Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko Helsingissä mielestäsi turvallista?

Helsinki on turvallinen kaupunki
15
68%
Helsinki ei ole turvallinen kaupunki
7
32%
 
Ääniä yhteensä: 22

Vihtahousu

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:Ihanan kyyninen asenne..
Eikös kyynikko ole elämän koulima realisti? :)
No se kait riippuu yksilöstä.
PerttiMakimaa kirjoitti: Ajattellaan nyt esimerkkitapausta, jossa erehdyttiin huomauttamaan invapaikalle pysäköinnistä.

Hölmöä. Olisi vaan vetänyt toisen kyljen avaimella alusta loppuun. Siis vakuutusyhtiöthän ainakin uudemmista autoista nuo hoitavat, mutta on siitä s**tanasti vaivaa ainakin.

Siinä olisi voinut pesäpallisti autolla palatessa todeta vaan, että "nyt kävi näin".
Eihän sitä voi tietää ikinä miten toinen ihminen reagoi, mutta jos alan pelkäämään toisten ihmisten reagointia niin muutan Siperiaan. 99% härmäläisistä ei käsittääkseni käy päälle jos heille huomauttaa jostain mitä he tekevät väärin. Snägärit yöllä ja mopo-pojat paarissa sitten ovat asia erikseen. Aion auttaa ja huomautella ihmisiä ainakin siihen asti kunnes saan turpaani :D (sen jälkeen en tiedä)
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:Maahanmuuttajista puheenollen, koskahan muuten saamme lukea aussilehdistä, että "FINNE IGEN!"?
:D
PerttiMakimaa

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vihtahousu kirjoitti:Eihän sitä voi tietää ikinä miten toinen ihminen reagoi, mutta jos alan pelkäämään toisten ihmisten reagointia niin muutan Siperiaan. 99% härmäläisistä ei käsittääkseni käy päälle jos heille huomauttaa jostain mitä he tekevät väärin. Snägärit yöllä ja mopo-pojat paarissa sitten ovat asia erikseen. Aion auttaa ja huomautella ihmisiä ainakin siihen asti kunnes saan turpaani :D (sen jälkeen en tiedä)
Minä olen sitten se vastaantuleva korrektisti käyttäytyvä hyvinpukeutuva herrasmies, joka ei huomauta sinulle tekemistäsi virheistä... ...sanallisesti. :)
masa

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Ajattellaan nyt esimerkkitapausta, jossa erehdyttiin huomauttamaan invapaikalle pysäköinnistä.

Toi mailamies oli tullut kaupalle mimminsä kanssa kahden. Mailan heiluttamsen jälkeen kaveri lähti juosten pakoon, ja mimmi sillä autolla. Kukaan nähnyt mitään tunnistettavaa, eikä kameroiden ottamat kuvat kuulemma ole tarpeeksi tarkkoja tunnistamiseen :roll:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Sori jo valmiiks mutt oli pakko...

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niin oikeesti suurin osa tapoista ja jopa ns. murhista tehdään tietyissä viinan kyllästämissä piireissä, huumeiden käyttö lisää sitten rikollisuutta kaikilla tasoilla..

^missä on veriura puukosta, Alkon? mainoksesta puuttuu oikein kunnon tarvike.
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Maahanmuuttajista puheenollen, koskahan muuten saamme lukea aussilehdistä, että "FINNE IGEN!"?
Ruotsikos se olikin aussien virallinen kieli? En usko.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Ruotsikos se olikin aussien virallinen kieli? En usko.
Älä takerru merkityksettömiin pikku detaljeihin.
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ruotsikos se olikin aussien virallinen kieli? En usko.
Älä takerru merkityksettömiin pikku detaljeihin.
Merkityksetön pikku detalji johon jätin takertumatta, oli kielioppivirhe. Siihenkin olisi kyllä ehkä pitänyt takertua, koska se saattoi hyvinkin olla tahallinen.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Merkityksetön pikku detalji johon jätin takertumatta, oli kielioppivirhe. Siihenkin olisi kyllä ehkä pitänyt takertua, koska se saattoi hyvinkin olla tahallinen.
En finne igen? Oon niin huono ruotsissa, etten ymmärrä miten merkitys siitä muuttuisi.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

