Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Melnais kirjoitti:Mitä väliä sillä mitattavissa olevalla älykkyysosamäärällä on.
Varmasti sillä jotain merkitystä on, kun prossu on sen kertonut.

Yhtä hyvin voisit kysyä tixiltä, mitä väliä sillä BMI:llä on.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mutta MIKSI huippuälykäs mies laittaa ilmoituksen deittinettiin?
:D Ei laita. Etsintäkuulutuksia vain... Tekisi niiiiin mieli kertoa millaisia, koska se selittäisi kovin paljon, mutta tavallaan se olisi myös kovin kiusallista. Minulle.
Lienee mainittava, että omassa elämässäni törmäsin ensimmäistä kertaa todelliseen sielunkumppaniini 25-vuotiaana vastaamalla deittinettiin jätettyyn ilmoitukseen, joka 1. ei ollut seuranhakuilmoitus ja 2. jota pidin äärimmäisen mielenkiintoisena (ne joskus aiemmin mainitsemani 11 sanaa).

Nykyisin, kun tunnen enemmän samanhenkistä jengiä (ÄO:nkin puolesta määritelmän mukaista, jos sillä nyt jonkun mielestä on väliä - omasta mielestäni ei ole), pitäisin olennaisempana kysyä: Miksi ei laittaisi?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Melnais »

NuoriD kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Mitä väliä sillä mitattavissa olevalla älykkyysosamäärällä on.
Varmasti sillä jotain merkitystä on, kun prossu on sen kertonut.

Yhtä hyvin voisit kysyä tixiltä, mitä väliä sillä BMI:llä on.
Koitin katsella taaksepäin ja kohta taitaa olla jo deletoitu, mutta muistelen koko numeron tulleen mainituksi vain tietynlaisen käytöksen mahdollistajana. Ei niinpäin että on oltava esittää tietty äo päästäkseen prossun kanssa treffeille.

Sen jälkeen lähinnä sinä olet teoretisoinut luvun mahdollisuudesta. Joten, mitä väliä sillä on? Eikö ole olennaisempaa että prossun ja miehen älyt käyvät yksiin, olivat luvut mitä vaan.

Saatan suhtautua näin yliolkaisesti tällaiseen tietoon, koska en juuri arvosta kuviotestejä. Saatan olla arvostamatta niitä, koska en itse pärjää niissä. Saatan myös uskoa ettei suhteen kannalta kuviopäättelyllä ole juuri mitään arvoa vaan sillä miten älyään käyttää vuorovaikutuksessa toisen kanssa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Melnais kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Mitä väliä sillä mitattavissa olevalla älykkyysosamäärällä on.
Varmasti sillä jotain merkitystä on, kun prossu on sen kertonut.

Yhtä hyvin voisit kysyä tixiltä, mitä väliä sillä BMI:llä on.
Koitin katsella taaksepäin ja kohta taitaa olla jo deletoitu, mutta muistelen koko numeron tulleen mainituksi vain tietynlaisen käytöksen mahdollistajana.
Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t ja Tixin eksien ja nyksien BMI:t, mutta emme päin vastoin.
Paha Keisari

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

NuoriD kirjoitti:Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t ja Tixin eksien ja nyksien BMI:t, mutta emme päin vastoin.
En mä oikein tiedä mitä se kertoo? Olen ihan avoimesti kertonut, että pidän hoikista naisista ja jonkin missikeskustelun yhteydessä laskin, että kuinka hoikkien kanssa olen seukkaillut. Se, että kerron olevani pinnallinen paskiainen ei oikeastaan kerro kumppaneistani mitään. Paitsi että he ovat kaikki järjestään hoikkia. Prossu sen sijaan on kertonut ummet ja lammet kumppaneistaan, ulkonäöstä, ÄO:sta, ammatista jne. ja sinä nyt vain takerruit jostain syystä tuohon ÄO:hon.

Minusta kaikkein kummallisempaa kuin pohdiskelemasi ÄO-todennäköisyydet ja/tai on, prossu tapaa miehiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittauttamaan ÄO:nsa ja b) pitävät jostain syystä tarpeellisena viestiä sitä, vielä melko varhaisessa tutustumisvaiheessa. Tiedä sitten mistä se kertoo, ei hajuakaan.

