Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Ja ruohonleikkureissa on polttomoottori, joten ilmeisesti niidenkin ääneen voi ihastua?
Ainoa syy miksi jotkut pitävät harrikoiden ja muiden prötröttimien ääntä niin sexyinä on niihin liitetyt mielikuvat peniksenpidennyksistä yms. Ei ihmisessä ole geneettisesti mitään mikä saa ihastumaan polttomottorin ääneen. Jos harrikat päästäisivät uuuiuuuiiuuu-ääntä, olisivat kaiken maailman fetisistit silti ihan tohkeissaan. Pitäväthän kaikki oman pierunsakin hajusta.
50 vuoden kuluttua naureskellaan polttomoottoriautojen ja -prätkien päästämiä ääniä. "Tuollaisillako pierukoneilla ihmiset joskus oikeasti ajoivat?"
Ainoa syy miksi jotkut pitävät harrikoiden ja muiden prötröttimien ääntä niin sexyinä on niihin liitetyt mielikuvat peniksenpidennyksistä yms. Ei ihmisessä ole geneettisesti mitään mikä saa ihastumaan polttomottorin ääneen. Jos harrikat päästäisivät uuuiuuuiiuuu-ääntä, olisivat kaiken maailman fetisistit silti ihan tohkeissaan. Pitäväthän kaikki oman pierunsakin hajusta.
50 vuoden kuluttua naureskellaan polttomoottoriautojen ja -prätkien päästämiä ääniä. "Tuollaisillako pierukoneilla ihmiset joskus oikeasti ajoivat?"
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 08.07.2008 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
No tottakai se on opittua. Mutta oppiiko vanha koira uusia temppuja?Frederik Krueger kirjoitti:Ja ruohonleikkureissa on polttomoottori, joten ilmeisesti niidenkin ääneen on ihastuttava?
Ainoa syy miksi jotkut pitävät harrikoiden ja muiden prötröttimien ääntä niin sexyinä on niihin liitetyt mielikuvat peniksenpidennyksistä yms. Ei ihmisessä ole geneettisesti mitään mikä saa ihastumaan polttomottorin ääneen. Jos harrikat päästäisivät uuuiuuuiiuuu-ääntä, olisivat kaiken maailman Manalat silti ihan tohkeissaan. Pitäväthän kaikki oman pierunsakin hajusta.
Tärkeä asia on, minkälaisiin autoihin sähkömoottorit ensin tulevat.
Jos ne tulevat ensin high end -autoihin, niin niihin liitetään positiivinen mielikuva, jos taas pieniin riisikuppeihin, niin sitten ei.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Onko sillä jotain kosmista merkitystä jos jotkut vanhat parrat edelleen ihastelevat pörinä-ääniä?NuoriDaavid kirjoitti:No tottakai se on opittua. Mutta oppiiko vanha koira uusia temppuja?
Kun pieni poika leikkii autoilla, saa hän kiksejä huuliensa päristelystä. Mutta entäs kun hän vaihtaa leikiksi suihkukoneet? Yllättäen kiksit tulevatkin suhinoista ja ujelluksista. Ans olla kun leikki vaihtuu avaruusaluksiin. Piu piu, ziiiuh!
Niin se vaan menee.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Jos pitäisi valita ruohonleikkurin ja pölynimurin väliltä, niin kyllä mä mieluummin ruohonleikkuria kuuntelisin. Polttomoottoreissa kuitenkin catch taitaa olla itse moottorin kierrosten ja pyörintänopeuden muuntamisessa, ei tasaisella kierrosnopeudella käymisestä kuten ruohonleikkurissa.Frederik Krueger kirjoitti:Ja ruohonleikkureissa on polttomoottori, joten ilmeisesti niidenkin ääneen voi ihastua?
Ainoa syy miksi jotkut pitävät harrikoiden ja muiden prötröttimien ääntä niin sexyinä on niihin liitetyt mielikuvat peniksenpidennyksistä yms. Ei ihmisessä ole geneettisesti mitään mikä saa ihastumaan polttomottorin ääneen. Jos harrikat päästäisivät uuuiuuuiiuuu-ääntä, olisivat kaiken maailman fetisistit silti ihan tohkeissaan.
Jos sama pätee mielestäsi myös pölynimuriin eikä sen vuoksi ole vertailukelpoinen, voithan aina verrata sähköautoa vaikkapa lähijuniin. En tiedä sinusta, mutta minä en tiedä ketään, jonka mielestä lähijunan sähkömoottorin surina olisi millään tavalla erityisen mukavankuuloinen ääni. Ja silti niihin assosioidaan voimaa ja vaikka mitä tunneliinajoja. Ei ole puhettakaan, etteikö esimerkiksi höyryveturi ole 50000 kertaa munakkaampi laite kuin sähkösuristin.
