Keksiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Duckzilla

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Siskon joulupaketti lähti, ja isin & vaimonsa joulupaketti saapui. Nyt on keraamista veitseä kerrakseen. Eivätköhän saajat ilahdu.
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Duckzilla kirjoitti:Siskon joulupaketti lähti, ja isin & vaimonsa joulupaketti saapui. Nyt on keraamista veitseä kerrakseen. Eivätköhän saajat ilahdu.
Kai tiedät vanhan uskomuksen, että veitsen antaminen lahjaksi, tekee antajasta ja saajasta vihamiehiä? :D

Ps.

Millainen on keraaminen veitsi?
Duckzilla

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

masa kirjoitti:Kai tiedät vanhan uskomuksen, että veitsen antaminen lahjaksi, tekee antajasta ja saajasta vihamiehiä? :D
Kiasus siunakke. Sitten olen tehnyt jo yhden vihamiehen, ja lisää on luvassa. :shock:
Millainen on keraaminen veitsi?

Aivan helvetin hyvä. Terä on tehty zirkoniumdioksidista, jota on käytetty mm. avaruussukkuloiden lämpökilvissä. Erittäin todella kovaa ja kestävää ainetta, kovuudeltaan ei kaukana timantista. Pysyy terävänä vuosikausia, ei ruostu eikä tuo ruokaan teräksen makua, pinta on liukas joten leikkaaminen sujuu hyvin sutjakasti. Veitsi menee tomaatista läpi kuin ilmaa vain. Kestää hyvin konepesunkin, kunhan terä ei pääse hakkaamaan mitään lasia / metallia vasten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ceramic_knife

Varjopuolena on se ettei niitä voi teroittaa itse. Kun veitsi lopulta tylsyy, se pitää lähettää Saksaan teroitettavaksi timanttilaikalla. Mutta ei se teroitus kauheita maksa, ottaen huomioon että se tarvii tehdä vain kerran 2-5 vuodessa.

Terä on paitsi kova, myös hauras. Siksi niillä ei kannata kammeta purkkeja auki, hakata eikä tiputella veistä kivilattialle.

Lisäboonuksena ne eivät paljastu metallinilmaisimella, joten niillä voi kaapata vaikka lentokoneen.
Rouva Pupu

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Duckzilla kirjoitti: Lisäboonuksena ne eivät paljastu metallinilmaisimella, joten niillä voi kaapata vaikka lentokoneen.
Tärkeysasteikolla ensimmäisenä veitsiostoksilla *muah*.
Geetz

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Sain taustatietona vinkkiä parilta jo lapsen pyöräyttäneeltä tutulta miten suhtautua synnyttäneeseen naiseen.
Tärkein vinkki on se, että pidä unohtaa että on mies ja vaimo, ei pelkkä äiti ja isä. Sen kun pitää vakaana mielessä, niin liitto kestää ainakin viidenkympin villityksiin.
Jos olisin mies, miettisin hyvin hyvin hyvin tarkkaan, ehkä jopa useamman kuukauden, miten sitä parisuhdetta kannattaa lapsen synnyttyä hoitaa ja mitä asioita sen naisen päähän kannattaa ihan oikeasti laittaa. Mitä sille naiselle tarjota, jotta itselleenkin jäisi jotain saatavaa. Riittäisi.

prossulle voimia ja Elpalle lisää murinoita ja ryöpsähdyksiä! :]
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Duckzilla kirjoitti:Aivan helvetin hyvä.
Siltä kieltämättä kuulostaa. Jotenkin vaan epäilyttää, kun veistä ei pysty itse teroittamaan.. En oikein jaksa uskoa, että fiileerausveitsi pysyy kovin kauaa terävänä, kun laadukkaita Swibon veitsiäkin saaa teroittaa vähän väliä..

eikä tuo ruokaan teräksen makua,


Aika teräsmaistaja saa kyllä olla, jos teräksen leikatusta tomaatista maistaa. :?:
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetz kirjoitti:prossulle voimia ja Elpalle lisää murinoita ja ryöpsähdyksiä! :]
Ja elukalleko ei mitään? :kontrolli:
Tix

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti:prossulle voimia ja Elpalle lisää murinoita ja ryöpsähdyksiä! :]
Ja elukalleko ei mitään? :kontrolli:
Irtopimppaa?
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:
masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti:prossulle voimia ja Elpalle lisää murinoita ja ryöpsähdyksiä! :]
Ja elukalleko ei mitään? :kontrolli:
Irtopimppaa?
No edes sitä, kun sympatiaa ei kerta tunnu saavan. Mut hei, sehän on se eronneeen miehen normitarina.
Viimeksi muokannut masa, 12.12.2007 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:Aivan helvetin hyvä.
Siltä kieltämättä kuulostaa. Jotenkin vaan epäilyttää, kun veistä ei pysty itse teroittamaan.. En oikein jaksa uskoa, että fiileerausveitsi pysyy kovin kauaa terävänä, kun laadukkaita Swibon veitsiäkin saaa teroittaa vähän väliä..
En ole itse kokeillut, mutta tuon wikipedian artikkelin mukaan materiaali on Mohsin asteikolla 8.5 kun teräs on 6.5.
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: En ole itse kokeillut, mutta tuon wikipedian artikkelin mukaan materiaali on Mohsin asteikolla 8.5 kun teräs on 6.5.
Silti. En usko, että keraaminen kestää juurikaan paremmin esimerkiksi kuhan fileoimista. Ne paksut ruodot näes.
Tix

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: En ole itse kokeillut, mutta tuon wikipedian artikkelin mukaan materiaali on Mohsin asteikolla 8.5 kun teräs on 6.5.
Silti. En usko, että keraaminen kestää juurikaan paremmin esimerkiksi kuhan fileoimista. Ne paksut ruodot näes.
Fileointikäytössä teräs voi muutenkin olla parempi. Hyvä fileointiveitsihän joustaa terästään hiukan.
Pyry-Matias

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Lolita kirjoitti:Ooks Pyris nähnyt harjoituskaupungin? Upee.
En ole, valitettavasti. Rakas isosiskonihan on siellä hallintapuolella töissä, mutta kun se on niin kaukana ja kaikkee 8) Se amkkikin on vielä katsastamatta.

Tiedätkö, mua on ärsyttänyt jo jonkin aikaa uudet kokelaat siellä koululla. Jotenkin liian trendikkäitä ja kaikilla sellainen riikinkukkomainen homoletti. Polisiin kuuluu olla neutraaliman näköinen, helposti lähestyttävä ja sillee 8)

Aloitan päivän lenkillä Kaupissa, jotta illan säbäpelissä paikat olisivat herkkänä. Aika pro-touhua 8)
Geetz

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetz »

masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti:prossulle voimia ja Elpalle lisää murinoita ja ryöpsähdyksiä! :]
Ja elukalleko ei mitään? :kontrolli:
Mulla on miesviha nyt päällä, sori! 8)
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:
Fileointikäytössä teräs voi muutenkin olla parempi. Hyvä fileointiveitsihän joustaa terästään hiukan.
Jep. Näin eppäilen myös. Fileintiveitsen tulee olla tarpeeksi joustava, sekä pirun tukeva ja jäykkä. Swibo on kunkku siihen hommaan.

Kokkiveitsenä tommonen keraaminen on varmastikin varsin kätevä peli.
masa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetz kirjoitti:Mulla on miesviha nyt päällä, sori! 8)

Ukkos jätti WC:n renkaan ylös? Se sika!
Viimeksi muokannut masa, 12.12.2007 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Sain taustatietona vinkkiä parilta jo lapsen pyöräyttäneeltä tutulta miten suhtautua synnyttäneeseen naiseen.
Tärkein vinkki on se, että pidä unohtaa että on mies ja vaimo, ei pelkkä äiti ja isä. Sen kun pitää vakaana mielessä, niin liitto kestää ainakin viidenkympin villityksiin.
Juu. Kauhulla odotan sitä päivää kun minusta tulisi "isä" muullekin kuin lapselleni. Puolisoani kutsun hänen ristimänimellään ja silloin tällöin rajoitetusti pikkuiselle saatan mainita äitisi.

Semanttisesti merkitys on kuitenkin aika suuri. Kukapa sitä äitiään haluaisi. Jos tässä kohtaa joku tunsi halua sellaiseen pitäköön omana tietonaan...
PerttiMakimaa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Rouva Pupu kirjoitti:Olen takaisin.
Olen selkä. Tosin en ollutkaan gone.
Rouva Pupu

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

PerttiMakimaa kirjoitti: Olen selkä. Tosin en ollutkaan gone.
En minäkään, pois vain elämästä painamassa pitkää päivää. Pimpelipom!
Rouva Pupu

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

PerttiMakimaa kirjoitti: Puolisoani kutsun hänen ristimänimellään ja silloin tällöin rajoitetusti pikkuiselle saatan mainita äitisi.
Aina hieman järkytyn tästä. Itse todella harvoin kutsun valtiotani etunimellä. Se ei tule luonnollisesti ;) Muille puhuessa puhun aina miehestä. En vaan osaa, niin.
PerttiMakimaa

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Rouva Pupu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Olen selkä. Tosin en ollutkaan gone.
En minäkään, pois vain elämästä painamassa pitkää päivää. Pimpelipom!
Painamassa pitkää Päiviä? :)
Rouva Pupu

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

PerttiMakimaa kirjoitti: Painamassa pitkää Päiviä? :)
Kiitos muuten sträppärisi lainasta, tuli tarpeeseen niin.
1108

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lolita kirjoitti:Kiitos ja kumarrus, hyvää työtä.
Uuden päärakennuksen rappuset vasta hienot onkin, pakersin viimetalvena ne puusepäntyönä, olivat meinaan niin vittumaiset tehdä kuin ollaja voi.

Juu ne punaset levyt metallisissa rappusissa.
1108

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:Kummalla on enemmän tilaa. Häkkikanalla vai juoppoputkassa olijalla?
Kyy sielä putkassa nyt ympyrää mahtu kävelemään.
NuoriDaavid

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rouva Pupu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Painamassa pitkää Päiviä? :)
Kiitos muuten sträppärisi lainasta, tuli tarpeeseen niin.
Muista palauttaa Pertille housut myös.
Vastaa Viestiin