Zeb takaisin!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Zeb

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ihminen kirjoitti: Muista pitää vasemman käden etu- ja keskisormi sieraimissa, kun luet palstaa, ettei sinne vierähtele vihreitä vierasesineitä.
Kiitos vinkistä :D En tie kyllä viitsinkö kun tuntuu vähän epämukavalta. Jos koetan tunkea sinne vessapaperitollot?

Jälleennäkemishali myös Ihmiselle!
1108

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mä en nyt himmaa... Kuka vittu tää Zeb on ja minkätakia sitä itkettiin takaisin?

Clay:n rakas She-Male vai mikä vittu?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

1108 kirjoitti:Mä en nyt himmaa... Kuka vittu tää Zeb on ja minkätakia sitä itkettiin takaisin?

Clay:n rakas She-Male vai mikä vittu?
Äitis sisko.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hermann Hoth

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:En voinut vastustaa tätä houkutusta :D
Kiva kun tulit takaisin. :h: :dream:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:
Clay kirjoitti:Jos on olemassa jotain korkeampia voimia, niin Zeb palaa!
En voinut vastustaa tätä houkutusta :D

Muutenkin olen lauhtunut tässä viikonlopun yli nyt ja tuli myös ikävä tiettyjä tyyppejä :h: , tiedätte kyllä ketkä! Enkä voinut ottaa vastuulleni myöskään aasin sydämenpalasten kovettamista. *rapsutus aasille*

(Ja tietty Lapitii on oikeassa, eihän mulla ole elämää.)

Lisäksi koen moraaliseksi velvollisuudekseni tulla ajamaan StydiTurska ja alteregonsa hus pois mun ketjusta!!
Minä ennätin ensimmäiseksi rehdisti pokkaamaan sinulle ja toivottaa tervetulleeksi takaisin! Ehdin jo tuossa huomatakin, että meillä oli aika hupaisiakin juttuja tuolla "ennen vanhaan".

Ehkä osaltani siis sain sinut tulemaan takaisin kun sinun pitää savustaa pieni Stadinarska pois. Meillä on kuitenkin yhteistä. Minullakin on oma palsta! Olen nyt viimeaikoina käynyt siellä omia mietteitäni läpi, mutta aina silloin tällöin olen käynyt vieraissa kuten nyt sinun luona sun ketjussa.

Olen arvostellut sinua, mutta tiedät että sinä minua vielä voimakkammin, ja en ole meistä aloittanut voimakasta arvostelua.
Mutta tunnen, että tämän jauhaminen on hedelmätöntä enkä sitä jaksa jatkaa tokikaan! Älähän höpäjä alter egoista jos ja kun ollet fiksu! Manalan juttu Bossa-Arskasta kyllä nauratti minua äsken suht hervottomasti, mutta vakavoiduin äkkiä koska kansa voi uskoa tällaiseen panetteluun ja oma egoni on muutenkin tärvelty moittimisilla. Katsos Stadinturskaisella on dundeet myös!

Muuten juttelen ihan mielellään kanssasi maailman mukavuuksista ja ikävyyksistä jos haluat. Itse tuskin nyt kaivan verta nenästäni kun uskon ettet periaatteestakaan jutskaa kanssani! Itse en ihan aikuisen oikeasti töysin ymmärrä mistä johtuu, että tuon ihmisille ärsyttävän olon. Osin aavistan ja tiedän, mutta on se mysterious!!!

Sinä olit sitten vihastunut johonkin täällä kun olit poissa? Minähän en sun kanssasi ole pitkään aikaan jutskannut joten se oli joku muu sitten joka sun käämisi oli polttanut. Mutta nyt ollet ehjä.

Nyt lähden hipsimään siis ketjustasi, koska koen olevani ei toivottu kuokkavieras. :cry:

SA
Sellainenkin Alkueläin
Toi Zebin piilostaan
Lähtee vieraista per NYT.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Se, että Zeb sanoi olevansa haluton jatkamaan kirjoittelua ja perusteli miksi, kertoo minun käsittääkseni sen, että hän kaipasikin palautetta aikeestaan. Harvempi kai täällä kirjoittelee kaipaamatta minkäänlaista palautetta, sillä siinä tapauksessahan voisi kirjoittaa vaikka notepadilla tekstejä talteen. Ei takaisin pyytäminen tai edes vaatiminen ole sen huonompaa palautetta kuin jokin muukaan, sehän on kannustamista.
'Ei minkäänlaista palautetta' on aika eri juttu kuin 'ei sosiaalista Tykätäänx musta? -palautetta'. En suostu uskomaan olevani ainoa, joka kirjoittaa palstalle vuorovaikutusmahdollisuuksien vuoksi mutta jättää silti viimeksi mainitun palautelajin mielellään väliin - etenkin silloin kun se tapahtuu julkisella ja yleisellä tasolla. Tästä syystä kykenin kuvittelemaan, että Zebin poistumisilmoitus oli tosiaankin vain kohteliaisuuden nimissä laadittu ilmoitus.

