Finnairin ala-arvoinen palvelu

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Enttu

Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Finnairin palvelu on tänä päivänä kyllä jostain syvältä ... lomalennoilta enää saa päivän lehtiä,ruoka epäterveellistä,lennot myöhästelee sesonkiaikana jatkuvasti esim:viime viikkoina Thaimaan ja Japanin lennot olleet 18h jatkuvasti myöhässä,kalustoa ole riittävästi ... kuluneella viikolla matkustajat olivat Intiassa ilman ruokaa ja vettä

Edit: En siis tarkoittanut että lehtien tai Manalan mukaan "Bestsellerien"
tulisi mennä lentoturvallisuuden edelle ... tulkintakysymys
Viimeksi muokannut Enttu, 31.12.2007 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Jos haluaa lukea, kannattaa mennä kirjastoon eikä lentokoneeseen. Jos haluaa syödä hyvin, kannattaa mennä ravintolaan eikä lentokoneeseen. Jos ei halua olla sesonkiruuhkassa, kannattaa mennä muulloin.
Chap

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Jos haluaa saada sympatiaa, kannattaa kirjoittaa jonnekin muualle kuin kitinään.
masa

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Jos haluaa lukea, kannattaa mennä kirjastoon eikä lentokoneeseen. Jos haluaa syödä hyvin, kannattaa mennä ravintolaan eikä lentokoneeseen. Jos ei halua olla sesonkiruuhkassa, kannattaa mennä muulloin.
Jos haluaa hyvää palvelua, kannattaa matkustaa jollain muulla kuin Finnairilla.
Viimeksi muokannut masa, 31.12.2007 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vihtahousu

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Juu, kyllä Finnairinkin on vastattava kustannustehokkuus-kilpailussa, olisi naiivia ajatella että pärjäisivät pelkästään maineellaan. Arvostella saa ja pitää, mutta pitää myös muistaa ekan virkkeeni fakta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät, erittäin siistit koneet, ja harvoin Finnairin lentoja joudutaan perumaan verrattuna esim. SAS:n tmv. lentoihin. Nyt sattui pari pidemmän reitin lentoa olemaan myöhässä, mutta mielummin mä 18h odottaisin, kun lähtisin EHKÄ viallisen koneen kanssa ilmaan. Koneet on kuitenkin koneita, kuten autot.. ei nekään voi aina täydellisesti toimia ja vaativat huoltoa. Lentokoneruoka ei ole koskaan ollut "hyvää"; Finnair sentään käyttää terveellisiä raaka-aineita, ruuat eivät ole turhan rasvaisia, ja kahvi on aina ollut kuumaa: se riittää mulle. En mä lennoissa maksa siitä että syön hyvin ja saa luettua best sellereitä kirjastosta, vaan siitä, että pääsen turvallisesti ja mahdollisimman sujuvasti maapallon toiselle puolelle.

(ps. finnairilla on sekin hyvä puoli että niillä on kaukoitään paljon suoria lentoja; ei turhia välilaskuja eikä koneiden vaihtoja)
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät,
Paitsi että finnairin lentoemoilla on joku ihme sairaus. Kun ne täyttää 40, niistä tulee vittumaisia ja kuivia narttuja, joita ei asiakaspalvelu kiinnosta paskaakaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät,
Paitsi että finnairin lento-emoilla on joku ihme sairaus. Kun ne täyttää 40, niistä tulee vittumisia ja kuivia narttuja, joita ei asiakaspalvelu kiinnosta paskaakaan.
Hah, totta puhut. Mä vähän veikkaan että se on jokaisella lentoemolla joka täyttää 40. Nuoret pimut saa biznez-luokan sinkkumiesten numerot ja pepunpuristelut, vähemmästäkin tulistuu.

