Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
masa kirjoitti:Kysytääs Gattacalta?
Miten on Gattis, oisitko loisinu ja kituuttanut tukiaisilla, jos niiden saamisen ehto olisi ollut päivittäiset talkootyöt niinkin triviaaleissa tehtävissä kuin käpyjen/roskien/pullojen kerääjänä tmv?
Ei nyt vaihdeta työllisyyskysymyksiin, en minä jaksa teille idiooteille jankuttaa samoja uudestaan. Peruslähtökohta on, että kaikille ei ole töitä. Paskaa puhutte kuten aina, jos väitätte että on. Tukityöllistetyiksikin 800/kk palkalla on JONOA, vuoden saa armosta olla ja sitten ulos. Joku harva kuten minä työllistyi sen jatkona viideksikin vuodeksi. Ihanko huvikseen niin elävät? Ja joistakin, kuten minusta, ei ole kuin valmiista leivästä paskaa tekemään. Näin ollen nuo kävynkeruut olisivat vain teille valioihmisille nautintoa tuottavaa huonompienne nöyryyttämistä. Sitäpaitsi pullon- ja kävynkerääjiä on jo, osa ihan palkallakin. Jospa työttömät laitettaisiin kaivamaan turhaa kuoppaa ja täyttämään sitä, loputtomiin? Sittenkö sinulla olisi hyvä mieli?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Kun autosi poltetaan mellakoissa, kasvat kivuliaasti, mutta se on parempi vaihtoehto kuin se, että saisit ajaa autollasi rauhassa valkoihoisten mummojen yli.
Oletko rehellisesti ajatellen sitä mieltä, että auton polttaminen mellakassa on se juttu, joka parhaiten kuvaa kulttuurien erilaisuuden ilmenemistä Suomessa, vai miksi ihmeessä valitsit sen esimerkiksi?
En tietenkään. Se on vain juuri se "bonus" jonka haluan jatkossa välttääkin. Vastasin Elcon esittämään kysymykseen sinun vastauksellasi.
Minun vastauksessani tarkoitettu bonus oli erilaisuuden monipuolinen lisääntyminen arkielämässä, joka on oikeasti ensiarvoisen tärkeää sekä yksittäisten ihmisten että kulttuurin (ml. teknologia, innovaatiot, talous) tasapainoisen kehityksen kannalta. Vastasit siis vastaustani vääristellen. Älä tee niin enää.
masa

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Ei nyt vaihdeta työllisyyskysymyksiin, en minä jaksa teille idiooteille jankuttaa samoja uudestaan.
Pääsisinkö mä sulle rengiksi orimattilaan. Palkkapyyntö 50 000 eur vuodessa, 7,5 tunnin arkityöpäivät, 6 viikkoa lomaa, terkkaripalvelut ja puhelinetu. Koska saan alottaa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minusta se lisääntynyt "monikulttuurisuus" alkaa olla jo rasittavaa.
Totta kai se on rasittavaa erilaisuutta sietämättömän henkilön näkökulmasta. Mutta jos lapsi ei pidä erilaisista ruuista, onko paras ratkaisu antaa hänen sitten syödä pelkkiä perunalastuja ja kokista (joista hän pitää)? Yhtä typerää olisi yrittää ratkaista tätä "ongelmaa" sulkemalla Suomen rajat muista kulttuureista tulevilta..
Elämäänsä voi rikastuttaa katsomalla hottentotteja telkkarin luonto-ohjelmissa tai lukemalla itselleen vieraantyyppisten Kitinäläisten ajatuksia.