Mutta no, mahdollisesti tulkitsin tapahtumia oman persoonallisuuteni kautta jotenkin vinksahtaneesti, missä ei tietenkään ole mitään uutta. Ei kannustamisessa toki mitään vikaa ole, jos kohde osaa suhtautua siihen oikein. Jatkakaa!
1108

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Homeboy65 kirjoitti:Äitis sisko.
Se on kuollut, kai 10v haudassa maannut ruumis on sitten mieleesi.

EDIT: Palo pähkinä kommetiisi, speksit siitä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

1108 kirjoitti:
Se on kuollut, kai 10v haudassa maannut ruumis on sitten mieleesi.
Joo, nekrofilia on mieliharrastukseni... :roll: :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
prosessi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Se, että Zeb sanoi olevansa haluton jatkamaan kirjoittelua ja perusteli miksi, kertoo minun käsittääkseni sen, että hän kaipasikin palautetta aikeestaan. Harvempi kai täällä kirjoittelee kaipaamatta minkäänlaista palautetta, sillä siinä tapauksessahan voisi kirjoittaa vaikka notepadilla tekstejä talteen. Ei takaisin pyytäminen tai edes vaatiminen ole sen huonompaa palautetta kuin jokin muukaan, sehän on kannustamista.
'Ei minkäänlaista palautetta' on aika eri juttu kuin 'ei sosiaalista Tykätäänx musta? -palautetta'. En suostu uskomaan olevani ainoa, joka kirjoittaa palstalle vuorovaikutusmahdollisuuksien vuoksi mutta jättää silti viimeksi mainitun palautelajin mielellään väliin - etenkin silloin kun se tapahtuu julkisella ja yleisellä tasolla. Tästä syystä kykenin kuvittelemaan, että Zebin poistumisilmoitus oli tosiaankin vain kohteliaisuuden nimissä laadittu ilmoitus.
Saattoi se tietenkin sitäkin olla, mutta minä ainakin olen mieltänyt Zebin tykkääjäksi ja tykättäväksi hyvin sympaattisella tavalla. Minkä takia itsekin osaan luontevasti kertoa Zebille tykkääväni.

Mistä muistuikin mieleeni taas kerran se tukalahko reaktioni sinun ja SE:n tykkäämispalautteeseenne. Juuri koska te molemmat olette ihmisiä, jotka omalla kohdallaan jättävät tuon palautelajin mielellään väliin, en osannut suhtautua siihen, että kohdistitte sitä minuun. Vaikka se olisi kuinka aitoa, oli se silti jollain lailla epäilyttävää. Kuten sekin, että juuri nyt minulla on ihan pakottava tarve kiusata sinua kertomalla, että tykkään sinustakin. :h:
Mutta no, mahdollisesti tulkitsin tapahtumia oman persoonallisuuteni kautta jotenkin vinksahtaneesti, missä ei tietenkään ole mitään uutta. Ei kannustamisessa toki mitään vikaa ole, jos kohde osaa suhtautua siihen oikein. Jatkakaa!
:P Tervetuloa vinksahtaneiden maailmaan, täällä on kivaa.
1108

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

prosessi kirjoitti:Tervetuloa vinksahtaneiden maailmaan, täällä on kivaa.
Ei edes ole.
prosessi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

1108 kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tervetuloa vinksahtaneiden maailmaan, täällä on kivaa.
Ei edes ole.
Ehkä niitä sitten on monta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Mistä muistuikin mieleeni taas kerran se tukalahko reaktioni sinun ja SE:n tykkäämispalautteeseenne. Juuri koska te molemmat olette ihmisiä, jotka omalla kohdallaan jättävät tuon palautelajin mielellään väliin, en osannut suhtautua siihen, että kohdistitte sitä minuun.
No otetaans tähän sitten lyhyt oppimäärä:

Ominaista kyseiselle palautelajille minun (ja uskoakseni myös Easyn) näkökulmastani on sen sosiaaliseen laumakäyttäytymiseen viittaava luonne. Siispä ne ilmenemismuodot, joita eniten tekee mieli karttaa, ovat pikaisella hahmottamisella tykkäämisen julkinen mainostaminen a) silloin kun kohde (usein epäsuorasti) pyytää sitä ja b) silloin kun useat muutkin ihmiset ovat juuri ilmaisseet tykkäämistään. Miksi näin? Koska molemmissa tapauksissa on mahdollista (ja usein jopa todennäköistä), että mainostuksen pääasiallinen funktio ei ole tykkäämisinformaation välittäminen kohteelle vaan tiettyyn laumaan kuulumista koskevan informaation välittäminen kyseiselle laumalle tai ympäristölle tai sekä että.