Ei vais. Tämän illan isäntäpariskunnan kauniimpi osapuoli on Finnairilla lentoemona, 25v. kaunotar. Kertoi tossa muutama kk sitten että näille vanhemmille naisille on johtoporras antanut vaihtoehdon: joko hymyilette tai hymyilette toimistossa 25% vähemmällä palkalla... Ovat kuulemma ei-niin-mukavia kouluttajiakin siinä iässä. Harmi, sillä luulis ammattitaidon tollasessa ammatissa puhuvan puolestaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Chap

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mun mielestä Finskillä on hyvät sapuskat lentoyhtiöksi. Esim. Luftwaffen pastamössöön olen ihan über-kyllästynyt. Finski taisi myös olla yksi vähiten myöhästelevistä lentoyhtiöistä. Se kyllä vituttaa, että Finnairilta ei tule tullut enää vähään aikaan kunnon viikko- ja viikonlopputarjouksia.

EDIT: sitten vituttaa myös, että en ole saanut kaikkia kanta-asiakaspisteitäni (esim. elokuun lomalennoista puuttuvat pisteet) kun ne homot ryssi asiakastietokantansa uusimisen.
Viimeksi muokannut Chap, 31.12.2007 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aimohaiku

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa? :)

Noiden lomalentokoneiden istuintila on maksimoitu, eikä sekään lisää matkustusmukavuutta. 227 istuinta 757:ssa ja 582 747:ssa (ei tosin Finski) on paljon. Lisää jalkatilaa lisähintaan.

Mitä myöhästymisiin tulee, en kyllä laittaisi niitä kokonaan Finnairin syyksi. Lentokoneiden käyttöaste on korkea, eikä varakoneiden pitäminen ole oikein taloudellisesti järkevää liiketoimintaa. Koneissa on paljon liikkuvia osia, joten jotain menee aina silloin tällöin rikki ja jos kone hajoaa jossain Elboniassa, on melkoisen haasteellista pitää matkustajat tyytyväisinä. Kaikki varmasti kuitenkin arvostavat sitä, että lennetään kunnossa olevalla ja turvallisella koneella.

Finnairia arvostaa, kun lentää välillä SAS:illa. 8)
Enttu

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Enttu »

aimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa? :)
Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la :lol:
bedlam

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Enttu kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa? :)
Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la :lol:
Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Enttu

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Enttu »

bedlam kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa? :)
Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la :lol:
Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.
The great club outshines the individual, always and forever.
aimohaiku

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

bedlam kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa? :)
Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la :lol:
Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Kyllä kai se on (ollut) ihan kansainvälinen tapa. Ja varmasti maailmasta löytyy lentokenttiä, joille liikennöidessä tuo on todella aiheellistakin. :)
Chap

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Elppis kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.
Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.
Enttu

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Chap kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.
Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.

Lomalento ja Reittilento asia erikseen ... mun mielestä Reittilennoilla saa parempaa palvelua ... ainakin sen kaksi kertaa mitä Itävaltaan oon lentänyt
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Tämän illan isäntäpariskunnan kauniimpi osapuoli on Finnairilla lentoemona, 25v. kaunotar.
On kyllä semmoinen hottis, että olen ylpeä kaimastani. Vähän toivoin, että olis ollut mun lennoilla emona. Mukavakin vielä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Chap kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.
Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.
Hups, pointti ollen kuitenkin siinä, että suomalaisia oli koneessa suurin osa, ja silti taputtivat. Eipähän siihen näköjään tarvitse lomalento- statusta, reittilentokin riittää taputuksiin!
The great club outshines the individual, always and forever.
killkill

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja killkill »

masa kirjoitti:Jos haluaa hyvää palvelua, kannattaa matkustaa jollain muulla kuin Finnairilla.
Vaihtelee. Viime reissun kokemuksia:
Air France:
- puhelinpalvelut epäselviä, pelataan asiakkaalla pingistä tyyliin "soita tuonne", "mitä sä tänne soitat, soita siihen ensimmäiseen nroon"
- kabiinissa sen sijaan - etenkin bisnesluokassa - varsin miellyttävä ja ripeä palvelu

Aviacsa/Mexican:
- jos olisin radikaalimpi luonne, räjäyttäisin molemmat paskayhtiöt taivaan tuuliin. Mitään ei osata, ei viitsitä, tiedetä... "manana, manana, manana".