Mutta en kokisi rikastuttavana joutua asumaan kommuunissa hottentottien tai kitinäläisten kanssa. Olen huono ihminen, epäsosiaalinen, hyi!
Tix

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Minun vastauksessani tarkoitettu bonus oli erilaisuuden monipuolinen lisääntyminen arkielämässä, joka on oikeasti ensiarvoisen tärkeää sekä yksittäisten ihmisten että kulttuurin (ml. teknologia, innovaatiot, talous) tasapainoisen kehityksen kannalta. Vastasit siis vastaustani vääristellen. Älä tee niin enää.
Höpöhöpö. Käytin vastaustasi sellaisenaan. Sinusta kaikki lieveilmiöt ovat hyväksyttäviä hypoteettisten multikultibonusten vuoksi. Kontrolloimaton maahanmuutto tuo seurauksenaan Malmön ja Pariisin slummit. Miltä osin ne edesauttavat teknologiaa, innavaatioita ja taloutta?

Edelleen, maahanmuutto ja vieraat kulttuurit eivät ole se ongelma. Vaan se, että maahan muuttaa kieli- ja ammattitaidotonta väkeä joka ei kykene elättämään itseään ammatilla. Sellaiselle maahanmuutolle ei ole mitään tarvetta. Ei niin minkäänlaista.
Rouva Pupu

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti: Edelleen, maahanmuutto ja vieraat kulttuurit eivät ole se ongelma. Vaan se, että maahan muuttaa kieli- ja ammattitaidotonta väkeä joka ei kykene elättämään itseään ammatilla. Sellaiselle maahanmuutolle ei ole mitään tarvetta. Ei niin minkäänlaista.
Tix rakas. Koita nyt ymmärtää, että se on joko tai. Ei ole olemassa harmaata välimaastoa. Kaikki tai ei mitään. Kuulemma.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Erilaisuuden sietokyky suomalaisilla on tosiaankin varsin heikkoa (näin väitän).
Verrattuna kehen ja mihin? Ruotsiin, joka harrasti rotuhygieniaa vielä 70-luvullakin? Viroon, jossa omiakin vähemmistöjä sorsitaan parhaansa mukaan? Venäjään, joka on antisemitismin kukkaiskehto? Ranskaan, jossa ihmiset yleisesti pidä sinua minään jos et osaa heidän kieltään? Mikä on se maaginen erilaisuudensietäjäverokkiryhmä? Vadimin kaltaiset isänmaattomat ja kiveksettömät multikultikosmopoliitit?
No Ruotsi on kyllä jonkinlainen kysymysmerkki. Olen aiemmin ajatellut, että siellä tämä asia on paremmissa kantimissa kuin meillä, mutta enää en ole niin varma. Siellä ikään kuin uskalletaan olla erilaisia, mutta tarkemmin katsoen kaikki vaikuttavat olevan juuri samalla tavalla erilaisia, eli kyseessä saattaakin olla eräänlainen vale-individualismi.

Venäjää en toki tarkoittanut sanoessani "Suomesta länteen ja etelään". Viro on jo varsin jees. Nuorella valtiolla on toki poliittisia ongelmia, mutta tarkoittamani erilaisuudensietokyky on selvästi vahvemmalla pohjalla kuin meillä (ihan vain sillä perusteella arvioituna, miltä ihmiset näyttävät ja miten käyttäytyvät). Samoin Ranska, Hollanti, Belgia, Tanska, Italia ja muut vanhemman kulttuurin maat ovat tässä asiassa paljon meitä pidemmällä. Suomessa katsotaan heti nenänvartta pitkin, jos joku pukeutuu, käyttäytyy, elää tai ratkaisee ongelmia yleisesti hyväksytystä normista poikkeavalla tavalla. Täällä lannistetaan mieluummin kuin kannustetaan ja kaikenlaista mokaamista ja virheeksi luettaviin tekoihin päätymistä jännitetään täysillä. Se ei oikeasti ole hyväksi kehityksellemme. En osaa edes verbalisoida mihin kaikkeen sellainen vaikuttaa, ja vaikutukset ovat toki laajemmat kuin mitä inhimillisen aivotoiminnan voimin on edes mahdollista hahmottaa.