Olen sen verran fasistinen tykkäämistunnustusten pyhyyden suhteen, että en pidä niiden käyttämisestä sosiaalisen kilpailun välineenä. Tällä en tarkoita, että pyrkisin kieltämään tällaisen toiminnan kokonaisuudessaan - en vain itse halua osallistua sellaiseen.

Mutta yllämainittu ei tokikaan merkitse sitä, että olisin valmis luopumaan puhtaasta (tai tarkemmin ottaen: ei-laumasosiaalisesta) positiivisen palautteen antamisesta silloin, kun siihen on aihetta. Päin vastoin, jos jonkun tekeminen tai oleminen aiheuttaa minulle myönteisiä tuntemuksia, pyrin pitämään huolta siitä että tämä tulee hänenkin tietoonsa. Maailmassa kun annetaan lopulta aivan liian vähän myönteistä palautetta. Se, että yritän samaan aikaan olla luomatta muille sellaista kuvaa, että i) minulta olisi mahdollista saada ylläkuvatun kaltaista laumasosiaalista pönkitystä tai että ii) suosiooni olisi mahdollista päästä antamalla sellaista minulle, johtaa tietenkin siihen, että myönteisen palautteen antaminen voi tilanteesta riippuen olla enemmän tai vielä enemmän haasteellista. Yksityisissä keskusteluissa vaikeuksia ei ole, mutta mitä julkisemmaksi keskustelu muuttuu, sitä enemmän palautteen antamisen tavat vaativat manageerausta.

Sinun tapauksessasi Easy kertoi tykkäävänsä sinusta keskustelussa, jossa olimme olennaisesti eri mieltä kuin sinä. Tällä tavalla saatiin aika hyvin eliminoitua se mahdollisuus, että joku luulisi hänen pyrkivän pönkittämään sinun sosiaalista statustasi tai sitten saamaan siitä hyötyä itselleen - tuossa laumasosiaalisuuden pelissä kun eri mieltä olevan senhetkinen status nähdään tyypillisesti miinusmerkkisenä, eikä sitä ole tapana ainakaan pyrkiä kohottamaan, koska sillä tavoin maailmaa hahmottava pyrkii "voittamaan" väittelyn saattamalla oman statuksensa pysyvästi toista korkeammalle.

Minä taas tein mainitussa tilanteessa pienen virheen, koska menin sanomaan oman kommenttini heti Easyn kommentin jälkeen. Tämä on omiaan viestimään laumapelailijoille: Haluan olla samaa mieltä kuin hän ja sitä kautta saada osan hänen statuksestaan. Toisaalta, koska olen ymmärtänyt, että Easyn status on Kitinän laumapelaajien silmissä niin rankasti miinuksella kuin suinkin mahdollista, virhe tuskin oli erityisen kohtalokas. Ja koska pyrin kuitekin ensisijaisesti toimimaan tärkeimpinä pitämieni päämäärien mukaisesti ja vasta toissijaisesti miettimään noita sosiaalisuusnäkökulmia, olen edelleen valmis seisomaan toimintani takana. Kommenttini oli näet muhinut mielessäni ikään kuin "varastossa", odottamassa sopivaa hetkeä tulla verbalisoiduksi, siitä lähtien kun vaihdoit kasvokuvasi avatariksi (silloin katsoimme sitä Easyn kanssa yhdessä ja ihastelin hänelle ääneen kauneuttasi).
Vaikka se olisi kuinka aitoa, oli se silti jollain lailla epäilyttävää.
Aiempien aihetta koskevien postauksiesi valossa ymmärrän hyvin, että se epäilyttää. Toivottavasti epäilyttäminen ei kuitenkaan muodostu liian häiritseväksi.
Kuten sekin, että juuri nyt minulla on ihan pakottava tarve kiusata sinua kertomalla, että tykkään sinustakin. :h:

