Manaaja kirjoitti:^ Nauratti, mutta otetaas nyt huomioon ne tietoturva-asiatkin!!1
No vaikka niin. Silti minusta vaikuttaa, että monessa asiassa IT- ja varsinkin nettialalla ne välttämättömät päivitykset tuovat mukanaan myös entisten hyvien ominaisuuksien karsimista. Miksi vitussa sen pitäisi olla niin?? Kai ne voisi sinne lähdekoodiin jättääkin?
Ymmärränhän minä, ettei Aasi ole tuota koodia kirjoittanut, voi syyttää muita.
Silti sen verran että kun minä olemattomilla taidoillani nettinörtteilin duunissa, minulle oli selvää ettei keskentekoista julkaista. Ja että vanha versio korvataan vasta kun uusi on valmis. Ensin tein ihan valmiiksi ja vielä testasin eri selaimilla ja selain/käyttisyhdistelmillä. Kokeilin työkavereiden koneilla, kotikoneella, kävinpä jopa kirjaston koneilla tsekkaamassa. Sitten vasta korvasin vanhan.
Sellaistakin olen jossain nähnyt ettei johonkin foorumiin edes voinut rekkautua IE:llä. Ja jossa IE:llä vastauskaavake ponnahti ylös kun täyttyi eikä sitten nähnyt mitä itse kirjoittaa sen yli. On pelkkää elitismiä sanoa sellaiseen, että "kaikkihan" käyttävät jo muita. No ei, IE on vieläkin suuren rahvaan käyttämä, koska se on oletusselain. Kaiken pitää toimia kaikella ja vielä ilman käyttäjän vastuulle jääviä konfiguraatioita.
On muistettava Dilbert-sarjakuvan:
"Alla eräitä tyypillisiä esineitä alenevassa älykkyysjärjestyksessä:
1.) Kaalinpää
2.) Vasara
3.) Loppukäyttäjä"
Muu on snobbailua, jossa kaikesta teknisestä etevyydestään huolimatta sivuston tekijä ei ole käsittänyt että tuotteen toimivuus ihan kenenkä vaan käytössä on se pääasia.