanasta johtuvan ajatuksellisen sisällöttömyyden.
Ja joku hiton lukioaine? :D Hitto tolla jos millä saa katu-uskottavuutta. Hei sun lukioaine "mykisti" opettajan. Waaaaaaaaau. Mut mä pistän paremmaks.. Mun ysiluokalla tekemä tutkielma pääsi opetusmateriaaliksi! Nih! :P
Et nyt tainnut ihan ymmärtää? Hämmästelin kommentissani ainoastaan joidenkin kanssakeskustelijoideni ajattelun suoraviivaisuutta sekä ironiantajun puutetta. En voi kieltää ettetkö tosiaan olisi hieman hämmentävä tapaus.
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 07.10.2005 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Hebuli kirjoitti:Hän oletti aivan oikein että tuskin kukaan minua äänestäisi tässä kisassa, mutta valitettavasti hänelle tuli huti luullessaan itse saavansa kapulakielellään ja lainasanoillaan edes muutamia ääniä.
Sinä todella näet tämän jonkinlaisena äänestyksenä?
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Exsat kirjoitti:Mulla oli eka- ja tokaluokalla oma opinto-ohjelma, kun olin liian fiksu opetettavaksi tavallisten räkänokkien seassa. Muut kakarat opetteli aakkosia ja mä luin kirjastossa kirjoja. (Kehitys valitettavasti tasaantui jossain vaiheessa) :P
Ainoa älykkyystesti minkä olen uskaltautunut tekemään, oli kasvatusneuvolassa mentyäni sinne pakkoneuroottisen käsienpesun takia. Kymmenvuotiaana. Tulos 145, mikä ei oo mittään verrattuna keskimääräisen Kityläisen 160-180 "uskottavissa" nettitesteissä. :D Joita en uskalla edes kokeilla... Mutta ei mun pentuiän tulos mitään aikuisiän ÄO:sta kertone, olin jännittynyt ja eka kertaa sellaisessa ja seliseli..

Tämän pointti kumminkin se, että olihan se 145:kin reippaasti yli keskitason, mutta KOULUMENESTYKSESSÄ ei näkynyt yhtään. Olin silloin aina jotain kasin oppilas. Inhosin koulua. Pakkopullaa. Muisti, oppimiskyky ja keskittymiskyky huono. Lukemaan opin kyllä nopeasti.
Exsat

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Gattaca kirjoitti: Tämän pointti kumminkin se, että olihan se 145:kin reippaasti yli keskitason, mutta KOULUMENESTYKSESSÄ ei näkynyt yhtään. Olin silloin aina jotain kasin oppilas. Inhosin koulua. Pakkopullaa. Muisti, oppimiskyky ja keskittymiskyky huono. Lukemaan opin kyllä nopeasti.
Mä vietin lapsena olosuhteiden pakosta paljon aikaa äidin työpaikalla, ja siellä sitten aikani kuluksi opettelin lukemaan ja laskemaan nelivuotiaana. Pari ekaa luokkaa olin sitten muita edellä, kun yksinkertaiset laskutoimitukset ja lukutaito olivat hallussa jo ennen koulun alkua. Toisaalta esimerkiksi kädentaidot ja liikunta-jutut (esim. motoriikka ja tasapaino) olivat sitten samaa tasoa, ehkä jopa heikompia kuin ikätovereilla.
Hebuli

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Lucky Luciano kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Hän oletti aivan oikein että tuskin kukaan minua äänestäisi tässä kisassa, mutta valitettavasti hänelle tuli huti luullessaan itse saavansa kapulakielellään ja lainasanoillaan edes muutamia ääniä.
Sinä todella näet tämän jonkinlaisena äänestyksenä?
Riippuu viitekehyksissään toki siitä mihin viittaat tuolla alleviivatulla sanalla:
1. Tämä gallup?
2. Meidän kahden välinen oletettu älykkyysero jommankumman hyväksi?