Valitettavasti (?) en yleensä osaa kiusaantua silloin kun joku haluaa kiusata minua. Kiitos!
Mutta no, mahdollisesti tulkitsin tapahtumia oman persoonallisuuteni kautta jotenkin vinksahtaneesti, missä ei tietenkään ole mitään uutta. Ei kannustamisessa toki mitään vikaa ole, jos kohde osaa suhtautua siihen oikein. Jatkakaa!
:P Tervetuloa vinksahtaneiden maailmaan, täällä on kivaa.
Kuten sanottu: ei mitään uutta auringon alla ja päivääkään en vaihtaisi pois. :kontrolli:
1108

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:piip
Oikeesti, jaksoko joku edes lukea tuon lävitse?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Gat »

EW: Ei jaksa lukee.
Sitäpaitsi So Easy on tympein tietämäni kitinäläinen. Tai sitten Huima. (Joskus en erota niitä toisistaan) Tai sitten BrianW.

Elcot, Manalat ja Daavidit kanssa. Ja sinäkin. Oikeastaan melkein kaikki. Onneksi osaan jo nakata paskat poies, enkä enää saa sellaisia hernenenäkohtauksia kuin Zeb. Sellaiset minulla johtui uhattuna olon tunnusta, niinkuin hukkuisin näiden sontakärsien aivoista tursuavaan paskaan.

Jaa niin.. tervetuloa takaisin Zeb, kosteasilmäexitistä. En viitsinyt aiemmin tähän allekirjoittaa, koska mielestäni olet siinä ketjun asiassa yhtä lattea tasomaan asukki kuin ateismiaan julistavatkin. Masentaa kun suurin osa ihmisistä on sellaisia, sama millä puolella.
Viimeksi muokannut Gat, 26.11.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^
^^
Öh, mikä harmi että juuri te ette jaksaneet lukea tekstiäni! Kyllä nyt vituttaa! Vuodesta toiseen minä yritän ja yritän teksteilläni saada teitä arvostamaan minua - ei: edes huomaamaan minut - ja te ette vaivaudu edes lukemaan. Vapiseva käsi pamppailevalla sydämelläni minä mitä nöyrimmin toivon, että edes StadinPersKärpänen ja PetriFuckBuddy lukivat. Muuten vedän itseni hirteen! Olemassaolollani ei ole tarkoitusta, olen lauman pohjasakkaa!

Bu-huu.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:^
Vuodesta toiseen minä yritän ja yritän teksteilläni saada teitä arvostamaan minua - ei: edes huomaamaan minut - ja te ette vaivaudu edes lukemaan. Vapiseva käsi pamppailevalla sydämelläni .
Kiinnitit huomioni kunnolla vasta äsken, kun kerroit, että pamppailevan sydämesi yllä on A-kupin tisut. Arvostan!!!
bedlam

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

EveryWoman kirjoitti:Tarkoitus ei ollut vaikuttaa siltä, että nuolisin sinun tai ukkoni tai yhteisön persettä.
Eiks tuossa ois ollu se pääpointti tiivistettynä? Mää oisin kiitollinen kyllä tuollaisesta lahjasta. Lyriikat ois aina valmiina biiseihin ja sovitustilanteessa parin säkeistön tiputtaminen ei haittais mitään :wink:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1108 kirjoitti:Mä en nyt himmaa... Kuka vittu tää Zeb on ja minkätakia sitä itkettiin takaisin?

Clay:n rakas She-Male vai mikä vittu?
Sun pitäis varmaan lukea muutakin Paskanjauhantaa.


Edit: Ja EW sivalsi ihan jollain muulla kuin sukalla tuossa yläpuolella. Pakko hihitellä :D
Viimeksi muokannut Lolita, 26.11.2007 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Aito_Johanna

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Gat kirjoitti: Sitäpaitsi So Easy on tympein tietämäni kitinäläinen. Tai sitten Huima. (Joskus en erota niitä toisistaan) Tai sitten BrianW.

Elcot, Manalat ja Daavidit kanssa. Ja sinäkin. Oikeastaan melkein kaikki.
Sallitko, että esitän täältä sivusta eriävän mielipiteen? Tympeimmän kitinäläisen tittelin ansaitsette sinä ja safi puoliksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Aito_Johanna kirjoitti:
Gat kirjoitti: Sitäpaitsi So Easy on tympein tietämäni kitinäläinen. Tai sitten Huima. (Joskus en erota niitä toisistaan) Tai sitten BrianW.