Nähdäkseni tässä(kin) ketjussa keskustellaan seuraavista vaihtoehdoista (kärjistäen):

1. suomalaisperäistä rikollisuutta [x]
ulkomaalaisperäistä rikollisuutta [ ]
kulttuuri: edistyksellinen [ ], taantumuksellinen [x]

2. suomalaisperäistä rikollisuutta [x]
ulkomaalaisperäistä rikollisuutta [x]
kulttuuri: edistyksellinen [x], taantumuksellinen [ ]

Rikollisuutta meillä on ja tulee olemaan joka tapauksessa. Itse ainakin valitsen mieluummin eteenpäin menevän ja kehittyvän kulttuurin kuin kuolevan takapajulan hieman yksiuloitteisemmalla rikollisuudella.
Rouva Pupu

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetz kirjoitti: Ja mulle ei tullu mieleenkään huudella mitään neekeriä.
No mutta, mä olen ain ollu suullisest lahjakas. Antaa semmosen kivan lisämausteen kun lopputulos on silti sama. Semmost se o.
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

huima kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Kuiteskii mätkimään epsanjalaisia kuonoon, senkin rasisti!
Yksi oli Purto Ricosta, kolmetoista dominikaanisesta tasavallasta. Ja tämä oli jo ennen 125 th streetille pääsyä.

En ehtinyt käydä Sylvia's soul foodissa syömässä, jäi harmittamaan.
Kyllä nyt reipas turpiin mäiskiminen yhdestä ateriasta käy, sanoisin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Minun vastauksessani tarkoitettu bonus oli erilaisuuden monipuolinen lisääntyminen arkielämässä, joka on oikeasti ensiarvoisen tärkeää sekä yksittäisten ihmisten että kulttuurin (ml. teknologia, innovaatiot, talous) tasapainoisen kehityksen kannalta. Vastasit siis vastaustani vääristellen. Älä tee niin enää.
Höpöhöpö. Käytin vastaustasi sellaisenaan. Sinusta kaikki lieveilmiöt ovat hyväksyttäviä hypoteettisten multikultibonusten vuoksi. Kontrolloimaton maahanmuutto tuo seurauksenaan Malmön ja Pariisin slummit. Miltä osin ne edesauttavat teknologiaa, innavaatioita ja taloutta?
Käytit esimerkkinä auton polttamista mellakassa, mikä vääristää vastaukseni kokonaisuuden, koska se ei ole edustava otos siitä mitä tarkoitin. Monikulttuurisuus sinänsä edistää mainittuja asioita, silloinkin kun kyse on ihmisistä jotka omalla toiminnallaan eivät suoraan niitä edistä.
Tix kirjoitti:Edelleen, maahanmuutto ja vieraat kulttuurit eivät ole se ongelma. Vaan se, että maahan muuttaa kieli- ja ammattitaidotonta väkeä joka ei kykene elättämään itseään ammatilla. Sellaiselle maahanmuutolle ei ole mitään tarvetta. Ei niin minkäänlaista.
Rusinat pullasta?

Mitä sinun mielestäsi tuolle kieli- ja ammattitaidottomalle väelle pitäisi tehdä vai haluaisitko vain saada sellaisen pois keskiluokkaisen valkoisen nenäsi edestä, jotta voisit unohtaa koko jutun?
Tix

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:Tix rakas. Koita nyt ymmärtää, että se on joko tai. Ei ole olemassa harmaata välimaastoa. Kaikki tai ei mitään. Kuulemma.
Totta kyllä. Ensin luulin että Ausseilla olis fiksu ja toimiva systeemi, mutta sitten päästivät Elcon maahan ja teoria romuttui. Tämä Suomalainen Valkoinen HeteroMies on yksinäänkin saattanut suomalaisella umpimielisyydellä, ulkkomualaisten suvaitsemattomuudella, ryypiskelyllä, synkistelyllä, väkivaltaisuudella ja saatanallisen hevin kuuntelulla saattanut Sydneyn sekasortoisen kauhun tilaan.

