Asunnon myyminen

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Ostin sitten kämpän. Nyt pitäisi myydä vanha. Mitä kokemuksia ja suosituksia teillä on?

Ajattelin myydä itse, mahdollisesti käyttäen Igglon Solo-palvelua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Chap kirjoitti:Ostin sitten kämpän. Nyt pitäisi myydä vanha. Mitä kokemuksia ja suosituksia teillä on?

Ajattelin myydä itse, mahdollisesti käyttäen Igglon Solo-palvelua.
Myy itse.

Tee lista kaikista kolhuista ja muista vammoista mitä kämpässä on, mielellään kuvien kanssa, ja käy se läpi ostajan kanssa. Vingu allekirjoitus dokumenttiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
elco

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Myyntiajat ovat kuulemma pidentyneet, mutta edelleenkään en ymmärrä, mitä mahdollista lisäarvoa välittäjä voi tuoda. Suosittelen myyntiä itse. Motivaatiota itse myymiseen voit hakea kertomalla palkkion (1,85-4,88%) odottamallasi kauppahinnalla, mikä tehnee tuhansia joka tapauksessa. Suoraan koulunpenkiltä 4500€/kk ja seuraavalla portaalla vuoden päästä tuplaten ansaitsevalle itsensä tuntevalle Johtajalle kolme tonnia netto ei tietty tunnu missään, mutta esim. kaltaiselleni tosielämän suurituloiselle kolme tonnia netto on rahaa, jonka eteen viitsii tehdä pari päivää duunia.

Isännöitsijältä tiedot ja todistukset ja eikun kuvat ja tiedot oikotiehen. Näytöt vain sopimuksen mukaan ja joka paikkaan tieto: ei välittäjille. Sitten vaan kärsivällisyyttä.
bedlam

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kuviin kannattaa oikeasti panostaa hetken verran, jos ja kun asunnosta laittaa nettiin ilmon. Välillä oikein hämmästyttää kuinka paskoja valokuvia etuovestakin löytyy, vaikka luulisi että hyvillä fotoilla saa huomattavasti tehokkaammin porukkaa paikanpäälle katsastamaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bedlam kirjoitti:...hyvillä fotoilla saa huomattavasti tehokkaammin porukkaa paikanpäälle katsastamaan.
Jos intoa löytyy niin vaikka SketchUpilla 3D-pohjapiirros kämpästä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Bluntly kirjoitti:
bedlam kirjoitti:...hyvillä fotoilla saa huomattavasti tehokkaammin porukkaa paikanpäälle katsastamaan.
Jos intoa löytyy niin vaikka SketchUpilla 3D-pohjapiirros kämpästä.
Hmm, mun kohdalla kyse ei ole innon löytymisestä, vaan osaamisen puutteesta. Miten tuollainen 3D-pohjapiirros (tai edes 2D-versio) tehdään?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Chap kirjoitti:Hmm, mun kohdalla kyse ei ole innon löytymisestä, vaan osaamisen puutteesta. Miten tuollainen 3D-pohjapiirros (tai edes 2D-versio) tehdään?
Minä nyt olen aivan käsi käyttämään mitään piirtelyjuttua tietokoneella ja kokeilemalla opin käyttämään tuota puolessa tunnissa niin että saa aika tarkasti tehtyä pohjapiirroksen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
PerttiMakimaa

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chap kirjoitti:Ostin sitten kämpän. Nyt pitäisi myydä vanha. Mitä kokemuksia ja suosituksia teillä on?

Ajattelin myydä itse, mahdollisesti käyttäen Igglon Solo-palvelua.
Meinasin ehdottaa www.nettiasunto.com palstaa ilmoitteluun, mutta tuo ei näytä ottaneen tuulta purjeisiinsa. Vain kourallinen asunnoista on siellä.

Jos itse myy tuo Igglon lupaus vähentää itsemyyntirahat välityspalkkiosta jos ei natsaa kuulostaa aika hyvältä.
Tix