Elcot, Manalat ja Daavidit kanssa. Ja sinäkin. Oikeastaan melkein kaikki.
Sallitko, että esitän täältä sivusta eriävän mielipiteen? Tympeimmän kitinäläisen tittelin ansaitsette sinä ja safi puoliksi.
Mä en siis tajuu miten nämä diggailut menee näin ristiin. Miksei ole yleispätevää jakoa Hyviksiin ja Pahiksiin, joka saattaisi määritelmänä olla erilainen eri puolilla, mutta kuitenkin jakona kaikille itsestäänselvä? Juuri SAFI kun on minun inhokkejani jos kuka!! Tulee mieleen elukkakeskustelut ja itsekkäät ihmissuhdekäsityksensä. Kumma että olemme samassa laatikossa sinulla.

Mutta outojahan nämä on.. esmes miten minä lutkakammoinen diggailen ex-lutka Geetzua? Tai miten helvetissä tulin livenäkin erinomaisesti toimeen Joudenin kanssa, jota moni luonnehtii "käveleväksi mulkuksi"? (Mutta siis en NIIN hyvin toimeen että tästä voisi vetää Jougaydenin seksuaali-identiteettiin liittyviä johtopäätöksiä)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bedlam kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Tarkoitus ei ollut vaikuttaa siltä, että nuolisin sinun tai ukkoni tai yhteisön persettä.
Eiks tuossa ois ollu se pääpointti tiivistettynä?
Juu, mutta teksti oli ensisijaisesti suunnattu prosessille, ja jotenkin minusta tuntuu että hänen näkökulmastaan se saattaa alkuperäisessäkin muodossaan olla liian tiivis. Mahdollinen jatkokeskustelu paljastanee, osuiko aavistukseni oikeaan vai ei.

No mutta kiitos tiivistyksestä. Numba ja Gattaca voivat nyt halutessaan lukea tuon sinun stilisoimasi version.
bedlam kirjoitti:Mää oisin kiitollinen kyllä tuollaisesta lahjasta. Lyriikat ois aina valmiina biiseihin ja sovitustilanteessa parin säkeistön tiputtaminen ei haittais mitään :wink:
No herraisä sentään! Lyriikoissahan olennaista on nimenomaan se tiivistäminen. Vaikka osaan mä tosin tarvittaessa senkin: äidinkielenopettajat mm. ovat aina kritisoineet aineitani liiasta tiiviydestä. Ehkä mulla on joku piilevä tarve ärsyttää ihmisiä, ja valitsen siksi aina sen yleisesti vääräksi todetun tiiviysasteen?
bedlam

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

EveryWoman kirjoitti:No herraisä sentään! Lyriikoissahan olennaista on nimenomaan se tiivistäminen.
Riippu vähän tietty mistä roikkuu. Itse huomaan joutuvani useamminkin lantraamaan ja laventamaan itse ydinasiaa, jotta tietty tila tulee sanoilla täytettyä. Ja tykkään itsekin pääasiassa lukea lyriikkaa, jossa asiaa ei niin viimeisen päälle ole tiivistetty. Jättää enemmän tulkinnanvaraa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

EveryWoman kirjoitti:^
^^
Öh, mikä harmi että juuri te ette jaksaneet lukea tekstiäni! Kyllä nyt vituttaa! Vuodesta toiseen minä yritän ja yritän teksteilläni saada teitä arvostamaan minua - ei: edes huomaamaan minut - ja te ette vaivaudu edes lukemaan. Vapiseva käsi pamppailevalla sydämelläni minä mitä nöyrimmin toivon, että edes StadinPersKärpänen ja PetriFuckBuddy lukivat. Muuten vedän itseni hirteen! Olemassaolollani ei ole tarkoitusta, olen lauman pohjasakkaa!

Bu-huu.
\\

Kuulepas. Jätäthän lähinnä moukkamaisen käytöksesi kun mainitset minua tarkoittavan nimen tällaisessa yhteydessä selkeästi huonona lukijaesimerkkinä. En ole sinun kanssasi jutskanut yhtään mitään. Jos haluat olla fiksu, älähän tee tällaista.
Eli yksinkertaisesti kun et minua tunne niin ajattelethan mitä kirjoitat.
Minulla on oikeus tehdä itseironiaa itsestäni, mutta ihmisarvoni puolesta haluan sanoa että tää sun tyylis oli yksioikoisesti väärin. Hyvin ylimielinen ja oman itsesi hyvyyttä korostava.

