Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saaga alkaa lähestyä kliimaksia. Lopullista valintaa en vielä ole tehnyt, mutta soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan, joten halvempaan kategoriaan saan kamerassa tyytyä. Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
Pistetääs taas luvut vierekkäin. Ainoa vaan, että dpreview ei tunne S9600:sta, joten korvasin sen S9500:lla, mutta siitäkin puuttuu paljon lukuja. Vertailua varten joutuu siis hakemaan lisätietoa Nikonista.

Puhtaasti lukujen perusteella noista kärkeen kiilaa mielestäni Olympos. Nikonissa ja olympoksessa samankokoiset kennot. Panassa marginaalisesti pienempi. Olyssa joukon pienin aukko ja pisin zoom. Tarkennusetäisyydessä (80cm vs 50cm) se häviää muille, mutta se ei liene ratkaisevaa, kun tavoitteena kuvata kauas. Hintansa puolesta panasonic kallein ja saatavuudeltaan huonoin, joten kyllä mä sittenkin pudottaisin sen kisasta. Erot specseissä on niin pienet, että sinuna kävisin verkkokaupassa katsomassa ton olympoksen ja nikonin livenä ja ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta, mutta jos et brändi/käytettävyys/ulkonäkösyillä osaa valita, niin sitten olympos.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25758
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
Pistetääs taas luvut vierekkäin. Ainoa vaan, että dpreview ei tunne S9600:sta, joten korvasin sen S9500:lla, mutta siitäkin puuttuu paljon lukuja. Vertailua varten joutuu siis hakemaan lisätietoa Nikonista.

Puhtaasti lukujen perusteella noista kärkeen kiilaa mielestäni Olympos. Nikonissa ja olympoksessa samankokoiset kennot. Panassa marginaalisesti pienempi. Olyssa joukon pienin aukko ja pisin zoom. Tarkennusetäisyydessä (80cm vs 50cm) se häviää muille, mutta se ei liene ratkaisevaa, kun tavoitteena kuvata kauas. Hintansa puolesta panasonic kallein ja saatavuudeltaan huonoin, joten kyllä mä sittenkin pudottaisin sen kisasta. Erot specseissä on niin pienet, että sinuna kävisin verkkokaupassa katsomassa ton olympoksen ja nikonin livenä ja ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta, mutta jos et brändi/käytettävyys/ulkonäkösyillä osaa valita, niin sitten olympos.
Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25758
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
Tarkoitat hupun väriin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
No voithan sä tarkastella ne mustana ja tilata sitten sopivan värisen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
No voithan sä tarkastella ne mustana ja tilata sitten sopivan värisen.
Ei kun tarkoitin, että ainakaan tuota Olympusta, johon uskon päätyväni, ei taida saada Verkkokaupasta edes tilattua muunvärisenä. Pirullista, koska jonkun hintavertailusivun mukaan joku Multitronics tai vastaava myisi valkoista muutaman kympin havemmalla. Jos kuitenkin oikein menen sinne Verkkokauppaan, niin kai mä nyt sitten samalla sen masiinan ostan. Ensinnäkin, että homma saataisiin maaliin ja toiseksi, jotenkin mä koen sellaisita brittihenkistä epämääräistä moraalisluonteista vaivautuneisuutta siitä, että käyttäisin yhden kaupan fyysisiä palveluja ja sitten tilaisin tuotteen toisaalta. Ei ole helppoa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 27.10.2014 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jatkan vielä, kun huomasin äsken, että Olympoksessa näyttää olevan muita kameroita parempi kuvanvakaaja, joka tulee tarpeeseen pitkällä zuumilla ja hämäräkuvauksessa sekä tietenkin videokuvauksessa jos sellaista harrastaa. Tämä mielestäni pudottaa Nikonin kisasta.

Täältä sais valkoista Olymposta verkkokaupan mustaa versiota halvemmalla, mutta hopeinen on ainakin kuvassa mielestäni vielä nätimpi.

EDIT: Mähän osasin hyvin ennakoida sun vastauksen omalle viestilleni jatkoa kirjoittaessani. Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
Joo, osa näistä Helsingin kärkipaikoista tuntuu tekevän tätä. Tyylitöntä minustakin. Samaan tapaan ärsyttää kovin suomalaisten urheiluseurojen englanninkieliset nimet. Ei minusta oikein olisi Bluesin, Pelicansin, Bisonsin tai Seagullsin faniksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
Eikö se vaan todista, että Olympos on se oikea valinta. Kitinässä tuotiin erilaisia vaihtoehtoisia ideoita esille, mutta toiveiden ja budjetin tarkennusten kautta iteroimalla päädytään samaan johtopäätökseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
Eikö se vaan todista, että Olympos on se oikea valinta. Kitinässä tuotiin erilaisia vaihtoehtoisia ideoita esille, mutta toiveiden ja budjetin tarkennusten kautta iteroimalla päädytään samaan johtopäätökseen.
Joo, tuo kuulostaa kyllä oikein hyvältä tulkinnalta. Alunperin sama valinta olisi olut kovin epävarma ja satunnaiselta vaikuttava, mutta nyt se tosiaan on aika paljon vankemmin perusteltu.

Minkälainen muistikortti tällaiseen pitää hommata? Ja meneekö se soseeksi heti, jos ei osta jotain nahkapussukkaa koneelle kodiksi? (Tämä mun teknologisluonteinen epävarmuuteni ja saamattomuuteni alkaa jo tympäistä itseänikin.)
Viimeksi muokannut urpiainen, 27.10.2014 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos videota kuvaa niin sitten syytä olla vikkelä tiedonsiirto muistikortissa, muuten ei niin nökönuukaa. Tuskin tila loppuu nykyisin halvemmistakaan korteista.


Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25758
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:

Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
Tästähän saattaa kehittyä 12 years a True finn -eepos. Urpiainen kävelee kameravyölaukussaan Hakaniemen torilla ja tempaistaan Perussuomalaisten vaalimökkiin, josta alkaa painajaismainen tarina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllähän noin vahva kieltäminen viittaa vahvoin sympatioihin aatetta kohtaan.


Mutta kestäähän nuo kamerat ilman pussukkaakin kunhan ei päälle istu kuten "eräs kaverini".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Jos videota kuvaa niin sitten syytä olla vikkelä tiedonsiirto muistikortissa, muuten ei niin nökönuukaa. Tuskin tila loppuu nykyisin halvemmistakaan korteista.
Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
Kiitos. Ja tässä tosiaan luvataan, että ko. vyölaukku on nimenomaan muodikas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kiitos. Ja tässä tosiaan luvataan, että ko. vyölaukku on nimenomaan muodikas.
:rofl:

Mut jos yrittää silleen vakavasti keskustella aiheesta, niin kyllä tollanen kotelointi mielestäni sotii pokkarin käytettävyyttä vastaan. Joku vesitiivis kotelo (esim. minigrip pussi) voi toki olla matkassa, jos ei sateen sattuessa pääse pariin tuntiin sateensuojaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25758
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
Joo, osa näistä Helsingin kärkipaikoista tuntuu tekevän tätä. Tyylitöntä minustakin. Samaan tapaan ärsyttää kovin suomalaisten urheiluseurojen englanninkieliset nimet. Ei minusta oikein olisi Bluesin, Pelicansin, Bisonsin tai Seagullsin faniksi.
Täytyy vielä palata tähän.

Toki yksityinen ravintola voi laittaa sivunsa vaikka pelkästään sanskritiksi. Mutta mitä hittoa ravintola yrittää esittää sillä, että sivut ovat pelkästään englanniksi. Ei tee järkeä.

