Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli mukava herätä aamulla, kun äippä toi iskälle tytön rinnalle. Muutenkin ollut hyvä päivä. Kun sais imetyksen vielä toimimaan, niin kunnon kansalaisen kasvatus pärähtäisi reteemmin liikkeelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oli mukava herätä aamulla, kun äippä toi iskälle tytön rinnalle...Kun sais imetyksen vielä toimimaan,
Aika ikstriimiä. Mutta mennee tuoreen isyyden piikkiin?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei tota pitänyt pelästyä.

Jatka raportointia Ylermi !!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:^
Ei tota pitänyt pelästyä.

Jatka raportointia Ylermi !!
En kai mä nyt noin pienestä 8)

Mut nyt on parrrkujakso päällänsä. Kuormitustila päällänsä, oma syöminenkin hankalaa, kun ei saa hetken rauhaa. Mut onneksi nukkuu yönsä kohtuu hyvin. Isukkikin on saanut nukkua ihan hyvin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^On se jännää, jännää on se."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Jotenkin vaan koko ajan odottaa, että se kasvaisi ja lakkaisi huutamasta ihan koko ajan. Tai edes vähemmän kuin 90% hereilläoloajastaan.
Niinhän sitä odottaa, vaikka samalla yrittää tiedostaa, että tästäkin hetkestä pitäisi nauttia. Mut hereilläoloajastaan tosiaan lähes aina itkee. Se kuormittaa kaikista eniten. Ei noi vaipanvaihdot sun muut oo pahoja...oikeastaan ihan kodikkaan mukavia askareita. Aaargh, taaas se alkoi... 8) ...meen silti suihkuun - onneksi meitä on kaksi käytännössä koko ajan ekat puolitoista kuukautta. Isät, pitäkää se isyysvapaa heti!!!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sanoo imetysintoilijat mitä tahansa niin väitän, että "nälkää näkeviä" lapsia on ihan liikaa. Rohkeasti vaan korviketta lisäksi, pääasia et saa myös rintamaitoa. Jos rintamaito on ns. litkua niin eihän se tarpeeksi ravitse vaikka määrä olisikin suht ok. Joillain taas on tosi tuhtia kamaa. Muistaakseni juttelin synnärillä niin suurin syy vauvojen kuivumiseen oli juuri se ettei lisämaitoa haluttu antaa kun ajateltiin, että sen pitää olla rintamaitoa vaan.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:Mutta hoidit lastasi miten hyvänsä hän itkee alussa 2-3 tuntia päivässä.
Ei kaikki itke. Meitin tytsä itki ehkä max. 15min/vrk. Nyt itkeskelee ehkä jos huonosti käy niin 2h/vrk. Ja nekin itkut syystä.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti: Joskus sitä ihmettelee, että ei sillä VOI olla nälkä, kun on roikkunut tissillä tunnin, nukahtaa ja alkaa heti huutamaan kun yrittää varoen nostaa sänkyyn. Ei siinä ensimmäisenä tule mieleen tissiä tarjota..
Joo, täällä ollaan ainakin itketetty turhaan kun ei olla tajuttu nälkää. Ei oikein hokaa, että voi semmonen olla heti melkein :) Nyt oppinut, et välillä syö melkein jatkuvasti, välillä vähemmän. Kutsun tätä ajanjaksoa tankkaukseksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä on parin viime päivän aikana tullut tutti mukan kuvioon, imetyksen jälkeisenä "stressitoimintona". Vauva saa turhia imemishöyryjä pois...niin, onhan se myös kovin söpön näköistä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Rouva Pupu kirjoitti:Joo, täällä ollaan ainakin itketetty turhaan kun ei olla tajuttu nälkää. Ei oikein hokaa, että voi semmonen olla heti melkein :) Nyt oppinut, et välillä syö melkein jatkuvasti, välillä vähemmän. Kutsun tätä ajanjaksoa tankkaukseksi.
Alussa tämä homma on yhtä hokaamista ja pieniä pettymyksiäkin, kun vanha kikka ei enää pure. Mut ateriointi ja muut tavat ovat tosi epäsäännöllisiä joka suhteessa. Et ihan rauhassa tässä hokaillaa vielä pitkän aikaa...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Nukkuuko hän miten vaunuissa? Se on ihan luksusta jos nukkuu hyvin, vauva vaan vaunuihin ja menoksi. Siis jos ajattelit menoilla jotain kauppareissuja, kaveri tapaamisia ym. Meilläkin mies oli vaan sen viikon kotona ja sitten joutui palaamaan työn pariin. Tosiaan, tuo keksiminen ja tehottomaksi muuttuminen lie koskaan lopu :) Aina jotain uutta ja ihmeellistä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mites arvon tädit ja sedät, oletteko raapustaneet vauvapäiväkirjaa? Me ollaan ahkerasti täytelty kellonajoittain mm. syönnit, Cuplatonit + Relat, unet, pahimmat ärripurrit jne. On kiva tietopankki jo nyt, mut varsinkin myöhemmin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mites arvon tädit ja sedät, oletteko raapustaneet vauvapäiväkirjaa? Me ollaan ahkerasti täytelty kellonajoittain mm. syönnit, Cuplatonit + Relat, unet, pahimmat ärripurrit jne. On kiva tietopankki jo nyt, mut varsinkin myöhemmin.
Joo, säännöllisen epäsäännöllisesti. Tytsällä on myös omat kotisivut salasanan takana. Pääsee sitten kauempanakin asuvat läheiset seuraamaan pikkuisen elämää.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti: Joo! Aina kun on muka keksitty joku keino, millä itkun saa loppumaan, se ei enää seuraavalla kerralla toimikaan. Niinkuin koittaisi puhua jonkun oikukkaan ulkomaalaisen kanssa ilman yhteistä kieltä.. Tosiaan juuri kun luulee tietävänsä, että noniin, se nukkuu tuohon ja tuohon aikaan päivästä niin hups, seuraavana päivänä ei nukukaan. Menoja on kyllä ihan turha edes yrittää suunnitella. Pahinta on ehkä yrittää osuttaa pisimmät yöunijaksot miehen yöunien aikaan, se kun oli vain viikon kotona ja meni takaisin töihin Että saa Ylermin vaimoke olla onnellinen!
Tiedän niin hyvin tuon tunteen... meidän nykyään varsin sosiaalinen ja nauravainen puolivuotias huusi ja raivosi elämänsä ekat kolme kuukautta lähes taukoamatta, tai etenkin iltaisin pahasti. Vyöhyketerapiasta oli kuitenkin huomattavaa apua! :)

