Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Zeb

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Hospital bed is always warm. Tarkoittaa sitä, että terveydenhuollon resurssien kysyntä on rajaton. Niukkuutta jaetaan aina.
No jos ihan vuodeosastopaikoista puhutaan, niin uskon, että jokainen joka sellaiseen vapaaehtoisesti änkeää, on jonkun paikan tarpeessa. Eri asia tietysti kuuluisiko tämän paikan olla sairaalassa, tk:n vuodeosastolla tai jossain muussa hoivakodissa. Kaikennäköistä mummoa yritetään pitää kotona, vaikkeivat siellä pärjää ja kuormittavat sitten päivystyksiä jatkuvasti.

Terkkarin vastaanottoaikojen tarpeellisuutta voi mielestäni jossain määrin seuloa, vaikka sitten ottamalla hoitajalle epämääräisyydet ensin, huolehtimalla ettei ei-kiireellisiä asioita hoideta päivystyksessä ja vaikka siirtämällä osa nykyään lääkärille kuuluvista hommista oikeaan osoitteeseen, vaikka sitten kotisairaanhoitajalle tai sosiaalityöntekijälle. Mutta järkevästä seulonnasta huolimatta (mikäli tämä siis toteutuisi) lisätyövoimaa mielestäni tarvitaan nykytilanteeseen nähden. Väittäisin lisäksi jopa, että saattaisi olla kustannustehokkaampaakin hoitaa osa potilaista puolen tunnin tai jopa 45 minuutin vo-ajoilla, jotta ehdittäisiin jotain järkevää saada aikaankin. Nämä siis ihan omalta kokemuspohjalta omista työpaikoista, joita on tähän mennessä kertynyt 4 kpl. Kokemuspohjaltani sanoisin myös, että ainakin täällä päin perusterveydenhuollon huonot resurssit saavat aikaan hoidon siirtymistä kalliimpiin paikkoihin, eli päivystyksiin ja eri tason sairaaloihin.
NuoriDaavid

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Perusväitteeni kuitenkin on, että terveyspalveluiden kysyntä on lähes rajaton.

Sitä voidaan säädellä esim. palveluiden saatavuudella (julkinen sektori) tai hinnalla (privaattipuoli).

Väitän, että jos molemmat rajoitteet poistettaisiin (=ilmaiset, rajoittamattomat terveydenhuollon resurssit), niin olisimme lopulta kärjistäen tilanteessa, jossa jokainen suomalainen olisi joko terveydenhuoltoalalla töissä tai potilaana (suuri osa tietysti molempia).

Näin ollen en usko, että lääkärin ja hoitajan kiirettä voidaan poistaa julkisella sektorilla. Privaattipuolellahan kiire hoituu nostamalla hinta riittävän korkealle.
Zeb

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Perusväitteeni kuitenkin on, että terveyspalveluiden kysyntä on lähes rajaton.

Sitä voidaan säädellä esim. palveluiden saatavuudella (julkinen sektori) tai hinnalla (privaattipuoli).

Väitän, että jos molemmat rajoitteet poistettaisiin (=ilmaiset, rajoittamattomat terveydenhuollon resurssit), niin olisimme lopulta kärjistäen tilanteessa, jossa jokainen suomalainen olisi joko terveydenhuoltoalalla töissä tai potilaana (suuri osa tietysti molempia).

Näin ollen en usko, että lääkärin ja hoitajan kiirettä voidaan poistaa julkisella sektorilla. Privaattipuolellahan kiire hoituu nostamalla hinta riittävän korkealle.
Äh, en millään haluaisi luopua hienoista ideaaleistani, jossa jokainen kansalainen saa laadukasta terveydenhuoltoa aina tarvitessaan varallisuudesta riippumatta. Nykymenon jatkuessa tulen kuitenkin todennäköisesti ennen pitkää siihen tulokseen, että ellei kiirettä muuten pääse karkuun niin täytyy luovuttaa ja vaihtaa privaattiin itsesuojelullisista syistä.
NuoriDaavid

