Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Koitin katsella vastaavaa ketjua vaan ei oikein löytynyt vaikka aihetta onkin sivuttu paljon.

Aikaisemminkin on tainnut tulla mainittua että meillä ainakin tehdään paljon juttuja ihan omasta vapaasta tahdosta sen takia että toisella olisi hyvä mieli. Näin edelleenkin. Mutta mihin se raja pitäisi vetää? Aihe on tässä tullut esille on ensi juhannukseksi on taas varailtua mökkiä miehen kaveriporukalla. Ollaan nyt 2 juhannusta oltu rallisprintissä hevonvitunjeerassa. Eka kerralla oli tylsää mutta pyrin olemaan niin kännissä alusta loppuun että menetteli. Viimeksi käytin samaa metodia, silti toinen vuorokausi oli niin tervanjuontia kuin olla ja voi, koitin jo varovasti ehdottaa kotiinlähtöäkin. Ja ensi juhannuksena TAAS? Mies kavereineen on kiva tottakai, vaan niillä menee kaikki aika ajohommiin, niiden valmisteluun ja sitten analysointiin. Ja mä en vois vähempää viihtyä niiden kavereiden vaimojen kanssa. Ne on varmasti tosi ihania ihmisiä, mutta niin pikkuvaimoja että. Lapset sitä ja tätä (ja mikä parasta, ne paskaperseet on siellä mukana!) ruuanlaitto siihen ja siihen aikaan ja joko sitä imuroitaisiin? AArrrgh!

Mä ehdotin jo että jos en lähde? Eihän mun pakko ole vaan kun näin että mies tykkäs tositosi huonoa, se ei tajua kun sen aika menee siellä puuhatessa kuinka paljon mä vaan odottelen sitä. Mitä tehdä? Pahoittaa toisen mieli ja jäädä yksin kotiin? Lähteä toisen mieliksi mukaan ja yrittää kestää?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Tix

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Tix »

Georgina kirjoitti:Mä ehdotin jo että jos en lähde? Eihän mun pakko ole vaan kun näin että mies tykkäs tositosi huonoa, se ei tajua kun sen aika menee siellä puuhatessa kuinka paljon mä vaan odottelen sitä. Mitä tehdä? Pahoittaa toisen mieli ja jäädä yksin kotiin? Lähteä toisen mieliksi mukaan ja yrittää kestää?
No mitäs jos koittasit kertoa sille miltä tuntuu. Nimittäin jos noilla ajatuksilla menet, niin olet naama norsuvitulla. Kenties jonkinlainen toinen malli löytyisi.

Ei oo pakko jos ei taho.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tix kirjoitti:
No mitäs jos koittasit kertoa sille miltä tuntuu. Nimittäin jos noilla ajatuksilla menet, niin olet naama norsuvitulla. Kenties jonkinlainen toinen malli löytyisi.

Ei oo pakko jos ei taho.
Pitää vielä yrittää. Kun tuntuu että kun otan aihetta nyt edes esille niin se jo loukkaantuu kun en halua lähteä sen vuoden isoimpaan juttuun. Ja pahalta se minustakin tuntuu kun tiedän että se olis sille ihan älyttömän tärkeää, mutta kun jo kolmatta vuotta kolme pitkää päivää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Rouva Pupu

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kompromisseja, kompromisseja. Niitä oletkin jo aiemmin tehnyt. Niitä pitääkin tehdä, mutta ei aina.

Meillä on tapana aina puhua näistä fiiliksistä (varmaan teilläkin muistelisin lukeneeni) ja se sitten menee 50/50. Joskus menen mukaan, joskus en. Osaan olla olematta naama norsunvituilla, toki välillä sorrun huomautteluun, josta ei oikein osaa sanoa onko vittuilua vai ei. Lähinnä juuri näissä niin vaimoja, niin vaimoja tilanteissa. Helpotusta tuo toki se, että voi hillua myös siellä miesjoukossa, samoilla aaltopituuksilla.

Oon sen verran ovela välillä, että ennen kuin ehtii kysymään mukaan niin kannustan jo lähtemään ja pitämään vaimovapaata. Toki muistuttaen siitä kuinka onnekas on saadessaan vaimon joka antaa mennä poikien kesken ilman naamakurttuja. Toimii aina.

Oikeastaan mä en ihan aina ymmärrä näitä loukisteluja, kaikkialleko yhdessä pitäisi mennä ja olla. Tietysti nyt on kyseessä juhannus ja sillä kai on enemmän jotain merkitystä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rouva Pupu kirjoitti: Oon sen verran ovela välillä, että ennen kuin ehtii kysymään mukaan niin kannustan jo lähtemään ja pitämään vaimovapaata. Toki muistuttaen siitä kuinka onnekas on saadessaan vaimon joka antaa mennä poikien kesken ilman naamakurttuja. Toimii aina.

Oikeastaan mä en ihan aina ymmärrä näitä loukisteluja, kaikkialleko yhdessä pitäisi mennä ja olla. Tietysti nyt on kyseessä juhannus ja sillä kai on enemmän jotain merkitystä.
No kun ne niiden kavereiden vaimot ja mukulat lähtee, niin ei se oo ukkoreissu kuitenkaan. Ja mulla on jo sähköposti täynnä niiltä vaimoilta tulleita eri mökkien kuvia ym.... Ja ei kai se juhannuskaan niin, vaan kun kauden pääkisa.

Äh, oon ehkä jo päättänyt että tänä vuonna en lähe vaan koitan vielä hakea teiltä tukea päätökseen tai jotain.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Georgina kirjoitti:Äh, oon ehkä jo päättänyt että tänä vuonna en lähe vaan koitan vielä hakea teiltä tukea päätökseen tai jotain.
Suosittelen lähtemään. Minulla on teoria, joka ärsyttäisi aivan liian monia, joten taidan postata sen sinulle yv:nä.
Rouva Pupu

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Laita julkisena, mielenkiintoistahan se on saada erilaisia näkökulmia.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Rouva Pupu kirjoitti:Laita julkisena, mielenkiintoistahan se on saada erilaisia näkökulmia.
Laitoin yv:tä sinullekin.
Rouva Pupu

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

prosessi kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Laita julkisena, mielenkiintoistahan se on saada erilaisia näkökulmia.
Laitoin yv:tä sinullekin.
Mielenkiintoinen teoria. Ei itseasiassa tullut mieleenikään, mutta ei kuulosta yhtään hullummalta.
killkill

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tix kirjoitti:Ei oo pakko jos ei taho.
Juurikin näin.
IMHO homman pitää toimia niin, ettei aina mennä toisen pillin mukaan. Pakko myöntää, että mä vihaan museoissa ja kaupoilla ravaamista kun ollaan lomalla, mutta kun näkee että toinen tulee siitä iloiseksi - kyllä sen kestää.
Zeb