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Myy itse. Multa saat kauppakirjapohjan ja voit kysyä ohjeita kaljapalkalla.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Noh, millainens kämppä on kyseessä? Kaupunginosan taidan tietää eikä se ole kovin kaukana omastani, mutta mitä muuta?
Kikkelis kokkelis.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Kiitos kaikille vastanneille! Sain myös apua palstan ohi kiinteistövälittäjätutulta, joten paletti alkaa olemaan melko hyvin kasassa.
Tix kirjoitti:Myy itse. Multa saat kauppakirjapohjan ja voit kysyä ohjeita kaljapalkalla.
Kiitos tarjouksesta! Voisin palata tähän kalja-asiaan vähän myöhemmin kun olen miettinyt mitä neuvoja vielä tarvitsen.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Keikaus kirjoitti:Noh, millainens kämppä on kyseessä? Kaupunginosan taidan tietää eikä se ole kovin kaukana omastani, mutta mitä muuta?
Ostin vaatimattoman kolmion keskustasta, kivenheiton päästä Kampin keskuksesta. Sauna jälkeen laitan takan lämpiämään ja heittelen pikkukiviä parvekkeelta. Hintapyynnöstä tinkasin 50 donaa, mutta jätetään paljastamatta kuinka monta prosenttia se on jotteivät näppärimmät laske paljon maksoin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Chap kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Noh, millainens kämppä on kyseessä? Kaupunginosan taidan tietää eikä se ole kovin kaukana omastani, mutta mitä muuta?
Ostin vaatimattoman kolmion keskustasta, kivenheiton päästä Kampin keskuksesta. Sauna jälkeen laitan takan lämpiämään ja heittelen pikkukiviä parvekkeelta. Hintapyynnöstä tinkasin 50 donaa, mutta jätetään paljastamatta kuinka monta prosenttia se on jotteivät näppärimmät laske paljon maksoin.
Onnea! No entäs se vanha kämppä? Joku päivä ajattelin nimittäin siirtyä kaksioon...
Kikkelis kokkelis.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Keikaus kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Noh, millainens kämppä on kyseessä? Kaupunginosan taidan tietää eikä se ole kovin kaukana omastani, mutta mitä muuta?
Ostin vaatimattoman kolmion keskustasta, kivenheiton päästä Kampin keskuksesta. Sauna jälkeen laitan takan lämpiämään ja heittelen pikkukiviä parvekkeelta. Hintapyynnöstä tinkasin 50 donaa, mutta jätetään paljastamatta kuinka monta prosenttia se on jotteivät näppärimmät laske paljon maksoin.
Onnea! No entäs se vanha kämppä? Joku päivä ajattelin nimittäin siirtyä kaksioon...
Osta, osta ... =)
BettyB.

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:No entäs se vanha kämppä? Joku päivä ajattelin nimittäin siirtyä kaksioon...
Osta, osta ... =)[/quote]
Kerro nyt lisää, täällä on muutkin kärkkymässä asuntoa!!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Huutokauppa pystyyn! Myydään vähän käytetty Chap irtaimistoineen!
Kikkelis kokkelis.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:No entäs se vanha kämppä? Joku päivä ajattelin nimittäin siirtyä kaksioon...
Osta, osta ... =)
Kerro nyt lisää, täällä on muutkin kärkkymässä asuntoa!!
Perusfaktat: kaksio lähellä sörnäisten metroasemaa, 48 neliötä, asuntoyhtiöllä ei isoja korjauksia tiedossa, kämppä hyvässä kunnossa, hyvä taloyhtiö (ml. kohtuu alhainen vastike).
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Chap kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti: Osta, osta ... =)
Kerro nyt lisää, täällä on muutkin kärkkymässä asuntoa!!
Perusfaktat: kaksio lähellä sörnäisten metroasemaa, 48 neliötä, asuntoyhtiöllä ei isoja korjauksia tiedossa, kämppä hyvässä kunnossa, hyvä taloyhtiö (ml. kohtuu alhainen vastike).
Näkymät mihin? Monesko kerros? Sekakäyttäjänaapureita? Kyyliä? Onko kylppärissä ikäviä vaaleansinisiä tai -punaisia boordikaakeleita? Onko hyvä feng shui?
Kikkelis kokkelis.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Keikaus kirjoitti:
Chap kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Kerro nyt lisää, täällä on muutkin kärkkymässä asuntoa!!
Perusfaktat: kaksio lähellä sörnäisten metroasemaa, 48 neliötä, asuntoyhtiöllä ei isoja korjauksia tiedossa, kämppä hyvässä kunnossa, hyvä taloyhtiö (ml. kohtuu alhainen vastike).
Näkymät mihin? Monesko kerros? Sekakäyttäjänaapureita? Kyyliä? Onko kylppärissä ikäviä vaaleansinisiä tai -punaisia boordikaakeleita? Onko hyvä feng shui?
:D Näytöt sopimuksen mukaan.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mäkin olen myymässä kämppää ja se on tällä hetkellä Huoneistokeskuksella. Ajattelin kyllä vaihtaa sopimuksen loputtua välittäjää johonkin halvempaan. Tuntuu hullulta maksaa melkein viis donaa siitä että se homppeli käy täällä kerran kuussa mielistelemässä kiinnostuneita ostajaehdokkaita.