Voi olla että minulla on huumori loppumassa. Olen tottunut todennäköisesti liikaa muitten arvostukseen elämässäni ja vaikka tämä Kitinä on "vain" kasvoton palsta, niin täällä joudun aivan kuin vastakkaiseen outoon maailmaan. Olen tätä eri maailmaa seurannut vielä mielenkiinnolla ihan kuin pikkupoika tirkistelemässä-tyyliin, mutta nyt vain alkaa jonkinlainen oikea harmitus voittaa alaa! Ja sitten tullut asia, jota aloittaessani en ikimaailmassa olisi uskonut, eli oikea harmitus muutamiin kasvottomiin henkilöihin on syntynyt! En mä halua aivan bullshittiä enää! Hirveä määrä itseään parempana toistansa pitäviä nimimerkkejä! Kuitenkin live-elämässä kohtaan paljon lämpöä ja empaattisuutta, herttaisuutta. Ja samassa älykkäässä päässä. Tämä on jollain tavalla kuin painajaisuni-harjoituskenttä!
Minä luulen ymmärtäväni miksi minun alkuaikojen itsekorostus-vitsini otettiin todeksi!

Eikä mitään tosi typerää umpitylsää vitsiä vastaukseksi, jookos.
En siis nyt arvostellut sinua muuten kuin että jätäthän henkilökohtaisuudet sentään sikseen. Olen silloin tällöin lukenut kirjoituksiasi. Ihan ovat olleet osin mielenkiintoisia.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
prosessi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mistä muistuikin mieleeni taas kerran se tukalahko reaktioni sinun ja SE:n tykkäämispalautteeseenne. Juuri koska te molemmat olette ihmisiä, jotka omalla kohdallaan jättävät tuon palautelajin mielellään väliin, en osannut suhtautua siihen, että kohdistitte sitä minuun.
No otetaans tähän sitten lyhyt oppimäärä:

Ominaista kyseiselle palautelajille minun (ja uskoakseni myös Easyn) näkökulmastani on sen sosiaaliseen laumakäyttäytymiseen viittaava luonne. Siispä ne ilmenemismuodot, joita eniten tekee mieli karttaa, ovat pikaisella hahmottamisella tykkäämisen julkinen mainostaminen a) silloin kun kohde (usein epäsuorasti) pyytää sitä ja b) silloin kun useat muutkin ihmiset ovat juuri ilmaisseet tykkäämistään.
Taisin syyllistyä sekä a):han että b):hen, ja vaikka periaatteessa olenkin samaa mieltä kanssasi, kuvittelen kuitenkin motiivini tärkeämmiksi kuin sen, miten laumasieluiselta noin toimiessani satun näyttämään. a) tapahtui, koska Zeb selvästi oli pahoittanut mielensä, ja koska hän selvästi kaipasi tykkäämisinformaatiota ja minä satun tykkäämään hänestä, en nähnyt mitään syytä olla kertomatta sitä. b) on hankalampi tapaus, lähinnä se oli asian vahvistamista, ja aidon vahvistamisen kätkeminen samansuuntaisen älämölön sekaan on kätevää, tavoittaa kohteensa, mutta aika harva muu tajuaa sen olleen aitoa.
Miksi näin? Koska molemmissa tapauksissa on mahdollista (ja usein jopa todennäköistä), että mainostuksen pääasiallinen funktio ei ole tykkäämisinformaation välittäminen kohteelle vaan tiettyyn laumaan kuulumista koskevan informaation välittäminen kyseiselle laumalle tai ympäristölle tai sekä että.
Tärkeintä kai kuitenkin on, että itse tietää sen pääasiallisen funktion, oli se mikä hyvänsä. Lauma saa vetää ihan mitä johtopäätöksiä lystää, minua ei varsinaisesti edes kiinnosta.

Muistui mieleen ala-asteaikainen leikki, joka oli jonkinlainen muunnelma hipasta. Siinä pojat olivat aina takaa-ajettavia ja tytöt takaa-ajajia. Jos joku tyttö sai jonkun pojan kiinni, joutui poika vankilaan, mistä vapautui sanomalla ääneen jonkun tytön nimen. Vankilan luona oli tietenkin joku tyttö aina kuuntelemassa mitä pojat milloinkin sattuivat sanomaan, ja tietenkin tytöt vetivät mitä omituisimpia johtopäätöksiä asiasta. Jossain vaiheessa minä sitten päädyin pilaamaan koko leikin lopullisesti, kun neuvoin yhdelle pojalle, että kannattaa joka kiinnijäämisen jälkeen sanoa eri tytön nimi, ihan kenen tahansa. Johtopäätösten tekeminen muuttuu mahdottomaksi, mutta se tyttö, jonka nimi jossain vaiheessa sanotaan tosissaan, tietää kyllä. Tämä poika paljasti juonen kaikille muillekin pojille, joten tytöt eivät tietenkään enää halunneet leikkiä.
Olen sen verran fasistinen tykkäämistunnustusten pyhyyden suhteen, että en pidä niiden käyttämisestä sosiaalisen kilpailun välineenä. Tällä en tarkoita, että pyrkisin kieltämään tällaisen toiminnan kokonaisuudessaan - en vain itse halua osallistua sellaiseen.
Onko aina kyseessä kilpailu? Jos on, kenen kanssa Zeb kilpaili? Gattacan, elcon ja urpiaisen?
Mutta yllämainittu ei tokikaan merkitse sitä, että olisin valmis luopumaan puhtaasta (tai tarkemmin ottaen: ei-laumasosiaalisesta) positiivisen palautteen antamisesta silloin, kun siihen on aihetta. Päin vastoin, jos jonkun tekeminen tai oleminen aiheuttaa minulle myönteisiä tuntemuksia, pyrin pitämään huolta siitä että tämä tulee hänenkin tietoonsa. Maailmassa kun annetaan lopulta aivan liian vähän myönteistä palautetta.
Niin samaa mieltä. :h: :h: :h:
Se, että yritän samaan aikaan olla luomatta muille sellaista kuvaa, että i) minulta olisi mahdollista saada ylläkuvatun kaltaista laumasosiaalista pönkitystä tai että ii) suosiooni olisi mahdollista päästä antamalla sellaista minulle, johtaa tietenkin siihen, että myönteisen palautteen antaminen voi tilanteesta riippuen olla enemmän tai vielä enemmän haasteellista. Yksityisissä keskusteluissa vaikeuksia ei ole, mutta mitä julkisemmaksi keskustelu muuttuu, sitä enemmän palautteen antamisen tavat vaativat manageerausta.
Meinaat ettei hyttysten ampuminen haulikolla kannata, eikä norsun läimiminen kärpäslätkällä? Noin mielikuvatasolla nuokin kyllä kuulostavat minusta hauskalta ajanvietteeltä, tarkoituksenmukaisuudesta ei niin väliä...
Sinun tapauksessasi Easy kertoi tykkäävänsä sinusta keskustelussa, jossa olimme olennaisesti eri mieltä kuin sinä. Tällä tavalla saatiin aika hyvin eliminoitua se mahdollisuus, että joku luulisi hänen pyrkivän pönkittämään sinun sosiaalista statustasi tai sitten saamaan siitä hyötyä itselleen - tuossa laumasosiaalisuuden pelissä kun eri mieltä olevan senhetkinen status nähdään tyypillisesti miinusmerkkisenä, eikä sitä ole tapana ainakaan pyrkiä kohottamaan, koska sillä tavoin maailmaa hahmottava pyrkii "voittamaan" väittelyn saattamalla oman statuksensa pysyvästi toista korkeammalle.
Tässä on hyvin kuvattuna yksi minun elämäni suurista ongelmista. Minä en aikuisten oikeesti näe laumasosiaalisuuden sääntöjä muuten kuin varta vasten keskittymällä niihin, joten sen lisäksi että minulta jää paljon muiden ihmisten viestinnästä huomaamatta, lähetän ulospäin ihan huomaamattani jatkuvalla syötöllä väärää informaatiota. Tässä viime päivinä olen parhaani mukaan yrittänyt skarpata ja muistaa, että kaikessa kirjoitetussa on vähintään kaksi tasoa, ja tietoisesti jättänyt kirjoittamatta kaiken sellaisen, joka olisi ristiriidassa sosiaalisen lokeroni kanssa. Toivottavasti olen onnistunut.
Minä taas tein mainitussa tilanteessa pienen virheen, koska menin sanomaan oman kommenttini heti Easyn kommentin jälkeen. Tämä on omiaan viestimään laumapelailijoille: Haluan olla samaa mieltä kuin hän ja sitä kautta saada osan hänen statuksestaan. Toisaalta, koska olen ymmärtänyt, että Easyn status on Kitinän laumapelaajien silmissä niin rankasti miinuksella kuin suinkin mahdollista, virhe tuskin oli erityisen kohtalokas. Ja koska pyrin kuitekin ensisijaisesti toimimaan tärkeimpinä pitämieni päämäärien mukaisesti ja vasta toissijaisesti miettimään noita sosiaalisuusnäkökulmia, olen edelleen valmis seisomaan toimintani takana.
:P Toimit kuten toimit samasta syystä kuin minä kertoessani Zebille tykkääväni, vaikka sosiaalinen konteksti olikin täysin käänteinen. Aika hassua.
Kommenttini oli näet muhinut mielessäni ikään kuin "varastossa", odottamassa sopivaa hetkeä tulla verbalisoiduksi, siitä lähtien kun vaihdoit kasvokuvasi avatariksi (silloin katsoimme sitä Easyn kanssa yhdessä ja ihastelin hänelle ääneen kauneuttasi).
Aika roistomaista ottaa se varastosta juuri Sarasvuo-ketjussa. Ehkä oletkin pahempi roisto kuin itsekään luulet. :P
Vaikka se olisi kuinka aitoa, oli se silti jollain lailla epäilyttävää.
Aiempien aihetta koskevien postauksiesi valossa ymmärrän hyvin, että se epäilyttää. Toivottavasti epäilyttäminen ei kuitenkaan muodostu liian häiritseväksi.
Ei muodostu. Kyllä pärstänsä avatariksi laittavan täytyy pystyä kestämään sekin vaihtoehto, että kuvaa kommentoidaan.
Kuten sekin, että juuri nyt minulla on ihan pakottava tarve kiusata sinua kertomalla, että tykkään sinustakin. :h:

