Beerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bliss

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti:
Onnitelkaa verokarhuakin. Senkin pussi lihoo Blissin pussin myötä muutaman lisäprosentin.
Valitettavasti joo :(
Mutta on se hienoa, että saa tehdä kahden ihmisen työt ja saa 1 1/4 ihmisen palkan. Korvaamattomuus on oiva etu :roll:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zeb kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Aasinsillalla ahtaajista lääkäreihin. Miksei lääkärit suostu kolmivuorotyöhön? Luulisi että olisi vähemmän kuormittavaa kuin jatkuvat päivystykset.
Joo, no ei sentään. Kolmivuoro nyt on täysin perseestä ja sotkee täysin perhe-elämän, ystävyyssuhteet, unirytmin ja tappaa nuorempana. Itse olisin ehkä voinut kannattaa raskaissa päivystyspisteissä jotain päivystysviikkosysteemiä 12 tunnin vuoroineen, mutta päädyin lopulta häipymään koko raskaita päivystyksiä sisältäneeltä erikoisalalta, joten päättäkööt ne, jotka siellä jatkavat.
Kolmivuoro hoitaa kuitenkin potilaat, mikä järjestelmän tarkoituksena siinä tienaamisen sivussa on. Kunnoitan kovasti lääkäreiden venymistä mutta on ihan selkeitä esimerkkejä etteivät aivot tahdo toimia täysillä enää yön tunteina. Se taas kasautuu hoitajille Kaarina Davisia lainaten; "Päivällä ei saa tietää mitään, yöllä täytyy tietää kaikki."

Spekuloin kyllä hatarilla tiedoilla, sillä teidän koulutusjärjestelmänne ei ole hallussa. Päivystyksen kuormittavuuteen vaikuttanee myös kokemus, eikä näin hoitajan näkökulmasta vaikuta että ihan vahvin kaarti olisi poliklinikalla töissä. Ehkä hekään eivät uskalla herätellä takapäivystäjiä? Hirvee kierre.

Muistelen että suurin poru päivystyksistä luopumisessa liittyi ansiotason laskuun. Siihen kolmivuoron ei pitäisi vaikuttaa. Olihan myös suunnitelmat erillisestä päivystyslääketieteen erikoisalasta, eikö? Nykysysteemi toimii vähän nikotellen, syystä tai toisesta.

Mutta taaksejääneitä ongelmia, onnea työpaikanvaihdoksesta ja keveämpiä duuneja!
Elämä kantaa, jos sen antaa
masa

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetz kirjoitti:http://static.iltalehti.fi/viihde/aguil ... 3PP_vi.jpg

Kiva kaulakoru jotenki.
Missä?
1108

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:Missä?
Kelailin tismalleen samaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Voi kuolema. Työpaikka kutsuu vaikka pää on täynnä turvotusta ja räkää. Olisi ihan mukava jos myös isät joskus hoitaisivat sairaita lapsia, jotta niiden äidit eivät olisi jatkuvasti poissa töistä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
killkill

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Raskauden edetessä siis silikonikin turpoaa.
Aina sitä uutta oppii, kun kotoa on poissa.
Geetz

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Uudet tissit on varmaan palkinto hurjasta synnytyksestä (eli sektiosta?) - ehkä toi korukin!
Zeb

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Kolmivuoro hoitaa kuitenkin potilaat, mikä järjestelmän tarkoituksena siinä tienaamisen sivussa on.
Itse en rahaa vetäisi tuohon olleenkaan, sillä kai vuorotyöstäkin voitaisiin maksaa kunnolla. Kolmivuoroon en itse kuitenkaan ikinä lähtisi mistään syystä, ja uskoakseni se ei myöskään potilaiden hoidon kannalta ole mitenkään välttämätöntä. Suurin osa päätöksistä ja toimenpiteistä voidaan tehdä päiväsaikaan. Erikoislääkärikoulutuksen kärsiminen on kai yksi tärkeä argumentti myös kolmivuoroa vastaan.
Kunnoitan kovasti lääkäreiden venymistä mutta on ihan selkeitä esimerkkejä etteivät aivot tahdo toimia täysillä enää yön tunteina. Se taas kasautuu hoitajille Kaarina Davisia lainaten; "Päivällä ei saa tietää mitään, yöllä täytyy tietää kaikki."
Pitänee suurelta osin paikkansa. Oman kokemukseni mukaan kuitenkin hoitajat osaavat varsin hyvin arvioida, milloin yöllä tarvitaan lääkäriä. Taitavia hoitajia.
Päivystyksen kuormittavuuteen vaikuttanee myös kokemus, eikä näin hoitajan näkökulmasta vaikuta että ihan vahvin kaarti olisi poliklinikalla töissä.
No eipä kai kun nuorimmat ovat niitä, jotka ylipäätään päivystävät. Suurin osa senioreista päivystää enintään kotoaan käsin.
Olihan myös suunnitelmat erillisestä päivystyslääketieteen erikoisalasta, eikö?
Juu, mikä olisi tosi hyvä suunnitelma, ainoana isona ongelmanaan lähinnä se, että kuka hullu siihen haluaa. Kolmivuorolla ei ainakaan kukaan.
Mutta taaksejääneitä ongelmia, onnea työpaikanvaihdoksesta ja keveämpiä duuneja!
Kiitos! Tsemppiä kovasti itsellesi sinne, jos vielä samassa lafkassa olet.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Vadim »

masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti:http://static.iltalehti.fi/viihde/aguil ... 3PP_vi.jpg

Kiva kaulakoru jotenki.
Missä?
Älä tuijota niitä tissejä. Se on häirintää.
Geetz

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Vadim kirjoitti:Älä tuijota niitä tissejä. Se on häirintää.
Ois peittäny voiteilla ne verisuonet, yäk. Pystyin vaan vilkasee!
Tsaari

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Nyt iski ikäkriisi.
Kun olin eilen hakemassa nuorimmaista päiväkodista, niin pihalla yksi noin viisi vuotias pojanvesseli kysyi simät kirkkaina että oletko sinä ukki vai isi. Eihän mulla ole edes harmaita hiuksia vielä. Pitää vissiin tästä lähtien laappia naamaan Oil of Ulayta tai mitä niitä on.
Geetz

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

^ :D Ei lapset osaa arvioida aikuisten ikää.
masa

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Tsaari kirjoitti:Pitää vissiin tästä lähtien laappia naamaan Oil of Ulayta tai mitä niitä on.
Pinotexiähän se oli.
Bliss

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tsaari kirjoitti:oletko sinä ukki vai isi
Voi taivas :D

Mutta ei se mitn, pojan päiväkotikaverin mummi on mun ent. koulukaveri, tosin vuoden mua vanhempi, mutta silti. Järkytys.
Tsaari

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

^Sanot vaan. Lasten ja imeväisten suusta se totuus tulee, kuulemma.
killkill

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tsaari kirjoitti:Eihän mulla ole edes harmaita hiuksia vielä. Pitää vissiin tästä lähtien laappia naamaan Oil of Ulayta tai mitä niitä on.
HV,
Miehenä olemisessa on se hyvä puoli, että turhien homo-kosmetiikkojen kanssa ei tarvitse pelata. Jos kuitenkin haluat ehdottomasti ryppyihin täytettä, täältä löytyy ainoat oikeat raaka-aineet siihen. Omien kokemusten mukaan oikaisulaasti on parasta.

Harmaita hiuksia ei kannata muuten pelätä. Faijalla oli ensimmäiset kolmikymppisenä ja itse löysin ekat omat harmaat jo vuosi sitten. Lemmy muuten värjää tukkaansa, sanoi jossain haastattelussa ettei halua näyttää Willie Nelsonilta :)
prosessi

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Älä tuijota niitä tissejä. Se on häirintää.
Älä riehu. Se on epäilyttävää.
Geetz

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Hoitamatonta ihoa ei todellakaan kyllä akat koske, mutta ehkä se ei vanhuuden vaivoissa paljoa paina. :D
Geetz

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Jes, vihdoin mun vauva heräs. En kirjoita enää sanaakaan tänne ennen sunnuntaita, jumahdin täysin enkä kerenny siivota ja saatan saada nenään kääk! Viikonloppuja!
1108

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Heh, kävi jehovia kylässä (taas). Ne on vissiin päättänyt pelastaa sieluni, jos olisin rakentamassa omaa mökkiä niin liittyisin tikkana heidän kerhoon mutta kun en ole niin en liity. Ja miten helevetissä ne jaksoi pulputtaa mulle 10min tarinaa? Vaatetus oli enemmän kuin provosoiva (Camot jalassa ja Darkthronen paita päällä) ja bonuksena taustalla raikas Cannibal Corpse... Musta on tullut vätys, en edes alkanut kinnaamaan vastaan uskon asioista niinkuin nuorempana tein. Vai onko tämä nyt sitä iän tuomaa ajattelukykyä?
Tsaari

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

^ Tai sit alan käyttämään samanlaista kasvonaamiota kuin herran avatarissa. Johan loppuu ukittelu kun piltit juoksevat kirkuen karkuun. Tai no onhan ne jo tottuneet Lordiin, joten shokkivaikutus taitaa olla nolla.
1108

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tsaari kirjoitti:Johan loppuu ukittelu kun piltit juoksevat kirkuen karkuun. Tai no onhan ne jo tottuneet Lordiin, joten shokkivaikutus taitaa olla nolla.
Kyllä tämä Lordin pieksee
Storia

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Storia »

Siistiä. Olen työtön ja muutto edessä jälleen kolmen viikon sisällä. Johan sitä ehtikin kuukauden asua edellisessä mestassa. Onneksi sentään tänään sain uuden asunnon, joka on itseasiassa edellistä helvetisti parempi. Ei vaan paljon hampaita naurata alkaa taas pakkailemaan ja muutenkin koitan tehdä kaikkeni, etten lähde kostoretkelle pillit ja miekat viehuen kohti entistä kaveria, joka puoli vuotta houkutteli hommiin tänne.

Luulin maalla asuessani olevani aina sillon tällöin akuutisti sekaisin, mutta se harhaluulo kyllä on kadonnut viimeisen kuukauden aikana. Täällä jengi flippailee näköjään ihan huolella ja muutama vanha ystävä on näemmä menettänyt täydellisesti todellisuuden tajunsa. Kiva sisäänajo Hellsinkiin, indeed.
killkill

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tsaari kirjoitti:Tai sit alan käyttämään samanlaista kasvonaamiota kuin herran avatarissa.
Se sopii myös virallisempiin tilaisuuksiin!

Kuva
Stinky

Re: Beerjantai

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mua puras ompelukärpänen. Pääsisinpä äkkiä kotiin kangaslaatikkoa kaivamaan. Mä haluan vessaan semmosen veskipaperitelineen, keittiön tuoleille huput ja pöydälle uuden liinan (täytyis nuihin keittiöjutskiin käydä kangaskaupassa..) ja ja ja.
Mulla on myös salmiakkiähky.
Vastaa Viestiin