Kerro puusta

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Aito_Johanna

Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Tänään vietetään puun päivää. On siis sopiva hetki aloittaa ketju, joka minun unessa käskettiin perustaa.

Täällä saa siis kertoa puusta.

Aloitan kertomalla lapsuudenkotini pihassa kasvavasta männystä. Se on iso mänty, ja se kasvaa keskellä pihaa. Joskus sen rungolla juoksentelee oravia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lapsuudenkotini pihassa kasvoi useita koivuja ja pihlajia, tipuin niistä kaikista useita kertoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Meidän mökkitiellä oli h* iso törkeän symmetrinen kataja. Siitä pystyin pienenä suunnistamaan mökille. Valitettavasti sen toinen puoli on nykyään auringon polttama.
Bliss

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kotipaikan pihalla on lukuisia suuria vaahteroita.
Kiva kiipeillä, mutta melko ikävä haravoida niiden lehtiä.
prosessi

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minäkin näin viime yönä unta puusta. Isotätini tontin rajalla kasvoi 40 metriä korkea kataja, jonka hänen naapurissa asuva serkunpoikansa aikoi kaataa salaa. Mietin, että vaikka se kusipää saisi minkä rangaistuksen, ei se toisi puuta takaisin, joten päätin poistaa kuspäältä kädet. Onneksi uni päättyi ennen toimenpidettä.
ninnithequeen

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mutsin ja faijan pihassa kasvaa iki-ihana puu. Tai no syksyisin se on kaunis, ihan kirkkaan punainen. Äitini haluais vetää sen nurin koska se pudottaa aina lehtensä. No eikös se ole puitten tapa noin niinku syksyisin?

Omista puistani en puhu mittään, muuten meen kohta vesuri kädessä tohon pihalle, saakeli. Kauniita olevinaan juu, mutta ilmeisesti ei mitenkään Suomen ilmastoon soveltuvia. Ja kyllä tuo koivu saa olla tuossa. On se niin söpö kun se on niin isoksi jo kasvanut (mua päätä pitempi).
NuoriDaavid

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EN pidä puunhalaajista.
Geetzu

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Menen tunnin päästä tulevan kotini pihaan katselemaan tulevan jouluaaton kuustani. Se on hieman minua lyhyempi, kovasti paksumpi (toistaiseksi) ja ihanan tuuhea, se on aika pirun nätti ja saa mut venaamaan joulua entistä enemmän. Kuvasin aamulla töihin tullessa vaahteranlehtiä iiiiisoista puista, ne puut kärsivät jostain syöpäläisistä mutta siinähän ne ihan elelivät.
ninnithequeen

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:Kuvasin aamulla töihin tullessa vaahteranlehtiä iiiiisoista puista, ne puut kärsivät jostain syöpäläisistä mutta siinähän ne ihan elelivät.
Kyllä ne on joka saamarin vaahterat nykypäivänä jotka taudista kärsii.
Ei mun lapsuudessa :(
Herra Manala

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aito_Johanna kirjoitti:Tänään vietetään puun päivää. On siis sopiva hetki aloittaa ketju, joka minun unessa käskettiin perustaa.

Täällä saa siis kertoa puusta.

Aloitan kertomalla lapsuudenkotini pihassa kasvavasta männystä. Se on iso mänty, ja se kasvaa keskellä pihaa. Joskus sen rungolla juoksentelee oravia.
Joko alkaa latva lahota?
Aito_Johanna

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Tänään vietetään puun päivää. On siis sopiva hetki aloittaa ketju, joka minun unessa käskettiin perustaa.

Täällä saa siis kertoa puusta.

Aloitan kertomalla lapsuudenkotini pihassa kasvavasta männystä. Se on iso mänty, ja se kasvaa keskellä pihaa. Joskus sen rungolla juoksentelee oravia.
Joko alkaa latva lahota?
Männyt ei vissiin lahoa vaan kelottuu? Joku biologi tarkentanee faktat, en löytänyt googlaamalla.
Mutta lapsuudenkotini pihassa kasvava mänty on joka tapauksessa käsittääkseni ihan voimissaan.
prosessi

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:EN pidä puunhalaajista.
Ketkä ovat puunhalaajia?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bliss kirjoitti:Kotipaikan pihalla on lukuisia suuria vaahteroita.
Kiva kiipeillä, mutta melko ikävä haravoida niiden lehtiä.
OUTS. Olisin voinut kirjoittaa AIVAN samat sanat tarkalleen kuin Bliss!
Nimenomaa melko ikävä, koska lehdet ovat niin suuret, että työn jäljen näkee!

Säästyy kirjaimia ja aikaa paljon kun komppaan Blissiä! Onkohan tämä peräti vakavaa? No en mieti sitä!

Puut ovat mahtavia, erityisesti vaahterat ja tammet. Mutta ei pidä unohtaa mukavia vaatimattomia kuusia ja mäntyjäkään! Tai Poppelipuuta.