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti: Äh, en millään haluaisi luopua hienoista ideaaleistani, jossa jokainen kansalainen saa laadukasta terveydenhuoltoa aina tarvitessaan varallisuudesta riippumatta.
Hieno tavoite, mutta tuota ei liene saavutettu missään (paitsi ehkä Kuubassa, edellyttäen että uskomme virallista propagandaa).
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Otsikon kysymys ei paljoa kiinnosta.
En minä mitään palkkaa saa. Tilille tuli tänään vaan maataloustukiaisia kuus ja puoli donaa, mitään tekemättä. Ja se oli vasta tän vuoden "palkan" eka osamaksu se.
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:Otsikon kysymys ei paljoa kiinnosta.
En minä mitään palkkaa saa. Tilille tuli tänään vaan maataloustukiaisia kuus ja puoli donaa, mitään tekemättä. Ja se oli vasta tän vuoden "palkan" eka osamaksu se.
Mitäs ajattelit rahoillasi tehdä? Ulkomaille sitten vuoden 1977? Ostaa vanhemmillesi jotain? Ostaa karhua?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti:
Gat kirjoitti:Otsikon kysymys ei paljoa kiinnosta.
En minä mitään palkkaa saa. Tilille tuli tänään vaan maataloustukiaisia kuus ja puoli donaa, mitään tekemättä. Ja se oli vasta tän vuoden "palkan" eka osamaksu se.
Mitäs ajattelit rahoillasi tehdä? Ulkomaille sitten vuoden 1977? Ostaa vanhemmillesi jotain? Ostaa karhua?
Johan tuolla
http://kitina.net/viewtopic.php?t=6112& ... sc&start=0
selostin että en mitään ja miksi.
Mutta tän päivän (tili) panosta.. en minä enää noteeraa nelinumeroisia lukuja. Ei ole selvää käsitystä edes maataloustuen kokonaissummastani.
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:en mitään
No mitä väliä sillä sitten on onko sinulla rahaa vai ei?

Entä onko testamentti tehty?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Entä onko testamentti tehty?
Kun olisinkin varma. Niin on enoni sanonut jo parikytä vuotta. Mutta en ole nähnyt, ja eno on patologinen valehtelija. Testamentilla saisin talon kauppahinnan (200 000) melkein takaisin, niin rikas äijä se on. Tunnustamaton, kenenkään tapaamaton äpäräpoikansa taas vie puolet. Mutta vain enon tililtä, minua kähkäh suojaa, ettei muilta kuin rintaperillisiltä voi vaatia lakiosan täydennystä. Ainakin niin minulle on kerrottu, pelko persiissä miten käy. Äpäräpojan löytyminen oli syy, miksi kauppa piti tehdä, olis muuten mennyt jakoon TÄYDESTÄ arvosta koko talo.
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:
elco kirjoitti: Entä onko testamentti tehty?
Kun olisinkin varma.
Tarkoitin omaa testamenttiasi: sinulla on rahaa, jota et käytä, ja ei ilmeisesti ihan hirveästi perilliskandidaatteja.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Tarkoitin omaa testamenttiasi: sinulla on rahaa, jota et käytä, ja ei ilmeisesti ihan hirveästi perilliskandidaatteja.
Nyt tarttiskin löytää lisääntymiskykyinen emäntä!!!
Muuten minut perii Suomen Valtio. Jos en testamenttaa Animalialle tai muille viherpiipertäjä-kommareille :D
Senkään takia en surrut kun nyt hakkautin peräti 40% hakkuukypsästä. Meinaan mille jälkipolville säästäisin, miten jälkipolvea teoriassakaan saisin pelkillä maataloustukiaisilla eläen ja vielä että sittenhän on lapsenlapsille aikaisemmin hakkuukypsää siellä taas kunhan taimet varttuu :D
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: Senkään takia en surrut kun nyt hakkautin peräti 40% hakkuukypsästä. Meinaan mille jälkipolville säästäisin, miten jälkipolvea teoriassakaan saisin pelkillä maataloustukiaisilla eläen ja vielä että sittenhän on lapsenlapsille aikaisemmin hakkuukypsää siellä taas kunhan taimet varttuu :D
Motiivisi on nyt vähän hukassa: Yritätkö herättää kateutta kerskumalla rahoillasi, joita et käytä mihinkään? Minun on monestakin syystä mahdotonta tuntea kateutta sinua kohtaan; kiteytettynä koska olen kaikilla mittareilla - kenties lukuunottamatta absoluuttista varallisuutta - niin paljon yläpuolellasi. Rahaa minulla on kuitenkin riittävästi elääkseni oikein hyvää elämää - vähempikin varmasti riittäisi. Toisekseen, jonkun muun rahat eivät ole minulta mitään pois ja parempiakin kateuden kohteita varmasti löytyisi.