Australian poliisin erikoisjoukot yrittivät jossain välissä puuttua Elcon terroriin, mutta Elco veti niitä nakkikioskijonotyylillä pataan pienissä hiivoissa ja ryssitteli ja huoritteli päälle. Erikoisyksikön joukkopaon synnyttämä pölypilvi havaittiin Hawaijilla asti. Australia harkitsee maahanmuuttolainsäädännön tiukentamista, Martti Ahtisaaren kutsumista Elcon ryyppykaveriksi tai armeijan täysimittaista offensiivia tykistövalmistelun turvin. Reportterimme seuraa tilanteen kehittymistä paikan päällä yllänsä nunnankaapu ja krusifiksidildo pyllyssään.
Geetz

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Rouva Pupu kirjoitti:
Geetz kirjoitti: Ja mulle ei tullu mieleenkään huudella mitään neekeriä.
No mutta, mä olen ain ollu suullisest lahjakas. Antaa semmosen kivan lisämausteen kun lopputulos on silti sama. Semmost se o.
Joo mulla vaan ei tullu mieleen. Ei sillä, ettenkö ois siis huutanu jos ois vaan tullu mieleen. :D
Tix

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Rusinat pullasta?

Mitä sinun mielestäsi tuolle kieli- ja ammattitaidottomalle väelle pitäisi tehdä vai haluaisitko vain saada sellaisen pois keskiluokkaisen valkoisen nenäsi edestä, jotta voisit unohtaa koko jutun?
Kymmenen taalan kysymys - miksi sille väelle pitäisi tehdä yhtään mitään muuta kuin olla päästämättä maahan? Kehitysapu ja globaalitalouden eriarvoisuuteen puuttuminen ovat ne tavat joilla ihmisten yleisiä elinoloja kohennetaan, ei kontrolloimaton maahanmuutto.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Rusinat pullasta?

Mitä sinun mielestäsi tuolle kieli- ja ammattitaidottomalle väelle pitäisi tehdä vai haluaisitko vain saada sellaisen pois keskiluokkaisen valkoisen nenäsi edestä, jotta voisit unohtaa koko jutun?
Kymmenen taalan kysymys - miksi sille väelle pitäisi tehdä yhtään mitään muuta kuin olla päästämättä maahan? Kehitysapu ja globaalitalouden eriarvoisuuteen puuttuminen ovat ne tavat joilla ihmisten yleisiä elinoloja kohennetaan, ei kontrolloimaton maahanmuutto.
1. Kontrolloimatonta maahanmuuttoa on tuskin missään, eikä ainakaan Suomessa.
2. Kehittyneillä valtioilla on ihan yleisesti tapana ottaa pakolaisia epävakaista maista heidän elinolojaan kohentaakseen.
3. Kehitysapu on veden kantamista kaivoon eli tilapäistä apua. Tarvitaan myös seurauksiltaan kauaskantoisempia keinoja.

Ja vastaus kysymykseesi: me elämme maailmassa, joten meidän sietäisi välittää maailman tilasta. On harvinaisen typerää vielä nykyaikana luulla, että jos ongelman työntää maan rajojen ulkopuolelle, se katoaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tix kirjoitti: Höpöhöpö. Käytin vastaustasi sellaisenaan. Sinusta kaikki lieveilmiöt ovat hyväksyttäviä hypoteettisten multikultibonusten vuoksi. Kontrolloimaton maahanmuutto tuo seurauksenaan Malmön ja Pariisin slummit. Miltä osin ne edesauttavat teknologiaa, innavaatioita ja taloutta?
Älä nyt aliarvio suomalaisen insinöörin kekseliäisyyttä! Erilaisille väestönhallintamenetelmille on selvästi kysyntää globaaleilla markkinoilla maailman metropoleissa eikä Suomella ole mitään edellytyksiä innovoida ilman omaa koelaboratoriota!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tix

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:1. Kontrolloimatonta maahanmuuttoa on tuskin missään, eikä ainakaan Suomessa.
Totta munassa on. Miltei kaikissa länsimaissa. Laitonta ja laillista. Kontrolliin kuuluu nimenomaisesti se, että ketä tahansa ei oteta ja huonosti käyttäytyvät laitetaan maitojunaan.
2. Kehittyneillä valtioilla on ihan yleisesti tapana ottaa pakolaisia epävakaista maista heidän elinolojaan kohentaakseen.
Olen eri mieltä. Pointtina ei ole elinolojen kohentaminen vaan turvapaikan antaminen. Muuten, tietysti.
3. Kehitysapu on veden kantamista kaivoon eli tilapäistä apua. Tarvitaan myös seurauksiltaan kauaskantoisempia keinoja.
Ja pakolaisten ottaminenko ei ole? Kehitysavun tehokkuudesta voi olla montaa mieltä, se on kovasti riippumvainen toteuttamistavoista. Ilmeisesti sinusta kehitysmaiden naisten kouluttaminen, ehkäisyohjelmat, mikrolainat yms. usein hyvin onnistuneet ohjelmat ovat veden kantamista kaivoon ja ne pitäisi lopettaa?

Niillä voimavaroilla, joita 100 pakolaisen elättäminen täällä vie hoidettaisiin paikan päällä 10-100 kertaa suuremman joukon asiat merkittävästi paljon paremmalle tolalle.
Ja vastaus kysymykseesi: me elämme maailmassa, joten meidän sietäisi välittää maailman tilasta. On harvinaisen typerää vielä nykyaikana luulla, että jos ongelman työntää maan rajojen ulkopuolelle, se katoaa.
Ongelman siirtäminen omien rajojen sisäpuolelle ei myöskään poista ongelmaa. Se siirtää ongelmaa. Minä uskon enemmän muunlaiseen välittämiseen kuin elintasopakolaisuuteen. Se tuo mielivaltaisesti muutamille, yleensä muutenkin paremmassa asemassa oleville huomattavia etuja muiden jäädessä kurjuuteen ja synnyttää samalla vastaanottajayhteiskunnassa uusia ongelmia. Huonoa matematiikkaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:1. Kontrolloimatonta maahanmuuttoa on tuskin missään, eikä ainakaan Suomessa.
Totta munassa on. Miltei kaikissa länsimaissa. Laitonta ja laillista. Kontrolliin kuuluu nimenomaisesti se, että ketä tahansa ei oteta ja huonosti käyttäytyvät laitetaan maitojunaan.
Olen kuullut useammistakin tapauksista, joissa hyvin käyttäytyviä, maansa kehityksen edistämisestä vainottuja ihmisiä on laitettu Suomesta maitojunaan. Sillä perustella kuulostaa, että kontrollia on jo liikaakin - tai sitten se on typerää ja mielivaltaista. Hyvä me?
2. Kehittyneillä valtioilla on ihan yleisesti tapana ottaa pakolaisia epävakaista maista heidän elinolojaan kohentaakseen.
Olen eri mieltä. Pointtina ei ole elinolojen kohentaminen vaan turvapaikan antaminen. Muuten, tietysti.
Turvapaikan antaminen kohentaa elinoloja, mutta joo - käytin epäselvää kieltä.
3. Kehitysapu on veden kantamista kaivoon eli tilapäistä apua. Tarvitaan myös seurauksiltaan kauaskantoisempia keinoja.
Ja pakolaisten ottaminenko ei ole? Kehitysavun tehokkuudesta voi olla montaa mieltä, se on kovasti riippumvainen toteuttamistavoista. Ilmeisesti sinusta kehitysmaiden naisten kouluttaminen, ehkäisyohjelmat, mikrolainat yms. usein hyvin onnistuneet ohjelmat ovat veden kantamista kaivoon ja ne pitäisi lopettaa?
Kehitysavulla ymmärsin ihan suoraa rahan ja tavaran syytämistä kehitysmaihin. Mikrolainoista olen kuullut pelkkää hyvää ja koulutuskin tukee nimenomaan kestävämpää kehitystä. Enkä ole tilapäisapuakaan vastaan, sanoin vain että se ei riitä.
Niillä voimavaroilla, joita 100 pakolaisen elättäminen täällä vie hoidettaisiin paikan päällä 10-100 kertaa suuremman joukon asiat merkittävästi paljon paremmalle tolalle.
Joskus vain ihmisiä ei ole mahdollista lähettää takaisin kotimaihinsa.
Ja vastaus kysymykseesi: me elämme maailmassa, joten meidän sietäisi välittää maailman tilasta. On harvinaisen typerää vielä nykyaikana luulla, että jos ongelman työntää maan rajojen ulkopuolelle, se katoaa.
Ongelman siirtäminen omien rajojen sisäpuolelle ei myöskään poista ongelmaa. Se siirtää ongelmaa.
Jos Suomeen otetaan vaikka kotimaassaan naisten aseman puolesta toiminut kirjailija, jota omassa maassaan kidutettiin tämän toiminnan johdosta, se poistaa ongelman hänen osaltaan ja edesauttaa ongelman poistumista pitkällä aikavälillä myös lähtömaasta, koska todennäköisesti kyseinen henkilö jatkaa toimintaansa tavalla tai toisella.