Harvemmin tuloooo halipula, mutta juttelen useinkin puille MUKAVATA!!

Luotettavaa seuraa. Arvostan korkealle! Nimenomaa korkealle!
(Mä nauroin itseäni! Toivoton tapaus??)

SA
puuta ei päähän,kiitos! Antaa olla maassa!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
BettyB.

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Voisin kertoa lapsuuteni salavasta, jossa kiipeiltiin kissan kanssa kilpaa. Mutta kerronkin, että olen istuttanut takapihalleni kaksi puuta: vaahteran ja sateenvarjojalavan. Jalava kasvaa vuosien saatossa suojaamaan pihaani naapureiden katseilta. Vaahtera taasen on yksi lempipuistani, kaunis kesällä ja syksyllä. Ja toisin kun Bliss aiemmin väitti, vaahteran pudottamia syyslehtiä on kiva haravoida, vrt. esim koivunlehtiin (tuskaa!).

Haluan myös kertoa, että ajellessani tiistaina Pohjanmaalta etelään, huomasin haavan lehtien olevan lähes sitruunankeltaisia ja erittäin kauniita! <3
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja nexie »

Paras puu olisi omenapuu, josta saisi herkullisia kaneliomenoita. Ommmm....
Don't Panic!
prosessi

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nexie kirjoitti:Paras puu olisi omenapuu, josta saisi herkullisia kaneliomenoita. Ommmm....
Lampaat päättivät tappaa meidän omenapuumme. Ne söivät kuoret huomaamattamme, ja kun sitten suojamaalasimme paljaat rungot öljymaalilla, lampaat söivät ne maalitkin. Ovat molemmat puut vielä jotenkuten hengissä, mutta tuskin selviävät talven yli.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Niba »

En kerro puusta, kerron puista, kuinka muistan kesäillan vienossa tuulessa puitten lehtien, haavan lehtien lepatuksen ja koivujen havinen, kuinka vaalealta taivaalta auringon säteet mosaiikkina valaisevat maan pinnan lehtiverhon läpi ja kuinka metsän puiden raikas tuoksu leviää kaikkialle.
totally discusting
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Niba kirjoitti:En kerro puusta, kerron puista, kuinka muistan kesäillan vienossa tuulessa puitten lehtien, haavan lehtien lepatuksen ja koivujen havinen, kuinka vaalealta taivaalta auringon säteet mosaiikkina valaisevat maan pinnan lehtiverhon läpi ja kuinka metsän puiden raikas tuoksu leviää kaikkialle.
Saiksää jo, vai olik toi hoitoainet?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:On siis sopiva hetki aloittaa ketju, joka minun unessa käskettiin perustaa.
Et kuitenkaan aloittanut runoa?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Geetzu

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Herra Manala kirjoitti:
Niba kirjoitti:--
Saiksää jo, vai olik toi hoitoainet?
Mä en ees tiiä mut hyvältähän se selässäs näyttää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Niba »

Geetzu kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Niba kirjoitti:--
Saiksää jo, vai olik toi hoitoainet?
Mä en ees tiiä mut hyvältähän se selässäs näyttää.
Saatanasti tekee mieli Moskovaan..
Pyyhin Netikettiin..
Mulli75

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

nexie kirjoitti:herkullisia kaneliomenoita. Ommmm....
Viime syksyltä vieläkin pakasteessa hiukan pilkottuna ja monessa muussakin muodossa. Ahneesti tuli tehtyä omenapiirakoita ja vaikka mitä noista omenoista. Tälle syksylle ei tullut omenoita.

Ala-asteella putosin puusta jossa leikittiin kavereiden kanssa, siellä se puu vieläkin on mutta oksia vähemmän.

Pakko myöntää että on kimpassa halattu kuusta joka löydettiin 90-luvun alussa kavereiden kanssa Pohjois-Suomessa. Kolmen ihmisen kädet ei ylettäneet sen kuusen ympärille ja olihan sinne korkealle kiivettävä. Puu haarautui aluksi kahteen osaan jonka jälkeen toinen osa haarautui vielä kerran. Kuusi on edelleen pystyssä eikä salamakaan ole siihen iskenyt.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mun lempipuu on mänty. Se on kaunis ja tyylikäs, niin kuin minäkin.
Kikkelis kokkelis.
Pyry-Matias

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Keikaus kirjoitti:Mun lempipuu on mänty. Se on kaunis ja tyylikäs, niin kuin minäkin.
Itse olen huippuunsa viritetty, aina vaarallinen kataja.
1108

Re: Kerro puusta

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pyry-Matias kirjoitti:aina vaarallinen kataja.
Mitä vaarallista on katajassa?

Druidien horoskoopin mukaan olen poppeli!
Vastaa Viestiin