Maanatai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Niba »

vanhanmallisista sopi tämä..
http://www.kastor.fi/sahko.php?m_id=4

Minulla ainakin on vuolukiveä, siinä on tietynlainen kompositio mineraaleja..
Viimeksi muokannut Niba, 07.01.2008 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti: Kerron salaisuuden, sen pitää olla lohkottu vuolukivinen. Sileäpintainen on aivan hanurista. Testattu juttu!
Pal mahollista. En ole ite testannut kuin tota sileäpintaista ja se on kyl ihan hanurista..

Mutta silti. Vuolukivinen? Ei vittu sentään. Vuolukivitakat ja kiukaat sopii ainoastaan tyylitajuttomille mänteille, jotka selaa vuoden 1998 avotakkaa mökin paskahuusissa.
BettyB.

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Vuolukivitakat ja kiukaat sopii ainoastaan tyylitajuttomille mänteille, jotka selaa vuoden 1998 avotakkaa mökin paskahuusissa.
Huh, onneks mulle tulee uus Avotakka.

Jos tulikin mieleeni että pitäs vähän tuunata kylppäriä seuraavaks. Eihän siinä mitään vikaa ole, uudessa kylppärissä, mutta on se kyllä mun makuun ehkä pikkasen boooooring...
Stinky

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Makuasioistahan on kaikkein paras kiistellä. Meillä on vuolukivikiuas ja hyvin lämmittää ja pitää löylyt sopivan kosteena. Ei valittamista. Ja minun silmään se on myös kaunis.
PerttiMakimaa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:Mutta silti. Vuolukivinen? Ei vittu sentään. Vuolukivitakat ja kiukaat sopii ainoastaan tyylitajuttomille mänteille, jotka selaa vuoden 1998 avotakkaa mökin paskahuusissa.
Tai ihmisille, joille takassa olennaista on sen tuottama sekä varastoima lämpö. Eikä se mitä joku hyppyritukka trendipelle tuumii.
Hermann Hoth

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:Elämä ilman ND:tä ei vaan tunnu samalta :( Lisäksi Vadim ja Chapkin ovat olleet kovin vaisuja :( :( :(
Eikös ND luvannut vähentää ... ja jos muillakin on ollut muuta puuhaa. Kirjoittavat sit taas kun ehtivät ja innostuvat.
1108

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:Vuolukivitakat ja kiukaat sopii ainoastaan tyylitajuttomille mänteille, jotka selaa vuoden 1998 avotakkaa mökin paskahuusissa.
Jahas, tälläinen kortti tällä kertaa. Minun puolesta voit rakentaa vaikka omasta ulosteestasi kiukaan mutta kanaverkkoon sovitellut kivet eivät miellytä silmääni missään muodossa.
masa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Tai ihmisille, joille takassa olennaista on sen tuottama sekä varastoima lämpö. Eikä se mitä joku hyppyritukka trendipelle tuumii.
Ei vaan ihmisille, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua,

En vittu käsitä, miksi joku laittaa kalliiseen ja hienoon omakotitaloon jotain niin mauttoman rumaa kuin vuolukivitakan, kun oikeita ja kauniita takkojakin on saatavilla.

Siinä esimerkkejä:

http://www.auliskoponen.net/fb.php/image/archives/

Sitä paitsi, vuolukivi jos joku on trendipellen must have juttu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

PerttiMakimaa kirjoitti:Tai ihmisille, joille takassa olennaista on sen tuottama sekä varastoima lämpö.
En ole alan asiantuntija (tai minkään muunkaan), mutta eikäs sama varastointiominaisuus saavuteta jos vuolukivi verhoillaan jollain muulla kivellä?

Vaikka vuolukivi onkin nättiä monessa jutussa niin takkaan se ei meikäläisen makuunj sovi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
PerttiMakimaa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:Ei vaan ihmisille, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua,

En vittu käsitä, miksi joku laittaa kalliiseen ja hienoon omakotitaloon jotain niin mauttoman rumaa kuin vuolukivitakan, kun oikeita ja kauniita takkojakin on saatavilla.

Siinä esimerkkejä:

http://www.auliskoponen.net/fb.php/image/archives/

Sitä paitsi, vuolukivi jos joku on trendipellen must have juttu.
Miten vuolukivi voi olla trendipellen must have juttu, jos malleja löytää vain vuoden 1998 Avotakasta? :)

Meillä on muuten valkea antiikkilaastattu takka. Jotain samantyylistä löytyy kuvista.

