Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lilo kirjoitti:
Mun kokemuksella näillä älykkäillä on tiettyjä ongelmia sen takia, että eivät tahdo käsittää miksi muut ihmiset toimivat niin epäloogisesti.
Mix sä oot noin epälooginen?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Okei, en tietenkään ole mikään asiantuntija, mutta korjatkaa ihmeessä väärinkäsitykseni. Siis eikö huippuälykäs ole lähtökohtaisesti sellainen introvertti mietiskelijätyyppi? Hän puntaroi ja ehdollistaa siinä missä perusjantteri jo tekee. Perusjantteri on sosiaalisempi sen kautta, että suurin osa muista jakaa hänen käsityksensä sosiaalisuudesta, on samankaltaisempia. Huippuälykäs ei liene usein spontaani ja hauskuuskin taitaa perustua johonkin mukaälykkääseen settiin, josta normijantterillä lähinnä tuhoutuu nauruhermosynapseja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:
Mix sä oot noin epälooginen?
Uuh, sun äo pisteet nousi heti! :h:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Ehkä ne vaan kelaa jotain alkuräjähdystä päivät pitkät ja huvittelevat paiskomalla alkulukuja vasten kanssaälykkäidensä pläsejä. Tai sitten vaan pelailevat pleikkaa vapaalla ja toimivat patenttitoimiston 2. luokan virkamiehinä.
Lähde luonnollisesti viety roskiin, mutta pari vuotta sitten oli Hesarin liitteessä tms. juttu Suomen Testatusti Älykkäimmästä Miehestä. Lukua en muista, mutta kuvissa salasi kasvonsa apinanaamarilla. :D

No, ei hän älyllään ollut mitään saanut aikaan.
Yksityisajattelustaan kertoi teorian, että jospas painovoima onkin kiihtyvyyden aiheuttamaa inertiaa, niin että sekä maapallo että me kasvamme koko ajan, ja siitä se yhden geen painovoima.

No hups... jos tuo on parasta mitä miettii, niin.... minullakin on parempi miksi avaruuden täytyy laajeta ikuisesti jotta ei-determinismi olisi mahdollista.. mutta kun en ole fyysikko, en olisi päässytkään kun en matikkaa tajua.. voipi olla paskaa..

Silti toisaalta:
En tosiaan tiedä, onko urbaanilegendaa se, että Albert Einstein oli opettajansa mukaan "tyhmä ja hidasjärkinen" koulussa eikä osannut matikaakaan laskea kovin nopeasti. Ehkä onkin vain myytti. Silti pidän mahdollisena, ettei Einstein ollut läheskään aikakautensa paras ja älykkäin matemaatikko.

Oleellista mun mielestä siinä ei ole raaka laskentateho tai nopeaälyisyys, vaan kiinnostus jostain asiasta, jota muut eivät tule koskaan ajatelleeksikaan. Ja luova äly miettiä vaikka millaista olsi ratsastaa valonsäteellä.

Vaikka olisi Einsteinia testeissä älykkäämpi ja nopeampi numeronmurskaaja, se ei tuon uuden luomiseen auta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Okei, en tietenkään ole mikään asiantuntija, mutta korjatkaa ihmeessä väärinkäsitykseni. Siis eikö huippuälykäs ole lähtökohtaisesti sellainen introvertti mietiskelijätyyppi? Hän puntaroi ja ehdollistaa siinä missä perusjantteri jo tekee. Perusjantteri on sosiaalisempi sen kautta, että suurin osa muista jakaa hänen käsityksensä sosiaalisuudesta, on samankaltaisempia. Huippuälykäs ei liene usein spontaani ja hauskuuskin taitaa perustua johonkin mukaälykkääseen settiin, josta normijantterillä lähinnä tuhoutuu nauruhermosynapseja.
Minä tunnen kaksi, eikä kumpikaan heistä ole tuollainen. Ensimmäinen pelasi korista ja jääkiekkoa, osasi purkaa ja koota mitä vain, omasi mielenkiintoisen kaveriporukan, mutta joo, ei ollut spontaani, ärsyyntyi jos asiat eivät menneet suunnitelmien mukaan. Huumorintajunsa oli hyvin laaja-alainen, mutta kaukana mukaälykkäästä. Ainoa epäilyttävä piirre oli jalkapallomanageripeleihin hurahtaminen ja ammatinvalinta. En edelleenkään tajua, miksi se _haluaa_ olla postimies. Se hullu kun vieläpä irtisanoutui teknisesti haastavasta ja kohtuuhyvin palkatusta työstä.

Jälkimmäinen pelaa lentopalloa ja golfia, vaeltaa ja kiipeilee, osaa purkaa ja koota mitä vain, mutta on kyllä onnistunut katkomaan luita ja loukkaantumaan muutenkin aktiiviurheiluaikoinaan. Kaveripiiristä en vielä oikein tiedä muuta, kuin että sellainen hyvin aktiivinen löytyy. On spontaanimpi kuin minä, vaikka minä olen kuvitellut olevani spontaani jo sen perusteella, etten pahemmin vapaa-aikana kalentereita (tai edes rannekelloa) käytä. Huumorintajunsa on erittäin laaja-alainen, pitää vain tottua siihen, että se nauraa minulle vähän väliä, päin naamaa.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Olen Obi-Wan Kenobin neuvon mukaisesti tutkinut tunteita ja päätynyt siihen, että taidan olla vähän mustis prossusta ja siksi yritän dissata kilpakosijaa.
:hep:
Yritin valikoida tähän sopivan hymiön, mutten löytänyt sellaista. Mutta ainakin ND:lla on kätevät keinot testata, pitävätkö itseäni koskevat väitteeni paikkansa. Kyllä ne pitävät.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Suvinen kirjoitti:
prosessi kirjoitti: En edelleenkään tajua, miksi se _haluaa_ olla postimies. Se hullu kun vieläpä irtisanoutui teknisesti haastavasta ja kohtuuhyvin palkatusta työstä.
Tiiätkö; mä en ihmettele. Yksinkertainen työ, jossa näkee kättensä tulokset ja tietää tasan tarkkaan mitä seuraavaksi tapahtuu, on jotain kumman rauhoittavaa. Omia lempiduunejani (jos palkkaa ei lasketa) ovat tällä saralla olleet yögrillin täti sekä ensimmäisen työpaikkani tiskivuorot. Sitten vielä jos ei ole niin mammonan perään ja tietää saavansa työstään toimeentulon niin työnteko sopivalla tempolla on mukavaa, rauhalllista ja jättää aikaa mietiskellä syntyjä syviä. Jokunenkin yövuoro sujahti aikoinaan ohi huimia romaanin juonikuvioita kehitellessä :D
Periaatteessa joo, aikansa, mutta vuodesta toiseen ja sellaisella tahdilla, että jalkoihin tulee marssimurtumia, niin kyllä se vähän oudoksuttaa.
Nehemiah James

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Suvinen kirjoitti:Tiiätkö; mä en ihmettele.
Huomaan joskus muistelevani niitä ihania aikoja jolloin olin sementtitehtaalla töissä. Sen fyysisesti raskaan, uuvuttavan ja likaisen työn jälkeen oli oikeasti sellainen olo, että oli tehnyt töitä. Se oli Miehen työtä, se.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Olen muuten joskus hieman ihmetellyt tätä väitettä, että ÄO-testeihin ei voisi harjoitella knoppeja.
Jäinpä miettimään noita vektoreita vähän enemmänkin, kuten myös tuntemieni kahden tapauksen urheiluhistoriaa, ja päädyin siihen lopputulokseen, että itse asiassa sellaiset urheilulajit, joissa pallojen lentäessä kierteillä on paljon merkitystä, harjaannuttavat juuri noissa testeissä mitattavaa vektoriajattelua. Jalkapallo on luullakseni yksi tehokkaimmista, koska se suhteessa on melko verkkainen laji verrattuna johonkin tennikseen tms., jossa ei ole mahdollista taktikoida yhtä pitkälle.

Älykkyyden määritelmä on itse asiassa yllättävän hankala, ellei lähdetä siitä ajatuksesta, että älykkyys on sitä mitä nuo testit mittaavat.
bliss

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Tiiätkö; mä en ihmettele.
Sen fyysisesti raskaan, uuvuttavan ja likaisen työn jälkeen oli oikeasti sellainen olo, että oli tehnyt töitä. Se oli Miehen työtä, se.
Sen lisäksi töitä ei todellakaan tarvitse tuoda mukanaan kotiin.
Joo. Mä ymmärrän myös vallan mainiosti.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bliss kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Tiiätkö; mä en ihmettele.
Sen fyysisesti raskaan, uuvuttavan ja likaisen työn jälkeen oli oikeasti sellainen olo, että oli tehnyt töitä. Se oli Miehen työtä, se.
Sen lisäksi töitä ei todellakaan tarvitse tuoda mukanaan kotiin.
Joo. Mä ymmärrän myös vallan mainiosti.
Huolestuttavaa. Näköjään moni ymmärtää minun ex-miestäni, mutta minä itse en, ainakaan hyvin. Enkä oppinut ymmärtämään edes seitsemän vuoden yhdessäolon avulla. Minussa on vakavia puutteita.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Suvinen kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Huolestuttavaa. Näköjään moni ymmärtää minun ex-miestäni, mutta minä itse en, ainakaan hyvin. Enkä oppinut ymmärtämään edes seitsemän vuoden yhdessäolon avulla. Minussa on vakavia puutteita.
No jaa. Ei kai se olisi ex jos olisit ymmärtänyt.
:D Meinasin itsekin sanoa tuon.
Zeb

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

bliss kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Tiiätkö; mä en ihmettele.
Sen fyysisesti raskaan, uuvuttavan ja likaisen työn jälkeen oli oikeasti sellainen olo, että oli tehnyt töitä. Se oli Miehen työtä, se.
Sen lisäksi töitä ei todellakaan tarvitse tuoda mukanaan kotiin.
Joo. Mä ymmärrän myös vallan mainiosti.
Mäkin ymmärrän. Haaveilen itse aika useinkin hommasta jossa ei olisi koko ajan joku odottamassa jotain fiksua ja pätevää mielipidettä ja kannanottoa kaiken maailman asioihin. En kylläkään jakaisi postia mutta voisin vaikka hoitaa puutarhaa tai eläimiä. Mun paras ystävä on muuten postinkantaja.
Zeb

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Niin juu, congrats-jutut ja muut sellaiset prossulle! Go girl go! :hep:
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Niin juu, congrats-jutut ja muut sellaiset prossulle! Go girl go! :hep:
Hämmennys jatkuu. Kaikki on aivan liian helppoa ja kivaa, tämä ei voi olla todellista. Jokaisesta tapaamisesta voisi kirjoittaa pitkiä reportaaseja, jos haluaisi/kehtaisi ja ehtisi. Ajatukset kulkevat niin kirkkaina, että työtkin tuntuvat tavallista helpommilta, ja kun ei ollenkaan tarvitse miettiä, mitä voi sanoa ääneen ja mitä ei, ja toinen ymmärtää puolesta sanasta, on jatkuvasti sellainen äärimmäisen rento olo.

Pikkusiskoni väitti, etten vaikuta ollenkaan niin innostuneelta kuin voisi olettaa tällaisessa tilanteessa, ja kun mietin omaa käyttäytymistäni, niin taitaa olla niin, että läpikäyn niin ylettömän voimakkaita tunteita, että se vetää hiljaiseksi. Innostuneisuus olisi jotenkin niin... ...laimeaa.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kova jätkä. Kerroin sille kirjoittaneeni siitä levottomia epämääräiselle nettipalstalle, ja aikansa mietittyään se totesi, ettei sen tarvitse tietää mitä oikein olen kirjoittanut. Sitten sanoin, että muutama palstalainen haluaa ehdottomasti nähdä sen livenä kaiken kertomani jälkeen, eikä se edes noin muotoillun ehdotuksen jälkeen suoraan kieltäytynyt, laittoi sen peli-illan jopa harkintaan. Saa nähdä jänistääkö. :D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Heitin aivot narikkaan.
:h: (Vasta nyt hoksasin!)

Ja Dave, vähän tolkkua tuohon tilastopelleilyyn pls. Tilastot eivät kerro yksittäistapauksista. Vaikka maailmassa olisi vain yksi tietyn määritelmän mukainen henkilö, pelkästään tällaisten henkilöiden esiintymistilastoon nojaten ei ole järkevää päätellä, ettei vaikkapa joku sinun tietämäsi tyyppi olisi voinut törmätä häneen livenä, tai esim. ettei hän voi asua Suomessa.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Heitin aivot narikkaan.
:h: (Vasta nyt hoksasin!)
:D Onneksi tottelin sinua, kannatti! Jonkinasteinen ongelma on kyllä muodostunut siitä, etten enää sen jälkeen ole onnistunut paikantamaan aivojani, kun taisin heittää narikkalapulla vesilintua. Välillä vähän tuntuu, ettei tällaisessa ole mitään järkeä, että tämän on pakko olla mielikuvitusta, sillä näin hyvä ei vain voi olla totta. Ja silti se vain näyttäisi olevan niin totta, ettei sen todempaa voi ollakaan.

On kummallista, kun aina aiemmin parisuhdetta aloiteltaessa on pitänyt aikansa hakea niitä oikeanlaisia tapoja toimia yhteen, niin nyt kaikki toimii juuri oikein aivan itsestään kaikilla tasoilla, niin fyysisellä, psyykkisellä, sosiaalisella kuin arkisellakin käytännön tasolla. On kätevää, kun molemmat huomaavat asioita ja osaavat vaivatta mukautua jo ennen kuin kukaan on sanonut mitään.

"Jos nyt olen rakastunut, niin siinä tapauksessa en ole koskaan ennen ollut rakastunut."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Totuus, kaikissa muodoissaan, on niin parasta.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti: Ja Dave, vähän tolkkua tuohon tilastopelleilyyn pls. Tilastot eivät kerro yksittäistapauksista. Vaikka maailmassa olisi vain yksi tietyn määritelmän mukainen henkilö, pelkästään tällaisten henkilöiden esiintymistilastoon nojaten ei ole järkevää päätellä, ettei vaikkapa joku sinun tietämäsi tyyppi olisi voinut törmätä häneen livenä, tai esim. ettei hän voi asua Suomessa.
Jos luit mitä kirjoitin, niin en kirjoittanut yksittäistapauksesta. Kirjoitin siitä, mikä on todennäköisyys sille, että sekä prossun eksä että nyksä ovat molemmat huippuälykkäitä.

Vähemmällä kuin 0.1%:lla ihmisistä on 156:n ÄÖ (prossun ex). Ehkä yhdellä sadasta miljoonasta on prossun nyksän ÄÖ 196.

Yhden huippuälykkään sulhon voisi laittaa puhtaan sattuman piikkiin (tuleehan se lottovoitto aina jollekin), mutta jos sama ihminen voittaa lotossa päävoiton kaksi kertaa, niin se on perin outoa.

Loton päävoiton todennäköisyys on muuten yksi 15 miljoonasta. Siis huomattavasti korkeampi todennäköisyys kuin 196:n äö:n omaavan ihmisen kanssa pariutuminen.

Prossun arpaonnea voisi verrata siihen, että sama ihminen voittaisi lotossa sekä 7 oikein että 6 oikein. Melko epätodennäköistä.
elco

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Prossun arpaonnea voisi verrata siihen, että sama ihminen voittaisi lotossa sekä 7 oikein että 6 oikein. Melko epätodennäköistä.
Arpa"onni" törmätä sun kaltaiseen kaveriin taitaa olla paremminkin arkipäivää: eiköhän jokainen 7 oikein tulos sisällä useampiakin 6-oikein tuloksia. Oman älyni mukaan peräti seitsemän.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Prossun arpaonnea voisi verrata siihen, että sama ihminen voittaisi lotossa sekä 7 oikein että 6 oikein. Melko epätodennäköistä.
Arpa"onni" törmätä sun kaltaiseen kaveriin taitaa olla paremminkin arkipäivää: eiköhän jokainen 7 oikein tulos sisällä useampiakin 6-oikein tuloksia. Oman älyni mukaan peräti seitsemän.
Parempi onni kuitenkin kuin törmätä sinuun ;)

Tarkoitin luonnollisesti, että eri ruudukoilla voittaa seitsemän oikein ja kuusi oikein.

Eli täytät kaksi ruudukkoa, joista toinen on kuusi oikein ja toinen seitsemän oikein. Se, jätätkö kyseiset ruudukot samalla, vai eri kierroksella, ei vaikuta asiaan.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Jos luit mitä kirjoitin, niin en kirjoittanut yksittäistapauksesta. Kirjoitin siitä, mikä on todennäköisyys sille, että sekä prossun eksä että nyksä ovat molemmat huippuälykkäitä.
Jäin miettimään tätä ihan tosissani, ja päädyin siihen lopputulokseen, ettei sellaiselle asialle ole mahdollista laskea minkäänlaista todennäköisyyttä, joka ei ole ollut varsinaisesti tavoitteena. Minä en ole missään vaiheessa etsinyt miestä sillä perusteella, että tämän äo:n täytyy ylittää jokin tietty lukema. Niinpä kyseessä on puhdas sattuma, ja sattuma on sattuma on sattuma, ei mitään muuta.
Vähemmällä kuin 0.1%:lla ihmisistä on 156:n ÄÖ (prossun ex). Ehkä yhdellä sadasta miljoonasta on prossun nyksän ÄÖ 196.
Voit lohduttautua sillä, ettei lukema ole 196, vaan tasan 190, kuten tässä ketjussa mainitsin, ja sekin oli paras muutamasta vertailevasta tuloksesta.
Yhden huippuälykkään sulhon voisi laittaa puhtaan sattuman piikkiin (tuleehan se lottovoitto aina jollekin), mutta jos sama ihminen voittaa lotossa päävoiton kaksi kertaa, niin se on perin outoa.
Lottovertaus tuo itse asiassa hyvin esiin sen, missä laskelmasi menevät pieleen. Minä en myöskään lottoa, joten en voi voittaa lotossa, vaikka olisin kuinka onnekas. Samalla lailla kyseessä ei miestenikään suhteen voi olla mikään arpaonni.
Loton päävoiton todennäköisyys on muuten yksi 15 miljoonasta. Siis huomattavasti korkeampi todennäköisyys kuin 196:n äö:n omaavan ihmisen kanssa pariutuminen.
Onneksi tuo on oikeastaan ainoa yksiselitteisesti mitattava ominaisuus hänessä. Jos muitakin ominaisuuksia yrittäisi mittailla ja laskea niiden yhdistelmälle jotain todennäköisyyttä, päätyisit siihen lopputulokseen, että hänenlaisensa henkilön olemassaolon todennäköisyys edellyttäisi maapallon väestön moninkertaistamista, ennen kuin hän voisi olla olemassa. Minä en uskonut moiseen mahdollisuuteen ennen kuin törmäsin häneen.
elco

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Parempi onni kuitenkin kuin törmätä sinuun ;)
Onnekseni en kuitenkaan taida olla niin fiksu, että tässä olisi vaarana joutua prosessin tulevaksi exäksi.
Paha Keisari

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Päivän toinen lolz.