Tiukka Tiiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Höymenmenmenta.
Reppu ja reissunainen lähtee kohta työkomennukselle Espooseen pariksi päiväksi. Miun majoittajalla on kans ylihuomenna synttärit, ja tänä vuonna mie en niitä unohda prkl! Hävettää kun on parina vuonna menny ohi :oops: Tiedän kyllä mitä mie ostan sille synttärilahjaksi, mutta en kerro sitä tässä, sillä se pentele vakoilee meitä :D
Nyt litra kahvia kiitos.
safi

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja safi »

Huomenta!
Tänään on edessä vuoden vastenmielisin homma, joudun pesemään autoni ja vielä vahaamaankin sen kunnolla ennen talven suolakelejä. Viimeiseen asti olen yrittänyt yhyttää hommaa isäni harteille, mutta en ole onnistunut ja nyt se asia on saatava pois päiväjärjestyksestä.
Taas yksi lisäsyy hommata mies jalkoihin pyörimään. Eikös miehet tee tämmösiä hommia mielellään?
ninnithequeen

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:Taas yksi lisäsyy hommata mies jalkoihin pyörimään. Eikös miehet tee tämmösiä hommia mielellään?
Eivät. Mä pesen meidän auton AINA.
slam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja slam »

Hikihän täsä tuli... Keuliskelin lähinnä ajan kuluksi. Tuuli vähän ohjaili pyörää hiekkakentällä. Selkä on hiessä. Ja raukea fiilis...

Uusi kaupungin talo on kohta valmis.
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:30v. Voihan V.
Ei se elämä siihen lopu. Päinvastoin :tapu:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:30v. Voihan V.
Ei se elämä siihen lopu. Päinvastoin :tapu:
Älä valehtele toiselle päin näppistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
slam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja slam »

safi kirjoitti:Huomenta!
Tänään on edessä vuoden vastenmielisin homma, joudun pesemään autoni ja vielä vahaamaankin sen kunnolla ennen talven suolakelejä. Viimeiseen asti olen yrittänyt yhyttää hommaa isäni harteille, mutta en ole onnistunut ja nyt se asia on saatava pois päiväjärjestyksestä.
Taas yksi lisäsyy hommata mies jalkoihin pyörimään. Eikös miehet tee tämmösiä hommia mielellään?
Eihän siinä mene kuin puolituntia... + Kannattaa hommata auto, jossa on kalvanoidut helmapellit
ninnithequeen

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:30v. Voihan V.
Ei se elämä siihen lopu. Päinvastoin
No perkele!
Mua ainakin pelottaa ihan kauheesti. Mä mummoudun taatusti ihan totaalisesti tossa 1,5 vuoden kuluttua :shock:
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

ninnithequeen kirjoitti:Mua ainakin pelottaa ihan kauheesti. Mä mummoudun taatusti ihan totaalisesti tossa 1,5 vuoden kuluttua :shock:
Höpöhöpö.
Tiedätkö mikä on salaisuus?

Alkoholi on säilöntäaine. Kun alkaa marinoimaan itseään riittävän ajoissa, säilyy näinkin hehkeänä :D
bedlam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bluntly kirjoitti:
killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:30v. Voihan V.
Ei se elämä siihen lopu. Päinvastoin :tapu:
Älä valehtele toiselle päin näppistä.
No kyllä tuo vale näistä kommenteista kuitenkin enemmän helpotti.

Parhaiten kriisiin tepsi kuitenkin kun viime lauantaina irmeliannelin ja exsatin kanssa baarissa istuskellessamme joku parikymppinen pojjankoppelo alkoi selittämään, että kun "hänen iässään ei samalla tavalla jaksa enää bilettää" viitaten meihin lapsukaisiin.

