Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sitten vielä toinen kysymys uudelleen. Miten sait julkisen puolen pkl-käynnin itse maksettavaksi hinnaksi 65 euroa?

"Tavallisen poliklinikkakäynnin hinta on 27,50 euroa/käynti

http://www.pshp.fi/default.aspx?nodeid=10002#merkki1
No kun kävimme julkisen puolen erityisvaatimuksesta peräti kahdella eri polilla niin kerro tuo kahdella niin ei tuossa enää isoa fifty-sixty eroa ole.
Oletko jo saanut laskun? En tiedä, mutta _luulen_, että tuosta tulee vain yksi lasku.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Minulta on alkanut vähän herua ymmärrystä verojen välttelijöille, niin väärin kuin se onkin. Toissapäiväinen lääkärirumba muistutti taas siitä, että verorahoilla saa ihan hämmästyttävän vähän (arviolta 130e menoilla sai yhden parasetamolin ja kahdeksan tuntia laiminlyöntiä).
Sama setti olisi maksanut sulle yhdysvalloissa nollan perään ja koska työtön, ei firman vakuutusta.
Itse maksamani vakuutus tuonkin korvaa, laitoin juuri hakemuksen.
Arvaa paljonko se sun itse maksamasi vakuutus maksaisi em. maassa? No se sama nolla perään, vähintään.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Minä ymmärrän kyllä sen odottelun, kun resursseja ei ole. Tylytystä en ymmärrä. Olen kuullut hyvistä ja huonoista kokemuksista julkisessa terveydenhuollossa ja kokenut niitä myös itse. Eniten ärsyttää se, että hoitajat tekee diagnooseja, jotka on sitten ihan päin persettä. Siis siinä ilmoittautumis/arviointivaiheessa. Ja tylyttää. TOKI monessa tapauksessa osasyy tylytykseen on tympiä potilas.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minä ymmärrän kyllä sen odottelun, kun resursseja ei ole. Tylytystä en ymmärrä. Olen kuullut hyvistä ja huonoista kokemuksista julkisessa terveydenhuollossa ja kokenut niitä myös itse. Eniten ärsyttää se, että hoitajat tekee diagnooseja, jotka on sitten ihan päin persettä. Siis siinä ilmoittautumis/arviointivaiheessa. Ja tylyttää. TOKI monessa tapauksessa osasyy tylytykseen on tympiä potilas.
En ollut tympeä kummassakaan tapauksessa, huolestunut jälkimmäisessä. Mutta se, että pitää olla iloinen ja aurinkoinen kipeänä saadakseen vittuilematonta hoitoa on kyllä jo jotakin mikä voi onnistua vain maassa joka on ollut venäjän vallan alla ilmeisesti aivan liian vähän aikaa sitten.
En tarkoittanut iloista ja aurinkoista vaan peruskohteliasta. Olen itsekin saanut peruskohteliaisuudella tylytystä, johon olen kyllä sitten ärähtänyt. Korottamatta ääntäni.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Oletko jo saanut laskun? En tiedä, mutta _luulen_, että tuosta tulee vain yksi lasku.
Eihän sekään tietty säällisessä ajassa tule. Oletan kahta erillistä laskua, kun tämä pahempi nöyryytyspaikka on yksityisen (päin helvettiä) tarjoama julkinen palvelu.
Oon varsin varma, että tulee vain yksi lasku 27,5 euroa. Ja jos vastoin edellä olevaa tulee kaksi, niin olen myös varsin varma, että jos otat potilastoimistoon yhteyttä ja sanot, että sairaala siirsi sut luukulta toiselle, niin toinen lasku perutaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos xspeden pulinat jätetään oikeutetusti huomiotta niin tässä on esitetty kaksi tapausta vastikkeettomien tukien väärinkäytöstä mistä jälkimmäisen liittyy vielä bonuksena veronkierto.

Tukien sirpaloituminen useille luukuille vaatinee erinäköistä simputusta, että rahankeräys ja suoranainen huijaus vaikeutuu. Jos tukiluukkuja on monta ja niistä saa hakemalla tai jonottamalla haluamansa niin tokihan rationaalinen toimija kiertää niitä kunnes joku rajakustannus täyttyy.

Veronkierto ja tukihuijaus onkin sitten jo sellaista peliä, että niistä pitäisi antaa kovennettua säälimättä. Jos itse rankkaan nämä rikkeet vaakaan niin teinisatanisti voittaa kusipäisyyskisan 6-0. Jännittävää tässä on lähinnä vääristynyt moraalitaju: raksapekka moralisoi vähäisempää kusipäätä ilmeisesti edes tajuamatta, että itsellään on aivojen moraaliosastolla lähinnä epaskaa. Rakennusala on näköjään niin läpeensä kreikkalaistunut, ettei siihen auta kuin mittava kurinpalautus.

