Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Joten mikä on silloin se todellinen syy maksaa samasta tuotteesta 3-6 kertainen hinta? Paperiin lyöty speksi, vaikka valoa ei tulisi lumeniakaan enempää siitä 3-6 kertaa kalliimmasta?

Kyllä mä tiedän että noiden lumenimäärät on monesti optimistisia. Tiedän myös sen että siellä on laatuvaihteluja melkoisesti. Siellä tehdään laadultaan ihan mitä tahansa täysin käyttökelvottoman kuran ja asiallisen merkkivehkeen välimaastosta. Hyväksi osoittautuneet lamput ovat toimineet hintaansa nähden hyvin ja tuottavat valoa erinomaisesti. Problem?
Jos sä oot saanut halvalla hyvän lampun, niin sehän on erinomainen asia.

Pointtini oli, että nanonanojen spekseihin ei voi luottaa. Jos kokeilemalla toteaa lampun hyväksi ja halvaksi, niin sehän on sitten jeesch.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Meillä ei näy telkkari. Pari päivää sitten meni ruutu pimeäksi ja väittää, että ei signaalia. On aikansa pimeänä ja johtojen räpellyksestä riippumatta rävähtää taas kuva ruutuun. Näkyy jonkin aikaa, 0-40 minuuttia, ja pimenee taas. Kuva pikselöityy välillä ja pätkii satunnaisesti, mutta tämä pidempiaikainen pimeneminen on ihan uutta. Aikaisemmin kuva näkyi kesäisin hyvin, ja talvella oli välähdyksenomaisia katkoja.

Korjauksena on kokeiltu uutta antennijohtoa (ensimmäinen oli kahden johdon yhdistelmä) ja toista uutta antennijohtoa, kun sellainen löytyi kaupan lisäksi myös kaapista. On kokeiltu jättää digiboksi pois välistä, mutta tulos oli ihan sama. On sammuteltu virtoja kokonaan ja haettu kanavia uudelleen. Epäilemme vikaa taloyhtiön antenniverkossa, mutta naapurit on vielä haastattelematta.

Turhauttavaa kun vähän päälle kolmekymppisenä ei enää pärjää nykyiselle kodin elektroniikalle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla taas ei näy ykköskanava. Eikä Teema. Tai siis on nuo normaalit digihäiriöt, enimmäkseen no signal. Muut kanavat näkyvät. Digidigissä on perseestä se, että signaalin täytyy olla täydellinen, että mitään näkyy. Kun taas anaalianassa ennenvanhaan jotain saattoi näkyä kohinan seasta huonollakin antennilla.

Katolle katsoen minulla syy lienee, että antennin ympärille on kerrostunut kuin lumiukko. "Jonkun" pitäisi uskaltautua katolle ja sen reunalle karistelemaan lumi pois.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt ei telkku löydä kuin kanavat 11:stä ylöspäin, ja siellähän ei ole juuri mitään minkä pitäisi ilmaiseksi edes näkyä. FML.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lolita kirjoitti: Pari päivää sitten meni ruutu pimeäksi ja väittää, että ei signaalia.
Samoin täällä, yöllä kesken Papillonin! Puolisen tuntia jaksoin venailla ja rämpsyttää boxia ja telsua päälle ja pois, ei vaikutusta. Seuraavana päivänä toimi normaalisti.

Vähän päälle kolmikymppisenä saattaa joku naisihminen myös huomata puhuvansa yhdelle monista kaukosäätimistään, painaessaan väärää kapulaa toistamiseen, syyttävästi: "Not you, you motherfucker!"

Saattaa tai ei saata.
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kiinteistöpalvelutoimistoon soitettu, ei voi mitään kun muut eivät ole ilmoittaneet tälläisesta ongelmasta. Voi voi, missäköhän vika lienee, kun on vaan teidän asuntokohtaista. No, me on tosiaan kokeiltu useampaa antennijohtoa, on irroitettu kaikki johdot ja kokeiltu ilman digiboksia. Käsittääkseni on suljettu laiteviat pois, vaikka toista tv:tä ei olekaan ollut mahdollista kokeilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Katolle katsoen minulla syy lienee, että antennin ympärille on kerrostunut kuin lumiukko. "Jonkun" pitäisi uskaltautua katolle ja sen reunalle karistelemaan lumi pois.
Haulikolla kerran jyräytät niin homma kunnossa eikä tarvi ainootaan kaupata.
Liekö tuo neuvo ansa? Eiköhän haulit repisi antennin paskaksi?
Tänään kumminkin otin pitkän riman ja vaikkei se ihan ylös antenniin ulottunut, maasta käsin sain kolkuteltua lumet tippumaan antennista.