Meillä mies oli kotona myös tasan sen viikon... jonka jälkeen jäinkin itsekseni vastasyntyneen vauvan ja 11kuukautisen vauvan kanssa keskenäni...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Soitan huomenna aamusta vyöhyketerapeutille josko saatais muksun masuvaivat kuriin. Itkua ja kouristuksia tulee usein ja pitkään. Onks joku muu käyttänyt tätä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onks joku muu käyttänyt tätä?
Onko mamma karsinut kahvin, mausteet, sipulit, viljan yms jo ruokavaliostaan? Siellä se vika mitä luultavammin on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onks joku muu käyttänyt tätä?
Onko mamma karsinut kahvin, mausteet, sipulit, viljan yms jo ruokavaliostaan? Siellä se vika mitä luultavammin on.
Mitään ei ole karsittu. Ei tuossa vyöhyketarapiassa kaikkinensa voi hävitä kuin öpaut huntin, apu olis nopea ja tehokas onnistuessaan. Ja se tepsii sitä paremmin mitä ripeämmin on liikenteessä. Tällön puhutaan ihan ensiviikoista. Näitähän nämä on, osaksi maalaisjärkeä, osaksi Nasa-osastoa. Kuitenkin koliikkimääritelmä täyttyy kevyesti, vaikka minimi aika olis kolme viikkoa määritelmän täyttymisen ehtona.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mitään ei ole karsittu. Ei tuossa vyöhyketarapiassa kaikkinensa voi hävitä kuin öpaut huntin, apu olis nopea ja tehokas onnistuessaan.
No toivotaan että on apua, mutta tuskimpa vyöhyketerapiasta kuitenkaan vastakipuihin pelkästään on apuja. Kannattaa kyllä myös katsoa mitä mamma suuhunsa laittaa. Pienen vatsa kun käy läpi kovin rajua ruokavalion muutosta tällä hetkellä.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jos imettää ---> vauvalle tulee vatsavaivoja ---> ruokavaliotsekkaus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Netti ja tuttavapiiri on pullollaan vatsavaivoihin vyöhyketerapiasta apua saaneista. Kuuklettakaa vaikka! Siis tämähän ei poissulje ruokavaliotsekkausta, vaan on yksi vaihtoehto.

