USA:n seuraava presidentti

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Ketä toivot jenkkien seuraavaksi pressaksi?

Barack Obama
18
45%
Hillary Clinton
13
33%
John McCain
3
8%
Michael Bloomberg
1
3%
Rudy Giuliani
0
Ei ääniä
John Edwards
0
Ei ääniä
Mitt Romney
0
Ei ääniä
Mike Huckabee
0
Ei ääniä
Al Gore
1
3%
Ei näkemystä
3
8%
Ei kiinnosta
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 40

Zeb

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^
Olet huono provoksikin.
elco

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja elco »

McCain. Kuulitte sen ensimmäisenä minulta.
Zeb

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Kuulitte sen ensimmäisenä minulta.
Millä lailla tämä on tärkeää?
elco

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja elco »

Zeb kirjoitti:
elco kirjoitti:Kuulitte sen ensimmäisenä minulta.
Millä lailla tämä on tärkeää?
Siinä vaiheessa kun pärstäni on Timen kannessa tittelillä "Vuoden Mies!" niin voitte sanoa, että "Mä tavallaan tunsin ton joskus, mutta nykyään se ei enää tunne mua."
Zeb

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Siinä vaiheessa kun pärstäni on Timen kannessa tittelillä "Vuoden Mies!" niin voitte sanoa, että "Mä tavallaan tunsin ton joskus, mutta nykyään se ei enää tunne mua."
OK!

En taitaisi kyllä tunnistaa sua Timen kannessa. Voit siis vapaasti kusettaa ja väittää tuon jo tapahtuneen.
elco

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja elco »

Zeb kirjoitti: En taitaisi kyllä tunnistaa sua Timen kannessa. Voit siis vapaasti kusettaa ja väittää tuon jo tapahtuneen.
Tunnistat minut hirvihatusta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Gat »

Harold kirjoitti:
Gat kirjoitti: Huckabee saattasi tehdä USA:stä kristityn Iranin ja aloittaa ties minkä sodan
Mitä vikaa sodassa? Eikös sinua vain hyödyttäisi, kun osakekurssien syöksy ja inflaatio söisivät muita omaisuusarvoja, jolloin kiinteän omaisuuden arvostus niihin nähden nousisi
Totanoin.. minä olen sijoittanut kehittyville markkinoille. Yhteensä 350 000 egee. Vasta jälkeenpäin tajusin, että mullahan oli kännyssä shekki, siis yksi paperi, jossa 350 000. Onneksi en hukannut. Saisko edes sillä pilluu?

Pääosa Venäjällä, jonka Putin-diktatuuri on minulle hyödyksi. Terveessä nousussa!!
Sitten E-Amerikka, joka Brasilian metsänraiskaussysteemillään ja biopolttoaineen orjaplantaaseillaan ja kaivoksillaan "seisoo" höhhöh omilla jaloillaan, paitsi pikku osa on Meksikossa, joka on liian riippuvainen USAn tulevasta lamasta..
Hyvä juttu oli laittaa 53 Intiaan, nousussa.
Riski oli luottaa Kiinan nousun jatkuvan, pikkuosa, 53 rahaa sinnekin, kun se mitä luulin lokakuun korjausliikkeeksi saatana laskee vielä. Olymppialaisten alla saattaisi romahtaa kokonaan. Sitten varmaan uusi nousu, eihän Kiinan kasvua talousmahdiksi voi estää. Mietin holdatako, liian pitkäaikainen sijoitus kumminkin.. Toivottavasti saavat jotain Maolaista rotia siihen orjakansaan. Paha vaan, että koska Kiinan lapsityövoima tekee mun laskuun Tiimaririhkamaa USAhan, USA:n heilahtelu vaikuttaa Kiinaankin. Balkanin niemimaan rahasto pelittää sentään, mitä lievät mustalaisia ja kurkunleikkaajia. Sitten paska sauma oli laittaa tosin vain hikiset 17 donaa johonkin Mandatumin pellen suosittelemaan Turkkiin.. ja sen diktaattorit just perään kerkis huonontamaan bisneksiä ja tosiaan aloittivat sodantapaisen pommittamalla kurdeja.

Sijoitusten takia mulla on nyt vain ai joo 50 donaa jossain muualla sijoituksissa (unohtanut), että silleen saldon mukaan 222 000 (Edit: katoin lapusta: 222426, 08 ) käyttötilillä vielä.. Mitä ny Enso loput hännät lisäksi maksaa keväällä.. Niin ja jotain milli hakkaamattomissa metsissä. Ja maataloustukiaiset teidän verorahoista.

Silti voitolla olen jo kuukaudessa jotain 10 tai yli prossaa, tarvii silti tehdä joku rahaston siirto vaan joltakin diktatuuri-oligargialta toiselle.

Kiinteintä omaisuutta olsi muuten KULTA, ehkä kantsis ostaa fyysisenä tai kultarahastoja.. nousee kun dollari laskee ja öljy kallistuu.
Viimeksi muokannut Gat, 11.01.2008 1:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Zeb

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Tunnistat minut hirvihatusta.
Laita sarvet kanssa niin tunnistaminen on varmaa!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja huima »

Zeb kirjoitti:
elco kirjoitti:Tunnistat minut hirvihatusta.
Laita sarvet kanssa niin tunnistaminen on varmaa!
....elco Timen kannessa sarvi pystyssä ...

Niin.

No McCainin tai Ron Paulin aikana tuollainen olisikin mahdollista.
PerttiMakimaa

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Miksiköhän Suomen lehtiä lukiessa syntyy kuva, että tässä valitaan presidenttiä Clintonin ja Obaman väliltä?

Höpö höpö. Edwards ilmeisesti kampitettiin demaripuolelta pois, Giuliani ei tuosta enää nouse.

Clintonin vaalitilaisuudessa oli ilmiselvästi järjestetty hänen vaalitiiminsä puolesta provokaatio, jolla saattoi olla vaikutusta edellisen esivaalin tulokseen ("Iron my shirt" kohtaus).

Eipä silti. Eivät nuo esivaaleissa menestyneet republikaanitkaan paljoa naurata. Näissä 10% ehdokkaissa on muutama, jota voisi harkita.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Toivoisin että Ron Paul tai Obama , mutta toisaalla on jo päätetty että McCain voittaa vaalit.

EDIT; Speaking at Murrells Inlet VFW Hall in South Carolina, McCain was asked when he thought the US Military might "send an air mail message to Tehran."

"McCain began his answer by changing the words to a popular Beach Boys song," the Georgetown Times reports.

"'Bomb bomb bomb, bomb bomb Iran,' he sang to the tune of Barbara Ann,"



Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen ajatellut kannattavani ensisijaisesti Clintonia, ja sitten seuraavaksi Obamaa. Republikaaneista Giuliani olisi kai vähiten kammottava, vaikka nollatoleranssifetisseineen saattaisi olla aikamoinen maailmanpoliisi. Mutta nuo muut Amerikan uskonnolliset konservatiivit ovat vain niin kuvottavia, että heidän rinnallaan Giuliani vaikuttaa lähes täysipäiseltä, vähän niinkuin eurooppalaishenkisemmältä konservatiivilta.

Mutta totuudenhan kertoo, kuten aina, vaalikone. Ykkössuosikkini onkin Obama, kakkosena John Edwards ja vasta sitten Clinton. Kuka olisi uskonut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
PerttiMakimaa

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

urpiainen kirjoitti:Mutta totuudenhan kertoo, kuten aina, vaalikone. Ykkössuosikkini onkin Obama, kakkosena John Edwards ja vasta sitten Clinton. Kuka olisi uskonut.
Olin aika kaukana kenestäkään ehdokkaasta, mutta lähimpän olivat demokraattien Bill Richardson ja toisena Clinton. Republikaaneista lähinnä oli Ron Paul. Obama oli kaukana ylävasemmalla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Obamalla parhaat mielipiteet mutta taitaa olla opportunistinen populisti. Ja tuo väriongelma on vaikea.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

PerttiMakimaa kirjoitti:Obama oli kaukana ylävasemmalla.
Tuskin yllättää jos kerron, että itse taas olin aika kaukana ylävasemmalla Obamastakin katsoen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Niba kirjoitti:Obamalla parhaat mielipiteet mutta taitaa olla opportunistinen populisti. Ja tuo väriongelma on vaikea.
Tässä aliarvioidaan amerikkalaisia ja yliarvioidaan värikysymystä. Itse asiassa Obama on monelle afroamerikkalaiselle liian valkoinen, heppuhan on käynyt Harvard Law Schoolin ja menestynyt sillä suunnalla erinomaisen hyvin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12407
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Al Gore o l i s i paras koska tajuaa, että ekologiset ongelmat ovat maapallon ykkösongelmia. Mutta ei ole ehdokkaana.

Clinton ja Obama tuntuvat (näillä puutteellisilla tiedoilla) siedettävimmiltä ehdokkailta.

Republikaanit on perseestä, kaikki. :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23528
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edwards oli masiinan antama ehdokas vaikka vähingossa täräytinkin, että automaattiaseet on kiva juttu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
PerttiMakimaa

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

urpiainen kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Obama oli kaukana ylävasemmalla.
Tuskin yllättää jos kerron, että itse taas olin aika kaukana ylävasemmalla Obamastakin katsoen.
Olin korkeuskäyrällä tismalleen Ron Paulin kohdalla.

Ei yllätä, juu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vadim kirjoitti:Itse asiassa Obama on monelle afroamerikkalaiselle liian valkoinen, heppuhan on käynyt Harvard Law Schoolin ja menestynyt sillä suunnalla erinomaisen hyvin.
Menestyksen lisäksi afroamerikkalaista yhteisöä hiertää, parhaiden polveutumismyytti-totemismien mukaisesti, se, että Obaman suvulla ei ole orjataustaa Pohjois-Amerikasta, vaan kaveri on, muistaakseni, kenialaisen maahanmuuttajan ja Kansaslähtöisen eurooppalaisjuurisen tuotos. Väärä tausta ensimmäiselle mustalle presidentille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hillary on testin mukaan lähinnä, seuraavana tietty ne siinä Hillaryn vieressä. Ilman testiä mutu-tuntumalla olisi vastaus ollut Obama, ei kaukana sekään tuloksesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Harold »

Fred Thompson ja Reverend Mike vaikuttaisivat sopivan konservatiiveilta, eli jos näin ensi kädeltä pistetään toinen niistä. Suhtautumisensa aselakeihin, sosiaaliturvaan jne nyt on yksi hailea, eipä niitä seurauksia täällä tarvitse katsella. Ainoat Amerikan kysymykset, joilla on Suomelle merkitystä, ovat talous- ja sotilaspolitiikka.

Rev. Mikelle tuo plussia, että hän saattaisi olla jopa siinä määrin ristiretkeläinen, ettei tekisi mitään kovin ilkeitä etupiirikauppoja ryssien kanssa (sellaisia me emme halua, emmehän).

Yleisesti ottaen demokraatit ovat noin vuoden 1940 jälkeen olleet aika anuksesta, mutta jos Valkoiseen taloon on sellainen pakko nyt saada, niin kai sen Hillarynkin ehkä jotenkin sulattaisi, onhan se blondi ja sentään joskus ollut suht pantavan näköinenkin.
Thank You For The Kool Aid Reverend Jim
We’re Glad To Leave Behind Their World Of Sin
Our Lifeless Bodies Fall On Holy Ground
Rotting Flesh A Sacrificial Mound
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Harold »

Gat kirjoitti: Totanoin.. minä olen sijoittanut kehittyville markkinoille. Yhteensä 350 000 egee.
Jumalauta! Vipua!

Venäjä joo.. Sillä on mahkuja kehittyä aikaa päälle ehkä jopa ”kutakuinkin” normaaliksi maaksi. Jos niin käy, kehityksessä kannattaa olla mukana. Ja vaikkei kävisikään, onhan öljyä.

Nuo Kiina ja Intia sitten. Jo pitkään USA on kasvanut velaksi, mikä on vivuttanut kehittyvien markkinoiden vientitalouksia. USA:n vaihtotaseen vaje on 6-7 % bkt:sta, mikä vaje on nyt halvan dollarin ja heikkenevän kulutuksen ansiosta alkanut hitaasti pienentyä. Kun viimeksi suuri amerikkalainen vaihtotaseen alijäämä alkoi supistua, 1980-luvun lopulla, tapahtui samanaikaisesti globaali pankkikriisi ja sen ajan hothothot-vientitalouksien kuten Japanin ja Suomen pörssien romahdus. Vuonna 2008 Tokion pörssi on yhä yli 60 % vuoden 1989 huipun alapuolella. Ja 80-luvulla USA:n vaihtotase oli käynyt suurimmillaankin ”vain” alle 3 % pakkasella.

Perusteliko se rahastokauppias, mitkä erityiset tekijät juuri tällä kertaa estäisivät Kiinaa, saati jotain kymmenkätisiä norsuja palvovaa Intiaa, tekemästä 80-luvun japaneja?
Thank You For The Kool Aid Reverend Jim
We’re Glad To Leave Behind Their World Of Sin
Our Lifeless Bodies Fall On Holy Ground
Rotting Flesh A Sacrificial Mound
BettyB.

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Harold kirjoitti: onhan se blondi ja sentään joskus ollut suht pantavan näköinenkin.
Tarkotatko tätä nuorta Hillarya
Kuva

vai tätä vanhempaa (12/07)?
Kuva
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: USA:n seuraava presidentti

Viesti Kirjoittaja Harold »

BettyB. kirjoitti: Tarkotatko tätä nuorta Hillarya
.
vai tätä vanhempaa (12/07)?
Yhh.. No ilmaistaan asia näin: ”Niin pantava kuin lipevän amerikkalaispoliitikon keski-ikää lähenevä edustusvaimo yleensä voi olla.”
Thank You For The Kool Aid Reverend Jim
We’re Glad To Leave Behind Their World Of Sin
Our Lifeless Bodies Fall On Holy Ground
Rotting Flesh A Sacrificial Mound