Lopulta ongelma on kuitenkin demokratia: nettomaksajia on vähemmän kuin -saajia, joten lopputulema ei oikein voi olla kuin kreikkalainen konkurssi. Toivotaan, että oma duuni pysyy eikä paskasakki polta kotiani, jotta silloin voi nauraa kun nämä mulkut näkevät nälkää.
Viimeksi muokannut elco, 28.06.2013 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Mutta onhan terveydenhuoltosektori ihan romuna.
Verrattuna mihin? Utopiaan? Kaikki ne kerrat kun julkista terveydenhuoltoa olen tarvinnut, homma on pelittänyt oikein hienosti. Tietysti palvelu ei voi olla eikä saakaan olla välitöntä 24/7 kiireettömissä tapauksissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12429
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen työtön saan piemimpiä mahdollisia tukia ja haen joskus ruokaa Siionin myymälästä (Töölö) tai harvemmin Pelastusarmeijalta (Kallio). Rahaa jää (aika vähän) yli pakollisten menojen jälkeen koska osaan olla sästäväinen.
Kummassakaan paikassa ei kysytä kuinka köyhä sinä olet.
Luulen että aika moni muukaan ruoanhakija ei nyt aivan välttämättä tarvitsisi sitä safkaa, koska sos.turva ja miksei myös läheiset (perhe, suku).

Olisiko minulla legitimiteetti hakea sitä vasta jossain toimeentulominimin rajalla?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Miten tämä romuna oleminen määritellään? Kustannukset ovat alhaiset ja porukka elää pitkään, eli ainakin näillä mittareilla voisi ajatella systeemin toimivan hyvin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/THL+ ... 5267061739

http://www.laaketeollisuus.fi/Tiedostot ... maissa.pdf
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 28.06.2013 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

faktuaalisesti sanoisin, että addikti tekee kaikkensa saadakseen addiktionsa tyydytettyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tylytys on yksittäisen työntekijän ammattitaidottomuutta eikä liity verorahoitteisiin palveluihin millään tavalla. Toki työolosuhteilla voidaan vaikuttaa työntekijöiden hyvinvointiin ja viihtyvyteen, mutta fakta on se, että maailma on paskiaisia pullollaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kontrollikysymys, mitä julkista terveydenhuoltopalvelua ja milloin olet saanut?
Tässä 2010-luvulla 3 kertaa. Kerran seilasi tulehdusarvot yli 200, olin sairaalassa antibioottitipassa 20 minuutissa siitä kun soitin arvauskeskukseen. Yksi iso haava tikattiin todella hienosti, ei jäänyt oikeastaan edes mitään arpea. Sikainfuenssarokotuksen sain 5 minuutin odottelulla.

Jos keskellä yötä menee hätäpäissään kiirettömän tapauksen kanssa jonnekin päivystykseen, totta munassa siellä saa odottaa, koska kiireellisiä varten se on.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Sama koskee myös noita maksuja. Helsingin päätös poistaa maksut kokonaan on ihan hullu. Sitten sinne tulee yksinäisiä mummoja juttelemaan ja moniongelmaisia jankkaamaan kivoja pillereitä yhä enemmän.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ehkä poimitkin ylempää, että en olisi halunnut mennä. Mutta lähetteellä sinne paiskattiin, sitten lähete mitätöitiin ja siirrettiin kolmanteen paikkaan. Jossa joittenkin tuntien odottelun jälkeen tehtiin uusi lähete (siihen alkuperäiseen paikkaan, josta minut oli pois käsketty).
Ja tämän yksittäisen perttiä syvästi nöyryyttäneen ja arjen miltei tuhonneen läheltäpitietteihenkimennytkokemuksen pohjalta koko systeemi on siis romuna? Ok.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ehkä luit senkin, että ei ollut ensimmäinen yksittäistapaus. Itse asiassa saattajan roolissa toinen, itsellä myös yksi kokemus.
Miten ihmeessä sä olet edes hengissä noin romahtaneen systeemin kourissa!
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon ollut julkisella erityissairaanhoidon asiakkaana joitain vuosia. Lisäksi oon roudannut yöaikaan känniääliötä paikattavaksi. Jälkimmäisessä tapauksessa potilas käyttäytyi kuin idiootti eikä ollut kuolemanvaarassa. Silti hoitoa saatiin nopeasti, asiallisesti ja työn jälki oli kunnollista. Omat hoitajakontaktit olivat todella empaattisia, ehkä jopa liiaksi, kun yritti pitää omia tunteita kurissa hankalien asioiden kanssa. Samoin aikoinaan neurologisissa tutkimuksissa sain erittäin hyvää palvelua siitä huolimatta, että oireet olivat varsin epämääräisiä ja pääsyy tutkimuksiin hakeutumiselle oli oma huoli.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Tämä pitää varmasti paikkansa. Tästähän on sanontakin "hospital bed is always warm". Vaikka sänkyjä olisi kuinka paljon tahansa, eivät ne koskaan odota tulijaansa tyhjinä, vaan aina niihin joku enemmän tai vähemmän sairas asettuu makaamaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12429
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exPertti kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Olen työtön saan piemimpiä mahdollisia tukia ja haen joskus ruokaa Siionin myymälästä (Töölö) tai harvemmin Pelastusarmeijalta (Kallio). Rahaa jää (aika vähän) yli pakollisten menojen jälkeen koska osaan olla sästäväinen.
Kummassakaan paikassa ei kysytä kuinka köyhä sinä olet.
Luulen että aika moni muukaan ruoanhakija ei nyt aivan välttämättä tarvitsisi sitä safkaa, koska sos.turva ja miksei myös läheiset (perhe, suku).