Jos viittaat ensimmäiseen, niin kyllä, tarkoitusperistään huolimatta pidän jollekin joukolle osoitettua valintatilannetta äänestyksenä.

Jos jälkimmäiseen, niin EVVK. Minulla ei ole tapaistasi sairaalloista tarvetta yrittää päteä ja todistella älykkyyttäni muille. Enintään silleesti normaalitasoinen tarve.

Ps. Kukas antoi mulle myötätuntopisteen?
Viimeksi muokannut Hebuli, 07.10.2005 16:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SnapaHead

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Ai skoleee??? Jee! Minä lopetin peruskoulun kesken käytännössä kahdeksannen luokan puolivälissä. Paras paikka ihmiselle, ah, niin lämmin niin lämmin.
Opettajat olivat mykistyneitä...

käytöksestäni.

Maantiedon opettajan kynänkärki liikkuu Norjan rannikolla kun väpättävä puhe paasaa Intiasta. Ajokortiton (kuivumassa) holisti puukäsityön maikka riehuu krapulassa ja silmä mustana kuinka ollaan linnakundeja kun saatana ei osata sitä tasohöylää käyttää ja yhteiskunnan varat tuhlataan.
Kallista puuta.
Liikunnanopettaja lyö suksisauvan swingillä tyttöä naamaan ilman seuraamuksia. Yhteiskuntaopin maikka valistaa väkivaltaisten ihmisten itsetunnon laadusta toteamalla ettei esim. nyrkkeilyssä lyödä oikeasti. Saksan opettaja jakaa luokan keskeltä kahtia numeroiden perusteella ja seisoo selin 7:n ja sen alle arvosanaisiin oppilaisiin. Eikä yhdelläkään tunnilla opeta saksaa vaan perhokalastusta ja perhojen sitomista.
Miesten liikunnanmaikka käy nyrkkitappelun vahtimestarin kanssa oppilaiden edessä.
Eräällä oppilaalla luki jälki-istuntolapussa "2h jälki-istuntoa. Syy: murhayritys."
Tytöltä putoaa teroitin ja hän samalla yskäisee pari kertaa --> rehtorin puhutteluun käytävään.

Uh, kaikkialle sitä muuten vanhemmat lapsensa laittaa. Kotiopetus kunniaan!
AarneAnkka

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Exsat kirjoitti:Mulla oli eka- ja tokaluokalla oma opinto-ohjelma, kun olin liian fiksu opetettavaksi tavallisten räkänokkien seassa. Muut kakarat opetteli aakkosia ja mä luin kirjastossa kirjoja.
Minulle ei tarjottu tuollaista vaihtoehtoa. Minulla tämä sama ongelma johti siihen ettei vittu kiinnostanut opetella tavaamaan kun osasi jo lukea (vähän sama kun pakotettaisiin opettelemaan konttaaminen kun osaa jo kävellä), joten purin energiani ja turhautumiseni häiriökäyttäytymiseen. Opettaja kauhistui, löi häirikön leiman otsaani, ja minut siirrettiin mielentilatutkimusten, aivokäyrien ja psykologisten profilointien kautta toiseen kouluun luokalle jonka opettaja oli tunnettu siitä että hän käsitteli näitä kieroon kasvaneita rikollisia taipumuksia omaavia ongelmahäirikkönuoria erittäin ankaralla kädellä.

Hänen reiluihin ja rehteihin opetusmetodeihinsa kuuluivat mm:
- Tarrata minua kiukuissaan niskasta kiinni ja sysätä päin seinää, koska en uutena oppilaana tiennyt missä liikuntavälinevarasto on, ja siitä huolimatta minut komennettiin hakemaan koripallot varastosta ja eksyin.
- Takavarikoida kouluun tuomani sarjispokkari (Hämähäkkimies; "ruokotonta väkivaltaa") ja taskumikroskooppi, ja myöhemmin myydä nämä koulun myyjäisissä
- Takavarikoida minulta pyyhekumi koska se oli "hajukumi" (ei ollut; jos muistatte, 80-luvulla oli hajukumiskandaali kun paljastui että ne hajusteet olivat jollain tapaa myrkyllisiä), ja myöhemmin antaa tämä samainen pyyhekumi lempioppilaalleen palkinnoksi siitä että hän oli hyvä jätkä, pitäen huolen siitä että olin katsomassa
- Kun en puutyötunnilla onnistunut höyläämään lautaa suorilla höylänvedoilla, hän pisti kätensä laudalle, sanoi "Nyt höyläät suoraan, tähän käteen osumatta, tai tulee tupenrapinat". Ei onnistunut edelleenkään. Tuli.
- Kun kiusallani roiskaisin lätäköstä vähän vettä yhden kakaran päälle, ja tämä kakara sen vuoksi mulkoili, töni ja potki minua kolme päivää putkeen riippumatta siitä mitä sanoin ja miten paljon pyysin anteeksi; ja kun vihdoin menin asian kanssa opettajan kanssa puheille, sain jälki-istuntoa "väkivaltaiseen käyttäytymiseen provosoimisesta"

Kyseisen opettajan suosikkioppilas jäi kiinni huumausainerikoksesta. Hänen lempi-inhokkinsa ja "pahin häirikkönsä" (minä) taas en tietääkseni omaa rikosrekisteriä.

Kaiken kaikkiaan, häneltä opin miten reilu paikka maailma on, ja miten hohtavan objektiivinen käsite oikeudenmukaisuus on. :roll:

Osaan edelleen lukea. Luetun ymmärtämisen kanssa on vähän ongelmia.

Killkill: Kyllä, hienoista katkeruutta havaittavissa.
Aito_Johanna

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Lucky Luciano kirjoitti:Kuten lukioaikainen opettajani kerran totesi tutkielmastani:

Olen vain mykistynyt.
RolloTomasi kirjoitti:Kuten lukioaikainen opettajani kerran totesi aineestani:

En ymmartanyt tasta mitaan.
Kuten lukioaikainen opettajani kerran totesi minusta:

Tämä koulu on akvaario, ja sinä olet sen akvaarion kultakala. Mutta pian lähdet täältä pois, ja meressä on muitakin kaloja. Tätä olen yrittänyt opettaa sinua ymmärtämään.
Exsat

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Exsat »

AarneAnkka kirjoitti: Osaan edelleen lukea. Luetun ymmärtämisen kanssa on vähän ongelmia.
Oho. Aika jännä. Mä en kans oppinut tavuttamaan silloin kun piti ja mulla on jonkin asteinen lukihäiriö, joka haittaa lähinnä vierasperäisten ja vieraskielisten sanojen oikeinkirjoitusta.

Mä kans purin turhautumiseni siihen riekkumiseen. Opettaja vaan tajusi kanavoida energian muualle. Koulun varastosta kaivettiin mulle vanhoja oppikirjoja, joiden tehtäviä sain täytellä kun olin tehnyt oikeat jutut valmiiksi.

Arvaa muuten mistä mä kävin tukiopetuksessa? Pidin kynää väärin kädessä. Sellaisen muovikapulan kanssa sitten väännettiin sormia väkisin oikeaan asentoon ja piirrettiin aaltoviivaa.. Tiedoksi sillenkin henkilölle joka työaikaansa tuhlasi mun sormien asentoon: kynä on edelleen samanlailla kädessä kuin silloinkin. :P
SingleMalt

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Aito_Johanna kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Kuten lukioaikainen opettajani
RolloTomasi kirjoitti:Kuten lukioaikainen opettajani
Kuten lukioaikainen opettajani
Kuten lukioaikainen opettajani sanoi minulle:" 6-. Krapula, ei ole sovelias aineen aihe."