Samoin jos Suomeen otetaan ihmisiä kehitysmaista, ja edes osa heistä pääsee täällä jaloilleen, sekä lähtömaa että Suomi voittavat. Lähtömaan kansalaiset saavat henkisiä ja fyysisiä voimavaroja, tietoa ja sivistystä - Suomen kulttuuri rikastuu.
Minä uskon enemmän muunlaiseen välittämiseen kuin elintasopakolaisuuteen. Se tuo mielivaltaisesti muutamille, yleensä muutenkin paremmassa asemassa oleville huomattavia etuja muiden jäädessä kurjuuteen ja synnyttää samalla vastaanottajayhteiskunnassa uusia ongelmia. Huonoa matematiikkaa.
Teet hyvin tyypillisen virheen, jos kuvittelet että kulttuurierojen aikaansaamat ongelmat olisivat yksinomaan vieraasta kulttuurista tulevien aiheuttamia. Saman virheen tekee moni parisuhteessaan kuvitellessaan että suhteen ongelmat johtuvat pelkästään kumppanista ("Ei mulla edellisessä suhteessa tällaista paskaa ollut!"). Todellisuudessa ongelmia on myös meidän kulttuurissamme ja muiden kulttuurien kanssa tekemisiin joutuminen tuo niitä näkyviksi. Jo senkin vuoksi monikulttuurisuus on arvokasta: saamme sitä kautta itsestämme tietoa, jota meillä ei muuten olisi, ja saamme mahdollisuuden tarttua omiin ongelmiimme samalla kun autamme muita ratkaisemaan omiaan.

Siitä olen samaa mieltä, että on ikävää että eniten apua tarvitsevat yksilöt jäävät usein kotimaahansa kärsimään ja kuolemaan, koska eivät kykene järjestämään itseään ulos. Sivustahuutajan avustusohjelmalla voitaisiin kenties pyrkiä parantamaan tilannetta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Vadimin kaltaiset isänmaattomat ja kiveksettömät multikultikosmopoliitit?
Kehoittaisin herroittelemaan reservin yliluutnanttia.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Totta kyllä. Ensin luulin että Ausseilla olis fiksu ja toimiva systeemi, mutta sitten päästivät Elcon maahan ja teoria romuttui. Tämä Suomalainen Valkoinen HeteroMies on yksinäänkin saattanut suomalaisella umpimielisyydellä, ulkkomualaisten suvaitsemattomuudella, ryypiskelyllä, synkistelyllä, väkivaltaisuudella ja saatanallisen hevin kuuntelulla saattanut Sydneyn sekasortoisen kauhun tilaan.
No, suomalainen valkoinen heteromies aiheutti 70-luvulla melkoisesti pelkoa ja kauhua Ruotsissa, jonka rikos- ja sosiaalitilastot synkistyivät suomalaisjoukkojen rantautuessa naapurimaahamme. Jostain syystä suomalaisten tuloa Ruotsiin ei kuitenkaan estetty, eikä näitä satoja tuhansia ruotsinsuomalaisia ryhdytty palauttamaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Minä uskon enemmän muunlaiseen välittämiseen kuin elintasopakolaisuuteen. Se tuo mielivaltaisesti muutamille, yleensä muutenkin paremmassa asemassa oleville huomattavia etuja muiden jäädessä kurjuuteen ja synnyttää samalla vastaanottajayhteiskunnassa uusia ongelmia. Huonoa matematiikkaa.
Ilmeisesti siis vastustat Elcon maastamuuttoa, joka lienee puhdasta elintasopakolaisuutta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lisättäköön vielä, että vastustan monikulttuurisuutta, koska se toistaa käsitystä kulttuurien erillisyydestä ja niiden sisäisestä homogeenisuudesta. Monikulttuurisuus vain lisää monokulttuurisia vankiloita.