Viinapää mulla on kyllä heikentynyt muutamassa vuodessa ratkaisevasti, suurin stressi synttärijuhlia koskien on se, että kuinka saan pidettyä itseni sekä sopivassa pikkupienessä, että myöskin hereillä yli puolenyön. Tulen nykyään nimittäin kuudestakin oluesta jo melkoiseen tuiteroon.
ninnithequeen

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

killkill kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mua ainakin pelottaa ihan kauheesti. Mä mummoudun taatusti ihan totaalisesti tossa 1,5 vuoden kuluttua :shock:
Höpöhöpö.
Tiedätkö mikä on salaisuus?
Alkoholi on säilöntäaine. Kun alkaa marinoimaan itseään riittävän ajoissa, säilyy näinkin hehkeänä :D
Ihmekkös multa justiinsa kysyttiin papereita :D

Ja toinen ukkini eli 95,5 vuotiaaksi, ja marinoi itsensä vodkalla kohtuullisen hyvin läpi elämänsä. Ja tupakoi yli 80 vuotta...
Mulla on siis hyvät geenit :beer:
safi

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja safi »

bedlam kirjoitti:Niin no, ylihuomenna 30v. Voihan V.
30v. Ei nyt ole ikäloppu, joten turha siitä stressiä on ottaa. Täälläkin paukahtaa mittariin tuo maaginen lukema lähes päivälleen kuukauden päästä, eikä edes yöunet ole häiriintyneet. Elämä jatkuu tismalleen samanlaisena, kun se on tähänkin asti jatkunut.
Juhlia en ole koskaan pitänyt, enkä pidä nytkään. Ens syksyna olemme taas kaveriporukalla lähdössä Islantiin ja se saa riittää rajapyykin juhlistamiseksi.
Faghag

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja Faghag »

bedlam kirjoitti:Ihmettelin suuresti aamulla virkeyttäni, enhän minä ole KOSKAAN pirteä arkiaamuna. Nyt vihellytytti ja tsemppasin itseni jopa aiempaan bussiin kuin tavallisesti. Noh, reilun tunnin päästä tuo paljastuikin paikalliseksi mielenhäiriöksi, nyt haukotuttaa ja laiskotuttaa. Niin no, ylihuomenna 30v. Voihan V.
Hih, varoituksen sana: Kun tulet 30+ ikäiseksi, rupeaa illalla nukuttamaan aikaisin ja huomaat itsessäsi pelottavia aamuvirkkuuden oireita.

Jeee, meikä marraskuussa 36vee. tuskin malttan odottaa, että täytän 40!
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Viinapää mulla on kyllä heikentynyt muutamassa vuodessa ratkaisevasti, suurin stressi synttärijuhlia koskien on se, että kuinka saan pidettyä itseni sekä sopivassa pikkupienessä, että myöskin hereillä yli puolenyön. Tulen nykyään nimittäin kuudestakin oluesta jo melkoiseen tuiteroon.
Kun kerran olen saanut - toki ansaitsematta - leiman "vanha elostelija joka muistelee nuoruuttaan - niin lyhyt lista huomaamistani ikääntymisen vaikutuksista. Jokainen voi sitten kohdaltaan pohtia, onko se wanheneminen niin kamalaa:

Havaitsemani muutokset 25->35 vuotta:

+ seesteisempi olo
+ tietää mitä elämältä haluaa - ainakin noin suurin piirtein
+ yleiskunto ja ulkonäkö paremmat kuin baarivuosina (tupakoinnin lopettaminenkin toki auttaa)
+ ymmärtää ehkä hiukan paremmin itseään ja maailmaa
+ rokkenrolli kuulostaa edelleen hyvältä
+ osaa ajatella elämäänsä jopa pari päivää eteenkinpäin, eikä elä vain tässä hetkessä

- 80 kg -> 95 kg. Tosin lähtötilanne oli kuikelo
- aika tuntuu loppuvan kesken, kun tekemistä olisi niin paljon
- kaikenlaista pientä kolotusta käsissä ja selässä liittyen aktiiviseen päätetyöskentelyyn
- kunnon kännistä palautuminen vaatii 2-3 päivää
- ylimääräinen ruoka jää paljon helpommin vyötärölle

Plus-miinukset:
- viinapää ei ole enää ennallaan
- seksiä ei halua enää kolmea kertaa päivässä
- univelkojen maksaminen kestää paljon kauemmin