Meillä mennään muuten korvikkeella. Aluksi tuttelia nyttemmin nania.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Joo, on se ihan pätevää toimiessaan. Sitä vaan, että jos imettäisi niin olisihan se hyvä tsekata valio, jos kovat kivut aiheuttaisi vain se vaivainen sipuli äidin ruokavaliossa. Mutta kun te ootte korvikkeella niin eriasia. Me vaihdettiin kans nopsaan naniin tuttelista. Eihän nuo pienet osaa paukutella, onneksi meillä riitti se että mies pumppas aina iltaisin tytsästä ilmat pellolle.

Cuplatonit ja relat voi myös pahentaa ilmavaivoja, näitäkin löytyy. Teillä tais molemmat olla käytössä. Koittakaa vaikka terapian lisäksi miten menee yhdellä tai ilman.

Toivottavasti ei ole koliikkia. Siitä ei kai olla ihan yksimielisiä mistä johtuu.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Rouva Pupu kirjoitti:Cuplatonit ja relat voi myös pahentaa ilmavaivoja, näitäkin löytyy. Teillä tais molemmat olla käytössä. Koittakaa vaikka terapian lisäksi miten menee yhdellä tai ilman.

Toivottavasti ei ole koliikkia. Siitä ei kai olla ihan yksimielisiä mistä johtuu.
Koliikin yksi hoitomuoto on vyöhyketerapia, joka auttaa kehoa hyvin kokonaisvaltaisesti. Relat ja cuplat tosiaan vitskujen lisäksi käytössä. En tosiaan osaa sanoa mikä auttaa ja mikä pahentaa, täytyy vain yrittää pitää mieli avoimena ja yrittää tulkita.

Mitä pieremiseen tulee, neiti pieree enempi kuin mä - se on jo miehekästä se :roll:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä on molemmat lapset käyny vyöhyketerapian.
Esikoinen oli korvikelapsi ja meni kolme viikkoisena. Neljä kertaa riitti ja laps oli kuin eri ihminen. Todella kannatti.
Tuon kakkosen kanssa vitkastelin. Imetin ja karsin maitotuotteet, kahvin, suklaan, pavut, sipulit, mausteet yms. Ei tuo tyttö koskaan niin paha (kai) ollut, kuin poika... mutta pari kuisena käytin kuitenkin viimein muutaman kerran terapiassa ja olihans sitä hyötyä tuollekin, vaikkei kakkosen kanssa nyt kuitenkaan ihan koliikista tarttenu puhua (toisin kuin esikoisen...).

Kyllä mä oon kans sitä mieltä, että tässä asiassa kaikki poppakonstit kannattaa kokeilla jos suinki mahollista!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Aijuu, vitskuistakin on vesipohjainen ja öljypohjainen valmiste. Kandee testata niitäkin. Neuvolasta antoivat öljypohjaista, mikä yleensä on mahalle rasittavampaa.

Tytsä päästelee kanssa niin maan pirusti, oli se hieno tunne kun ensimmäistä kertaa oikeaoppisesti likistäen päästeli pihalle :D Pienenä ne taisi vaan tulla sieltä omia aikojaan tai avustettuna.

Kyllä mä kannatan tuota terapiaa. Oisin itsekin heti koittanut jos ois tarvetta ollut. Olin niin varma raskauden alettua, että meille tulee koliikkivauva, joten vietin sen 8kk tutkien ja voivotellen.

Eihän näitä opi kun kokeilemalla, kaikki vauvat yksilöitä.