Olen etsinyt uutta yksiötä läntisestä Helsingistä ja Tapiolan suunnalta, lähinnä Lauttasaari kiinnostaa. Saa vinkata kivoja kämppiä! En uskalla tehdä mitään siirtoja ennenkuin vanha on myyty.
SaintJohnPerse

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Camilla kirjoitti:Mäkin olen myymässä kämppää ja se on tällä hetkellä Huoneistokeskuksella. Ajattelin kyllä vaihtaa sopimuksen loputtua välittäjää johonkin halvempaan. Tuntuu hullulta maksaa melkein viis donaa siitä että se homppeli käy täällä kerran kuussa mielistelemässä kiinnostuneita ostajaehdokkaita.
.
Kuulostaa aika paskalta välittäjältä.
Sheetlord

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

SaintJohnPerse kirjoitti:Kuulostaa aika paskalta välittäjältä.
Nykyisen kotini myyjä aloitti X-kiinteistönvälittäjällä (toiseksi tai kolmanneksi suurin Suomessa). Välittäjä kävi pitämässä kaksi (2) näyttöä pp, sitten ei kuulunut viikkoihin mitään. Soitettaessa miksi mitään ei tapahdu, vastaus oli "nykyään nää myy itsensä internetin kautta. Ostaja katsoo kiinnostavan kohteen ja ottaa sitten yhteyden välittäjään".

"Jos asia todella on näin, mitä vittua sillä välittäjällä tekee", totesi myyjä, sanoi sopimuksen irti ja myi kämpän suoraan mulle 8.000 e halvemmalla. Kaksi kolmesta osapuolesta olivat tyytyväisiä :)
Aito_Johanna

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

SaintJohnPerse kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Mäkin olen myymässä kämppää ja se on tällä hetkellä Huoneistokeskuksella. Ajattelin kyllä vaihtaa sopimuksen loputtua välittäjää johonkin halvempaan. Tuntuu hullulta maksaa melkein viis donaa siitä että se homppeli käy täällä kerran kuussa mielistelemässä kiinnostuneita ostajaehdokkaita.
.
Kuulostaa aika paskalta välittäjältä.
Välittäjissä on kyllä osa ihan huuhaaporukkaa. Tollottavat kämpän nurkassa kädettöminä, ja kun niiltä kysyy, onko ullakolla ullakkokomerot, vastaus on luokkaa "saattaa olla tai saattaa olla olematta, enpä ole siellä käynyt mutta kyllähän näissä joskus sellaiset on". Mistä niille oikein maksetaan? Ja tietääkö joku, paljonko ne oikein tienaavat?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

No niin nyt välittäjä vaihtui. Ja palkkion sain tingittyä alle puoleen entisestä. Alussa täällä kävi paljonkin välittäjäehdokkaita arvioimassa hintaa. Yks mameli veti kyllä pohjat! Ensinnäkin sen look oli suoraan jostain 80-luvulta, olkatoppaukset ym. näytti ettei se ikinä ole mitään myynyt tai ainakaan palkkaa saanut. No sit mun koirakaan ei yhtään tykännyt siitä. Ja se arveli mulle että mun kämppä on rakennettu yllätys yllätys 80-luvulla (oikeesti 20v. vanhempi). Lopuks se totesi ettei mun kämppä tuu ikinä menemään sillä hinnalla kaupaks mitä oon siitä maksanut. Mitä loistavin myyntipuhe siis!
Googlebot

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Camilla kirjoitti:No niin nyt välittäjä vaihtui. Ja palkkion sain tingittyä alle puoleen entisestä. Alussa täällä kävi paljonkin välittäjäehdokkaita arvioimassa hintaa. Yks mameli veti kyllä pohjat! ... Lopuks se totesi ettei mun kämppä tuu ikinä menemään sillä hinnalla kaupaks mitä oon siitä maksanut. Mitä loistavin myyntipuhe siis!
Kuulostaa aivan kuin joku ostajaehdokas olisi tekeytynyt välittäjäksi. Mikäs sen parempaa kuin päästä vaikuttamaan myyntihintaan ja ottaa vielä useampia tonneja kauppahinnasta välittäjäpalkkiona.
Vastaa Viestiin