Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Bliss

Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Joskus nuorena tuli oltua niin pirun pinnallinen, että ei voinut kuvitellakaan hengailevansa ei-niin-kauniiden tyyppien kanssa (tarkoitan siis pissisikäisen poikaystävämateriaalia). Melko monta kaunista ulkokuorta typötyhjällä sisuksella on nähty.
Mitä enemmän on elämää nähty, sitä merkityksettömämmäksi ulkonäkö (sekä oma että muiden) on käynyt. Itseasiassa menin järkytyksestä mykäksi, kun ikäiseni naiseläjä arvotti miesystäväehdokkaitaan ulkonäön perusteella :o

Onko ulkoiset seikat NIIIIIIN tärkeitä, vai ratkaiseeko joku ihan muu asia?
Savannah

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Totta kai ulkonäkökin merkitsee kun miettii esimerkiksi parisuhdetta. Sitä enemmän kuitenkin merkitsevät henkilökemiat ja vetovoima. En ole koskaan ollut pinnallinen ystävieni tai miesystävieni ulkonäön suhteen. Olen kylläkin tapaillut erästä Mister Finlandia ja täytyy sanoa, että olihan sitä kiva katsella kunhan piti suunsa kiinni. En pidä ulkonäköä itseisarvona omalla tai muiden kohdalla.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Bliss kirjoitti:Joskus nuorena tuli oltua niin pirun pinnallinen, että ei voinut kuvitellakaan hengailevansa ei-niin-kauniiden tyyppien kanssa (tarkoitan siis pissisikäisen poikaystävämateriaalia). Melko monta kaunista ulkokuorta typötyhjällä sisuksella on nähty.
Mitä enemmän on elämää nähty, sitä merkityksettömämmäksi ulkonäkö (sekä oma että muiden) on käynyt.
Väittäisin että noin on huomattavasti helpompi sanoa kun se oma ulkonäkö on ihan luonnostaan hallussa...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Zeb

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ulkonäöllä on just sen verran merkitystä että voi ilolla ajatella, että omat lapset tulevaisuudessa näyttävät enemmän tai vähemmän tuollaisilta. Riittää että miellyttää omaa silmää, klassisen komeista en ole koskaan niin innostunut. Lisätään vielä klisee, että henkiset ominaisuudet merkitsevät merkittävästi ulkoisia enemmän. Vastenmielisen näköinen ei kuitenkaan voi olla, koska suhde ilman fyysistä vetovoimaa ei voi onnistua.
Lyrica

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Lyrica »

Kauneus on katsojan silmässä, sanotaan ja yhdyn siihen. Itse, kun tapasin nykyisen poikaystäväni, koin, että hän on äärimmäisen komea ja yhä häntä on kiva vierellä katsella. Mutta sitten toiset ovat sitä mieltä, että eräs miesnäyttelijä nimeltä Brad Pitt on komea. Omasta mielestäni hän on aika tavallisen näköinen.
Herra Manala

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ulkonäkö ei menetä missään vaiheessa merkitystään. Fyysinen ja seksuaalinen vetovoima on kuitenkin tärkeää suhteessa, eikä sitä voi olla jos toisen ulkonäkö on omasta mielestä jotain muuta kuin haluttava. Se on sitten toinen juttu että kuka mistäkin tykkää; on munkin tyttöystäviä sanottu tavallisen tai jopa vastenmielisen näköisiksi vaikka olen itse tykännyt.

Kaiken tämän lisäksi Tixi on haukkunu mun naisten lisäksi myös mutkin rumaksi. Buhuu. Tulevaisuus, kuinka ruma sana se onkaan.
nokkaelain

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Nuorempana ei ollut ulkonäöllä merkitystä, kun kukaan ei ollut kiinnostunut.
ninnithequeen

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ulkonäkö on menettänyt merkityksensä, kun kumppanin jalkahiki ja pierutkaan eivät saa sinua kuin kohauttamaan olkiasi.
Pyry-Matias

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mitä tässä ulkonäöllä tarkkaan ottaen tarkoitetaan? Tai saako konteksti olla mikä tahansa? Mielestäni ulkonäkö ei ole pelkkä kuva tai vilkaisu ihmiseen. Ulkonäkö on olemus, johon sukeutuu siis fyysinen olemus ryhtineen, eleineen ja vaatetus.

