Pseudotieteet

Yleinen lätinä jä kitinä
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Pointtini kai on, että näiköhän yleinen slogani: "Mitään näin ihmeellistä ei ole voinut syntyä vahingossa" pitää vettä.
Mä vähän niin kuin uskon just tähän sloganiin. Fiboja sattuu silti aina.
elco

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja elco »

Zeb kirjoitti: Minä en tykkää evoluutiosta :( Sitä paitsi huijaat mua taas tuossa pallogrilliparittelussa. Millaisia jälkeläisiä siitä muka tulee?
Kuumaverisiä metallipäitä. Jostain syystä ne hakeutuvat asumaan Hervantaan, Tampereelle.
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Jos grilli käy kuumana, tulee sellaisia mustia nokipoikia.
Puhut näemmä makkaroista. Ei ne ole mitään jälkeläisiä senkin insinöörinhöppänä.
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Kuumaverisiä metallipäitä. Jostain syystä ne hakeutuvat asumaan Hervantaan, Tampereelle.
:shock: Jopas. Onko eläviä todisteita antaa?
elco

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja elco »

Ennenaikainen tuplaviestinsyöksy.
Viimeksi muokannut elco, 20.11.2007 0:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja elco »

Zeb kirjoitti: Mä vähän niin kuin uskon just tähän sloganiin.
No jos mitään niin ihmeellistä kuin Niba ei ole voinut syntyä vahingossa niin ilmeisesti viittaat siihen, että jonkinmoinen Luoja liipaisi kaiken tämän alulle. Ko. Luoja lienee aikamoisen monimutkainen ja vähintäänkin pystyvä taho, kun kerran loi jotain näin hirmuisen ihmeellistä tarkoituksella - toisin sanoen Luoja on jotain vielä ihmeellisempää kuin tämä meidän maailmamme.

Kuka tai mikä loi Luojan? Ei mitään niin ihmeellistä taatusti ole voinut syntyä vahingossa.
Chap

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
elco kirjoitti:Kuumaverisiä metallipäitä. Jostain syystä ne hakeutuvat asumaan Hervantaan, Tampereelle.
:shock: Jopas. Onko eläviä todisteita antaa?
Evoluution kirjo on uskomaton, on kuumaveristä metallipäätä ja itähelsingin nokipoikaa. TJEU. Uskotko tähän enemmän kuin evoluutioon?
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Mä vähän niin kuin uskon just tähän sloganiin.
No jos mitään niin ihmeellistä kuin Niba ei ole voinut syntyä vahingossa niin ilmeisesti viittaat siihen, että jonkinmoinen Luoja liipaisi kaiken tämän alulle. Ko. Luoja lienee aikamoisen monimutkainen ja vähintäänkin pystyvä taho, kun kerran loi jotain näin hirmuisen ihmeellistä tarkoituksella - toisin sanoen Luoja on jotain vielä ihmeellisempää kuin tämä meidän maailmamme.

Kuka tai mikä loi Luojan? Ei mitään niin ihmeellistä taatusti ole voinut syntyä vahingossa.
En minä ole mikään kreationisti. Uskon vain siihen, että todennäköisesti jotain suurempaa voimaa tai henkeä tai tarkoitusta tässä sopassa on takana, tuskin kuitenkaan mitään persoonallista Luojaa. Paino sanalla todennäköisesti. Liian monimutkaisia juttuja syntyäkseen ihan sattumalta. Ja Niba voi olla vaan Fiba, kuten moni muukin epätäydellinen asia tässä maailmassa. Sattumalla on sanansa sanottavana.
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Uskotko tähän enemmän kuin evoluutioon?
:shock: En mä nyt jaksa kaikkia hörhösivustoja kahlata läpi keskellä yötä.

