Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Jotenkin tosi ihkua kun Mäkkäri niin ilmiselvästi käy kuumana Kreitsuun :h: Seuraakin ketjusta toiseen kuin koiranpentu, awww.....
Se vaan johtuu siitä kun Kreitsu meni mainitsemaan toisessa ketjussa että sillä on niin pieni pimppa ettei se imuroi uintireissuilla järveä mennessään.
Kyllä tämä alkoi jo aiemmin. *selaa pikkumustaa*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Jotenkin tosi ihkua kun Mäkkäri niin ilmiselvästi käy kuumana Kreitsuun :h: Seuraakin ketjusta toiseen kuin koiranpentu, awww.....
Se vaan johtuu siitä kun Kreitsu meni mainitsemaan toisessa ketjussa että sillä on niin pieni pimppa ettei se imuroi uintireissuilla järveä mennessään.
Kyllä tämä alkoi jo aiemmin. *selaa pikkumustaa*
Hmm. Ehkä se sitten johtuu siitä että Kreitsu on ainoa palstalainen joka ei ole vielä ignorannut mc:tä ja nibaa.
milli

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja milli »

Vaola kirjoitti:Ei ollut mitään yleviä suunnitelmia äitiysvapaille, muutakuin pysyä jokseenkin järjissään. Kyllähän mä hyvin aikaisessa vaiheessa otin käyttöön sen "sunnuntain työluvan", mutta välillä kulki lapset treeneissäkin mukana.

Ihan sama kai se on, mitä suunnittelee, kunhan ei vaan sitten joudu masennuksen syövereihin, jos ei jaksakaan kiskoa itsestään kaikkea sitä irti.
Sulla olikin tuplasti sitä työtä, mahtisuoritus kyl. Mutta joo, äidiltäkin tuossa kyselin, oli sitä mieltä, että aivan turha suunnitella tekevänsä yhtään mitään äitiyslomalla :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olen puolestaan jo vuosia sitten huomannut, et mäkkäri lainaa suhteellisen usein Vesperiä saamatta juuri koskaan mitään vastakaikua. Tulee sillee välillä myötähäpeinen olo jopa. Joku ykspuolinen ihastuminen kaiketi. Mut pääasia on, että rakkautta riittää ja sitä jaetaan muillekin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

McJanne kirjoitti:kaikki ovat jo norettaneet :P
En mä ainakaan ole norannut. Ja siis tää mun huomio oli oikeasti ihan lämminhenkinen ja positiivinen. Ajattelinkin, että ehkäpä on Tapsassa välit lämmenneet tjtn :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Manaaja kirjoitti: Hmm. Ehkä se sitten johtuu siitä että Kreitsu on ainoa palstalainen joka ei ole vielä ignorannut mc:tä ja nibaa.
Olenkohan ainoa palstalainen, joka ei ole norannut ketään? Siinä vaiheessa, kun tekee mieli ignorata joku, pidän mieluummin nettitauon. Suosittelen muillekin! :)

Terveiset hyttysten seasta. Empiirinen tutkimus kertoo, että minulle tulee mustelmia hyttysenpistoista. Ja karseat kraaterit. Sääliä, anyone!!!!???
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kreitsu kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Hmm. Ehkä se sitten johtuu siitä että Kreitsu on ainoa palstalainen joka ei ole vielä ignorannut mc:tä ja nibaa.
Olenkohan ainoa palstalainen, joka ei ole norannut ketään? Siinä vaiheessa, kun tekee mieli ignorata joku, pidän mieluummin nettitauon. Suosittelen muillekin! :)
Jos niba lasketaan mukaan ja sun toivettasi kuunnellaan, sä kirjottelet täällä kohta nelisteen niban, homeboyn, ja standinarskan kanssa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Manaaja kirjoitti: Jos niba lasketaan mukaan ja sun toivettasi kuunnellaan, sä kirjottelet täällä kohta nelisteen niban, homeboyn, ja standinarskan kanssa.
Ei se ollut toive, se oli suositus. (Siinä vaiheessa, kun tekee mieli ignorata joku, pidän mieluummin nettitauon.)

Ja sittenpähän kirjoittelen, jääpähän enemmän tilaa MINUN ajatuksille :)
Viimeksi muokannut Kreitsu, 08.07.2010 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kreitsu kirjoitti:Olenkohan ainoa palstalainen, joka ei ole norannut ketään?
Mullakaan ei ole ketään noressa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Olenkohan ainoa palstalainen, joka ei ole norannut ketään?
Mullakaan ei ole ketään noressa.
Eikä mulla.
Ei mullakaan.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja sipsi »

No nyt on kyllä pakko vastata, että ei mullakaan oo ketään noressa. Miksi olisi, mitä se hyödyttää? Täällä on ihan liian vähän juttuja muutenkin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Haluan kertoa tähän norauskeskustelun väliin kakkalinkoasian:

käskettiin levätä ja tarkkailla oloa raskausmyrkytyksen varalta. Verenpaine kun on noussut ja turvotusta löytyy. Tämän lisäksi kuvottaa. Että hiphei nyt taas.