Asiasta kukkaruukuun, lauantaina tuli muuten todettua, että naisten iskureplat ovat vähintään yhtä huonoja kuin miesten, elleivät huonompia. Yhden illan aikana tuli melkoinen kokoelma melko huvittavia yrityksiä. Paras oli kyllä "moi, mä oon 28-vuotias saksanopettaja!" Pokeri petti melko pahasti puudutuksesta huolimatta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja huima »

Paha Keisari kirjoitti:Asiasta kukkaruukuun, lauantaina tuli muuten todettua, että naisten iskureplat ovat vähintään yhtä huonoja kuin miesten, elleivät huonompia. Yhden illan aikana tuli melkoinen kokoelma melko huvittavia yrityksiä. Paras oli kyllä "moi, mä oon 28-vuotias saksanopettaja!" Pokeri petti melko pahasti puudutuksesta huolimatta.
Ketä ne yritti iskeä?

Ei sen puoleen, muhun toimisi ihan kympillä toi. Saksanopettaja. Jaaaa! Sehr gut!
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paha Keisari kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t ja Tixin eksien ja nyksien BMI:t, mutta emme päin vastoin.
En mä oikein tiedä mitä se kertoo? Olen ihan avoimesti kertonut, että pidän hoikista naisista.
En mitään tämän syvällisempää selitystä hakenutkaan.
Paha Keisari kirjoitti: Asiasta kukkaruukuun, lauantaina tuli muuten todettua, että naisten iskureplat ovat vähintään yhtä huonoja kuin miesten, elleivät huonompia. Yhden illan aikana tuli melkoinen kokoelma melko huvittavia yrityksiä.
Olen kateellinen. En muista, että minua olisi yritetty iskeä koskaan. Joku Mervi Tapola on joskus vyörynyt päälle kolmen promillen sopivissa, mutta siihen se jää.
Viimeksi muokannut NuoriD, 26.05.2009 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paha Keisari

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

huima kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Asiasta kukkaruukuun, lauantaina tuli muuten todettua, että naisten iskureplat ovat vähintään yhtä huonoja kuin miesten, elleivät huonompia. Yhden illan aikana tuli melkoinen kokoelma melko huvittavia yrityksiä. Paras oli kyllä "moi, mä oon 28-vuotias saksanopettaja!" Pokeri petti melko pahasti puudutuksesta huolimatta.
Ketä ne yritti iskeä?

Ei sen puoleen, muhun toimisi ihan kympillä toi. Saksanopettaja. Jaaaa! Sehr gut!
Keskustapuoleen jäseniä.

Lue nyt tarkemmin ennen kuin innostut. Kyseessä oli NAISopettaja.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti:
Ketä ne yritti iskeä?

Ei sen puoleen, muhun toimisi ihan kympillä toi. Saksanopettaja. Jaaaa! Sehr gut!
Ameerika und Kaanada, jaaa!

Näen sieluni silmillä huiman hiomassa saksantaitojaan: "Wo ist A.P Nikkola?"
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Paha Keisari kirjoitti:miehiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittauttamaan ÄO:nsa ja b) pitävät jostain syystä tarpeellisena viestiä sitä, vielä melko varhaisessa tutustumisvaiheessa.
Mulla puolestaan on eksiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittaamaan peniksensä, ja b) pitivät jostain syystä tarpeellisena kertoa lukeman minullekin. Joku vielä hämmästeli, kun en ollut tiedosta erityisen kiinnostuneen oloinen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja huima »

Lilo kirjoitti: Näen sieluni silmillä huiman hiomassa saksantaitojaan: "Wo ist A.P Nikkola?"
Sun fantasiat muuttuu koko ajan tuhmemmiksi ja tuhmemmiksi.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:miehiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittauttamaan ÄO:nsa ja b) pitävät jostain syystä tarpeellisena viestiä sitä, vielä melko varhaisessa tutustumisvaiheessa.
Mulla puolestaan on eksiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittaamaan peniksensä, ja b) pitivät jostain syystä tarpeellisena kertoa lukeman minullekin. Joku vielä hämmästeli, kun en ollut tiedosta erityisen kiinnostuneen oloinen.
Skorettivat kuitenkin.
elco