Siitä olen samaa mieltä, että vanhempi Finskin kabiinihlöstö on niin elämäänsä vittuuntuneen näköistä, että herkempää hirvittää pyytää edes vesilasillista.
bedlam kirjoitti:Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Nääh. Viime reittilennolla Atlantin yli ennen Pariisiin laskua kaikki pikku patonginpurijat taputtivat karvaisia käsiään - suomalaisia koneessa oli tasan minä ja vaimo. Viimeiset kolme tuntia oli niin kuoppaista keliä, että itseäkin hieman hirvitti.
Edith

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kuten edistykselliset joukot ovat jo voineet lukea Kai Murroksen kirjasta "Vallankumous ja sen toteuttaminen modernissa yhteiskunnassa", littyvät rohkeimmat vallankumoukselliset vihollisen joukkoihin ja pyrkivät tuohoamaan vihollisen sisältä päin. Ehkä Finnairkin yrittää täten ehkäistä turhaa lomalentelyä.
Herra Manala

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vittusaatana. Minä olen saanut kaikista parasta palvelua nimenomaan finskillä. Tosin en olekaan lentänyt kuin noin 10-15 kertaa, mikä lienee säälittävän alhainen lukema tässä kosmopoliittikeskuksessa. SASsit sun muut ovat tulleet perässä vieläpä melkoisella marginaalilla. Mitä lentoemohupakkojen hymyyn tulee niin... ...kuka vittu siitäkin muka maksaa, että oma eukko hymyilee kun sitä nussii?
Enttu kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Enttu kirjoitti: Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la :lol:
Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Go, Enttu! Prove them wrong!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manala on ihan oikeilla linjoilla. Lentokoneessa paras yhdistelmä on sujuva minimipalvelu ja halpa hinta. Jollain ruuan laadulla on merkitystä vain kaikkein pisimmillä lennoilla kun muut vaihtoehdot ovat vähissä ja eväitä ei ole voinut napata mukaan kentältä.

Erityisen paska palvelu on sitten eri juttu. Aion tänään naputella valituksen eräälle charter-yhtiölle, jonka nohevat lentoemot pitivät vessaa varattuna useampaan otteeseen yli puoli tuntia kerrallaan. Meikkasivat ja vetivät vessassa röökiä savuttomalla lennolla. Kyseisen firman kotimaassa riittää wannabe-lentoemoja, joten toivottavasti neidit ovat saaneet paikkansa reittä pitkin, koska tuolloin työpaikat voivat jopa säilyä.
aimohaiku

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

sivustahuutaja kirjoitti:Aion tänään naputella valituksen eräälle charter-yhtiölle, jonka nohevat lentoemot pitivät vessaa varattuna useampaan otteeseen yli puoli tuntia kerrallaan. Meikkasivat ja vetivät vessassa röökiä savuttomalla lennolla.
Mikä yhtiö? Kerro kerro... :)
Mulli75

Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kyllä Finnairin ja monen muunkin lentoyhtiön palvelu kalpenee Malaysian Airlinesin palvelun rinnalla.

MA:n reittilennolla Singaporesta Kuala Lumpuriin sai nauttia hyvästä palvelusta. Parasta palvelua mitä koskaan olen saanut.

Huonointa palvelua olen saanut Air Chinan reittilennolla Pekingistä Bangkokiin. Ruokakin oli semmoista ettei siitä saanut selvää mitä se on ennen kuin maistoi. Eikä lentoemot puhuneet englantia vai oliko mykkäkoulu kun saman lentoyhtiön lennolla Kuala Lumpurista Pekingiin puhuivat ymmärrettävää englantia.
Vastaa Viestiin