Tragediaasi sinänsä uskomattoman viisi vuotta seuranneena en voi kuin tedeta, että olet elävä todiste sille, että raha yksin ei tuo onnea. Ensimmäinen neljä vuotta tragediasta meni siinä, ettet saanut pillua ja että sinulla ei ollut rahaa (ja tietty siinä, että muut saivat pillua ja heillä oli enemmän rahaa kuin sinulla); nyt olemme siirtyneet seuraavaan vaiheeseen, jossa ainoastaan et saa pillua, mutta sinulla on rahaa. Jos saisit pillua (joo-o, olisihan se kiva, jos saisin X-sädekatseen ja PSI voimat) niin varmaan se sama saatanan känätys jatkuisi, kun et saisi riittävästi pillua tai et saisi oikeanlaista pillua tai et saisi kaikkia pilluja.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Motiivisi on nyt vähän hukassa: Yritätkö herättää kateutta kerskumalla rahoillasi, joita et käytä mihinkään? .
Mautonta juu. Paitsi että tuskin nää mun omistukset niin hääviä on, päätellen kitinäläisten kulutusjuhlatasosta.
Motiivina kai että olen niin pitkään selvittänyt tuota talojuttuani, että tuntui asialliselta raportoida kun se lopulta toteutui. Ensoketjussa minusta oli vaan kiva tsoukki sanoa, että juuri minähän se olen syypää irtisanomisiin. Lisäksi toivoisin, että nyt joku materialistisempi kitinämisu pinnallisin arvoin rohkaistuisi antamaan minulle pillua. (hymiö deletoitu) Tasapainottanut olen kertomalla miten vittumaista asuminen siellä rottakartanossani on. (nii no, eihän sinne naistakaan voisi viedä). Ja ettei minua kerskakulutus kiinnosta. Huomaa myös lomamatkaretosteluketju, jossa viimeinen juttuni on paitsi totta, myös viittaus siihen, että minusta olisi ihan tolkutonta matkustella niin paljon kuin monet täällä ja erittäin mautonta vielä kehua sillä. Tai millä vaan rahan KÄYTÖLLÄ.

Itselläni nyt suuri huoli miten sijoittaa, onneksi en ehtinyt laittaa rahaa likoon kun samantien kaikki pörssit ja rahastot alkoi laskea. Sen verran pitäis tuottoa vähintään olla, että voin elellä vaatimattomasti syömättä alkupääomaa. Mieluiten sais vähintään tuplaantua tietty.
elco kirjoitti: olen kaikilla mittareilla - kenties lukuunottamatta absoluuttista varallisuutta - niin paljon yläpuolellasi..
Sinulla on toki oikeus tulla omalla uskollasi autuaaksi. Muuten kyllä yläpuolella oloosi reps lol ja rolf.
elco kirjoitti: Tragediaasi sinänsä uskomattoman viisi vuotta seuranneena en voi kuin tedeta, että olet elävä todiste sille, että raha yksin ei tuo onnea. Ensimmäinen neljä vuotta tragediasta meni siinä, ettet saanut pillua ja että sinulla ei ollut rahaa (ja tietty siinä, että muut saivat pillua ja heillä oli enemmän rahaa kuin sinulla); nyt olemme siirtyneet seuraavaan vaiheeseen, jossa ainoastaan et saa pillua, mutta sinulla on rahaa. Jos saisit pillua (joo-o, olisihan se kiva, jos saisin X-sädekatseen ja PSI voimat) niin varmaan se sama saatanan känätys jatkuisi, kun et saisi riittävästi pillua tai et saisi oikeanlaista pillua tai et saisi kaikkia pilluja.
Olet oikeassa :roll: Luonnevikainenhan minä. Mutta joo pillua olis kiva saada.
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: Sinulla on toki oikeus tulla omalla uskollasi autuaaksi. Muuten kyllä yläpuolella oloosi reps lol ja rolf.
Niin siis miten niin en olisi? Mittareita kehiin?