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Mulla puolestaan on eksiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittaamaan peniksensä, ja b) pitivät jostain syystä tarpeellisena kertoa lukeman minullekin. Joku vielä hämmästeli, kun en ollut tiedosta erityisen kiinnostuneen oloinen.
Liittyykö tämä aiheeseen siinä mielessä, että löysit ensin yhden sadasta tuhannesta ja heti perään yhden sadasta miljoonasta?
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mulla puolestaan on eksiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittaamaan peniksensä, ja b) pitivät jostain syystä tarpeellisena kertoa lukeman minullekin. Joku vielä hämmästeli, kun en ollut tiedosta erityisen kiinnostuneen oloinen.
Liittyykö tämä aiheeseen siinä mielessä, että löysit ensin yhden sadasta tuhannesta ja heti perään yhden sadasta miljoonasta?
:rofl:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti:
Sun fantasiat muuttuu koko ajan tuhmemmiksi ja tuhmemmiksi.
Se on varmaan tää kesä. Tai Hermesetas.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Paha Keisari kirjoitti:Minusta kaikkein kummallisempaa kuin pohdiskelemasi ÄO-todennäköisyydet ja/tai on, prossu tapaa miehiä, jotka a) ovat vaivautuneet mittauttamaan ÄO:nsa ja b) pitävät jostain syystä tarpeellisena viestiä sitä, vielä melko varhaisessa tutustumisvaiheessa. Tiedä sitten mistä se kertoo, ei hajuakaan.
Minuakin ihmetyttää tuo a, b:n osalta puolestaan kumpikaan ei ole pitänyt mitenkään tarpeellisena viestiä aiheesta, eksän testistä kuulin varmaan puoli vuotta seurustelun aloittamisen jälkeen, koska se oli vanha ja merkityksetön juttu, nyksän tapauksessa puolestaan asia kävi ilmi harrastuksia läpikäydessä, hän kun on aiheeseen liittyvän yhdistyksen hyvin aktiivinen jäsen. Ensin hän ei edes olisi halunnut kertoa tulostaan, mutta numerouteliaana pumppasin tiedon hänestä.

Kiusallisempaa on, että hän haikailee minunkin liittymistä kyseiseen yhdistykseen, enkä ole vielä saanut sanotuksi sitä, etten halua kuulua sellaiseen yhdistykseen, joka valikoi jäsenensä heidän sellaisen ominaisuuden mukaan, johon ei ole mahdollista vaikuttaa vaikka haluaisikin. Minusta ajatus sellaisesta on jotenkin niin epäreilu, etten periaatteellisistakaan syistä suostuisi edes testauttamaan itseäni, liittymisistä puhumattakaan. Arvostan sitä henkilöä, joka nosti aikoinaan oikeusjutun kyseistä yhdistystä vastaan, koska hänen jäsenhakemuksensa oli hylätty riittämättömän (vai olikohan se kokonaan mittaamatta?) äo:n perusteella, vaikka hän jutun hävisikin.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t.
Hmmm... Olen tainnut kertoa noista lähinnä siksi, että ne ovat jotenkin niin koomisia. Eksän tapauksessa aikoinaan taisin keskustella sinun kanssasi hänen postinkantajuudestaan, ja todettuani etten oikein ymmärrä hänen valintojaan, sinä kaipasit perusteluja sille, miksi hänen pitäisi tehdä jotain muuta, ja mainitsin hänen äo:nsä yhtenä perusteluna. Nyksän tapauksesta kerroin, koska se oli niin hassua, ja arvasin sinun reagoivan juuri kuten reagoitkin, eli itse asiassa kerroin saadakseni sinussa aikaan hauskan reaktion. :wink:
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t.
Hmmm... Olen tainnut kertoa noista lähinnä siksi, että ne ovat jotenkin niin koomisia. Eksän tapauksessa aikoinaan taisin keskustella sinun kanssasi hänen postinkantajuudestaan, ja todettuani etten oikein ymmärrä hänen valintojaan, sinä kaipasit perusteluja sille, miksi hänen pitäisi tehdä jotain muuta, ja mainitsin hänen äo:nsä yhtenä perusteluna. Nyksän tapauksesta kerroin, koska se oli niin hassua, ja arvasin sinun reagoivan juuri kuten reagoitkin, eli itse asiassa kerroin saadakseni sinussa aikaan hauskan reaktion. :wink:
Eli tiedämme ko. asiat minun ansiostani. :)
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Yritän sanoa, että kyllähän se jotain kertoo, että tiedämme prossun eksien ja nyksien ÄÖ:t.
Hmmm... Olen tainnut kertoa noista lähinnä siksi, että ne ovat jotenkin niin koomisia. Eksän tapauksessa aikoinaan taisin keskustella sinun kanssasi hänen postinkantajuudestaan, ja todettuani etten oikein ymmärrä hänen valintojaan, sinä kaipasit perusteluja sille, miksi hänen pitäisi tehdä jotain muuta, ja mainitsin hänen äo:nsä yhtenä perusteluna. Nyksän tapauksesta kerroin, koska se oli niin hassua, ja arvasin sinun reagoivan juuri kuten reagoitkin, eli itse asiassa kerroin saadakseni sinussa aikaan hauskan reaktion. :wink:
Eli tiedämme ko. asiat minun ansiostani. :)
Näinhän siinä on tainnut käydä. Välillä kalastelet tietoja, välillä vedät niitä puoleesi ihan kalastelemattakin...
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Skorettivat kuitenkin.
En mä nyt sellaisille torspoille jaa, jotka yrittävät käyttää sitä tietoa skorettamiseen. Numerotiedon tyrkytys on tapahtunut vasta visuo-spatiaalisen ja haptisen arviointiprosessin jälkeen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Liittyykö tämä aiheeseen siinä mielessä, että löysit ensin yhden sadasta tuhannesta ja heti perään yhden sadasta miljoonasta?
Hups, olinpa läpinäkyvä. :wink:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

