gullible kirjoitti:Gattaca on oppinut, mutta demonien riivaama mies, jolla ei ole kykyä ajatella asioita muuten kuin oman kuilunsa pohjalta. Omassa maailmassaan hän kykenee kuitenkin viestimään ajatuksensa ymmärrettävästi vaikkakin rajoittuneella ilmaisulla: karhun+katkeruuden sumentama ajatus ei silti tunnu täysin leikkaavan.
En kamalasti väitä vastaan.
Ei mun ajatusten pohja kuitenkaan niin kuilu ole, tai sitten vaan aidosti tykkään omasta näkökulmastani. Jos se on outo, niin kuilultahan se näyttää. Jos en olisi tällainen surkea luuseri, se voisi olla ydinohjuksen laukaisusiilo!
Ilmaisu minulla rajoittunutta sikäli, kun joskus väsynä tai Karhuissa on vaikea saada suomenkieltä tottelemaan vaikka ajatus juoksisi. Liikaa selitän, niinkuin muut ei osaisi yhdistää pisteitä itse. Tosin monet ei osaakaan ja täytyy toistaa.
Ristiriita pillujuttujeni ja muun välillä tietty on.
----------
Aiheeseen tästä itseselittelystä:
Sinä gullible olet mielestäni fiksu, mutta arvomaailman erilaisuuden takia tykästelen lähinnä loistavasti kirjoitettuja viihdejuttujasi.
Snapahead on suvereeni kirjallinen nero, erityisesti pidän vittuilutyylistään. Mutta minä en useinkaan huomaa varsinaisia perusteluja mielipiteisiin. Täytyy lukea tarkemmin.
Poissaoleva Tixkään ei ole ihan turha mies. Ainoita joka tosiaan kuuntelee muiden perusteluja ja pystyy vähän säätämään omia käsityksiään. Silti ottaa aivoon, kun täällä useimminen arvojen konservatiisuus ja "pysytäänpä nyt nykyrealiteeteissa"-tyyli koetaan viisautena. Mutta Tix on joo kehityskelpoinen.
Fiksuimmiksi nimeäisin EW:n, Homeboyn, Aarneankan ja Hellbellin. Tosin en mahda mitään sille, että joissain kohtaa luulen itse ymmärtäväni heitä paremmin