Tosin, sairaalalla on kyllä ilmastointi, eli siellä ei tarttis olla koko ajan hikipallona öisin. Hmmm...
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Saattaa olla ihan siitä johtuvaa kun hänenkin elämänsä on nyt muuttunut, ja rutiinit erilaiset. Ikää tulee + kehitys harppoo eteenpäin = aivotoiminta vilkastuu/käy ylikierroksilla = heräilyä. Hampaat on toki toinen vaihtoehto. Kuumuus ja janokin. Tytsä heräilee useammin aina silloin kun on selkeitä kehitysharppauksia ilmassa.

Muistaakseni raskausaikana tuosta jostain luinkin, ihan niinku virallisesta julkaisusta :)

Tänään kun siivosin keittiössä niin eikö tytsä järjestellyt äitin DVD-hyllyn uuteen uskoon. Äitin rakkaimmat kauhupätkät oli aseteltu siististi pinoon lattialle ja hänen omat piirrettynsä haettu TV-tason laatikosta ja aseteltu siististi hyllyyn, kohdille joista nämä omani oli poistettu. Awwww.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen, mulle sanottiin että toi johtuu itsenäistymisestä, eli ihan hyvä ettet ihan joka itkuun siellä käy tai saattaa jatkua pitkäänkin. Tyttö opettelee tulemaan yön toimeen itsekseen.

Nää aikaiset herätykset on kyllä... sanonko. Arkisin klo 6.00 herätys on ok, kun hoitoon mennään jo 7 jälkeen, mutta viikonloppuna se on tuskaa! Nukkumaan action-illan jälkeen klo 20-20.30, ja ylös silti VIIMEISTÄÄN 6.30. Mun pitää itse vain ruveta menemään aiemmin nukkumaan, niin se vaan on :x

Tänään testataan 2veen menestys Flamingon vesipuistossa :D
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:. Missä välissä tuosta Vauvasta tuli Tyttö?
Samaa mietin minäkin. Neiti 7,5 v ja edelleen mulle "Vauva".

Poika nyt on tietty Äijä jo ;)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti: Vaipankin saa nykyään laittaa melko helposti. Missä välissä tuosta Vauvasta tuli Tyttö?

:h:
Tuohan kuulosti ihan meiän 1,5-vee tytöltä... jolla etenki nyt viime kuukausina puskenu hampaita ihan urakalla. Me noihin hammaskipuihin käytetään ihan reseptivalmistetta, Pronaxenia! Noista Pamoleista ja panadoleista oo ollu mihinkään...

Meillä on pukeutumisproblematiikkaa: tyttö riisuu ja pukee, riisuu ja pukee ja viel riisuu... jos lähetään autolla johki, on matkan aikana takuuvarmasti kengät, sukat, paidat ja mekot lentäneet kaaressa ja edessä puolalaston tyttö.

Vaipanvaihtokin on haasteellistunut: kun yrittää vaippaa päälle pukea, hanaa tyttö vastaan ja huutaa äänekkäästi: "it-te! it-te!!". Itseasiassa meillä taitaa olla tällähetkellä aikalailla kaksi lasta, jotka sanoo: minä haluan, minä itte, en halua ja itkupotkuraivarit päälle...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti: Itseasiassa meillä taitaa olla tällähetkellä aikalailla kaksi lasta, jotka sanoo: minä haluan, minä itte, en halua ja itkupotkuraivarit päälle...
Mun on aivan pakko sanoo et se toinen on salettiin tää mun vanha koulukaverini :lol:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti: Miehen sisko sanoi samaa noista pamoleista, niillä on kanssa tuota pronaxenia. Saako sitä miten helposti, neuvolasta eivät taida voida kirjoittaa reseptejä?
Neuvolan lääkäri voi kirjoittaa. Samoin kuin terveyskeskuksen päivystävä tai mikä tahansa muu lääkärikin!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti: Itseasiassa meillä taitaa olla tällähetkellä aikalailla kaksi lasta, jotka sanoo: minä haluan, minä itte, en halua ja itkupotkuraivarit päälle...
Mun on aivan pakko sanoo et se toinen on salettiin tää mun vanha koulukaverini :lol:
No joo, se on toki kolmas, jolta niitä iprejä pääsee... ja kieltämättä, tyttö on kyllä luonteeltaan hyvin pitkälti kuin isänsä. Jääräpäisyyttä löytyy ja pinna palaa hetkessä. (että koetapa siinä sitten tasapainoilla noitten temperamentikkojen kanssa...).
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:
Tuohan kuulosti ihan meiän 1,5-vee tytöltä... jolla etenki nyt viime kuukausina puskenu hampaita ihan urakalla. Me noihin hammaskipuihin käytetään ihan reseptivalmistetta, Pronaxenia! Noista Pamoleista ja panadoleista oo ollu mihinkään...
No tuo on nyt 1 vuosi ja reilu 1kk, ja kaikki edellämainitut taidot ihka uusia, joten niitä nyt kovasti harjoitellaan. Ei vielä riisu itse, mutta osaa jo "auttaa" nostamalla kädet ylös paitaa pois otettaessa, nostelee jalkojaan housuja pukiessa/riisuessa eikä enää huuda kun vetää paidan pään yli.