Mainittakoon nyt vielä, etten usko että evoluutio ja jonkinlainen järki/voima/hengellinen juttu olisivat välttämättä mitenkään ristiriidassa keskenään. Minusta voi hyvin tunnustaa, ettemme vielä tiedä kaikkea, emmekä ehkä koskaan tule tietämäänkään. Pelottavimpia minusta nämä ehdottomat jonkun tietyn teorian kannattajat kuin avoimin mielin asiaa tarkastelevat ja pohtivat agnostikot. Mutta hienoa jos joillakin on valmis maailmankuva ja selitys kaikkeen, tiedättepähän ainakin tietääksenne missä kuljette ja miten maailma makaa. Itse en ole niin varma, juuri mistään.
prosessi

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Uskotko tähän enemmän kuin evoluutioon?
:shock: En mä nyt jaksa kaikkia hörhösivustoja kahlata läpi keskellä yötä.
Tuo kannattaa ehdottomasti kahlata läpi juuri yöllä, jos siis haluaa saada hysteerisen naurukohtauksen.
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Ennenaikainen tuplaviestinsyöksy.
ND muistaakseni suositteli näihinkin Cipralexia.
Chap

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Uskotko tähän enemmän kuin evoluutioon?
:shock: En mä nyt jaksa kaikkia hörhösivustoja kahlata läpi keskellä yötä.

Mainittakoon nyt vielä, etten usko että evoluutio ja jonkinlainen järki/voima/hengellinen juttu olisivat välttämättä mitenkään ristiriidassa keskenään. Minusta voi hyvin tunnustaa, ettemme vielä tiedä kaikkea, emmekä ehkä koskaan tule tietämäänkään. Pelottavimpia minusta nämä ehdottomat jonkun tietyn teorian kannattajat kuin avoimin mielin asiaa tarkastelevat ja pohtivat agnostikot. Mutta hienoa jos joillakin on valmis maailmankuva ja selitys kaikkeen, tiedättepähän ainakin tietääksenne missä kuljette ja miten maailma makaa. Itse en ole niin varma, juuri mistään.
Liittyikö tämä ehdoton uskominen "johonkin tiettyyn teoriaan", jollain tapaa minuun? Taidat pitää minua hörhönä?
prosessi

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chap kirjoitti:Liittyikö tämä ehdoton uskominen "johonkin tiettyyn teoriaan", jollain tapaa minuun? Taidat pitää minua hörhönä?
Eivätkö kaikki insinöörit ole?
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Liittyikö tämä ehdoton uskominen "johonkin tiettyyn teoriaan", jollain tapaa minuun? Taidat pitää minua hörhönä?
Yleispätevää yölöpinää ja te insinöörit ootte niin herkkiksiä ja otatte kaiken niin henkilökohtaisesti. Enhän minä sun sielunelämää tunne. Haen silkkihansikkaat, ok?
Chap

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Chap »

prosessi kirjoitti:
Chap kirjoitti:Liittyikö tämä ehdoton uskominen "johonkin tiettyyn teoriaan", jollain tapaa minuun? Taidat pitää minua hörhönä?
Eivätkö kaikki insinöörit ole?
Insinöörit ovat kansakunnan selkäranka, joita ei noin vaan sovi solvata. Voimme vaikka loukkaantua ja siitähän ei mitään hyvää seuraa kun iso mies itkee.
Zeb kirjoitti: Yleispätevää yölöpinää ja te insinöörit ootte niin herkkiksiä ja otatte kaiken niin henkilökohtaisesti. Enhän minä sun sielunelämää tunne. Haen silkkihansikkaat, ok?
Ei todellakaan olla mitään herkkiksiä!!11!
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tämä herkkyysasteikko menee jotenkin näin: insinööri-nainen-mies-lakimies. Pl. ehkä Vadim, mutta se ei kuulemma hengaa vapaa-aikanaan niiden kanssa. Insinöörien herkkyys on välillä mulle vähän vaikeaa handlata. Ripottelen tuhkaa päälleni kun suututin Chapin ja meen nukkumaan.

:tiistai:
Chap

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Chap »

Panettelua ja parjausta!1
elco

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja elco »

Chap kirjoitti: Insinööri
No niin. Ehkä Zeb on kuin onkin oikeassa. Mitään niin ihmeellistä kuin insinööri ei kyllä oikein ole voinut syntyä vahingossa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Zeb kirjoitti:Näin minullekin yksi homeopaatti asian selitti: Ripuliin pitää antaa arsenikkia, mutta se on niin voimakkaasti homeopaattisesti potentoitua, ettei siinä ole enää yhtään arsenikkimolekyyliä jäljellä ja siten se on turvallista!
Eikös ne väitä tuon perustuvan 'veden muistiin'? Annetaan pelkkää vettä, mutta vesi 'muistaa' vaikuttavan aineen ja parantaa muka sairauden. Ei siis mitään yhteistä siedätyshoitojen tms. kanssa.
Hermann Hoth