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mulle tuli myös mieleen että voisitko laahata sinne muutaman oman kaverisi mukaan? Noilla ehdoilla mä en kyllä lähtisi, en kolmatta kertaa. Voin kuvitella ahdistuksesi, itsekin olen joutunut joskus keskelle pikkuvaimolaumaa, ja sekös oli kamalaa.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vaola kirjoitti:Palstalle tekee vaan hyvää pieni ravistelu.
Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Georgina kirjoitti:Aikaisemminkin on tainnut tulla mainittua että meillä ainakin tehdään paljon juttuja ihan omasta vapaasta tahdosta sen takia että toisella olisi hyvä mieli.
Aiemmin, kun muistaakseni kommentoin jotain juttuasi näin meilläkin -sävyyn, en kuitenkaan tarkoittanut että tekisimme jotakin itsellemme vastenmielistä vain toisen hyvän mielen vuoksi. Enemmän niin päin, että toiselle saatava hyvä mieli saa jotkut muutoin vastenmieliseltä tuntuvat tekemiset tuntumaan mieluisalta. Mutta siis oikeasti mieluisalta, ei niin että kokisimme uhrautuvamme toisen edun vuoksi tai että tekeminen tuntuisi ikävältä. Mainitsemaasi tilanteeseen en itse lähtisi ainakaan toista (saati sitten kolmatta!) kertaa, ja jos huomaisin miehen siitä loukkaantuvan, siitä seuraisi keskustelu. Ei siis riita tai kinastelu, vaan yhteisymmärrykseen pyrkivä asian selvittäminen.
Pahoittaa toisen mieli ja jäädä yksin kotiin? Lähteä toisen mieliksi mukaan ja yrittää kestää?
Olen itse nykyisen suhteen aikana kerran joutunut tuollaiseen vaimojen kaa -tilanteeseen, ja ahdistuin niin että olin yrjötä. Ei tosin tarvinnut kuin kuvailla tilannetta miehelle (ihan neutraalisti kyllä, jätin kertomuksesta yrjötykset pois), minkä jälkeen oli itsestäänselvää että se ei tule toistumaan. Miehen kaverien kanssa minäkin paremmin viihdyn kuin vaimojen ja näiden naispuolisten ystävien porukoissa. Siksipä olen sittemmin tutustunut just niihin miehen kavereihin paremmin ja jättänyt ruuanlaiton vaimoväen kanssa vähemmälle, minkä seurauksena yhdessä vietettävä aika ei enää ahdista kun hengaan siinä seurassa missä haluankin. Toisaalta tuollaisesta minulla ei oikeastaan ole kokemusta, että hankkiuduttaisiin varta vasten paikkaan, jossa osa porukasta harjoittaa jotakin eristävänluonteista aktiviteettia ja muut sitten lähinnä laittavat ruokaa, hoitavat lapsia ja imuroivat.. Siinä ei kai olisi muuta vaihtoehtoa kuin heittäytyä itsekin sen harrastuksen pariin, jos haluaa välttyä tylsistymästä kuoliaaksi. Tai no, ainahan on vaihtoehto Ö, eli ajan viettäminen omassa kunnianarvoisassa seurassaan, mutta se ei välttämättä ole kaikille kovin luontevaa - ja jos kieltäytyy toisten seurasta ilman että se vaikuttaa luontevalta, vaikuttaa helposti nokkavalta ja elitistiseltä.

Jos kerran miehesi ei vielä tajua kuinka tylsää sinulla siellä on, eikö hänelle voi selittää asiaa? Luulisi (ainakin jos viestisi aloitus pitää hänenkin osaltaan paikkansa), että hän silloin ymmärtäisi olla loukkaantumatta poisjäämisestäsi. Totta puhuen on kyllä aika kaukainen ajatus, että esimerkiksi kumpikaan meistä edes toivoisi tai haluaisi toisen lähtevän johonkin omaan "juttuun", jos se tarkoittaisi sitä ettei juttuun voi kuitenkaan millään järkevällä tavalla osallistua. Miksi haluaisin, että rakastamallani ihmisellä on minun takiani tylsää? Toki kokemuksia ja fiiliksiä on kiva toisen kanssa jakaa, mutta onnistuuhan se esimerkiksi puhelimessakin, tai matkan jälkeen. Mikä voisi olla vastaava sun useita päiviä kestävä tärkeä juttu? Lähteekö miehesi mukaan sinne ja lähtisikö sittenkin, jos hänen pitäisi vain hengata päivästä toiseen jonkun omasta mielestään epäkiinnostavan porukan mukana sillä välin kun itse harrastat?