Kuva ykkösellä ja teemalla ei silti näy. On ennen näkynyt digiteeveelläkin, vaikka antennien suuntaus lienee 70-luvulta. Vittu, antenniliikekö tässä pitää kutsua? Ja lähteekö nekään tuonne lumiselle katolle? Nosturiakaan siihen ei saa, se pääty on kaltevan kallion päällä.

Edit: Lolitan ongelma jäi edelliselle sivulle, lukekaa, auttakaa neitoa hädässä, kun ei näy telkkua ollenkaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suosituksia 55" led telkkariksi hintaluokkaan alle 2000€ nto ?
Samsungin jalusta sattuu silmää pahasti, eli se ei käy.
Tarjouksessa ois Sony alle 1900€.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^Mulla on 47" versio tuosta ja olen ihan hävyttömän tyytyväinen.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Miksi led, miksi ei plasma?


T: nyyppä
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Onko se tosiaan ainut syy valita led-tekniikkaa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lähden tänään kiertelemään liikkeitä, nyt kun tuli pari iltaa surffattua noita ihmetellen.
Kiitos kommenteista.

Edit.
Päädyin tähän.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Eikö tosiaan noita nettitikkumokkuloita saa muuten kuin 24kk sopimuksilla?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Eikö tosiaan noita nettitikkumokkuloita saa muuten kuin 24kk sopimuksilla?
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... -GPRS-UMTS
Universaali disclaimer.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Eikö tosiaan noita nettitikkumokkuloita saa muuten kuin 24kk sopimuksilla?
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... -GPRS-UMTS

Siis tarviiko tolle hankkia joku kännyn dataliittymä ja simmi?
Viimeksi muokannut masa, 17.02.2012 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Mjoo...aika kalliita.

Ajattelin siis alkaa tekemäään perjantait etänä...raksalta.. :vihelt:

En suostu tekemään 24kk soppareita.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Esim sonera mainostaa: Täysnetti 12,90 €/kk (norm. 17,90 €/kk) 24kk.

Olen valmis maksamaan tuon 17.90 €/kk, jos se ei ole ikuisuussopimus, mutta ei sellaista ole näemmä arjolla.

https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/r ... ttava.aspx
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Sonera chatti selvitti. Ostaa tikun ja liittymän erikseen, niin saa tolla 17.90 hinnalla vaikka vaan kuukaudeksi käyttöön.

Eikun kauppaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Sonera chatti selvitti. Ostaa tikun ja liittymän erikseen, niin saa tolla 17.90 hinnalla vaikka vaan kuukaudeksi käyttöön.

Eikun kauppaan.
Muuten, ei sinulla ollut puhelimessa datapakettia esim firman liittymässä? Eikö sitä nettiyhteyttä voisi jakaa? Tuli vaan mieleen, jos on joku väliaikainen tarve.
Joo. Jos haluaa säästää, niin kyllä wifihotspot on edullisin vaihtoehto, vaikka maksaisi datan itsekin.

Wifihotspotin saanee kaikkiin muihin puhelimiin, paitsi Windows phoneen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Muuten, ei sinulla ollut puhelimessa datapakettia esim firman liittymässä? Eikö sitä nettiyhteyttä voisi jakaa? Tuli vaan mieleen, jos on joku väliaikainen tarve.


Onhan toi mahdollisuus, mutta en haluaisi naittaa niitä "pysyvästi" Eli siten että kone on virka-ajan jatkuvasti verkossa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Muuten, ei sinulla ollut puhelimessa datapakettia esim firman liittymässä? Eikö sitä nettiyhteyttä voisi jakaa? Tuli vaan mieleen, jos on joku väliaikainen tarve.


Onhan toi mahdollisuus, mutta en haluaisi naittaa niitä "pysyvästi" Eli siten että kone on virka-ajan jatkuvasti verkossa.
Mitä tarkoitat? Kyllähän sen hotspotin saa pois päältä parilla sormen liikkeellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

No jos mä lähden käymään kaljakaupassa, mun pitäis ottaa läppäri mukaan että se pysyis livessä. Kännyä en voi jättää..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:No jos mä lähden käymään kaljakaupassa, mun pitäis ottaa läppäri mukaan että se pysyis livessä. Kännyä en voi jättää..
Tässä on varmaan jotain tekniikkaa, jota mä en ymmärrä. Miksi sitä läppäriä ei voi jättää sinne raksalle ja ottaa kännyä mukaan kauppaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Kantaako se WiFi linkki kaupasta raksalle?
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Kysy firmasta saatko tuplasimmin siihen, kun "on tärkeä tarve".

En kehtaa.