Miehen sisko sanoi samaa noista pamoleista, niillä on kanssa tuota pronaxenia. Saako sitä miten helposti, neuvolasta eivät taida voida kirjoittaa reseptejä?
Meillä ei Panadolit auttaneet kuin ehkä 3-4 tunniksi, Burana-suppo auttoi koko yöksi, joten sitä käytettiinkin, mutta harvemmin kuin Panadolia/Pamolia olisin käyttänyt. Pronaxen on nestemäistä, joten sitä kannattaa myös kysellä :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

milli kirjoitti:Kyssäri äideille.. mä vaan mietin, että mitenkäs, olikos teillä jotain hienoja suunnnitelmia siitä, mitä kaikkea ehtii tehdä sitten kun lapsi on syntynyt, ja miten nää suunnitelmat piti?
Ei nyt tarkkoja pläänejä mutta kuvittelin kyllä liikkuvani lapsen kanssa ystävien luona ja tekeväni pitkiä vaunulenkkejä. Myös jotain lapsen kanssa harrastettavia uinti- ynnä muita juttuja hellin mielessäni. Lapsesta tulikin sitten itkuinen, rytmitön ja hyvin kiivas temperamentiltaan. Näkyy käytännössä siten, etteivät unet ole vieläkään (ikää 4kk) ennustettavissa, nukkuu vähän ja vaatii valveillaoloaikanaan jatkuvaa sylittelyä tai viihdytystä. Eikä suostu vaunuihin tai viihdy liinassa, onneksi rintareppu on toiselle mieleinen.

Laskin sitten vähän suunnitelmien vaatimustasoa, nykyään riittää jos ollaan molemmat iltapäivään mennessä pukeissa ja päästään rintarepun kanssa käymään puolen kilometrin päässä kaupassa. Kotitöitä hoitelen enimmäkseen iltaisin ja miehen kanssa nukutaan vuoroissa ja eri huoneissa jotta kummallakin säilyy järjestä edes osa. En mielestäni hirmuisen ruusuisia kuvia maalaillut etukäteen mutta tosiaan aiemmistakin mielikuvista on joutunut joustamaan roimasti tilanteen mukaan. Vauvoja on vähän erilaisia, jospa siskosi saa rauhallisen ja hyvin nukkuvan, silloin suunnitelmien toteuttaminen on varmasti huomattavasti helpompaa ja mielekkäämpää.
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Näin se mennöö, ruusuiset unelmat musertuu aika hyvin ku vauva syntyy. Nitan kanssa kävi kyllä päinvastoin. Odotettiin rääkyvää koliikkikiljukaulaa joka huutaa 24 h, ja maailman kiltein ja hiljaisin ja tyytyväisin lapsi. Töihin palasin kun tyttö oli muistaakseni 3kk, se oli helppoa sopia vuorot Ukkokullan työvuorojen mukaan sillon. Joten ei kauheesti nähty :D

Pojan kanssa luonnollisesti eri, kun olen yksin. Enkä pääse mihinkään.

Sossutädit kävivät. Olivat vähän noloina kun esittelivät paperia jossa syy tarkistukseen luki. "Uhkaa Facebookissa juoda kossupullon huikalla ja iskeä sen takaraivoonsa". :rofl:

Tiedän muuten kuka on kyseessä. Ei vittu kukaan voi olla noin tosikko. Tai ettei olis kuullut moista sanontaa jos vituttaa? Kiusantekoa ja perästä kuuluu perkele.

Noloina söivät pöydän antimet, katselivat kaikki huoneet ja partsin kun itse esittelin, ja tää on tässä. Ihanaa kun verorahoja kulutettiin taas turhaan.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Sä siis kirjottelet tommosia juttuja oikeasti sinne vai? Siis "vitsinä" tietenkin, mutta enivei?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Noloina söivät pöydän antimet, katselivat kaikki huoneet ja partsin kun itse esittelin, ja tää on tässä. Ihanaa kun verorahoja kulutettiin taas turhaan.
Parempi niin kyllä mun mielestä (varmasti kyl sunkin) että kaikki tarkastetaan, joskus noissa on perääkin ja niistä saa lukea lehdistä jälkeenpäin tippa linssissa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Noloina söivät pöydän antimet, katselivat kaikki huoneet ja partsin kun itse esittelin, ja tää on tässä. Ihanaa kun verorahoja kulutettiin taas turhaan.
Parempi niin kyllä mun mielestä (varmasti kyl sunkin) että kaikki tarkastetaan, joskus noissa on perääkin ja niistä saa lukea lehdistä jälkeenpäin tippa linssissa.
Nyt sitten teemaksi jatkossa ninnille, et minimoi riskin saada sossu kylään. Jos se vaatii zoukkien jättämistä omaan suuhun, niin se pitää kestää kuin se kuuluisa himokas hiiri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin