Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Uteliasuuttani kyselen (vaikka teidät kaikki näen :twisted: ): miksi kitinöit piilotettuna? Etkö halua että muut näkevät koska olet koneella / kuinka paljon olet koneella? Välttelet stalkkeria? Suurin osa piilotetuista kuitenkin kirjoittaa jotain kirjautumisensa aikana, miksei surffailisi kitinää julkisesti?
The great club outshines the individual, always and forever.
Herra Manala

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mulla ainakin koneet boottailee ja refreshailee sillä tavalla, että mun "paikallaoloinfosta" ei olis käytännössä mitään hyötyä kun se merkintä ei kertois mitään todellista.

Esitän vastakysymyksen: Miksi ihmeessä kenenkään tarvitsisi nähdä ketkä selailee ja mitäkin foorumia just-nyt? Mikä informaatioarvo sillä on?
prosessi

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minulla oli aiemmin piilotettuna tuo tieto, mutta mietittyäni asiaa en keksinyt sille mitään pätevää syytä, minkä seurauksena päätin laittaa tiedon näkymään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Herra Manala kirjoitti:Mulla ainakin koneet boottailee ja refreshailee sillä tavalla, että mun "paikallaoloinfosta" ei olis käytännössä mitään hyötyä kun se merkintä ei kertois mitään todellista.

Esitän vastakysymyksen: Miksi ihmeessä kenenkään tarvitsisi nähdä ketkä selailee ja mitäkin foorumia just-nyt? Mikä informaatioarvo sillä on?
Sitä minä en tiedä. Sen takia kyselen, koska jokainen tekee tietoisesti sen valinnan, haluaako olla näkyvillä vaiko eikö. Sen syitä kyselen, miksi kukaan haluaa olla nimenomaan näkymätön.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Jos kertoisin joutuisin tappamaan teidät.
Geetz

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Kuules mode, tästä on jo ainakin 2 ketjua. Käytä hakua. :twisted:
(En jaksa keksiä uutta vastausta!)
Viimeksi muokannut Geetz, 23.12.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Geetz kirjoitti:Kuules mode, tästä on jo ainakin 2 ketjua. Käytä hakua. :twisted:
Wha? Shit - poistanko?
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetz

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Höp! :D
Pysyn jemmassa ku tapa on tuntunu hyvältä.
Stinky

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kamalan vaikea kysymys. En tiedä.
prosessi

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Nythän mä sen vasta hokasin.

Piilokitinöinnille löytyy monta vaihtoehtoista syytä, kuten:
- yleisen kitinäaktiivisuuden salailu uteliailta kanssakitisijöiltä
- henkilökohtaisen päiväjärjestyksen piilottaminen stalkkereilta
- teknisistä syistä tapahtuvien informaatiovirheiden minimointi
- salailu salailun vuoksi, "olen salaperäinen, lällällää"
- oman stalkkaamisharrastuksen piilottaminen kanssakitisijöiltä

Kaikkia noita yhdistää se perusajatus, että jotakuta ihan oikeasti kiinnostaa ne omat tekemiset ja tekemättömyydet, joten ehkäpä se piilottaminen on usein mielenkiintoisten ihmisten juttu.

Itseni kohdalla päädyin siihen lopputulokseen, ettei millään noista tiedoista minusta kukaan voi tehdä yhtään mitään, vaikka jotakuta kiinnostaisikin, joten ihan sama, vaikka kaikki tietäisivätkin minun lähes asuvan Kitinässä.
Geetz

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Siinä jossain toisessa ketjussa aasi jo kertokin, että nimi katoaa kyllä tosta esiltä jos sivu on auki mutta käyttämättä (eli niin ku meitsillä, joka huitelee pitkin taloa ja aina sit klikkaa refreshiä tähän istuessaan). Ei tarttis siis hävetä "jatkuvaa paikallaoloa" - niitä refreshailuja yleensä seuraa aina joku typerä viesti tänne, joten siinä ei piilottelua... Tajuskohan joku? :D
Geetz

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Voi esittää paljon kivemmin, ettei oo paikalla lukemassa vonkuviestejä kun on piilossa............. (as if, cool)
prosessi

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetz kirjoitti:Siinä jossain toisessa ketjussa aasi jo kertokin, että nimi katoaa kyllä tosta esiltä jos sivu on auki mutta käyttämättä (eli niin ku meitsillä, joka huitelee pitkin taloa ja aina sit klikkaa refreshiä tähän istuessaan). Ei tarttis siis hävetä "jatkuvaa paikallaoloa" - niitä refreshailuja yleensä seuraa aina joku typerä viesti tänne, joten siinä ei piilottelua... Tajuskohan joku? :D
Joo, mutku se nimi on näkyvissä kuiteski sen viis minsaa, jolloin tietty käy huitelemassa, ja sitte ku refreshaa, ni kukaan ei tiiä et on käyny missään.

No ei vaineskaan, harvemmin minä valoisaan aikaan täällä notkun, iltaisin ja öisin vain.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minä istun aina koneen ääressä kun pelaan Kitinää! 8)

Duckzilla on taas refressannu ittensä..
Viimeksi muokannut Niba, 23.12.2007 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
BettyB.

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Koska oon niin supersalainen!
prosessi

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

BettyB. kirjoitti:Koska oon niin supersalainen!
Arvasin!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja saira »

prosessi kirjoitti:Nythän mä sen vasta hokasin.

Piilokitinöinnille löytyy monta vaihtoehtoista syytä, kuten:
- yleisen kitinäaktiivisuuden salailu uteliailta kanssakitisijöiltä
- henkilökohtaisen päiväjärjestyksen piilottaminen stalkkereilta
- teknisistä syistä tapahtuvien informaatiovirheiden minimointi
- salailu salailun vuoksi, "olen salaperäinen, lällällää"
- oman stalkkaamisharrastuksen piilottaminen kanssakitisijöiltä

Kaikkia noita yhdistää se perusajatus, että jotakuta ihan oikeasti kiinnostaa ne omat tekemiset ja tekemättömyydet, joten ehkäpä se piilottaminen on usein mielenkiintoisten ihmisten juttu.

Itseni kohdalla päädyin siihen lopputulokseen, ettei millään noista tiedoista minusta kukaan voi tehdä yhtään mitään, vaikka jotakuta kiinnostaisikin, joten ihan sama, vaikka kaikki tietäisivätkin minun lähes asuvan Kitinässä.
Mulla on ennemminkin niin, että koska tiedän ettei muita kiinnosta miten olen paikalla, olen laittanut itseni näkymättömäksi. Kukaan ei yksinkertaisesti hyödy mitään siitä, että nimeni roikkuisi esillä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
prosessi

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

saira kirjoitti:Mulla on ennemminkin niin, että koska tiedän ettei muita kiinnosta miten olen paikalla, olen laittanut itseni näkymättömäksi. Kukaan ei yksinkertaisesti hyödy mitään siitä, että nimeni roikkuisi esillä.
Entä jos kuitenkin kiinnostaa? Et voi tietää sitä varmaksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja saira »

prosessi kirjoitti:
Entä jos kuitenkin kiinnostaa? Et voi tietää sitä varmaksi.
En voi kyllä tietää, mutta epäilen vahvasti.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
ninnithequeen

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla on kotona aina tietokone auki, samoin Kity. Eli vaikka en edes istu koneella, olen kirjautuneena. Oisha se ny tyhmää jos ninnithequeen on 24 h paikalla :lol:
isohaara

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Niin mut nimi näkyy listassa vain jos on viimeisen viiden minuutin aikana klikkaillut.
ninnithequeen

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

isohaara kirjoitti:^Niin mut nimi näkyy listassa vain jos on viimeisen viiden minuutin aikana klikkaillut.
Oliks sun pakko paljastaa mun tyhmyyteni?
isohaara

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Ennemmin herää kysymys, aikooko joku tämän ketjun johdosta vaihtaa paikallaolonsa näkyväksi/piilotetuksi. Itse aloitin ainakin syvällisen itsereflektion ja todennäköisesti muutan preferenssini julkiseksi.
Herra Manala

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:Joo, mutku se nimi on näkyvissä kuiteski sen viis minsaa, jolloin tietty käy huitelemassa, ja sitte ku refreshaa, ni kukaan ei tiiä et on käyny missään.
Joo mut tommoset aikarajat ei päde sillon jos esim. kone käynnistyy/restarttaa automaattisesti, browseri käynnistyy automaattisesti ja se muistaa ja lataa automaattisesti kitinä yms. tabit, ja sisäänkirjautuminen kitinään on automaattista, niinkuin mulla. Tai jos muuten vain on automaattiset refreshit päällä esimerkiksi säätietojen logaamista varten, ja muut refreshautuu siinä samalla.

Kun tää ei kerran ole mikään pikaviestipalvelu ainakaan itselle, niin mun mielestä tollasista on-line-infoista on enemmän harhaanjohtavaa haittaa kuin hyötyä, jos on yhtään kikkaviritystä koneessa.
Geetz

Re: Miksi kitinöitte piilotettuina?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Taidan tulla kaapista. Osoittaakseni, ettei koneessa ole mitään kikkavirityksiä enkä siis ole nörtti. Haluisin kyl mut... No ni! 24/7 me online!
Vastaa Viestiin