Elän onnellisessa parisuhteessa. Elän omasta mielestäni hienoa elämää: olen pääsääntöisesti tyytyväinen asioiden tilaan ja suhtaudun tulevaisuuteen valtaosin positiivisesti. Minulla on hyviä ystäviä ja ainakin kohtuullisen laaja kaveripiiri. Olen elättänyt itseni parikymmentä vuotta ja vaikken olekaan varsinaisesti herrahississä niin koen jossain määrin pärjänneeni urallani - ainakin päätellen siitä, miten helppoa minulle on ollut työllistyä ja hankkia kahteen otteeseen työpaikka ulkomailla. Koen saavani arvostusta työssäni ja ihmissuhteissani. En ole päihderiippuvainen. Olen kohtuullisen hyvä viestimään kirjallisesti ja suullisesti ja pärjään vieraiden ihmisten kanssa. En toivo ihmiskunnan kuolemaa. Olen ihminen. Raha ei ole oikeastaan koskaan ollut minulle ongelma, koska osaan mitoittaa kulutukseni tuloihini; toki olen ansainnut keskimääräistä suomalaista paremmin sen parikymmentä vuotta, jonka olen ollut töissä. Pillua ei tullut ovista ja ikkunoista ollessani sinkku, mutta olen kuitenkin onnistunut löytämään erinäisiä vakavampia ja vähemmän vakavia naissuhteita välillä suorastaan tyrmäävän himottavien naisenpuolikkaiden kanssa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

No huoh Elco.
Arvomaailmasi on minusta osittain perseestä, joten tietenkään en voi sitä kunnioittaa. Mutta se on toki suhteellinen käsitys. Sitten kuvittelen olevani joissain asioissa syvällisempi tai tajuavampi kuin sinä, mutta kukapa ei muista niin ajattelisi. Raakaa laskentatehoa en väitä itselläni olevan enempää, eikä varsinkaan kirjoitustaitoa. Lisäksi sinulla vaikuttaa olevan jopa huonompi itsetunto kuin minulla, koska tuollaisen itsekehuryöpyn ulostit. Sama kalvava huonommuudentunto taitaa olla Manalankin tyylin takana.
elco

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:Lisäksi sinulla vaikuttaa olevan jopa huonompi itsetunto kuin minulla, koska tuollaisen itsekehuryöpyn ulostit.
Eli jollei ota dildoa pyllyyn niin sitten on homo ja kaikista homoimpia ovat ne, jotka eivät ole avoimesti homoja? Kuullostat ihan So Easyltä.