Seuraava isompi etappi onkin sitten 40 vee. Sitten onkin taas itsearvioinnin paikka.. melkoisen varmasti kyllä uskallan luvata, että olen jo kauan ennen sitä hävinnyt tältä palstalta :D
Viimeksi muokannut killkill, 11.10.2005 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti: Plus-miinukset:
- viinapää ei ole enää ennallaan
- univelkojen maksaminen kestää paljon kauemmin
Näiden kahden yhdistelmä kaiketi eniten häiritsee. Toisaalta, olen ollut tyytyväinen kun juopotteluhalukkuuteni on ratkaisevasti vähentynyt parin vuoden sisällä. Mutta sitten kun kerrankin saa itsensä liikenteeseen, huomaa olevansa sammumispisteessä klo 23 ja vaikka nukkuisi iltapäivälle asti, jatkuu krapula vielä toisellekin päivälle, joskus piruvie jopa kolmannellekin!

Järjestin viime uutenavuonna kotonani pirskeet ja olin nukkumassa kun viimeiset vieraat olivat vasta saapuneet. Enkä ollut edes mitenkään yltiöpäisessä huppelissa.
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Näiden kahden yhdistelmä kaiketi eniten häiritsee
No ymmärrettävää, etenkin kun käsittääkseni rok-musisoit? Tässähän alkaa junalauta stereotypiat olla vaarassa, jos muusikonrentut eivät ryyppää ja remellä rojaltejaan kuutena päivänä viikossa!

Tosin tuttu hotellirespa kertoi, että nykyisin bändit kyselevät check-inissä enemmän kuntosaleja ja lastenhoitohuoneita kuin baareja ja huoria.. joten ehkäpä teikäläinen vaan seuraa vallitsevaa trendiä ;)
bedlam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti: + osaa ajatella elämäänsä jopa pari päivää eteenkinpäin, eikä elä vain tässä hetkessä
Jospa tähän kykenisin minäkin sitten viiden vuoden sisällä. Olen aina ollut päivä kerrallaan-tyyppi ja kaukaisesta tulevaisuudesta viisveisannut. Yksinelelyynhän se sinänsä sopiikin, mutta parisuhteessa tuolla tyylillä ei kaikkia pointseja ihan saavuteta.
bedlam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Näiden kahden yhdistelmä kaiketi eniten häiritsee
No ymmärrettävää, etenkin kun käsittääkseni rok-musisoit? Tässähän alkaa junalauta stereotypiat olla vaarassa, jos muusikonrentut eivät ryyppää ja remellä rojaltejaan kuutena päivänä viikossa!
Ei mutta kun minähän lopetin rokmusisoimisen tuossa kolmisen vuotta sitten laittaessamme bändin telakalle. Sieltäkö se syy löytyikin!
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja martza »

bedlam kirjoitti: killkill kirjoitti:

+ osaa ajatella elämäänsä jopa pari päivää eteenkinpäin, eikä elä vain tässä hetkessä

Jospa tähän kykenisin minäkin sitten viiden vuoden sisällä. Olen aina ollut päivä kerrallaan-tyyppi ja kaukaisesta tulevaisuudesta viisveisannut. Yksinelelyynhän se sinänsä sopiikin, mutta parisuhteessa tuolla tyylillä ei kaikkia pointseja ihan saavuteta.
Kyllä sitä pitää elää parisuhteessakin juuri tätä päivää eikä aina suunnitella tulevaisuutta. Se on mielestäni onnistuneen parisuhteen yksi edellytyksistä, otta juuri kiinni tästä hetkestä.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Oikeesti. Helvetti, et menin sit nolaamaan itteni äsken.
Istun kaikessa rauhassa respassa tuuraamassa kollegaa joka on syömässä..ni yks entinen ns.hoito tepastelee tästä ohi.
Oisin tietysti voinut pitää pääni kiinni, ei se ois edes huomannut mua..mut ei, kun oli sitten täysin välttämätöntä alkaa höpisee sille jotain sekavuuksia. Se kuunteli noin kaks lausetta ja lähti menee.
Hmm. Mitä vi**a se edes tekee mun työpaikalla?? Luulin, et tää on rauhotettua aluetta. ;)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
bedlam