On selvää, että samanlaisuus ja samanhenkisyys viehättää, siihen samaistuu. Jos itse koet esteettiset arvot ja fiksun pukeutumisen tärkeäksi, haluat sitä useimmiten myös kumppaniltasi. Pukeutuminen siis liittyy ulkonäköön olennaisesti. Myös jos itse liikut paljon ja arvostat terveen näköistä urheilullista vartaloa ja ryhdikkyyttä, niin toki haluat todennäköisesti kumppanin, joka tuntee samoin. Kumppanin, jonka fyysinen olemus miellyttää.

Sitten on vielä elehdintä ja itsevarmuus yms. jotka huokuvat tai loistavat poissaolollaan ihmisen kohdattuasi. Myös nämä liittäisin kernaasti ulkonäköön.

Ajattelin ulkonäön merkitystä eri konteksteissa, kuten kaveri-, työnhaku- tai juuri kumppanikontekstissa. Jokaisessa on omat vivahteensa ja painotuksensa ulkonäön vaikutukselle.

Itselle määrittelemäni ulkonäkö merkitsee eniten kumppanikontekstissa. Tällöin ilman fyysistä viehätystä ei parisuhde tietenkään mahdollistu. Alkutaipaleella vaaditaan romanttista rakkautta, jota soisi olla myös myöhemmin, mutta jonka hälveneminen on yhtä luonnollista kuin Clerasil-puikko teinin käsilaukussa. Ulkonäön merkitys tuskin pitkässä suhteessa voi millään kokonaan poistua, se muuttaa ehkä muotoaan kun muut asiat astuvat voimakkaammin esiin. Vaaditaan etenkin kumppanuutta.

Blissin kanssa olen samaa mieltä siitä, että vanhemmiten kun viisastuu, ymmärtää elämää ja itseään paremmin, ulkonäön merkitys vähenee etenkin kumppani- ja kaverikontekstissa.
Tix

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

ninnithequeen kirjoitti:Ulkonäkö on menettänyt merkityksensä, kun kumppanin jalkahiki ja pierutkaan eivät saa sinua kuin kohauttamaan olkiasi.
Mitä tekemistä hygienialla ja käytöstavoilla on ulkonäön kanssa?

Ulkonäkö ei menetä merkitystään koskaan. Hymy on yksi niistä asioista jotka eivät rupsahda. Norsunvitunnaamainen on ruma koko ikänsä.
ninnithequeen

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tix kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ulkonäkö on menettänyt merkityksensä, kun kumppanin jalkahiki ja pierutkaan eivät saa sinua kuin kohauttamaan olkiasi.
Mitä tekemistä hygienialla ja käytöstavoilla on ulkonäön kanssa?
Menikö vähän ohi :roll:
Ulkonäkö ei menetä merkitystään koskaan. Hymy on yksi niistä asioista jotka eivät rupsahda. Norsunvitunnaamainen on ruma koko ikänsä.
Komps komps.
NuoriDaavid

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:Joskus nuorena tuli oltua niin pirun pinnallinen, että ei voinut kuvitellakaan hengailevansa ei-niin-kauniiden tyyppien kanssa (tarkoitan siis pissisikäisen poikaystävämateriaalia). Melko monta kaunista ulkokuorta typötyhjällä sisuksella on nähty.
Mitä enemmän on elämää nähty, sitä merkityksettömämmäksi ulkonäkö (sekä oma että muiden) on käynyt. Itseasiassa menin järkytyksestä mykäksi, kun ikäiseni naiseläjä arvotti miesystäväehdokkaitaan ulkonäön perusteella :o

Onko ulkoiset seikat NIIIIIIN tärkeitä, vai ratkaiseeko joku ihan muu asia?
Luuseri on hyvännäköinen. Ilmeisesti ulkonäöllä oli siis vielä varsin äskettäin merkitystä.
Zeb

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Luuseri on hyvännäköinen. Ilmeisesti ulkonäöllä oli siis vielä varsin äskettäin merkitystä.
En ymmärrä. Voitko ystävällisesti vääntää rautalangasta?
Bliss

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Joskus nuorena tuli oltua niin pirun pinnallinen, että ei voinut kuvitellakaan hengailevansa ei-niin-kauniiden tyyppien kanssa (tarkoitan siis pissisikäisen poikaystävämateriaalia). Melko monta kaunista ulkokuorta typötyhjällä sisuksella on nähty.
Mitä enemmän on elämää nähty, sitä merkityksettömämmäksi ulkonäkö (sekä oma että muiden) on käynyt. Itseasiassa menin järkytyksestä mykäksi, kun ikäiseni naiseläjä arvotti miesystäväehdokkaitaan ulkonäön perusteella :o