Valitettavasti (?) en yleensä osaa kiusaantua silloin kun joku haluaa kiusata minua. Kiitos!
Harmin paikka, täytyy keksiä jokin parempi tapa kiusata sinua.
Mutta no, mahdollisesti tulkitsin tapahtumia oman persoonallisuuteni kautta jotenkin vinksahtaneesti, missä ei tietenkään ole mitään uutta. Ei kannustamisessa toki mitään vikaa ole, jos kohde osaa suhtautua siihen oikein. Jatkakaa!
:P Tervetuloa vinksahtaneiden maailmaan, täällä on kivaa.
Kuten sanottu: ei mitään uutta auringon alla ja päivääkään en vaihtaisi pois. :kontrolli:
Eijeijei, maailmaksi tämä muuttui vasta, kun täällä alkoi olla tarpeeksi porukkaa...
Zeb

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

EveryWoman kirjoitti:'Ei minkäänlaista palautetta' on aika eri juttu kuin 'ei sosiaalista Tykätäänx musta? -palautetta'. En suostu uskomaan olevani ainoa, joka kirjoittaa palstalle vuorovaikutusmahdollisuuksien vuoksi mutta jättää silti viimeksi mainitun palautelajin mielellään väliin - etenkin silloin kun se tapahtuu julkisella ja yleisellä tasolla. Tästä syystä kykenin kuvittelemaan, että Zebin poistumisilmoitus oli tosiaankin vain kohteliaisuuden nimissä laadittu ilmoitus.
Kyllä mulla oli silloin poistuessa ihan oikea käpy-palaa-vaihe ja olin loukkaantunut, joten ei se mikään tykkäysvonkuuilmoitus ollut, vaan koin tosiaan kohteliaisuuden nimissä mukavaksi ilmoitella tykkäämilleni ihmisille, että olen jonkin aikaa poissa.

No, kovin pitkäksi aika ei vierähtänyt, kuvastanee jotain mun temperamentista, joka välillä on vähän äkkinäinen, ja nahasta joka on vähäsen turhan herkkä. Tuskin kuitenkaan olisin ihan tällä vauhdilla ampunut takaisin ellen olisi lukenut tiettyjen tyyppien toivotuksia takaisin, vaikka toisaalta vähän vaivautunut olin ihan tällaisesta omasta ketjusta, ja toisaalta nauratti tämä. Mut en mä tosiaan näe mitään syytä kirjoittaa palstalle, jossa kukaan pidä mun teksteistä, eli jonkinlainen sosiaalinen ympäristö tämä lienee.

Mä en esimerkiksi kirjoita siksi, että voisin vakuuttaa ihmiset kannalleni, kuten joku tuolla pseudoketjussa kirjoitti. Siinä varmaan yksi syy, että olen huono argumentoija, en ole koskaan edes vaivautunut opettelemaan noita hienoja olkiukko- ym. termejä. Ei vaan kiinnosta. Kirjoitan ennemmin fiilispohjalta, ajatustenvaihtamiseksi ja uusien ajatuksien saamiseksi ja myös siksi, että on kivaa huomata, että maailmassa on samanhenkisiä ihmisiä muitakin, kuin ne tietyt, jotka tuntee IRL. Tykkään leikkiä sanoilla ja assosiaatioilla ja mitä jos -ajatusleikeillä. Ja välillä täältä saa kyllä hyvät naurut.
Vastaa Viestiin