Itsetunnolle ei taida olla mitään järin kovia mittareita, mutten empisi lähteä viivalle kanssasi. Alkuperäinen pointti kuitenkin oli, miksi ihmeessä olisin kateellinen siitä, että sinulla on ehkä enemmän rahaa pankissa kuin minulla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Alkuperäinen pointti kuitenkin oli, miksi ihmeessä olisin kateellinen siitä, että sinulla on ehkä enemmän rahaa pankissa kuin minulla.
??? Ei ole tarkoitukseni, että sinä sellaisesta kateellinen olisit!! (minä kyllä toden sanoakseni kadehdin matkustelujasi.)
NuoriDaavid

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti: Sitten kuvittelen olevani joissain asioissa syvällisempi tai tajuavampi kuin sinä .
Miten tämä syvällisyys tulee esille? Mitä sellaista tajuat, mitä Elco ei tajua?
PerttiMakimaa

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Gat kirjoitti:Arvomaailmasi on minusta osittain perseestä...
Minusta Elcon äskeinen kommentti oli ihan kuin kenen tahansa normaalilla selvitymisvaistolla varustetun ihmisen sanoma. Mikä tuossa on perseestä? Terve itsetunto?

Minuakin hieman kiinnostaisi se, että mitä ihmettä aiot tehdä rahoilla? Ymmärrän säästämisen pahan päivän varalle tiettyyn pisteeseen asti, mutta minusta ei olisi haitaksi olla joku oikea suunnitelma mitä tehdä keräämällään varallisuudella.

(Vrt. minä haluaisin joku päivä rauhalliselta paikalta mökin, johan voisin rakentaa vaikka mietiskelytornin josta olisi hyvä ammuskella lähestyviä mustikanpoimijoita. :D )

Jos ihmisellä ei ole jotakin näkemystä tai matkaa johon hän on menossa on elämä juuri tuollaista karhun kittausta kunnes maksa poksahtaa. Päämäärällinen ihminenkin kittaa karhua, mutta hän tekee siinä kittaamisen sivussa jotakin muutakin. Jotakin joka avittaa häntä tavoittelemaansa suuntaan.
masa

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti:Minuakin hieman kiinnostaisi se, että mitä ihmettä aiot tehdä rahoilla?

Gatkiksin pitäisi hakea Thaimaasta yks 18 vuotias pystytisu pitämään taloutta pystyssä ja leikkimään maatalon emäntää.
PerttiMakimaa

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Minuakin hieman kiinnostaisi se, että mitä ihmettä aiot tehdä rahoilla?

Gatkiksin pitäisi hakea Thaimaasta yks 18 vuotias pystytisu pitämään taloutta pystyssä ja leikkimään maatalon emäntää.
Ehdottomasti. Kannatan. Silläkin uhalla, että kitinä tänne jäisi vähemmälle.

Ennen sitä pitäisi toteuttaa se KK:n ehdotus Viron reissusta. (Muistaakseni) piti lähteä Tallinnaan lautalla/helikopterilla. Laittaa laiturilta hotellin sviittiin asti ulottuva rocktähtilevyinen viiva kokkelia impattavaksi. Tilata hotelliin kaksi tai enemmän 18-kesäisiä sängynlämmittäjiä ja vaaleanpunaista kuplivaa. Kyllä kai tuotakin pari päivää jaksaisi. :D
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti: Sitten kuvittelen olevani joissain asioissa syvällisempi tai tajuavampi kuin sinä .
Miten tämä syvällisyys tulee esille? Mitä sellaista tajuat, mitä Elco ei tajua?
Sinä nyt kaikkein vähiten tajuaisit. :lol:
Minkäs sille mahtaa, että itse kukin meistä pitää joitakin muita "yksille nappiriveille tehdyltä" kuten sanonta menee. Minä vaan tiedän, että sekin on suhteellinen katsanto. Vai onko sittenkään...
PerttiMakimaa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Arvomaailmasi on minusta osittain perseestä...
Minusta Elcon äskeinen kommentti oli ihan kuin kenen tahansa normaalilla selvitymisvaistolla varustetun ihmisen sanoma. Mikä tuossa on perseestä? Terve itsetunto?.
No ei tuossa.
Vaan yleinen arvomaailma.
Arvostukset, poliittinen kanta, kiinnostuksenaiheet.
Mutta EI aleta tässä, koko muu Kitinä on sellaisista kinaamista varten.
PerttiMakimaa kirjoitti: Minuakin hieman kiinnostaisi se, että mitä ihmettä aiot tehdä rahoilla? Ymmärrän säästämisen pahan päivän varalle tiettyyn pisteeseen asti, mutta minusta ei olisi haitaksi olla joku oikea suunnitelma mitä tehdä keräämällään varallisuudella.
Suunnitelma on paisuttaa sitä. Koettaen välttää älyttömiä riskejä. Jo sekin on jotain, etten enää ole riippuvainen esmes. työvoimaviranomaisten armosta ja komennosta. Eikä tarvi kuunnella Kitinän "mee siivoojaksi" -hokemia.