Onko ulkoiset seikat NIIIIIIN tärkeitä, vai ratkaiseeko joku ihan muu asia?
Luuseri on hyvännäköinen. Ilmeisesti ulkonäöllä oli siis vielä varsin äskettäin merkitystä.
Se nyt ei kuitenkaan ollut se ratkaiseva tekijä. Siinä kohtaa ulkonäkö oli ekstraominaisuus.
NuoriDaavid

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Luuseri on hyvännäköinen. Ilmeisesti ulkonäöllä oli siis vielä varsin äskettäin merkitystä.
En ymmärrä. Voitko ystävällisesti vääntää rautalangasta?
Blissin exä esiintyi kitinässä nimimerkillä luuseri.
Zeb

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Blissin exä esiintyi kitinässä nimimerkillä luuseri.
Thänks, tunnen nyt kuuluvani melkein sisäpiiriin 8)
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kuin paljon mun pitää vielä laskea rimaa!?
Nyt penikseni on fantastinen!
Tix

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Clay kirjoitti:Kuin paljon mun pitää vielä laskea rimaa!?
Sahaa koko rima poikki.
Hermann Hoth

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

NuoriDaavid kirjoitti:... esiintyi kitinässä ...
Taas se musta muistio ...
Viimeksi muokannut Hermann Hoth, 18.11.2007 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti:Siinä vaiheessa on aivan sama minkälainen naamataulu tai perspuoli vastapuolella on, kun pelkkä ääni puhelimessa saa jalat veteliksi.
Mikä sun numero on? Minulla on kuulemma paitsi hyvät kädet myös kiva ääni, joskin kammottava pohjalais-savolainen aksentti. :h:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Siinä vaiheessa on aivan sama minkälainen naamataulu tai perspuoli vastapuolella on, kun pelkkä ääni puhelimessa saa jalat veteliksi.
Mikä sun numero on? Minulla on kuulemma paitsi hyvät kädet myös kiva ääni, joskin kammottava pohjalais-savolainen aksentti. :h:
Mussukan puhelinnumero on 012-34567890. Mitä ihmeen asiaa sulla voi olla hänelle? Voit kertoa mulle niin kerron Mussukalle jorinasi.

Stadinarskan ulkonäkö menettää merkityksensä silloin JOS Stadinarska joskus joutuu kuolemaan.

En tiedä oliko nää hauskoja. Itse hiukan kyllä naurahdin.

SA
Sellainen Arska!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Stadinarska kirjoitti: Mussukan puhelinnumero on 012-
Ei tuollaista suuntanumeroa olekaan. Vain lankapuhelimissa on tuontyyppisiä ja sitäpaitsi Mussukan olisi 014.
Hetken jo Vitutti bluffisi, mutta toisaalta olen nykyään niin väsy, että tuskin jaksaisin edes soittaa saati itse pukille nousta jos ei nosteta.
prosessi

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minulle ulkonäöllä on merkitystä, mutta toisaalta kiinnitän ihmisissä huomiota sellaisiin asioihin, jotka eivät siirry esimerkiksi valokuviin, joten niistä on vaikea sanoa, että ovatko ne varsinaisesti osa ulkonäköä. Esimerkiksi se, millä tavalla henkilö katsoo muita ihmisiä, tekeekö tilaa jalkakäytävällä vastaantulijoille, ja muu vastaava ratkaisevat, miltä henkilö minun silmissäni näyttää. Ihminen, joka suhtautuu muihin suopeasti, aikaansaa minussa itseensä kohdistuvan suopean suhtautumisen.
elco

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja elco »

prosessi kirjoitti:Ihminen, joka suhtautuu muihin suopeasti, aikaansaa minussa itseensä kohdistuvan suopean suhtautumisen.
Entä miten suhtaudut ihmiseen/ihmisiin, jotka saavat instant-paskahalvauksen joidenkin itselleen tuntemattomien ihmisten saamisista ja poistuvat karmit kaulassa hiekkalaatikolta vain palatakseen murjottamaan samaiselle hiekkalaatikolle seuraavana päivänä.
Duckzilla

Re: Missä vaiheessa ulkonäkö menettää merkityksensä?

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Minun suhteilujani ovat pinnallisemmat seikat häirinneet suuntaan tai toiseen. En tiedä milloin ne lakkaavat merkitsemästä. Toisaalta olen myös kerran tai pari rakastunut silkkaan toisen pään sisältöön ulkonäöstä välittämättä (yksipuolisesti tosin) joten ei kai tässä auta sanoa muuta kuin jotain ympäripyöreää tyyliin "tapauskohtaista".
Vastaa Viestiin