Olisiko minulla legitimiteetti hakea sitä vasta jossain toimeentulominimin rajalla?
_minusta_ ruokajono ei ole faktuaalinen mahdollisuus nostaa tulotasoa vaan viimeinen hätävara.
No mitähän muita mahdollisuuksia minulla olisi? Kerro nyt vaikka että mene töihin. Minä haen töitä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homien röpöttelyyn täytyy todeta, että kun hän (kait?) ei juo pimeitä viinaksia, niin rahathan palautuvat alkoholiveron muodossa suurelta osin yhteiskunnalle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Homien röpöttelyyn täytyy todeta, että kun hän (kait?) ei juo pimeitä viinaksia, niin rahathan palautuvat alkoholiveron muodossa suurelta osin yhteiskunnalle.
Sinähän se päivänsäde olet 8) Itse vielä jatkaisin, että mahdollisen uhkapeliongelmankaan ei tarvitse olla erityisen tuomittava, koska Ray ja Veikkaus tukevat kaikkee ihkuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JOs homie lopettaa röpöttämisen niin se on viimeinen naula valtiontalouden arkkuun!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vittu jäbät, alkaa pahasti näyttämään, että houmis onkin hyvis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Ehkä laskisin köyhäinavusta ruuan hakemisen ja varsinaisen ruokaan tarkoitetun rahan ryyppäämisen vielä astetta inhemmaksi ihmiskunnan matalasuhdanteeksi.
Mun intuitiot menevät kyllä aivan päinvastaiseen suuntaan. Mä en tiedä, mikä Nergalin todellinen tilanne on, mutta ilmeisestihän tässä vertailtiin seuraavia tilanteita, osuvatpa ne Nergaliin ja Homieen tai eivät:
(i) Pitkäaikaistyötön ja ammattitaidoton keski-ikäinen, joka elää aika minimituilla, hakee silloin tällöin ilmaista ruoka-apua hihhulien hyväntekeväisyysluukuilta. Tämä auttaa häntä säästämään tukirahoistaan vähän taskunpohjalle, jonka kaveri sitten röpöttää terassilla tai serkun kanssa pussikaljalla.
(ii) Nuori ammattikoulutettu kaveri, joka on työkykyinen ja aika hyvin kiinni työelämässä, pitää kesälomaa työttömyyskorvauksen turvin ja tekee pimeetä keikkaa lisätäkseen tulojaan. Tuhlaa säästyneet rahat örinähevifestareihin ja kaljaan ja suunnittelee syksyllä ottavansa vastaan ihan rehellisiäkin töitä.
Jos nyt ei oteta sitä huomioon, että eiköhän tapaus (i):llekin olisi jotain töitä saatavilla jos vain huvittaisi, niin minusta kuulostaa siltä, että tapaus (i) ei tässä varsinaisesti riko sääntöjä tai siipeile tietoisesti systeemillä. Hihhulien ruoka-avun kriteeri kun kai aika ääneenlausutusti on se, että hakija kokee sitä itse tarvitsevansa ja on jo niin pahassa jamassa, että hihhulien ruoka-avun hakemisen epäilemättä korkea kynnys ylittyy. Ja jos tapaus (i) on tosiaan minimituilla, ei häntä vähävaraisempia periaatteessa jonossa voi ollakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: jos tapaus (i) on tosiaan minimituilla, ei häntä vähävaraisempia periaatteessa jonossa voi ollakaan.
Seuraava ei liity Homie'hen (miten toi taivutetaan?!), vaan vänkäyksen ilosta;

Toimeentulotukinormeissa ei oteta mun käsittääkseni huomioon velkojen maksuja, eli jonossa saattaa olla ihmisiä, joilla lainan lyhennyksien takia on Homieta pienemmät käytettävissä olevat tulot.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.