...Seuraa spontaani kärjistys:
Voisiko kyse olla miehen alkukantaisesta halusta olla naisensa silmissä menestyvä alfauros (ainakin ne tuntemani miekkoset, jotka autourheilua harrastavat, ovat olleet hieman tuonne päin kallellaan)? Siis että sua tarvitaan paikalle pönkittämään hänen miehisyyttään ja kohdistamaan häneen naisellista ihailua? Ja loukkantuneisuus ehkä kumpuaa siitä ajatuksesta, että muiden miesten naiset ovat paikalla buustaamassa omiaan, joten sunkaan mies ei halua pyöriä kauden pääkisassa ilman omaa jennidahlmaniaan? Se vähä minkä verran sun persoonallisuudesta olen saanut kiinni, ei varsinaisesti viittaa tuontapaiseen parisuhdeasetelmaan, mutta toisaalta ihmisillä voi olla piilotetumpiakin toiveita ja unelmia, joiden osalta riittää kun niitä pääsee toteuttamaan sen kerran vuodessa. Ja ryhmätoiminta tuo ihmisistä esiin erilaisia puolia kuin parisuhde tai yksin oleminen.

Etkös sä harrasta (kautta tee työksesi) hevosurheilua? Saisitko sinne jonkun konin kärrättyä mukana? Sen kanssa varmaan puuhaa riittäisi ja olisi hyvä syy irtautua vaimomeiningeistä "kun hevonen tarttee niin ja niin paljon päivässä liikuntaa". Kakarat saisit pidettyä loitolla vihjaamalla äideille hevosen "ihan vaan vähän" arvaamattomasta luonteesta jne. Sitä paitsi tässä skenaariossa jennidahlman-efekti = x100. :D No, ihan puhdasta arvailua ja skenettämistähän tää; vaikea kommentoida kunnolla kun en tiedä teistä tai tilanteesta (tai hevosista!) oikeastaan mitään. Ainoa, mikä on suht' varmaa, on että keskustelu auttaa lähes kaikissa tilanteissa ainakin jonkin verran (jos ei auta, on keskusteltu väärällä tavalla).

Oli miten oli, tuen päätöstäsi olla lähtemättä ihan yhtä paljon kuin sitäkin, jos kuitenkin päätät lähteä! Tsemppii ja silleesti.
Zeb

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vaola kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Palstalle tekee vaan hyvää pieni ravistelu.
Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Hö. No voitko pistää mullekin YV:tä sitten? Haluun tietää mistä höpistään. :(
Höh, no mulle kanssa, jollei Gina pistä pahakseen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Kysymykseksi jää, miksi valitsit ilmoittaa julkisesti lähettäväsi jollekulle yv:n.
Tix

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Kysymykseksi jää, miksi valitsit ilmoittaa julkisesti lähettäväsi jollekulle yv:n.
Ja se, miksi ylipäänsä kiinnostaa kuka leikkii ja ei.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Kysymykseksi jää, miksi valitsit ilmoittaa julkisesti lähettäväsi jollekulle yv:n.
Ja se, miksi ylipäänsä kiinnostaa kuka leikkii ja ei.
Joo, mutta tuohon tuskin saa julkista vastausta, ainakaan avointa sellaista.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Kysymykseksi jää, miksi valitsit ilmoittaa julkisesti lähettäväsi jollekulle yv:n.
Koska aloin kirjoittaa julkista vastausta ja huomasin lopputuloksen olevan väärällä tavalla ärsyttävä, joten tavallaan kai viestiä muokatessani selitin itselleni "ääneen" miksi niin teen. Turhaa informaatiotahan tuo oli.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mutku sit kukaan ei enää leiki mun kaa. Kokemusta on.
Kysymykseksi jää, miksi valitsit ilmoittaa julkisesti lähettäväsi jollekulle yv:n.
Ja se, miksi ylipäänsä kiinnostaa kuka leikkii ja ei.
Keskustelupalsta jolla kukaan ei vastaa ei enää täytä tarkoitustaan. Jos viestintä on aina vain yksisuuntaista, voi yhtä hyvin kirjoittaa vain itselleen.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ja se, miksi ylipäänsä kiinnostaa kuka leikkii ja ei.
Joo, mutta tuohon tuskin saa julkista vastausta, ainakaan avointa sellaista.
:P Oletpa sinä epäluuloinen.
Avatar
Mickey
Kitinäaddikti
Viestit: 92
Liittynyt: 22.02.2008 19:08