Puhuin vuolukivestä materiaalina. Ehkä itse tekisin vuolukivisydämellä olevan takan kiiltäväpintaisilla valkeilla laatoilla. Takkamestareilla oli joku malli hetki sitten, jossa pinnassa(kin) oli hieman vuolukiveä koristeena.
killkill

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kyllä sähkökiuas (vai äännettiinkö se "kiusa") varustettuna keraamisilla kivillä on mitä mainioin sihistin pientaloon :)
masa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Miten vuolukivi voi olla trendipellen must have juttu, jos malleja löytää vain vuoden 1998 Avotakasta? .
No pitäähän kaikkien saada crockseja, katumaastureita, ipodeja ja toppyjakin. Trendimenoahan sellainen on.
PerttiMakimaa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Miten vuolukivi voi olla trendipellen must have juttu, jos malleja löytää vain vuoden 1998 Avotakasta? .
No pitäähän kaikkien saada crockseja, katumaastureita, ipodeja ja toppyjakin. Trendimenoahan sellainen on.
Unohtui sanoa edellisessä kommentissa tuosta laittamastasi linkistä, joten sanon tähän. Tiilipintaiseksi jätetyt takat ovat uskomattoman rumia. Ihan sama minkä värinen se on.
masa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Tiilipintaiseksi jätetyt takat ovat uskomattoman rumia. Ihan sama minkä värinen se on.
Tästä sentään samaa mieltä. Valkopintainen takka on kaunis.
Googlebot

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Höyrysauna. Vanhanaikainen pallogrillisauna on niin ysäriä.
PerttiMakimaa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Tiilipintaiseksi jätetyt takat ovat uskomattoman rumia. Ihan sama minkä värinen se on.
Tästä sentään samaa mieltä. Valkopintainen takka on kaunis.
Tuossa on muuten kohtuullisen hyviä vuolukiviuuneja jos niistä tykkää. Omanlaisten tuotteitten suunnittelu onnistuu kokemusperäisesti ko. yrityksen kanssa aika hyvin. Kaikkea ne suostuvatkin rakentamaan.. :)

http://www.nunnauuni.com/suomi/tuotteet ... ttele.html
masa

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Tuossa
Noi lohkopintaiset on kieltämättä ihan ok-näköisiä.

Kuva

Sileäpintaiset taasen kuin siniharmaita 91 vuosimallin tojototacorollia. Niitä näkee jokaisessa kulmauksessa.

Tossa on muuten kaverin kämppä kotokylällä myynnissä. Kuvassa sen itse muuraama takka, ilman mitään muurarin kokemusta. Aikamoinen masuuni.

www.etuovi.com/kohde/372632

Kuva
Viimeksi muokannut masa, 07.01.2008 14:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sundance Kid

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Sundance Kid »

BettyB. kirjoitti:No kyllähän sä mun taksat tiedät ;)
No huh!! Kallis nainen!! Ei auta - laatu maksaa ;)
Chap

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:Elämä ilman ND:tä ei vaan tunnu samalta :( Lisäksi Vadim ja Chapkin ovat olleet kovin vaisuja :( :( :(
Joo, on se saatanasta!
Zeb

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Elämä ilman ND:tä ei vaan tunnu samalta :( Lisäksi Vadim ja Chapkin ovat olleet kovin vaisuja :( :( :(
Joo, on se saatanasta!
Näin on!
Pyry-Matias

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Elämä ilman ND:tä ei vaan tunnu samalta :( Lisäksi Vadim ja Chapkin ovat olleet kovin vaisuja :( :( :(
Joo, on se saatanasta!
Näin on!
Chap saatanasta, vai Vadim? Kummasta on kyse? Puhukaa suomea!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

1108 kirjoitti: pää täynnä hienoja suunnitelmia
Remppaaminen kannattaa aina!
Mihin te oikein ootte muuttanu sitte viimenäkemän? Nyt ei kuulosta ihan samalta kämpältä, ku missä oon visiteerannu...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:Elämä ilman ND:tä ei vaan tunnu samalta :( Lisäksi Vadim ja Chapkin ovat olleet kovin vaisuja :( :( :(
Olen pahoillani, kultaseni! Vuoden lopussa on ollut kiireistä ja alussa apeaa. En tosin voi luvata, että vaisuus katoaa mihinkään. Olen pitkästynyt, enkä vain kitisemiseen.

Tuleeko ND enää koskaan takaisin? Tietääkö kukaan?
prosessi

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Olen pitkästynyt, enkä vain kitisemiseen.
Mutta miksi?
Tuleeko ND enää koskaan takaisin? Tietääkö kukaan?
Veikkaisin paluuta toukokuussa.
BettyB.

Re: Maanatai

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Oooh, sain käyttööni uuden kameran! Pitäs opetella sen käyttö, että saan kurssilaisista edustavia kuvia. Malleja, anyone?
Vastaa Viestiin