Elämäni ei kuitenkaan voi muuttua mihinkään, ennen kuin todella pystyn asumaan sitä taloani, siis sitten kun enoni (89 vee) delaa.

----------------------------

Paremmin TOPIKKIIN (ja seuraavalla en viittaa kenenkään yksittäisen keskustelijan arvoihin):
Tekee mieli melkein Homoboyn tyyliin sanoa, että älkää valittako "huonoista" palkoista kun Afrikan neekereillä on vielä kurjempaa.

Täällä vikistään siitä, että voi voi kun palkkanne eivät ole ihan samaa tasoa kuin ameriikassa tai londonissa tms. Perkele nämä täällä eivät tiedä, mikä huono suomalainen palkka on. Se ei ole joku 1800 brutto, jollainen "köyhä" marssitettiin kerran TV:n köyhyyskeskusteluohjelman ihmeteltäväksi. Huono palkka on tukityöllistettyjen 760 brutto. Tai palkkaa samattomilla työkkärin tuki nelisensataa netto. Kokoomuspoliitikot pitäisi pakottaa asumaan muutama kuukausi niillä tuloilla, ilman että ulkopuolelta saisi heittää banaanin banaania. Nyt näissä palkkavalituksissa ei taideta rekisteröidä edes ihmisiksi niitä todellisia köyhiä, joita on tuhansia ja tuhansia. Se on sitä yhteiskunnan kahtiajakautumista.
masa

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Tekee mieli melkein Homoboyn tyyliin sanoa, että älkää valittako "huonoista" palkoista kun Afrikan neekereillä on vielä kurjempaa.

Huono palkka on tukityöllistettyjen 760 brutto.
Älkää valittako huonosta toimeentulotuesta kun Venäjän ryssillä on vielä huonompi toimeentulo, eikä edes trooppista ilmastoa.

Huono palkka on säilyketölkki kourassa kadulla polvillaan kerjäävän 1.2 ruplaa/kk.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi palkat ovat suomessa huonot?

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti: Tekee mieli melkein Homoboyn tyyliin sanoa, että älkää valittako "huonoista" palkoista kun Afrikan neekereillä on vielä kurjempaa.

Huono palkka on tukityöllistettyjen 760 brutto.
Älkää valittako huonosta toimeentulotuesta kun Venäjän ryssillä on vielä huonompi toimeentulo, eikä edes trooppista ilmastoa.

Huono palkka on säilyketölkki kourassa kadulla polvillaan kerjäävän 1.2 ruplaa/kk.
Tukityöllistetyt tekevät sitä työtä, jota saavat. Työstä on kyse. Eivät ne huvikseen juuri siellä työskentele. Sitten vuoden päästä heitetään ulos ja takaisin Kitinäjuppien vittuiltavaksi, että miksi et pummi mee töihin. Paitsi minä, joka pääsin vakituiseksi ja sain peräti 860/kk :D

On työttömät, on pienipalkkaiset ja sitten on eläkeläiset. Kitinän yli-ihmisten mukaan kansaneläkeläistenkin varmaan pitää syyllistää vain itseään, mitäs eivät keränneet aktiiviaikana fyrkkaa niinkuin lahjakkaat kitinäläiset trendiduuneissaan. Tai minä voin kysyä miksi kaikki työttömät ja köyhät eivät ryhdy YRITTÄJIKSI niinkuin minä, oi miksi :D
Viimeksi muokannut Gat, 27.11.2007 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin