Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja masa »

Sonera aloittakoon uuden topicin.
TeliaSonera antaa tuhansille potkut
8.2.2008 9:16 (Päivitetty 8.2.2008 10:35)

Teleoperaattori TeliaSonera vähentää Suomesta noin tuhat työpaikkaa.


Yhtiö aloittaa koko konsernia koskevat yt-neuvottelut, joiden tavoitteena on kaikkiaan 2 900 työntekijän irtisanominen. Vähennykset liittyvät yhtiön tehostamistoimiin.

Järjestelyistä arvioidaan aiheutuvan noin 400 miljoonan euron kulut, joista yli puolet tulee tälle vuodelle.

TeliaSoneran liikevaihto kasvoi lähes 6 prosenttia yli 10 miljardiin euroon.

Kyllähän tässä alkaa pikkuhiljaa pelko hipimään persiisiin, että koska omakin duuni on myyty Malesiaan tai Intiaan.

Ottaisitko 250keuron lainan asuntoa varten nyt?
Geetz

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Ja pelon hiipiessä pyllyyn on hyvä alkaa miettimään millä alalla sitä oikeastaan jaksaisi mutta myöskin saisi pysyä pitkään... Ostin kipulääkkeiden alaisena Telia-Soneraa ja nyt tarkistin olevani yhä 6,8 prosenttia plussalla.
Chap

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Chap »

masa kirjoitti:Sonera aloittakoon uuden topicin.
TeliaSonera antaa tuhansille potkut
8.2.2008 9:16 (Päivitetty 8.2.2008 10:35)

Teleoperaattori TeliaSonera vähentää Suomesta noin tuhat työpaikkaa.


Yhtiö aloittaa koko konsernia koskevat yt-neuvottelut, joiden tavoitteena on kaikkiaan 2 900 työntekijän irtisanominen. Vähennykset liittyvät yhtiön tehostamistoimiin.

Järjestelyistä arvioidaan aiheutuvan noin 400 miljoonan euron kulut, joista yli puolet tulee tälle vuodelle.

TeliaSoneran liikevaihto kasvoi lähes 6 prosenttia yli 10 miljardiin euroon.

Kyllähän tässä alkaa pikkuhiljaa pelko hipimään persiisiin, että koska omakin duuni on myyty Malesiaan tai Intiaan.

Ottaisitko 250keuron lainan asuntoa varten nyt?
Tätä arvioidessa kannattaa myös miettiä antaako enemmän painoarvoa näille teliasonera, kemijärvi, bochum jne. uutisille tai sitten esimerkiksi näille:
http://www.stat.fi/til/ati/2007/04/ati_ ... e_001.html
http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2008 ... 01-22.html
masa

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja masa »

Chap kirjoitti: Tätä arvioidessa kannattaa myös miettiä antaako enemmän painoarvoa näille teliasonera, kemijärvi, bochum jne. uutisille tai sitten esimerkiksi näille:
http://www.stat.fi/til/ati/2007/04/ati_ ... e_001.html
http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2008 ... 01-22.html

Niinpä. Keharit tulossa ja palkkaa ei ole tarkisteltu vissin viimeseen 4 vuoteen. Silti liksat on nousseet ihan mukavasti pelkkien yleiskorutustenkin voimalla. Pistää miettimään kehtaako sitä pyytää lisää.


Mietin jo. Kehtaa.
1108

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetz kirjoitti:Ostin kipulääkkeiden alaisena Telia-Soneraa ja nyt tarkistin olevani yhä 6,8 prosenttia plussalla.
Et ole kauaa: http://www.taloussanomat.fi/porssi-ja-r ... /103?rss=4
Geetz

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Geetz »

^ Jag vet! Mutta minäpä en sijoita ISOSTI kuin vaatteisiin ja sen sellaiseen tärkeään. 8)
Rouva Pupu

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetz kirjoitti:^ Jag vet! Mutta minäpä en sijoita ISOSTI kuin vaatteisiin ja sen sellaiseen tärkeään. 8)
Hei, tälle annan kompsit! Nimimerkillä rekkalastillinen kenkiä tulossa.
Vihtahousu

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

[vuodatus]
"Tavoitteena kenkiä 2900 pihalle". Oksettaa tuollainen meno jossa ajatellaan ainoastaan rahnaa, toivois oikein että tulis mieletön työvoimapula ja osakkeenomistajia ajattelevat johtajat sais näpeilleen kun työntekijät menis muihin firmoihin töihin ja ulospotkiva firma joutuis kitumaan liian vähällä työvoimalla.
[/vuodatus]
Geetz

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Rouva Pupu kirjoitti:
Geetz kirjoitti:^ Jag vet! Mutta minäpä en sijoita ISOSTI kuin vaatteisiin ja sen sellaiseen tärkeään. 8)
Hei, tälle annan kompsit! Nimimerkillä rekkalastillinen kenkiä tulossa.
Leikkelin just luottokortin, jonka tyhmänä otin ainoaksi matkatavaraksi Stokikseen lauantaina... Nettikauppoja välttelen, toistaseks sujunu oikein hienosti! Telia-Soneran tulevat voitot sijoitan sitten lastenhuoneen sisustukseen. Tervettä optimismia! :D
elco

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja elco »

No voi itkun itku! Taas kapitalistiriistäjäsika (lue Ruotsalainen veronmaksaja) ajattelee vaan rahaa.

"Vapaaehtoinen lähtijä saa enimmillään vuoden palkan."

Jos minulle tarjottaisiin vuoden palkkaa niin lähtisin sellaisella kyydillä, että pari lähintä tietokonemiestä imeytyisi tyhjiössä ovesta ulos.
masa

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Jos minulle tarjottaisiin vuoden palkkaa niin lähtisin sellaisella kyydillä, että pari lähintä tietokonemiestä imeytyisi tyhjiössä ovesta ulos.
Varo vaan. Tulis tungosta siihen oviaukkoon kyllä het.
Rouva Pupu

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetz kirjoitti: Nettikauppoja välttelen, toistaseks sujunu oikein hienosti!
Mä en pystyis elämään ilman niitä ;) Yöllä kun on aikaa niin voi shoppailla, en mä ehdi kaupoilla nykyään käymään juuri ollenkaan. Aamut koulua ja illat töitä, ne on vähän semmosia henkireikiä niinQ.
Geetz

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Rouva Pupu kirjoitti:
Geetz kirjoitti: Nettikauppoja välttelen, toistaseks sujunu oikein hienosti!
Mä en pystyis elämään ilman niitä ;) Yöllä kun on aikaa niin voi shoppailla, en mä ehdi kaupoilla nykyään käymään juuri ollenkaan. Aamut koulua ja illat töitä, ne on vähän semmosia henkireikiä niinQ.
Juu tiedän... Henkkamaukasta muuten shoppasin (alella!) vauvalle vaatteita. Ihan turhaa mutta piristi. Siitäkin vähän aikaa ja tuo Ruotsin reissu oli ihan poikkeus arjessa. Varsin ostamatonta elämää viettelen just nyt. Uudet kledjut sit keväämmällä kun oon haluamassani kropassa! :]
Tix

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:Jos minulle tarjottaisiin vuoden palkkaa niin lähtisin sellaisella kyydillä, että pari lähintä tietokonemiestä imeytyisi tyhjiössä ovesta ulos.
Sama vika. Vaikka meidän tietokonemiehet on eri kerroksessa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti: Jos minulle tarjottaisiin vuoden palkkaa niin lähtisin sellaisella kyydillä, että pari lähintä tietokonemiestä imeytyisi tyhjiössä ovesta ulos.
Jeh. Toi on vitun hyvä diili sellaiselle joka vielä osaa jotain, ja miksei myös sellaisellekin joka on vielä valmis oppimaan jotain. Vuoden aikana ehtii vaikka tehdä mitä, myös sellaista joka suuntaisi omaa osaamista paremmille aloille.