McJanne kirjoitti::D
No sinä nyt et tajuaisi vitsiä vaikka leipoisin sen kakkuun ja syöttäisin sulle sen 8)
Hermann Hoth

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

masa kirjoitti: Toi mailamies oli tullut kaupalle mimminsä kanssa kahden. Mailan heiluttamsen jälkeen kaveri lähti juosten pakoon, ja mimmi sillä autolla. Kukaan nähnyt mitään tunnistettavaa, eikä kameroiden ottamat kuvat kuulemma ole tarpeeksi tarkkoja tunnistamiseen :roll:
Ei sit sattunu jäämään auton rekisterilaatta mihinkään kuvaan?
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

McJanne kirjoitti:No mut miehä nauroin :C
No olkoon sitten jos kerran sanot että nauru ei ollut tekonaurua, vaikka vähän siltä vaikuttikin. *epäilee*
Hermann Hoth

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Merkityksetön pikku detalji johon jätin takertumatta, oli kielioppivirhe. Siihenkin olisi kyllä ehkä pitänyt takertua, koska se saattoi hyvinkin olla tahallinen.
En finne igen? Oon niin huono ruotsissa, etten ymmärrä miten merkitys siitä muuttuisi.
En mä tiedä, kun ruatti on niin ruosteessa, mutta viittaako "finne igen" useisiin suomalaisiin ja "en finne igen" yhteen suomalaiseen? Kertokaa nyt joku, että tämäkin selviää, jos nyt joskus tulevan 50 vuoden aikana sattuisi ruotsiakin tarvitsemaan (joko ymmärtää tai peräti puhua).
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Merkityksetön pikku detalji johon jätin takertumatta, oli kielioppivirhe. Siihenkin olisi kyllä ehkä pitänyt takertua, koska se saattoi hyvinkin olla tahallinen.
En finne igen? Oon niin huono ruotsissa, etten ymmärrä miten merkitys siitä muuttuisi.
Kirjoitit oikein. Ei merkitys siitä muuttuisi, mutta rakenteesta tulisi kieliopillisesti oikea.
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hermann Hoth kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Merkityksetön pikku detalji johon jätin takertumatta, oli kielioppivirhe. Siihenkin olisi kyllä ehkä pitänyt takertua, koska se saattoi hyvinkin olla tahallinen.
En finne igen? Oon niin huono ruotsissa, etten ymmärrä miten merkitys siitä muuttuisi.
En mä tiedä, kun ruatti on niin ruosteessa, mutta viittaako "finne igen" useisiin suomalaisiin ja "en finne igen" yhteen suomalaiseen? Kertokaa nyt joku, että tämäkin selviää, jos nyt joskus tulevan 50 vuoden aikana sattuisi ruotsiakin tarvitsemaan (joko ymmärtää tai peräti puhua).
Ei viittaa. Useisiin suomalaisiin viittaisi vaikkapa "finnar igen".
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hermann Hoth kirjoitti:Kertokaa nyt joku, että tämäkin selviää, jos nyt joskus tulevan 50 vuoden aikana sattuisi ruotsiakin tarvitsemaan (joko ymmärtää tai peräti puhua).
Älä nyt viitti kun iloisesti sitä töissäkin sönkkään vaikken muistakaan juuri mitään sanoja. Syytän siitä tietysti lukiota ja lääkistä, jotta välttyisin katsomasta peiliin. Niiden mukaan olin hyvä ruotsissa, mutta en mä sitä kyllä puhua osaa.
Hermann Hoth