Pöh, kaikkia muita se kyllä huvitti, mutta ei 60 vuotiasta körttiläistä koipalloa..
Enthu

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

typerin galluppi pitkään aikaan...me kaikki ollaan omalla tavallamme fiksuja,joskin pässinpäitäkin löytyy :P
MarthaFocker

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Mimimimimimimimimimimimimimimimi
valivalivalivalivalivalivalivalivalivali
jäkäjäkäjäkäjäkäjäkäjäkäjäkäjäk
mussunmussunmussunmussun

Mitä te kukkahattutädit ja -sedät jaksatte mussuttaa?
Koko palsta on turhia galluppeja täynnä, joten miksi tämä olisi yhtään huonompi?

Mikä riepoo? Vastatkaa. Harmittaako kun ihmisiä laitetaan paremmusjärjestykseen? Noin tavallaan...eihän tällä oikeasti ole mitään tekemistä paremmuuden kanssa. Miksi se harmittaa? Varsinkin kun leikkimielellä ollaan liikkellä. Hölmöläiset, tätähän tämä on ollut alusta asti.

Itsehän totesitte, että kity on hauska paikka siitä, että tämä on yhteensulautuma kaikesta siitä, mikä muista foorumeissa on kiellettyä...Minusta se on hienoa.

Ei ole tapanani näin sanoa, mutta jos noin paljon harmittaa, niin kannattaisi todella miettiä keskustelupalstan vaihtamista?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Marttaa taitaa kiukuttaa, kun en muistanut mainita häntä? :lol:
Tuli vasta jälkeenpäin mieleen. Terävä topakka tyttö!!

Erilaisista älyn tyypeistä tuli mieleen, kun kerran solunaapurimme kanssa katselimme jotain psykologian popularisointikirjaa. Huomioimme alkuun, että aivan oikein kuva misusta peiton alla niin että pää, jalat ja kädet näkyy kiihoitti meitä poikia kun luulimme misun olevan nakuna. Pettymys sitten toinen kuva jossa paljastui että sillä olikin peiton alla yöpaita päällä!!

Asiaan.. olihan siellä älykkyystestikin, jonka kysymyksiä ratkoimme, yhdessä mutta erikseen. Suunnilleen yhtä nopeasti (Paitsi meikä luonnollisesti nopeempi :D)

Mutta sitten kaveri alkoi selittää jotain tehtävää, miten hän ensin oli mielessään kääntänyt sen kuvion ylösalaisin, sitten peilikuvakseen, sitten 90 astetta myötäpäivään jne.. HÄH? Minulla ei edes lyhytmuisti riittäisi sellaiseen. Ei keinoa pitää niitä välivaiheita mielessä. Minun tapani oli vaan katsoa, että kyl vaan se luontevimmin ja helpommin on tuo niistä vaihtoehdoista, niinkuin vesi luonnostaan menee jotain reittiä. Kai se minulla on sitä intuitiota sitten?
Tiikeriankka

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Lucky Luciano kirjoitti:Hämmästelin kommentissani ainoastaan joidenkin kanssakeskustelijoideni ajattelun suoraviivaisuutta sekä ironiantajun puutetta.
Ei se kuule kannata. Saat itse miettiä miksi.
MarthaFocker

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti:Marttaa taitaa kiukuttaa, kun en muistanut mainita häntä? :lol:
Tuli vasta jälkeenpäin mieleen. Terävä topakka tyttö!!
Höpönassu. Minua ei harmita mikään. Taisin tuossa ivata niitä, joita rankkaaminen harmittaa.
Sanoinhan itsekin, etten koe olevani erityisen älykäs. Olen ihan perusperus.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Rautavittu:
Kiusin vaan kun tuon motiiviksesi sanoin. Vitun hailee tää mullekin. Voiko vittu olla hailee?
Enthu

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Minä OLEN vuoden 2005 turhin Kityläinen...postailen vain siksi koska olen koukussa enkä osaa lopettaa :lol:
Vastaa Viestiin