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

martza kirjoitti: Kyllä sitä pitää elää parisuhteessakin juuri tätä päivää eikä aina suunnitella tulevaisuutta. Se on mielestäni onnistuneen parisuhteen yksi edellytyksistä, otta juuri kiinni tästä hetkestä.
No mutta olen ymmärtänyt, että kestävän parisuhteen edellytyksenä kai myös olisi, että omaisi jonkinlaisia samansuuntaisia tulevaisuudentoiveita kuin kumppaninsa, esimerkiksi nyt vaikka perheenperustamisasioissa. Tuntee välillä olevansa jotenkin viallinen, kun aloittaa jo neljännen vuosikymmenen ja ajattelee silti, että näiden asioiden pohtimiset odottavat jossain kaukana tulevaisuudessa.

Hetkinen, ei minulla aamulla ollut mitään ikäkriisiä mutta nyt se sitten pukkasi päälle!
Viimeksi muokannut bedlam, 11.10.2005 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumari

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Kumma fiilis, ei pahemmin viduta nyt mikään. Hommat tuntuu luistavan ja kaikki on menossa parempaan suuntaan. Huomenna on suhteellisen tärkeä työkeskustelu, muttei sekään pahemmin jännää. Enempi jännää yksi toinen asia :wink:
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

martza kirjoitti:Kyllä sitä pitää elää parisuhteessakin juuri tätä päivää eikä aina suunnitella tulevaisuutta. Se on mielestäni onnistuneen parisuhteen yksi edellytyksistä, otta juuri kiinni tästä hetkestä.
Pelkkä sanahirviö "kestävän parisuhteen edellytys" saa niskakarvani pystyyn. Kutsukaa vaan dinosaurukseksi, mutta minä en suostu laatimaan suhteeelleni selviytymisstrategioita, vaikka akkainlehdet mieheltä moista vaativatkin.

"Piä muijaa välillä hyvänä, hoia hommas eläkä juopottele alvariinsa". Eiköhän tuossa ole se """ydinstratekia""".
Faghag

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja Faghag »

killkill kirjoitti:Pelkkä sanahirviö "kestävän parisuhteen edellytys" saa niskakarvani pystyyn. Kutsukaa vaan dinosaurukseksi, mutta minä en suostu laatimaan suhteeelleni selviytymisstrategioita, vaikka akkainlehdet mieheltä moista vaativatkin.
Nostaa tuo sanahirviö mullakin karvat pystyyn. Sen verran vapaa sielu ja äijä olen, että heti kun suhde rupeaa olemaan liian työläs tai monimutkainen, tekee mieli ottaa "ritolat". Elämässä ja varsinkin työelämässä on ihan tarpeeksi tekemistä ilman, että pitäisi ongelmia vielä vapaa-aikanakin ratkoa.
killkill

Re: Tiukka Tiiistai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Faghag kirjoitti:Elämässä ja varsinkin työelämässä on ihan tarpeeksi tekemistä ilman, että pitäisi ongelmia vielä vapaa-aikanakin ratkoa.
Totta noinkin. Sen verran täytyy tarkentaa, että i h a n automaagisesti ei kannata olettaa asioiden kotonakaan tapahtuvan, vaan itsekin pitää - ainakin joskus - tehdä jotain. Toinen kamala virhe, mihin ihminen voi syyllistyä on se, että pitää toista itsestäänselvyytenä.. jotta "kyllähän se tuossa pysyy, koska on pysynyt tähänkin asti".

Näistä on kuitenkin vielä pitkä matka "selviytymisstrategioiden" laatimiseen. Ei kai helvetti kodista tarvitse mitään Trainer's Housea tehdä?
- Aamulla pikku pep-talkit
- lounasaikaan strategiapalaveri ja SWOT-analyysi
- illalla budjettipalaveri, kehittämiskeskusteluja, toimintasuunnitelmia, kaupassakäynnin, harrastusten ja seksin aikatauluttamista

Brr..
Vastaa Viestiin