Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kiitos kaikille onnittelijoille.
Zeb

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Congrats myös näin julkisesti! :pikkugee: :h:
nastamuumio

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Onnittelut!
Manaaja

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onnea. On kyllä lasketusta syntymäajasta päätellen meelkoisen aikaisin alulle pistetty...
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kiitos uusistakin onnitteluista.
Manaaja kirjoitti:Onnea. On kyllä lasketusta syntymäajasta päätellen meelkoisen aikaisin alulle pistetty...
Näin voisi kieltämättä sanoa, puhumattakaan siitä, miten myöhässä "ennakkovalmistelut" kuten riittävän ison asunnon hankkiminen olivat. Mutta oma menneisyyteni teki tuossakin ainakin omalla kohdallani tepposet: siinä missä mies yritti jo kesäkuun alusta eteenpäin raahata minua asuntonäyttöihin, minä olin sitä mieltä, että kyllä nämä ehtii vielä hyvin ennen kuin asia tulee ajankohtaiseksi. Syynä lähinnä kai se, että mukelo tärppäsi vasta yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen, ja kun asiaa silloin jossain vaiheessa yrittämistä selviteltiin, hormonaalinen vika löytyi minusta. Edellinen raskaus sitten ilmeisesti korjasi hormonitoimintani, kun tärppääminen tällä kertaa tapahtui heti.
exPertti kirjoitti:Toivottavasti meno ei ole kuin eräällä neljän lapsen äitillä kun vihjailin suuresta seksimäärästä ja hän totesi että "joka laukaus osuu". :)
Nääh, minä olen iltaihminen ja mies taas aamuihminen, mikä ongelma on ratkaistu sillä, että seksiä harrastetaan aamuin illoin. Sekään ei kuitenkaan auttaisi, jos hormonaaliset syyt estäisivät munasolujen kypsymisen, niinku.
Manaaja

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Too much information.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kumman nopeasti ihmiset ryhtyy lapsia yhdessä hankkimaan. Minä olin tuntenut vaimoni 6 vuotta siinä vaiheessa, kun perheenlisäys laitettiin vetämään.

Vaikea tajuta, miten ihmiset ryhtyy hankkimaan yhteisiä lapsia esim. vuoden tuntemisen perusteella.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kumman nopeasti ihmiset ryhtyy lapsia yhdessä hankkimaan. Minä olin tuntenut vaimoni 6 vuotta siinä vaiheessa, kun perheenlisäys laitettiin vetämään.

Vaikea tajuta, miten ihmiset ryhtyy hankkimaan yhteisiä lapsia esim. vuoden tuntemisen perusteella.
Oletan vahvasti nyt, mutta jos näin on niin olennaista on lapsen saaminen yleensä. Kyllä elämä sitten hoitaa loput.

Ja ymmärtääkseni esimerkkitapauksessa on joitakin henkisiä ja ehkä fyysisiäkin syitä kiirehtiä.
Kuinka hyvin ihmisen voi tuntea vuoden tuttavuuden perusteella? Ei kovinkaan hyvin.

Lapsen hankkiminen on kuitenkin elämän suurimpia päätöksiä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Prossulle nyt kuitenkin onnea :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:Kumman nopeasti ihmiset ryhtyy lapsia yhdessä hankkimaan. Minä olin tuntenut vaimoni 6 vuotta siinä vaiheessa, kun perheenlisäys laitettiin vetämään.

Vaikea tajuta, miten ihmiset ryhtyy hankkimaan yhteisiä lapsia esim. vuoden tuntemisen perusteella.
Onko näissä muka jotain aikarajoja? Me oltiin reilu 2,5v yhdessä, tasan 3 päivää naimisissa kun lapsi sai alkunsa. Pahoja olemma!
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja milli »

Kaunkohan me ollaan tunnettu, hmm.. aikas monta vuotta.. ei osaa laskea edes, kuusi? Nooh, häiden jälkeen aletaan kuulema yrittämään, sit joskus.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kumman nopeasti ihmiset ryhtyy lapsia yhdessä hankkimaan. Minä olin tuntenut vaimoni 6 vuotta siinä vaiheessa, kun perheenlisäys laitettiin vetämään.

Vaikea tajuta, miten ihmiset ryhtyy hankkimaan yhteisiä lapsia esim. vuoden tuntemisen perusteella.
Onko näissä muka jotain aikarajoja? Me oltiin reilu 2,5v yhdessä, tasan 3 päivää naimisissa kun lapsi sai alkunsa. Pahoja olemma!
Niin. Kait niissä joitain aikarajoja on? 2.5 vuotta yhdessä on kuitenkin jo kohtuullinen aika.

Totta kai joskus 60-luvulla haulikkohäät olivat ymmärrettäviä, kun ehkäisyä ei ollut.

Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja annepa »

Me on tunnettu 8 vuotta, oltu yhessä 7, eikä aiota ees yrittää. Ollenkaan!

En nyt osaa sanoa onko tuo vuosi minusta pitkä vai lyhyt aika tämmöiselle toiminnalle eikä sillä ole ees merkitystä. Asiat riippuu esim siitä miten sen vuoden kuluttaa. Jos molemmat haluaa ja homma on hanskassa niin henkisesti kuin aineellisestikin niin mikäs siinä. Onnea!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
Kysypä niiltä, kuinka moni katuu lastensa syntymistä.

Yhdessä vietettyä aikaa enemmän merkitsee mielestäni se miten paljon on erilaisia asioita koettu. Henkkoht-mietteissäni eniten se, kuinka heikkona ja huonona on toisen nähnyt. En haluu tunkee tähän sanaa 'kriisi' mutta sinne päin viittilöin. Joskus vuosi antaa enemmän kuin viisi. Ihmis- ja tilannekohtaista.
Viimeksi muokannut Jenny Daa-aah! ling, 04.12.2009 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RP

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:Kumman nopeasti ihmiset ryhtyy lapsia yhdessä hankkimaan. Minä olin tuntenut vaimoni 6 vuotta siinä vaiheessa, kun perheenlisäys laitettiin vetämään.

Vaikea tajuta, miten ihmiset ryhtyy hankkimaan yhteisiä lapsia esim. vuoden tuntemisen perusteella.
Ajattele vaikka asiaa niin, että kun olette yhdessä useita vuosia kahdestaan niin sen pienen tulon aiheuttamat muutokset voivat olla liian suuria parisuhteen rakenteen kannalta. Tätäkin tapahtuu, eikä suinkaan vähissä määrin.
RP

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
Kysypä niiltä, kuinka moni katuu lastensa syntymistä.
Word. Aina niille lapsille voi etsiä uuden ja paremman isän, jos alkup. ei miellytä! :wink:
Sitäpaitsi, mä olen vähän sitä mieltä että ennalta ei oikein voi tietää millaista se vanhemmuus on ja miten siihen kukin tulee suhtautumaan/sopeutumaan. Aina voi olettaa, mutta tarinat kertoo ettei asiat aina mene niin kuin luulee. Joten tältäkin osin yhdessäolo aika ei ole tae suuntaan taikka toiseen.

Tänään on taas niin pirusti vankkumattomia mielipiteitä.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
Kysypä niiltä, kuinka moni katuu lastensa syntymistä.
Tuo on aika heikko argumentti, koska jokainen rakastaa lapsiaan, ja sen jälkeen kun he ovat syntyneet, ei tietenkään luopuisi heistä.

Ennen kuin meille hankittiin koira, vastustin koiran hankkimista, mutta samalla tiesin, että sitten kun koira on, niin en tietenkään siitä luopuisi.

Eli jos pohditaan pelkästään sillä perusteella, katuuko lapsensa syntymää, niin voisi hankkia lapsen kenen tahansa kadulla vastaankävelijän kanssa.
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2009 23:59

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

NuoriD kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
Kysypä niiltä, kuinka moni katuu lastensa syntymistä.
Tuo on aika heikko argumentti, koska jokainen rakastaa lapsiaan, ja sen jälkeen kun he ovat syntyneet, ei tietenkään luopuisi heistä.

Ennen kuin meille hankittiin koira, vastustin koiran hankkimista, mutta samalla tiesin, että sitten kun koira on, niin en tietenkään siitä luopuisi.

Eli jos pohditaan pelkästään sillä perusteella, katuuko lapsensa syntymää, niin voisi hankkia lapsen kenen tahansa kadulla vastaankävelijän kanssa.
Päteekö tähän sanonta "Se on turha juosta kun paskat on jo housussa".
Ennustajanlahjat olis kivat mutta niitä on suotu aika harvoille. Eipä se ole NuoriD:n argumentointikaan tässä nyt kovin vahvaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
No mitä niiden olis pitäny miettiä? Ja keitä ne on? Mitä se tilauksen vetämään laittaminen meinaa tässä? Eihän vahinkoraskaudet, kuten omani tai vaikka ninnin, voi kuulua tähän? Kun ei niin edelleen nuo ekat kaks kyssärii.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
No mitä niiden olis pitäny miettiä?.
Esim: "Tunnenko mä tän tyypin"? "Onko siitä lastemme isäksi"?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aika monta yh-äippää täältäkin löytyy, joiden olisi ehkä kannattanut vielä yksi kerta miettiä, ennen kuin tilaus laitetaan vetämään.
No mitä niiden olis pitäny miettiä?.
Esim: "Tunnenko mä tän tyypin"? "Onko siitä lastemme isäksi"?
No miks ihmees ajattelet, etteivät he ole noita asioita miettineet? Hassu. Ollaan aika erilaisia ja mä oon nainen, tiedän nämä jutut. Älä väitä! Totta _vitussa_ nainen miettii pääkkysessään "tunteeko miehensä ja onko miehestä isäksi". Äh. Daa!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Tuo on vähän sama juttu kuin se, voiko ekoilla reffeillä nussia jo ravintolan vessassa vai pitääkö herrasmiehenä odottaa kotimatkaa ja Datsun 100A:n takapenkkiä. Ei ole kyse luonnontieteestä ja yhdestä ainoasta totuudesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^Tuo on vähän sama juttu kuin se, voiko ekoilla reffeillä nussia jo ravintolan vessassa vai pitääkö herrasmiehenä odottaa kotimatkaa ja Datsun 100A:n takapenkkiä. Ei ole kyse luonnontieteestä ja yhdestä ainoasta totuudesta.
Toki voi nusauttaa jo ekoilla treffeillä, mutta kannattaa kuitenkin huolehtia ehkäisystä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Toki voi nusauttaa jo ekoilla treffeillä, mutta kannattaa kuitenkin huolehtia ehkäisystä.
Ja sunkin rouva voi lähteä karvaranteen matkaan siinä missä kenen muunkin. Pertsa on tosin suojassa omassa ajatuskuplassaan, mutta me muut olemme kuin kaislaveneet elämän myrskyissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Toki voi nusauttaa jo ekoilla treffeillä, mutta kannattaa kuitenkin huolehtia ehkäisystä.
Ja sunkin rouva voi lähteä karvaranteen matkaan siinä missä kenen muunkin. Pertsa on tosin suojassa omassa ajatuskuplassaan, mutta me muut olemme kuin kaislaveneet elämän myrskyissä.
Rouva voi lähteä, mutta minä en :wink:
Vastaa Viestiin