Kulttuurin ainoa sisältö on vaihto. "Kansallinen" kulttuuri on kulttuurin vastakohta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja huima »

prosessi kirjoitti:
huima kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Kuiteskii mätkimään epsanjalaisia kuonoon, senkin rasisti!
Yksi oli Purto Ricosta, kolmetoista dominikaanisesta tasavallasta. Ja tämä oli jo ennen 125 th streetille pääsyä.

En ehtinyt käydä Sylvia's soul foodissa syömässä, jäi harmittamaan.
Kyllä nyt reipas turpiin mäiskiminen yhdestä ateriasta käy, sanoisin.
Niin. No en tiedä lasketaanko tätä.

Ne olivat kaikki alle 13 vuotiaita.
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

huima kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
huima kirjoitti:
Yksi oli Purto Ricosta, kolmetoista dominikaanisesta tasavallasta. Ja tämä oli jo ennen 125 th streetille pääsyä.

En ehtinyt käydä Sylvia's soul foodissa syömässä, jäi harmittamaan.
Kyllä nyt reipas turpiin mäiskiminen yhdestä ateriasta käy, sanoisin.
Niin. No en tiedä lasketaanko tätä.

Ne olivat kaikki alle 13 vuotiaita.
Se oli sit välipala.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Pakolais-asiassa kaihertaa pääosin se miksi sieltä lähdetään, jos popula kerran käy sisällissotaa niin mitä se yleensäkkään auttaa että osa porukkaa lähtee pakoon ulkomaille, suuri osa tuntuu kuitenkin olevan varsin taistelukykyisiä sotilaita.

Ajatellaan vaikka Somalian tilannetta, eihän se paikka tunnu rauhoittuvan millään kun koko ajan häviöllä olevat karkaavat maan rajojen ulkopuolelle "turvaan" ja palailevat sitten taas hetken päästä uudelleen sotimaan.

Toimivampaa ehkä olisi se että sotatoimialue eristetään muista ulkovaltojen toimesta siten että ulos ei pääse jos olet potenttiaalisesti sotilas (eli terve miespuolinen iältään 15-50v) jolloin hävinyt sitten häviää kunnolla viimeistään sotilaiden loppumiseen eikä tarvitse jatkuvasti tapella.

EDIT:
Pienimuotoisemmin ymmärrän kyllä jos jotakuta yksittäistä henkilöä vainotaan niin turvaan pitää päästä mutta jos lähtijöitä on tuhansia niin se on lähinnä ongelman siirtoa.
Viimeksi muokannut JoeB, 12.02.2008 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Vadim kirjoitti:Lisättäköön vielä, että vastustan monikulttuurisuutta, koska se toistaa käsitystä kulttuurien erillisyydestä ja niiden sisäisestä homogeenisuudesta. Monikulttuurisuus vain lisää monokulttuurisia vankiloita.

Kulttuurin ainoa sisältö on vaihto. "Kansallinen" kulttuuri on kulttuurin vastakohta.
Missä menee raja? Bushmanneilla oli vissiin todella todella köyhä kulttuuri. Puhumattakaan siitä miten kulttuuri on rikastunut jokaisessa maailman kolkassa valkoisen miehen ansiosa. Intiaanit suurimpana voittajana.

Kertokaa mitä pitää vetää, että keksii tuollaisia juttuja?
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Vastaa Viestiin