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

elco kirjoitti: No niin. Ehkä Zeb on kuin onkin oikeassa. Mitään niin ihmeellistä kuin insinööri ei kyllä oikein ole voinut syntyä vahingossa.
Olet osittain oikeassa. Se mitä insinöörit ovat luoneet, on vielä ihmeellisempää ja syntynyt täysin vahingossa. :wink:
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

sivustahuutaja kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Näin minullekin yksi homeopaatti asian selitti: Ripuliin pitää antaa arsenikkia, mutta se on niin voimakkaasti homeopaattisesti potentoitua, ettei siinä ole enää yhtään arsenikkimolekyyliä jäljellä ja siten se on turvallista!
Eikös ne väitä tuon perustuvan 'veden muistiin'? Annetaan pelkkää vettä, mutta vesi 'muistaa' vaikuttavan aineen ja parantaa muka sairauden. Ei siis mitään yhteistä siedätyshoitojen tms. kanssa.
Tätä en ole kuullutkaan mutta vielä pimeämmältä kuulostaa. Kyseinen homeopaatti näytti minulle tätä homeopaattista arsenikkia ja kyllä siinä ihan jotain valkoisia kiteitä oli, eli ei se ainakaan pelkkää vettä ollut. Hubaa oli myös se, että tähän homelääkkeeseen ei saanut koskea metallilusikalla vaan ainoastaan muovilusikalla, koska muuten siitä menisi teho!1 Ugh.
NuoriDaavid

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niba kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Uskonnollisuutta en kaikissa muodoissaan pidä hörhöilynä. Omalta suuntautumiseltani olen kai lähinnä agnostikko.
Miten tuo on mahdollista, uskonnollisuus on tai sitten ei pötyä, ei siinä välissä ole vaihtoehtoja. Kysymys on siis uskosta, eihän voi vain vähän uskoa mihinkään. Uskon vähän UFOihin? En usko enää. Pseudotiede on kylläkin tieteen viittaan puettua hölynpölyä. Sori kielikuva, saa lähettää meiliä jos ei ymmärrä.
Agnostikko kait on sitä mieltä, että ei tiedä, onko Jumala olemassa. Mielestäni kaikkein fiksuin kanta Jumalan olemassa oloon on agnostismi.

Koska itse en ole niin fiksu, olen ateisti.

Toki kuten tämä ketju kertoo, olen valmis muuttamaan kantaani, jos saan vakuuttavat todisteet.
Zeb

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Agnostikko kait on sitä mieltä, että ei tiedä, onko Jumala olemassa. Mielestäni kaikkein fiksuin kanta Jumalan olemassa oloon on agnostismi.
Olen ND:n mielestä fiksu! Jee! :cheer:
NuoriDaavid

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
elco kirjoitti:Ennenaikainen tuplaviestinsyöksy.
ND muistaakseni suositteli näihinkin Cipralexia.
Seroxatia. Cipralex ei jarruta yhtä hyvin.
prosessi

Re: Pseudotieteet

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:Eikös ne väitä tuon perustuvan 'veden muistiin'? Annetaan pelkkää vettä, mutta vesi 'muistaa' vaikuttavan aineen ja parantaa muka sairauden. Ei siis mitään yhteistä siedätyshoitojen tms. kanssa.
Väittävät juu, ja se on huuhaata. Eikä tietenkään tuolla pelleilyllä ole mitään yhteistä siedätyshoitojen kanssa. Sen sijaan siedätyshoidot kuitenkin perustuvat homeopatian toiseen perusajatukseen. En vain oikein ymmärrä tuota logiikkaa, että jos 99 asiaa jossain on pielessä ja 1 hyvin, niin miksi se yksi hyväkin pitäisi unohtaa vain siksi, että siihen liitetyt muut asiat ovat pielessä. Ainakaan jos sen hyvän asian saa poimittua erilleen niistä huonoista.

Allergialääkkeet pohjautuvat lääketieteen filosofiaan, ja ne ovat loistava keksintö. Siedätyshoidot homeopatian filosofiaan, ja nekin ovat loistava keksintö.