Mutta jos on ihan täyttä dead woodia, niin kannattaa itkeä.

Ja sama juttu. Vuoden palkalla lähtisin heti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tix kirjoitti:
elco kirjoitti:Jos minulle tarjottaisiin vuoden palkkaa niin lähtisin sellaisella kyydillä, että pari lähintä tietokonemiestä imeytyisi tyhjiössä ovesta ulos.
Sama vika. Vaikka meidän tietokonemiehet on eri kerroksessa.
Kuinkas pitkään teidän vuoden palkalla laiskottelisi?
Vai onko aikomus heti mennä, siis päästä muualle töihin? Miten onnistuisi aloilla, jossa väkeä vähennetään, vanhemmasta päästä? Kertoo sitten haastattelussa, että kenkää tuli edellisestä paikasta?

Geologi-serkkuni, jonkun geologifirman välipomoja, kertoi, miten jäbä, joka oli käyttänyt kolme vuotta jatko-opintoihin saadakseen tohtorin arvon, ei tietenkään saanut työpaikkaa heiltä. Oli ollut kolme vuotta poissa ah niin nopeasti muuttuvasta työelämästä!!

Ja face it dudes.. kohta olette yhtä vanhoja kuin minä nyt.

Itse toivon, ettei koskaan tarvi mennä muille töihin. Lupaan olla itselleni hellä ja intiimisti rakastava pomo.
Tix

Re: Päivittäinen tennaria aunariin topic

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:Kuinkas pitkään teidän vuoden palkalla laiskottelisi?
Jaa-a, en tiedä kauanko sitä jaksaisi laiskotella.
Vai onko aikomus heti mennä, siis päästä muualle töihin? Miten onnistuisi aloilla, jossa väkeä vähennetään, vanhemmasta päästä? Kertoo sitten haastattelussa, että kenkää tuli edellisestä paikasta?
Työllistymismahdollisuudet tietty vaihtelee. Itsellä uudelleentyöllistyminen on yhden puhelinsoiton päässä ihan koska tahansa, pitäisi vain valita mihin toimistoon haluaa mennä. Siinä mielessä hyvä tilanne, mutta ulkomaille kiinnostaviin töihin pääseminen on paljon vaikeampaa. Se hiukan harmittaa kun polttelisi mennä.
Geologi-serkkuni, jonkun geologifirman välipomoja, kertoi, miten jäbä, joka oli käyttänyt kolme vuotta jatko-opintoihin saadakseen tohtorin arvon, ei tietenkään saanut työpaikkaa heiltä. Oli ollut kolme vuotta poissa ah niin nopeasti muuttuvasta työelämästä!!
Paskat. Itsestä tuokin on kiinni. Harva työnantaja vain haluaa tohtoreita palkkailla, pidetään teoreettisina tyyppeinä. Jos ei ole sellaista osaamista mitä työnantaja haluaa ostaa, pitää hankkia sellaista. Välipomot on muuten minkä tahansa työpaikan turhinta sakkia. Ei ole asiantuntija mutta ei ole johtajakaan. Pääosin pelkkää painolastia.

Tunnen mm. yhden analogiapuolen insinöörin, joka opiskeli itsensä rakennusmestariksi kun oli kolmisen vuotta työttömänä eikä sillä koulutuksella enää tänä päivänä mitään tee. On helvetin tyytyväinen duuniinsa. Itsestä se on kiinni, haluaako tehdä töitä vaiko ei. Jos on ronkeli siitä mitä töitä ja missä niin voihan sitä jäädä kotiin vetämään kuivat ja itkemään. Aina on jollain alalla jossain päin maailmaa työvoimapulaa.
Ja face it dudes.. kohta olette yhtä vanhoja kuin minä nyt.
Ei sua koskaan saa kiinni.
Vastaa Viestiin