For the record, mun mielestä Davella on joku kumma ÄO-pakkomielle. Ja yhteiskunnassa yleensäkin. Sen luullaan määrittävän ihmistä paljon enemmän kuin se todellisuudessa määrittää, minkä näkee tästäkin ketjusta. Toinen leiri ihailee ja kadehtii kritiikittömästi (ikään kuin älykkyys merkitsisi jonkinlaista toismaailmallista superihmisyyttä, jollaiseen kukaan tunnetussa maailmassa elävä oma tuttu ei mitenkään voi törmätä - eikä varsinkaan päätyä parisuhteeseen), toiset taas luokittelevat korkean ÄO:n tyypit sosiaalisesti täysin kyvyttömiksi tampioiksi (kuten Ylermi tuossa aiemmin).

Todellisuudessa älykäs ihminen on yksilö siinä missä kaikki muutkin, eikä älykkyyosamäärästä voi päätellä henkilön persoonallisuutta.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Melnais kirjoitti:Saatan myös uskoa ettei suhteen kannalta kuviopäättelyllä ole juuri mitään arvoa vaan sillä miten älyään käyttää vuorovaikutuksessa toisen kanssa.
Juuri näin. Ja todettakoon, ettei kuviopäättelytesteissä pärjääminen mitenkään automaattisesti korreloi sen kanssa, että olisi kykenevä toimivaan vuorovaikutukseen toisen kanssa.

Minusta on mennen tullen jotain kuviotestiä merkittävämpää se, että tähän ketjuun jo kauan aiemmin kirjoittamani viestin kriteerit täyttyvät kaikki, minkä lisäksi sitten muitakin etuja löytyy, joita en olisi pitänyt mitenkään välttämättöminä, jopa ne "pituus (186 senttiä ND:lle tiedoksi!), urheilullisuus ja akateemisuus (lisuri ND:lle tiedoksi!)".
prosessi kirjoitti:Kaikenlaista sitä päätyykin miettimään. Tämä on vissiin jonkinlainen reportaasi nykyisestä suhtautumisestani parisuhteiluun, ja ehkä myös tutustumismatkasta omaan itseeni.

Tässä viimeisten puolentoista vuoden aikana en ole ollut kovinkaan innostunut ajatuksesta, että aloittaisin uuden parisuhteen yhtään kenenkään kanssa. Olen luonnollisestikin tavannut paljon ihmisiä, miehiäkin, mutta aina jos keskustelut ovat alkaneet saada tiettyjä varoittavia piirteitä, olen tavalla tai toisella luikerrellut karkuun tilanteesta. Suorista varsinaisista treffiehdotuksista olen kieltäytynyt, kuten myös muutamasta sellaisesta tapauksesta, jotka ovat olleet sitä mieltä, että kaupunkiin muuttamisen jälkeen olisin oikein oiva seurustelukumppani, esihistoriallisten viritelmien käytännössä kaaduttua siihen, että niihin aikoihin asuin korvessa. Ei niin, että noissa tapauksissa olisi varsinaisesti mitään vikaa, mutta siinä missä aiemmin minulla ei ole ollut mitään sen tarkempaa käsitystä siitä, minkälainen potentiaalisen seurustelukumppanin oikein pitäisi olla, nyt minulla on käytännössä kolme kriteeriä, jotka ehdokkaan olisi ehdottomasti täytettävä, jotta edes miettisin mitään mahdollisia seurusteluja. Ja vaikka ne eivät liity millään tavoin mihinkään "pituuteen, urheilullisuuteen ja akateemisuuteen", niiden täyttäminen on monin verroin noita vaikeampaa.