Villi veikkaus on, että ravintola yrittää esittää hienoa ja kansainvälistä, mutta mielestäni vaikutelma on kuin huulipuna sialla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Täytyy vielä palata tähän.
Toki yksityinen ravintola voi laittaa sivunsa vaikka pelkästään sanskritiksi. Mutta mitä hittoa ravintola yrittää esittää sillä, että sivut ovat pelkästään englanniksi. Ei tee järkeä.
Villi veikkaus on, että ravintola yrittää esittää hienoa ja kansainvälistä, mutta mielestäni vaikutelma on kuin huulipuna sialla.
Mä olen kyllä pääpiirteissään samalla linjalla, mutta on tässä kuitenkin näitä lieventäviä asianhaaroja. Ensinnäkin kai voisi ajatella, että erityisesti näillä mishelään-paikoilla asiakaskunta on kovin kansainvälinen, koostuen paljon ruokaturisteista ja Helsingin varakkaammasta expat-yhteisöstä. Tällöin sivuston on oltava (myös) englanniksi ja on toki työlästä päivittää useampaa sivustoa. (Tähän tapaukseen tämä argumentti ei kuitenkaan oikein istu, kun sivulla ei juuri mitään päivitettävää materiaalia ole.) Toiseksi, näissä kärkipaikoissa myös henkilökunta on kai pääsääntöisesti kovin kansainvälistä ja liikkuvaa, jolloin ravintolan työkieli on käytännössä englanti. Kun sivut ovat englanniksi, päivittämishomman voi antaa kenelle vain. Kolmanneksi, ja edellisiin liittyen, luulen vähän, että tämän tason paikoissa suomalainenkin asiakaskunta on sellaista, joka on kiinnostunut ravintolamaailman trendeistä yli rajojen, jolloin ravintolan konteksti on kansainvälinen eik' englanninkielisyyteen tule kiinnittäneeksi niin paljon huomiota. Neljänneksi, tässä tapauksessa kai ravintoloitsijapariskunta ei ole äidinkieleltään suomenkielinen, ja uraakin on tullut pääasiasas tehtyä ympäri Skandinaviaa. Ja jos ja kun henkilökuntakin on isolta osin ulkomaalaista, suomi ei välttämättä ole kielikavalkadissa kovin korostetulla sijalla. Eli kyllä mä melkein, perisuomalaisesta, kansallisesta itsevähättelytaipumuksesta huolimatta, sanoisin, että Helsingin kärkipaikat nykyisin ovat hienoja ja kansainvälisiä, eivät vain yritä esittää sellaisia.

Kitinä-disclaimer: Kuten kirjoitin, kaikesta huolimatta ratkaisu on siis minustakin kuitenkin tyylitön.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En keksi mitään syytä miksi sivuston pitäisi olla suomeksi. Pitääpä tuulipukuidarit poissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:En keksi mitään syytä miksi sivuston pitäisi olla suomeksi. Pitääpä tuulipukuidarit poissa.
Toisaalta, jos avaussivulla on kaksi kielivirhettä (+ en ole varma, haluavatko tosiaan sanoa "the people" eikä vain "people"), niin onhan siinä tosiaan vähän sellaista Jamesin haistelemaa tuulipuvunkiillotuksen makua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos sivuston tekijöiden äidinkieli ei ole Suomi, haluaisitko todella nähdä sen google translate-version?

Ihme nurkkakuntaisuutta. Potentiaalinen asiakaskunta osaa englantia 99% todennäköisyydellä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25758
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei kyse ole nurkkakuntaisuudesta, vaan vaikutelmasta.

Tämän hetkinen äänestulos on 2-1, että ko. käytäntö antaa negatiivisen vaikutelman. Minä tosin en kuulu ko. ravintolan potentiaaliseen asiakaskuntaan, eli mun äänelläni ei ole merkitystä.

Suomenkielisen käännöksen tekeminen ei varmasti paljoa maksaisi.

Ravintolan työntekijöinä ovat aiemmin toimineet mm. Janne Nevalainen ja Sanna Riskilä ja tällä hetkellä töissä on mm. Juho Saralehto.

Todennäköisesti kuka tahansa em. työntekijöistä olisi voinut kääntää sivut suomeksi, jos käännöstyöstä ei olisi haluttu maksaa. Päivityskään tuskin olisi ongelma, koska työntekijöissä näyttää koko ajan olevan myös suomenkielisiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16726
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Ei kyse ole nurkkakuntaisuudesta, vaan vaikutelmasta.

Tämän hetkinen äänestulos on 2-1, että ko. käytäntö antaa negatiivisen vaikutelman. Minä tosin en kuulu ko. ravintolan potentiaaliseen asiakaskuntaan, eli mun äänelläni ei ole merkitystä.
Toisaalta mä en kyllä ollut kiinnittänyt koko asiaan huomiota ennen kuin nostit asian esiin. Ja olen siis menossa syömään.

Mun mielestä olisi kuitenkin sellaista ihan toivottavaa kulttuuri- ja kansansivistystyötä, jos pyrittäisiin laittamaan asiat esiin myös suomeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Te ette ole tarpeeksi kosmopoliitteja. Mä en kiinnittänyt kieleen edes mitään huomiota. Tuulipukuiset nurkkapatriootit hiljaa.
Universaali disclaimer.