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Georgina kirjoitti:Mies kavereineen on kiva tottakai, vaan niillä menee kaikki aika ajohommiin, niiden valmisteluun ja sitten analysointiin. Ja mä en vois vähempää viihtyä niiden kavereiden vaimojen kanssa.
Voithan asennoitua niin, että saattaisit oppia jotain moottoriurheilusta jos kulkisit miehen matkassa siellä ja voisit vältellä samalla pikkuvaimojen seuraa. Mikäli tämä tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä vaihtoehdolta niin suosittelen raahaamaan oman kaverin paikalle ja mielellään jonkun tosi hotin sellaisen niin tulee säpinää kaikkiin miehiin ja pikkuvaimoihinkin :D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ja se, miksi ylipäänsä kiinnostaa kuka leikkii ja ei.
Joo, mutta tuohon tuskin saa julkista vastausta, ainakaan avointa sellaista.
:P Oletpa sinä epäluuloinen.
Sanoin noin siksi, että uskon sinun toimivan johdonmukaisesti (tätä en ainakaan itse määrittele epäluuloisuudeksi). Avoimeen vastaukseen liittyisi selonteko siitä, miksi epäilet ettei kukaan enää leikkisi kanssasi - eli kun kerran kieltäydyit postaamasta alkuperäistä tekstiä julkisesti, sinun kannattaa kieltäytyä myös tarkoittamani avoimen vastauksen antamisesta mainitsemasi seuraukset välttääksesi.
prosessi

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Joo, mutta tuohon tuskin saa julkista vastausta, ainakaan avointa sellaista.
:P Oletpa sinä epäluuloinen.
Sanoin noin siksi, että uskon sinun toimivan johdonmukaisesti (tätä en ainakaan itse määrittele epäluuloisuudeksi). Avoimeen vastaukseen liittyisi selonteko siitä, miksi epäilet ettei kukaan enää leikkisi kanssasi - eli kun kerran kieltäydyit postaamasta alkuperäistä tekstiä julkisesti, sinun kannattaa kieltäytyä myös tarkoittamani avoimen vastauksen antamisesta mainitsemasi seuraukset välttääksesi.
Totta.
isohaara

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että avoimen vastauksen seuraus asettaa tahomme tukalaan tilanteeseen ajateltaessa vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen miellyttäminen parisuhteessa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Keskustelupalsta jolla kukaan ei vastaa ei enää täytä tarkoitustaan. Jos viestintä on aina vain yksisuuntaista, voi yhtä hyvin kirjoittaa vain itselleen.
En oikein jaksa uskoa, että todella arvelisit teorian julkaisun johtavan täydelliseen keskustelujen tyrehtymiseen sinun osaltasi. Olethan kuitenkin ollut valmis jakamaan sen useiden kirjoittajien kanssa yksityisesti. Ennemmin valintasi näyttää siltä, että haluat välttää bänksit tietyn tai tiettyjen kirjoittajien taholta. Tähän kuvioon sopii sekin, että puffasit teoriaa julkisesti - näin voit maksimoida sitä koskevan keskustelun omalta osaltasi ja samalla kuitenkin välttyä mahdollisilta ikäviltä seurauksilta. Olisi hullua, jos sinua kiinnostaisi sellaisten kirjoittajien mielipiteet itsestäsi, joiden kanssa keskusteleminen ei omasta näkökulmastasi ole palkitsevaa. Kitinässä on siis joku tai joitakuita, joiden kanssa haluat jatkossakin kommunikoida, mutta joiden epäilet jättävän kommunikaation kanssasi sikseen jos jokin osatotuus sinusta (teoria tai se, että sellainen on tullut sinulle mieleen tjsp.) tulisi julki.

Nyt tässä jäi kiinnostamaan se, miksi haluaisit olla keskusteluväleissä jonkun kanssa, joka totuuden kuullessaan katkaisisi välit. Keksin itsekin jonkunlaisia selitysvaihtoehtoja, mutta haluaisin mieluummin kuulla Aidon Asian! (Ja huomautathan heti jos kysymykset tuntuvat liian tungettelevilta.)
Vastaa Viestiin