Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NuoriDaavid

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:VuhUUU!

http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570

Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
:) Sopisi Bond-elokuvaan.
Herra Manala

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:VuhUUU!

http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570

Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
Voi Jeesuksen Maria. :shock:

Ton kanssa on vissiin turha tapailla Eject-kahvaa jakkarasta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laskeutuminen olisi hauska nähdä. Vai tapahtuukohan se laskuvarjon avustuksella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tää on aika wanha, itse asiassa 60-luvulta, mutta aika mielenkiintoinen konsepti joka ei ilmeisesti ratkaisun kalleuden takia kuitenkaan ottanut tuulta purjeisiin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrojet

Eli pyssy jonka luodit ovatkin pieniä raketteja, ts niillä on pitkä kantomatka ja luoti ei putoa matkalla alaspäin. Jännä. Toisaalta lähtönopeus lähietäisyydellä on onneton, ja piipun voi jopa tukkia sormella.
1108

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tämä on ihan siisti, keksii ne jenkit jotakin hyödyllistäkin:



Tunnen muutaman sirkkelimiehen jotka osaa sormilla laskea enään yhdeksään.

Lisää sirkkelistä: http://www.sawstop.com/
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Niinpä. Miksi peltiä?




... varmaankin siksi että pelti ei lähde lepattamaan tuulessa kun ajaa lujaa. Ja lisäksi Bemareilla ja kondomeilla on tämän myötä nyt kaksi yhteistä asiaa. Mut on toi silti kyllä siisti.
NuoriDaavid

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Plug-in hybridi

kiinnostaa. Saas nähdä, minkälainen verokohtelu näille tulee. Tuleeko käyttövoimavero (eli diesel-vero) ja miten co2-päästöt lasketaan.

Maakaasuautothan vapautettiin käyttövoimaverosta, eli toivoa on, että näillekään ei sellaista laitettaisi.

Toy Yoda kuitenkin varoittaa liikaa odottamasta.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Yamaha Tesseract. Wanhahko, mutta edelleen jännä.
Bliss

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Klik





Sori. Tekemiset vähissä :oops:
SikaMika

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bliss kirjoitti:Klik





Sori. Tekemiset vähissä :oops:
Mä olen niin pettynyt suhun. Olin varma että sieltä löytyy kirves. Skarppaa!
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Toy Yoda
Tuostahan oli ihan oikeusjuttukin.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tässä sähköautossa on jo yritystä:
http://www.treehugger.com/files/2006/08 ... d_mini.php

Ladattavissa töpselistä, mutta käyttää tarvittaessa bensaakin.

Kaiken kaikkiaan odotan kyllä innolla sähköautoja. Parasta yhdistelmää puidaan edelleen, saa nähdä mistä ratkaisusta tulee lopulta voittaja. En usko vetyautojen olevan se tulevaisuus, vaikka niihin nykyään kovasti satsataankin.

Bensa-autojen pörinässä on omaa nostalgiaansa, mutta Speed Racer -leffassakin oli aika mielenkiintoista uutta estetiikkaa. Filmin ufoista sähköautoista lähtee ihan omanlaisensa ääni, ne salamoivat ja ärjyivät vallan jännästi. En itse ole bensapörinää kauheasti ikinä fanittanut, mutta veikkaan että vannoutuneinkin bensafani pystyy kyllä tarvittaessa virittämään kiihottumismekanisminsa uudelle kanavalle sähköautojen yleistyessä.

Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä. :)
Herra Manala

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Bensa-autojen pörinässä on omaa nostalgiaansa, mutta Speed Racer -leffassakin oli aika mielenkiintoista uutta estetiikkaa. Filmin ufoista sähköautoista lähtee ihan omanlaisensa ääni, ne salamoivat ja ärjyivät vallan jännästi. En itse ole bensapörinää kauheasti ikinä fanittanut, mutta veikkaan että vannoutuneinkin bensafani pystyy kyllä tarvittaessa virittämään kiihottumismekanisminsa uudelle kanavalle sähköautojen yleistyessä.
No ei todellakaan. Kyllä ääniä maailmaan mahtuu, ja asia on vaan sillä tavalla, että esimerkiksi V8:n tai bokserikutosen murina on parhaimmillaan orgastisen kuuloista, eikä siihen auta mikään mielikuvaharjoittelu siitä että on tää mun uus oopperan kummitukselta kuulostava vinkulelumini ihan tosi tosi kiihottava.
Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä. :)
Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.
Videopelin rattiohjain, sekä pelin auton moottoria simuloiva ja sen mukaisesti ääntä soittava järjestelmä ovat huomattavasti kehittyneempi ja älykkäämpi kokonaisuus kuin joku kumibarbara ja mankkari.

Ja ilmaisumahdollisuudet ovat niin paljon monipuolisempia. Sähköauton saa halutessaan kuulostamaan vaikka höyryveturilta, kutomakoneelta tai yhdynnältä jos haluaa olla standardoidun persoonallinen.
Herra Manala

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.
Videopelin rattiohjain, sekä pelin auton moottoria simuloiva ja sen mukaisesti ääntä soittava järjestelmä ovat huomattavasti kehittyneempi ja älykkäämpi kokonaisuus kuin joku kumibarbara ja mankkari.
Ja siitäkin huolimatta lopputulos on paljon helpommin feikiksi aistittava. Missään autopelissä mitä olen pelannut, ei oikeasti voi sanoa olevan aidonoloiset moottorinäänet. Vaikka niitä miten samplataan, niin ei ne silti aidonkuuloiset ole. Pelkästään kuorma ja vastus muuttaa moottorin ääntä tavalla, jota tuntuu olevan lähes mahdoton mallintaa aidonoloisesti kierroksien muuttuessa.

Ehkä eniten duunia tuolla osa-alueella on tehty GT-pelisarjassa, ja moottorinäänien perusteella voikin monesti arvailla sen äänen perusteella mikä auto on kyseessä mitä äänellä yritetään jäljitellä, mutta ei ne vain silti samalta kuulosta. Kokeilepa esimerkiksi ajaa hetki pelissä Mercedes-Benz SLR McLarenilla, ja kuuntele sen jälkeen vaikka videolta miltä se auto "oikeasti" kuulostaa, niin ehkä ymmärrät. Ja jostain syystä (kunnollisten) autojen moottorinäänet eivät koskaan kuulosta edes nauhalle nauhoitettuna yhtä hyviltä kuin livenä.

Varsinkin matalilla - eli juuri niillä jokapäiväisillä käyttökierroksilla - synteettinen moottorinäänijäljittely on aivan hanurista, koska moottorinäänien profiili muuttuu niin paljon niin pienten kierroserojen ja kuormaerojen välillä.

Niin ja sitten on vielä ne värinät ja vääntövoimat mitä työpulssit aiheuttavat vauhtipyörälle ja aina pedaaleille saakka. Niitä ei millään önnönnöö-äänillä imitoida.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No ihanko ylläripylläri se ei kuulosta ihan just aidolta. Tiedän sen kyllä kuuntelemattakin. Saat vaan luvan tottua sitten siinä vaiheessa kun sähköautot tulevat. Mut hei, kehitys kehittyy. GTR:ssä on jo paljon paremmat moottori- ja rengasäänet kuin aiemmissa peleissä.