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:Älä nyt viitti kun iloisesti sitä töissäkin sönkkään vaikken muistakaan juuri mitään sanoja. Syytän siitä tietysti lukiota ja lääkistä, jotta välttyisin katsomasta peiliin. Niiden mukaan olin hyvä ruotsissa, mutta en mä sitä kyllä puhua osaa.
En halua sinun kielellistä taitoa ja tasoa arvostella, kun en siitä yhtikäs mitään tiedä. Sanoin vaan omalta kohdalta kuinka tarpeellinen on. Kivahan se olisi osata, mutta kun ei vaan osaa, eikä sitä tule edes vapaaehtoisella pakolla opeteltua/harjoiteltua.
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
Hermann Hoth kirjoitti:Kertokaa nyt joku, että tämäkin selviää, jos nyt joskus tulevan 50 vuoden aikana sattuisi ruotsiakin tarvitsemaan (joko ymmärtää tai peräti puhua).
Älä nyt viitti kun iloisesti sitä töissäkin sönkkään vaikken muistakaan juuri mitään sanoja. Syytän siitä tietysti lukiota ja lääkistä, jotta välttyisin katsomasta peiliin. Niiden mukaan olin hyvä ruotsissa, mutta en mä sitä kyllä puhua osaa.
Tuskin tuo pahemmin haittaa, kun suurin osa suomenruotsalaisistakaan ei osaa sitä kunnolla. Minäkin kuulun niihin, jotka lainaavat varmaan 15% sanoistaan suomenkielestä...
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hermann Hoth kirjoitti:En halua sinun kielellistä taitoa ja tasoa arvostella, kun en siitä yhtikäs mitään tiedä. Sanoin vaan omalta kohdalta kuinka tarpeellinen on. Kivahan se olisi osata, mutta kun ei vaan osaa, eikä sitä tule edes vapaaehtoisella pakolla opeteltua/harjoiteltua.
Muuta Ruåtsiin tai saaristoon.
Hermann Hoth

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

prosessi kirjoitti:Ei viittaa. Useisiin suomalaisiin viittaisi vaikkapa "finnar igen".
Juu, tuo tuli seuraavana suunnilleen mieleen (eikös joku tällainen, en finne, finnen, finnar jne.). Vähän sitä mieleen palautuu, kun missään ei tarvitse.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Tuskin tuo pahemmin haittaa, kun suurin osa suomenruotsalaisistakaan ei osaa sitä kunnolla. Minäkin kuulun niihin, jotka lainaavat varmaan 15% sanoistaan suomenkielestä...
Hmmm, siis oletko sinä suomenruåtsalainen? Suomesta minäkin lainaan ja potilaat sitten pyynnöstäni kertovat mikä mikäkin sana on ruåtsiksi. Pahimmillaan tilanne on silloin kun kaikki sanat änkeää päähän väkisin englanniksi. Vähän noloo, muttei voi mitään.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hermann Hoth kirjoitti:eikös joku tällainen, en finne, finnen, finnar jne.
Juu ja sit tietty Finnair!1
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hermann Hoth kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ei viittaa. Useisiin suomalaisiin viittaisi vaikkapa "finnar igen".
Juu, tuo tuli seuraavana suunnilleen mieleen (eikös joku tällainen, en finne, finnen, finnar jne.). Vähän sitä mieleen palautuu, kun missään ei tarvitse.
Joku tuollainen joo. Minulle tuolla periaatteella on kyllä opetettu vain suomenkieli... Onneksi suomea tarvitsee.
Hermann Hoth

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti: Muuta Ruåtsiin tai saaristoon.
En, mut muuta sie. Saisit varmaan kivasti jossain Ekerön terveyskeskuksessa. Tai onko korkeat liksat vain itä-suomen kuntien ongelma tai sinne menevien doktoreiden etu?
Ai niin, et sie niin ollut rahan perään (hienoa sinänsä). :roll: