Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Ai välittää? No lol.

Enemmänkin sillä on tarve pistää lokaan meikäläistä
Voi kuule kyllä mä välitän sun viattomasta kakarastas paljon enemmän kuin sen varmaan-mun-ketjupoltto-nyt-vaikuttaa-sen-sairauksiin -äidistä, vaikken ole koskaan nähnytkään kyseistä mukeloa.
Geetz

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Elppis kirjoitti:-- mä olen tyytyväinen itseeni kuitenkin, sanoitte mitä sanoitte.
Oon tyytyväinen suhun! Kasvava lapsi eniten! :h: :]

Voin imeä potkijat itseeni kertomalla TAAS kuinka monta raskauskuukautta poltinkaan melkein askillisen päivässä. Ehkä 3 kk. Eikä yhtään täysin röökitöntä kuukautta. En saanu vakuutustakaan syntymättömälle, osittain juuri röökin vuoksi. Toivottavasti ei koskaan pahemmin sairastu, onneks ei nyt vielä 3-vuotiaana ainakaan mitään... Ehkä perii ongelmalliset raskaudet äidiltään, who knows.

(Savullinen raskauteni olikin ainoa ilman mitään ongelmia, mutta eiköhän tuo toki johdu vastakappaleen geenitarjonnasta miksattuna omaani.)
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elppis kirjoitti:Ensi viikosta lähtien se 0cm tupakkaa, helpottaako nyt oloa? Neuvolalääkärin ohjeiden mukaisesti olen selvinnyt henkisesti paljon paremmin, kuin että olisin itse lopettanut, ja ratkennut stressin myötä (mitä tiedän että olisi tullut tapahtumaan, hakatkaa mut maahan..) ajoittain tupakoimaan. Nyt tavoitteena / tuloksena on tosiaan se 0 tupakkaa, mä olen tyytyväinen itseeni kuitenkin, sanoitte mitä sanoitte.
Ainakin mun oloa helpottaa. Se jos tosiaan olet lopettamassa kokonaan, on tottakai hieno ja hatunnoston arvoinen asia. Mites ukko? Meinaako jatkaa polttelua vai näyttääkö esimerkkiä ja tukea lopettaen itsekin?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Elppis kirjoitti:
Ensi viikosta lähtien se 0cm tupakkaa, helpottaako nyt oloa? Neuvolalääkärin ohjeiden mukaisesti olen selvinnyt henkisesti paljon paremmin, kuin että olisin itse lopettanut, ja ratkennut stressin myötä (mitä tiedän että olisi tullut tapahtumaan, hakatkaa mut maahan..) ajoittain tupakoimaan. Nyt tavoitteena / tuloksena on tosiaan se 0 tupakkaa, mä olen tyytyväinen itseeni kuitenkin, sanoitte mitä sanoitte.
Helpottaa. Tää on sellainen ilmiö jota olen ihmetellyt aiemminkin, nytpä pääsin kysymään ihan yhdeltä asianomaiselta itseltään. Mä uskon että susta tulee hieno äiti, siksi ihmettelinkin polttamista :]
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
ninnithequeen

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Nii just! Tänäänkään en päässy töihin ku tyttö on nuhasena ja kuumeessa. Se johtuu varmaan siitä mun tupakoinnista hei tietysti.
Hehhehhehh, ihan kun nyt se sun tupakoinnista vois johtuakaan. Voi hyvä luoja sentään. Entäs sitten ne korvatulehdukset? Tai angiinat. Varmaan ne nyt sun röökaamisesta johtuivat.
Yksi korvatulehdus ja 0 angiinaa. *kop kop*

Moralisoisit sinäkin mielummin joitain narkkariäitejä kuin Elppaa, joka polttaa sen sentin tupakasta aamusella.
ninnithequeen

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ai välittää? No lol.

Enemmänkin sillä on tarve pistää lokaan meikäläistä
Voi kuule kyllä mä välitän sun viattomasta kakarastas paljon enemmän kuin sen varmaan-mun-ketjupoltto-nyt-vaikuttaa-sen-sairauksiin -äidistä, vaikken ole koskaan nähnytkään kyseistä mukeloa.
Ketjupolttaja? Kyllä, poltan paljon ja poltin vielä enemmän ennen raskauttani, vaan en raskauteni aikana. Millon menee jakeluun?
Vihtahousu

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Mä uskon että Elpasta tulee hyvä äiti, poltti se röökiä tai ei raskauden aikana. Se että polttaa tai ei on sen asia, toki hyvä että muut yrittää sitä valistaa, luotin vaan siihen että se ite tietää. Eipä mulla muuta :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Geetz kirjoitti: Voin imeä potkijat itseeni kertomalla TAAS kuinka monta raskauskuukautta poltinkaan melkein askillisen päivässä. Ehkä 3 kk. Eikä yhtään täysin röökitöntä kuukautta. En saanu vakuutustakaan syntymättömälle, osittain juuri röökin vuoksi. Toivottavasti ei koskaan pahemmin sairastu, onneks ei nyt vielä 3-vuotiaana ainakaan mitään... Ehkä perii ongelmalliset raskaudet äidiltään, who knows.
Olen polttanut muutaman vuoden, mutta melko vähän. Raskaana en ole ollut yhtään vuotta.
Nyt kun tähän keskusteluun lähdettiin niin miltä susta tuntuisi elää sen asian kanssa että muksulla olisin tupakasta johtuvia ongelmia? Ihan sen takia että sä et tumpannut raskausaikanasi kun se oli niin vaikeaa? Vois olla melko vaikeaa niiden ongelmien kanssa eläminenkin.

Mä funtsaan näitä juttuja liikaa, siksi en varmaan haluakaan muksuja.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Geetz kirjoitti:Kaikki, jotka on joskus maistanu hasista on todnäk pilannu jo tulevien skidiensä elämän. Kuulin jostain, lähde hukassa. Ja jos viiniä maistat safkan kanssa niin vedä samalla koko pullo, se on ihan sama sille vatsassa elävälle.
Täällä ilmoittautuu syyllinen ja tulevan lapsensa elämän pilaaja. Viime keväänä, ensimmäisellä neuvolakäynnillä kun tehtiin se alkuhaastattelu ja puhuttiin sen neuvolatädin kanssa kaikki asiat halki, poikki ja pinoon... tuli sitten tämä minun huumetaustanikin hyvin selväksi. Kysyessään, olenko koskaan käyttänyt huumeita, tunnustin joskus vuosia sitten kokeilleeni kannabistuotteita, muttei ollut sillai mun juttuni, että vielä tänä päivänä olisi kuvioissa. Tämä tieto sitten tallennettiin neuvolakorttiini kohtaan "Huumeiden käyttö" rasti ruutuun ja lisäteksti: "kokeilu v.-98". Täti vielä perään tuumasi, että: "KAi sinä nyt ymmärrät, että kun Sinulla on tuota huumetaustaa, että tässä ensimmäisessä labrassa on sitten otettava myös nuo HIV- ja hepatiitti-testit ihan vain varmuuden vuoksi...". Tähän tuumasin kyllä toki testeihin suostuvani ja varmistin samalla myös, että kai se täti neuvolan ymmärtää myös, että HIV ja hepatiitit tarttuvat lähinnä veritartuntana ja iv-käytön seurauksena ja marihuana on poltettava huumausaine, jonka myötä ei näitä ko. viruksia pitäisi tutkitusti tulla... :roll:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Yksi korvatulehdus ja 0 angiinaa. *kop kop*

Moralisoisit sinäkin mielummin joitain narkkariäitejä kuin Elppaa, joka polttaa sen sentin tupakasta aamusella.
Tiedä vaik olis ollut yks korvatulehdus vähemmän? Angiinallahan nyt ei ole todettukaan olevan suoraa yhteyttä vanhempien tupakointiin. Suurin riski löytyy korvatulehdusten ja keuhkosairauksien lisääntymisten puolelta.

Tupakan viimeinen sentti on se myrkyllisin. En alkuunsa hiffannut että kyse oli jostain doctors orders jutusta, enkä hiffaa vieläkään sillä kuulostaa sen verran omituiselta että ohjeistettaisiin imemään toisten myrkyllisiä jämiä. Joka tapuksessa se että tavoitteena on lopettaminen täysin, on hieno ja kunnioitettava asia. En itse vain ymmärrä tota jämienimeskelyä kun saman tien voi jättää senkin pois, varsinkin kun raskaus on suunniteltu.
Viimeksi muokannut Herra Manala, 02.01.2008 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

mustaenkeli kirjoitti: Täällä ilmoittautuu syyllinen ja tulevan lapsensa elämän pilaaja. Viime keväänä, ensimmäisellä neuvolakäynnillä kun tehtiin se alkuhaastattelu ja puhuttiin sen neuvolatädin kanssa kaikki asiat halki, poikki ja pinoon... tuli sitten tämä minun huumetaustanikin hyvin selväksi. Kysyessään, olenko koskaan käyttänyt huumeita, tunnustin joskus vuosia sitten kokeilleeni kannabistuotteita, muttei ollut sillai mun juttuni, että vielä tänä päivänä olisi kuvioissa. Tämä tieto sitten tallennettiin neuvolakorttiini kohtaan "Huumeiden käyttö" rasti ruutuun ja lisäteksti: "kokeilu v.-98". Täti vielä perään tuumasi, että: "KAi sinä nyt ymmärrät, että kun Sinulla on tuota huumetaustaa, että tässä ensimmäisessä labrassa on sitten otettava myös nuo HIV- ja hepatiitti-testit ihan vain varmuuden vuoksi...".
Tajuan tuon ihan hyvin. Moni sellainen joka ihan oikeasti käyttää ei varmaan kehtaa tunnustaa, sanoo vain joskus kokeilleensa. Lienee parempi tuokin asia varmistaa. Tosin se että mitä sille asialle sitten tehdään on jo toinen juttu.

ja ihan selvennykseksi ettei nyt mustiskin pahoita mieltään, kyllä olen itsekin joskus kokeillut polttaa. Ja asia ärsyttää minua ihan yleisellä tasolla kun tuntuu että näkee niin paljon huonosti ja huolimattomasti kasvatettuja lapsia. Nykyisessä duunissa onneksi vähemmän.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Geetz

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Georgina kirjoitti:Mä funtsaan näitä juttuja liikaa, siksi en varmaan haluakaan muksuja.
Mähän en ihan vielä tiedä miltä se tulee tuntumaan. Siis kun lapsi sairastuu ja omat valintani saattavat olla syyllisiä. Luulen ottavani sen aika raskaasti, otanhan kaiken, joten toivon vaan lapsen sairastuvan sellasena vuotena ku ite oon ekaa kertaa kasassa. tms. Aikanaan painin myös geenivammojen kanssa, rupesin jo kelailemaan mikä oikeus kenelläkin astmaatikolla on lisääntyä jne jne. Tytölläni on ainakin mahdollisuudet helkkarin inhottaviin iho-ongelmiin jos vanhempiensa sukuja katselee. Ei niitä sillon nussiessa oikein kelannu. ;)

Oikeesti; pahaltahan se tuntuu. Äitinä siihen tottuu. Tunnen itteni paskaks joka toinen tunti, aiemmin en about koskaan, kaipa tähän tottuu.
ninnithequeen

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä voi sylettää!

Se digikamera jonka sain joululahjaks, otti ja hajos. Tai siis osittain hajos, ei voi kattoa otettuja kuvia. Muistikortilla ovat kyllä tallessa. Voi perhana. No takuu on ainakin voimassa...
Geetz

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Geetz »

mustaenkeli kirjoitti:Viime keväänä, ensimmäisellä neuvolakäynnillä kun tehtiin se alkuhaastattelu ja puhuttiin sen neuvolatädin kanssa kaikki asiat halki, poikki ja pinoon..
Mä kans kerroin avoimesti kaikki kokeiluni poltteluista ja muusta... Seksikumppanien määräkin oli enempi ku 3, poikkeuksellista suoruutta minulta!

Mulle oli ylläri, että ne nykyään seuraa neuvolassa myös vanhempien tupakointia... Siis ei-raskausajasta kysellen, vaan tossa kun mies kävi tytön kanssa näytillä niin sinne ruksattiin koska isi lopettanut ja kauan ehti polttaa yms. Ehkä niitä tsekkaillaan sit jos allergioita ilmenee?
Tix

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Tix »

Manala on kovin valikoiva näissä moralisoinneissaan. Ylipainoisten suurempi vastuu omista terveysmenoistaan on MAHDOTON ja SORSIVA ajatus, kannabiksen polttelu taas on TIETENKIN ihan jees ASIAA TUNTEVILLE ja kyllähän nyt nettiä GOOGLANNUT lähdekritiikitön kaveri (jolla on btw. itselläänkin ollut vaikeuksia luopua tupakasta) tietää parhaiten miten asiat pitää järjestää.

Muistaakseni paskaa ja pienhiukkasia saa enemmän keuhkoihinsa kävelemällä 15 min keskustassa kuin polttamalla yhden tupakan. Sinänsä olen jyrkästi raskaana tupakointia vastaan, eli pääasiasta täysin samaa mieltä, mutta jättäisin edelleen sen terveysneuvonnan sinne terveysalan ammattilaisille enkä nettinörteille.

Eivätpä nuo googlatut tutkimustulokset erottele lainkaan sitä, miten lisääntynyt infektioriski jakautuu tai kertautuu esim. ketjupolttajien ja satunnaistupakoitsijoiden välillä. Vain pieni osa tupakan ainesosista menee verenkiertoon, suuren osan suodattuessa keuhkoin, mutta veressä olevat stressihormonit menevät suoraan vauvaankin 1:1. Fysiologiaa paremmin tuntevana lääkärit osaavat varmaankin arvioida näiden eri tekijöiden vaikutusta sikiön kehitykseen paremmin kuin amatöörit jonkin tilaston perusteella.

Noin niinkuin analogiana - kuinka moni teistä tekisi testamenttinsa mielummin lakimiehen ohjeiden kuin kokkipojan googlausten perusteella?

Btw, Manala kun se kannabis kerran on niin hyvä tuote, ja sen laillistamistakin kannatat, niin kannatatko kannabista vaihtoehdoksi dokaaville ja tupakoiville raskaan oleville?
milli

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja milli »

Hops! Kotiin! Olihan tämäkin tapa viettää lomapäivä =P

Huomenna ei sentään tarvitse mennä töihin.
Googlebot

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Silloin kun minä tulin raskaaksi, lopetin oitis suonensisäisten ja muiden ns. kovempien huumeiden käytön. Jotenkin vaan tuli sellainen tunne ettei halua kustantaa niin kalliita mömmöjä kahdelle, kun rahat eivät meinanneet riittää edes yhden käyttäjän tarpeisiin.

On siinä myös se juttu että jos olisi jäänyt kiinni huumeiden käytöstä, olisiko sikiö passitettu jonnekin lastenlinnaan vieroitushoitoon? Kun ei noista tiedä.

Toisaalta, oppispahan tenava olemaan pelkäämättä piikityksiä neuvolakäynneillä ja silleesti.
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tix kirjoitti:Manala on kovin valikoiva näissä moralisoinneissaan. Ylipainoisten suurempi vastuu omista terveysmenoistaan on MAHDOTON ja SORSIVA ajatus, kannabiksen polttelu taas on TIETENKIN ihan jees ASIAA TUNTEVILLE ja kyllähän nyt nettiä GOOGLANNUT lähdekritiikitön kaveri (jolla on btw. itselläänkin ollut vaikeuksia luopua tupakasta) tietää parhaiten miten asiat pitää järjestää.
No eikös se ole itse herra 3rd reich taas informoimassa, miten sekä parisuhdekumppanit, että veroprosentit pitäisi määrittää BMI:n mukaan. Nasta juttu hei. Melkein yhtä nasta juttu kuin selvittää että olen minkään päihteidenkäytön puolestapuhuja.
Vain pieni osa tupakan ainesosista menee verenkiertoon, suuren osan suodattuessa keuhkoin, mutta veressä olevat stressihormonit menevät suoraan vauvaankin 1:1. Fysiologiaa paremmin tuntevana lääkärit osaavat varmaankin arvioida näiden eri tekijöiden vaikutusta sikiön kehitykseen paremmin kuin amatöörit jonkin tilaston perusteella.
Ei muuta kuin lääkäreiden, tohtoreiden ja professorien vääntämää tilastoa ja tutkimustulosta ruudulle vaan, mistä voidaan nähdä näiden stressihormonien negatiivinen vaikutus sikiön kehitykselle ja mahdolliset vaikutukset neonataalikuolleisuuteen.
Noin niinkuin analogiana - kuinka moni teistä tekisi testamenttinsa mielummin lakimiehen ohjeiden kuin kokkipojan googlausten perusteella?
Minäminä-analogia! Ihanaa. Haistan lievää itseriittoisuutta ilmassa. Jälleen.
Btw, Manala kun se kannabis kerran on niin hyvä tuote, ja sen laillistamistakin kannatat, niin kannatatko kannabista vaihtoehdoksi dokaaville ja tupakoiville raskaan oleville?
En kannata yhtään minkään päihteen käyttöä raskaanaoleville.

Eikun siis, sori. Unohdin nyt stereotypiassa pysymisen. Tottakai jos en ole yksiselitteisesti kaikkea kannabikseen liittyvää vastaan, niin olen 24/7 aineissaolemisen puolella.

PS. Älä viitsi käyttää minusta sanaa nörtti. Näytät hölmöltä, nörtti.
Pyry-Matias

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Herra Manala kirjoitti:Älä viitsi käyttää minusta sanaa nörtti. Näytät hölmöltä, nörtti.
Hankkikaa huone, nörtit!
Stinky

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ou jee, eka duunipäivä loman jälkeen meni mukavan kivuttomasti. Olen mielissäni. Ja tänään misterin kanssa leffailta tarkottaen hyvää murkinaa ja FC Venus. Mies kun on kipee niin ei se varmaan jaksa välittää ja kinata mun elokuvavalinnasta. Hih.
Vihtahousu

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Stinky kirjoitti:FC Venus..
:laatta:
Stinky

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Vihtahousu kirjoitti:
Stinky kirjoitti:FC Venus..
:laatta:
:perse:
Tix

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Tix »

Herra Manala kirjoitti:No eikös se ole itse herra 3rd reich taas informoimassa, miten sekä parisuhdekumppanit, että veroprosentit pitäisi määrittää BMI:n mukaan. Nasta juttu hei. Melkein yhtä nasta juttu kuin selvittää että olen minkään päihteidenkäytön puolestapuhuja.
Ihkuu. Hitlerkorttiavaus ja BMI! Olivatpas tuoreita :h:
Ei muuta kuin lääkäreiden, tohtoreiden ja professorien vääntämää tilastoa ja tutkimustulosta ruudulle vaan, mistä voidaan nähdä näiden stressihormonien negatiivinen vaikutus sikiön kehitykselle ja mahdolliset vaikutukset neonataalikuolleisuuteen.
Meissä on se ero, että minä en usko voivani antaa näinkin monitahoisessa asiassa guuglen voimalla parempia neuvoja kuin alan ammattilaiset. Sinä ilmeisesti uskot ja kaiken lisäksi moralisoit niillä lihaksilla. Voithan sinä toki pauhata kenelle haluat, mutta tuskin kukaan onneksi ottaa esim. suurempaa keskenmenoriskiä jonkin korvatulehduksen takia siksi että kuvittelet olevasi mm. pätevämpi gynekologian, fysiologian ja lastentautien tuntija kuin alalle koulutetut ammattilaiset.
Minäminä-analogia! Ihanaa. Haistan lievää itseriittoisuutta ilmassa. Jälleen.
Nyt vasta? Johan sinä kirjoitit tänne monta viestiä.
En kannata yhtään minkään päihteen käyttöä raskaanaoleville.
Minä en kysynyt tuota. Vaan sitä, kumpi on parempi vaihtoehto. Kun on fakta, että on olemassa joukko äitejä, jotka käyttävät laittomia päihteitä raskausaikana ja vielä suurempi joukko, jotka käyttävät laillisia päihteitä raskausaikanakin (FAS-lapset ovat paljon tavallisempia kuin huumevauvat, en jaksa kaivaa tilastoa), niin kannabiksen laillistamisen kannattajana olet varmaan pohtinut sitäkin, että nämä samaiset tahot todennäköisesti käyttäisivät myös kannabista jos se olisi laillisesti saatavilla helposti. Vai olisko laillisten päihteiden määrää sittenkin syytä rajoittaa nykyisiin, kun noin voimakkaasti olet kaiken sikiötä vahingoittavien aineiden käyttöä vastaan?
PS. Älä viitsi käyttää minusta sanaa nörtti. Näytät hölmöltä, nörtti.
Minkäs minä sille voin, että olet nörtti.
Bliss

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:...
Tix kirjoitti:...
Herra Manala kirjoitti:...
Tix kirjoitti:...

Jatkakaa. Mulla on ämpärillinen popcornia.
Rouva Pupu

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti: Ei ketään kuitenkaan kiinnosta :D
Mutta mutta, mua kiinnostaa :)
Vastaa Viestiin