Tärkeysjärjestyksessä eniten tärkeästä vähiten tärkeää ne ovat seuraavat:
Ensinnäkin ehdokkaan pitäisi kyetä näkemään mukelon olemassaolo selkeän positiivisena tekijänä sen sijaan, että mukelo olisi vain siedettävä "myötäjäinen", jota minun hyvät puoleni kompensoivat. Tämä karsii suoraan pääosan ehdokkaista. Toisekseen ehdokkaalla pitäisi olla eettisesti hyväksyttävä arvomaailma. Tämäkin karsii ehdokkaita roimalla kädellä, vaikkakin ihmismyönteinen arvomaailma usein kyllä kulkee kimpassa sen kanssa, että näkee olemassaolevan lapsen henkilökohtaisen arvon. Se, jonka mielestä Suomeen mahtuu maahanmuuttajia ja jonka mielestä sosiaalinen ja taloudellinen turvaverkko ovat inhimillisyyden tunnusmerkkejä, on herkästi myös sitä mieltä, että sydämeen mahtuu kumppanin lisäksi myös tämän lapsi. Mutta tällaisia aidosti avarasydämisiä ihmisiä tuntuu vain olevan kovin vähän.

Kolmanneksi ehdokkaan pitäisi olla kykenevä perustelemaan käsityksiään hyvin ja pitämään niistä tarvittaessa kiinni. Samalla hänen kuitenkin pitäisi kyetä myös kuuntelemaan ja sisäistämään toisenlaisia näkökulmia, ja tarvittaessa jopa muuttamaan kantaansa. Tämä on ehkä se vaativin ominaisuus, koska tavallaan nuo piirteet ovat hieman ristiriitaisia. Mutta tiedän ainakin itse vaivatta kykeneväni moiseen, joten ei sen mahdotonta pitäisi olla. Tässä yhteydessä olisi tietenkin olennaista myös huomata, että koska minulla hyvin suuresta osasta asioita ei ole kovinkaan voimakasta kantaa, tai ainakaan niistä kiinni pitäminen ei ole minulle erityisen tärkeää, annan usein äärimmäisen helposti periksi. Niin helposti, ettei toinen osapuoli välttämättä edes huomaa saaneensa tahtonsa läpi. Sen sijaan hän aivan varmasti huomaa jokaisen tilanteen, jolloin minulla on voimakas mielipide, josta en ole valmis tinkimään. Niinpä olen monesti elämässäni joutunut sellaiseen tilanteeseen, että jos vaikka pidän kiinni joka kymmenennestä mielipiteestäni, toinen osapuoli päätyy syyttelemään minua siitä, että minun täytyy aina saada tahtoni läpi. Vasta kun alan heitellä esimerkkejä päinvastaisista tilanteista, toinen tajuaa kokonaistilanteen, ja ehkä jopa sen, kuinka helppo kumppani minä yleensä olen. Minä en kuitenkaan ole valmis mitenkään alkaa viestimään, että "nyt me muuten tehdään niinku sä halusit" aina kun niin tapahtuu, joten jonkinlainen herkkyys tuollaisen huomaamiselle toisella pitäisi olla. (Sinänsä hupaisaa on, että sama kaava toistuu mukelon kohdalla. Annan periksi hyvin suuressa osassa mukelon toiveista, kävelkööt yksikenkäisenä sahanpuruntuoksuisessa autopaidassa, mutta sitten on asioita, joissa en jousta pätkääkään, kuten esineiden liian kovakourainen kohtelu yms. Saa nähdä tuleeko mukelo olemaan sitä mieltä, että olen tyhmä pomottaja. Jotenkin en kyllä usko, lapset tuppaavat olemaan aikuisia tarkkanäköisempiä.)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse lähden iloisesti siitä oletuksesta, että älykkyyttä on monenlaista. Se, että joku osaa laittaa palikoita tiettyyn järjestykseen nopeasti, ei välttämättä tee ihmisestä muissa asioissa sen huipumpaa kuin muutkaan :) Tässä tiedossa on erittäin hyvä elää :]
Prepare for the worstest.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hävisimme X:n kanssa A_J:lle ja nastamuumiolle Pictionaryssa, vaikka aluksi johdimmekin ylivoimaisesti. Häviö oli minun syytäni, joten vetoan siihen, että kolmas viinilasillinen oli minulle liikaa. :D eiku :(
Vastaa Viestiin