Jos te ihmettelette että mikä niissä tisseissä on, niin samalla lailla minä ihmettelen mikä siinä veekasin / harrikan pötpötyksessä oikein on. No, maqnsa kullakin. Sinä saat sentään täyden ja arveluttamattoman tyydytyksen lyömällä rahaa tiskiin eikä kukaan (paitsi ekohipit) paheksu sitä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Gat »

Moottoriäänistä:
Pikkumusta-Freelanderissani on veekutonen. Tosin varmaan pienin sellainen, 2,5 litraa, 177 hevosvoimaa. Eikä kuulosta miehekkäältä kuten veekasit ehkä. Kun kaasun polkasen lattiaan, kuuluu hysteeristä kiljuntaa. Mutta Pikkumusta onkin Tyttö.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Herra Manala

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:No ihanko ylläripylläri se ei kuulosta ihan just aidolta. Tiedän sen kyllä kuuntelemattakin.
No hyvä, sitten varmaan ymmärrät verrannon yöpöydällä yhdyntä-ääniä kiljuvaan mankkaan ja kuminukkeen.
Saat vaan luvan tottua sitten siinä vaiheessa kun sähköautot tulevat.
No en usko. Eiköhän aina ole varaa valita. Verotusta toki voidaan kiristellä, mutta tuskin fossiilisia polttavia autoja kielletään vielä minun elinaikanani.
Jos te ihmettelette että mikä niissä tisseissä on, niin samalla lailla minä ihmettelen mikä siinä veekasin / harrikan pötpötyksessä oikein on. No, maqnsa kullakin. Sinä saat sentään täyden ja arveluttamattoman tyydytyksen lyömällä rahaa tiskiin eikä kukaan (paitsi ekohipit) paheksu sitä.
No onpas taas ihme marttyyrivineemistä. Eiköhän sekä miehet että naiset pidä täyteläisiä rintoja keskimäärin varsin esteettisinä. Se on tietty toinen juttu siinä vaiheessa, jos ei suostu ajamaan muuta kuin telaketjutraktoria tai G-kuppeja.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Verotusta toki voidaan kiristellä, mutta tuskin fossiilisia polttavia autoja kielletään vielä minun elinaikanani.
Ehkä melkein kuitenkin? Saa nähdä miten Mercedes-Benz tuossa onnistuu.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä. :)
Lollero: http://www.vroombox.com/vroombox/
NuoriDaavid

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tuo bensakonefetismi on kyllä aivan asiallinen huomio sähköautojen ongelmana. Jos kuvittelemme esim. Corvetten, jossa olisi sähkömoottori, niin olisiko siinä enää munaa, vaikka löytyiskin 400hv ja 600Nm?

Luulen, että me bensantuoksussa kasvaneet emme koskaan pysty saamaan sähköautoista oikein kiksejä. Siitä huolimatta plug-in-hybridi kiinnostaa. Mun päivittäinen normityömatka olisi sille oikein sopiva.
NegaDuck

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Olikohan 1800-luvun lopulla höyrykoneiden syrjäytyessä sama ongelma? Kunnon höyryjyrän puuskutukseen verrattuna bensakoneen pörinä kuulostaa aika munattomalta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Tuo bensakonefetismi on kyllä aivan asiallinen huomio sähköautojen ongelmana. Jos kuvittelemme esim. Corvetten, jossa olisi sähkömoottori, niin olisiko siinä enää munaa, vaikka löytyiskin 400hv ja 600Nm?

Luulen, että me bensantuoksussa kasvaneet emme koskaan pysty saamaan sähköautoista oikein kiksejä.
Paskat. Mä nimenomaan toivoisin että autot ja moottoripyörät pitäisivät sellaista ääntä kuin esim. leffassa The Island. Semmoista hitech-vinkumista ja vonkumista.

Kuka sellaista pierupamahdusääntä enää haikailee... Harrikat voi heittää jorpakkoon, "prötprötprötprötPRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:think:

Onhan se mahdollista, että siitäkin alkaisi tykkäämään..

Sähkömoottorit eivät vain ole hienon näköisiä, eikä enää voisi katsella konepellin alle :(
Herra Manala

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti::think:

Onhan se mahdollista, että siitäkin alkaisi tykkäämään..
Juu. Pölynimureissa on sähkömoottori. Onhan se mahdollista, että niistäkin alkaisi tykkäämään...
Vastaa Viestiin