Eikä kaikki polttomoottorit kuulosta hyvältä. Perus rivinelonen (ruohonleikkureista puhumattakaan) on äänimaailmaltaan suurinpiirtein yhtä tylsä kuin se sähkömoottorikin, joten perustelusi peniksenpidennysmielikuvista ei oikein toimi. Tehottomammat ja surkeammat 3-sylinteriset rivimoottoritkin kun kuulostavat kivemmilta, ja monissa nopeissa ja urheilullisissa autoissa kuitenkin käytetään niitä ääneltään mitäänsanomattomia rivinelosia. 3-sylinterisiä ei.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Tässä sä olet kyllä yksiselitteisen naurettavan väärässä.Frederik Krueger kirjoitti:50 vuoden kuluttua naureskellaan polttomoottoriautojen ja -prätkien päästämiä ääniä. "Tuollaisillako pierukoneilla ihmiset joskus oikeasti ajoivat?"
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Millä nyt olisi kosmista merkitystä? Kosmoksella?Frederik Krueger kirjoitti:Onko sillä jotain kosmista merkitystä jos jotkut vanhat parrat edelleen ihastelevat pörinä-ääniä?NuoriDaavid kirjoitti:No tottakai se on opittua. Mutta oppiiko vanha koira uusia temppuja?
Mutta toki viisari voi heilahtaa äkisti siihen suuntaan, että polttomoottoriauto onkin niin nolkytlukulaista.
Mutta saattaa käydä niinkin, että kun bensasta tulee yhä kalliimpaa ja suurin osa porukasta ajaa hurisevilla riisikupeilla, niin polttomoottorista tuleekin kaikein kuumeinta hottia. Mikä sen makeampaa, kuin sikakallista bensaa polttava ja vielä saastuttava laite. Kaikki naiset kaatuvat.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Paitsi hipittäret. Mutta nekin varmaan salaa ihkupihkuttelevat.NuoriDaavid kirjoitti:Mikä sen makeampaa, kuin sikakallista bensaa polttava ja vielä saastuttava laite. Kaikki naiset kaatuvat.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Tunnut edelleen elättelevän toiveita että katumaasturistasi tulisi taas joku päivä mediaseksikäs pillumagneetti?NuoriDaavid kirjoitti:Mutta saattaa käydä niinkin, että kun bensasta tulee yhä kalliimpaa ja suurin osa porukasta ajaa hurisevilla riisikupeilla, niin polttomoottorista tuleekin kaikein kuumeinta hottia. Mikä sen makeampaa, kuin sikakallista bensaa polttava ja vielä saastuttava laite. Kaikki naiset kaatuvat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
No vittu joskushan sen on pakko tapahtua. Vai onko mua huijattu??Frederik Krueger kirjoitti:Tunnut edelleen elättelevän toiveita että katumaasturistasi tulisi taas joku päivä mediaseksikäs pillumagneetti?NuoriDaavid kirjoitti:Mutta saattaa käydä niinkin, että kun bensasta tulee yhä kalliimpaa ja suurin osa porukasta ajaa hurisevilla riisikupeilla, niin polttomoottorista tuleekin kaikein kuumeinta hottia. Mikä sen makeampaa, kuin sikakallista bensaa polttava ja vielä saastuttava laite. Kaikki naiset kaatuvat.
Rahat takaisin!
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
http://www.fiskerautomotive.com/
ja
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Hybri ... 5237888298
Mielenkiintoista!
Auton speksit ovat kyllä kiinnostavat ja hyvännäköinen. Ainoa vika on tietysti nano-nano-merkki.
ja
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Hybri ... 5237888298
Mielenkiintoista!
Auton speksit ovat kyllä kiinnostavat ja hyvännäköinen. Ainoa vika on tietysti nano-nano-merkki.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Vanha hyvä juttu, minkä vuoksi avaruusraketit tehtiin just tietyn halkaisijan mukaan.
http://www.astrodigital.org/space/stshorse.html
http://www.astrodigital.org/space/stshorse.html
-
- Kitisijä
- Viestit: 23551
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Asus P5V-X SE emolevy
Esimerkillinen kappale paskaakin paskemmasta tuotteesta.
Esimerkillinen kappale paskaakin paskemmasta tuotteesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1177
- Liittynyt: 30.10.2005 14:31
- Paikkakunta: Helsinki
Cool
Life is complex, it has real and imaginary parts.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4593
- Liittynyt: 16.08.2005 15:25
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
No aika hyvin toimisi varmaan tulitukikoneena kun sen saisi alas viskaamalla kivellä.masa kirjoitti:VuhUUU!
http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570
Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Re: Cool
Hieno vehje, mutta miksei ne lisää tuohon veteen väriaineita jotta se näkyisi paremmin? :-OTeraslilja_m kirjoitti:Inkjet-Like Smart Waterfall Makes Animated Falling Water Show
Tymät insinöörit.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Ei tuo ole tulitukikone, vaan suomen uusi doktriini: Mies, rynkky ja siivet.Mylwin kirjoitti:No aika hyvin toimisi varmaan tulitukikoneena kun sen saisi alas viskaamalla kivellä.masa kirjoitti:VuhUUU!
http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570
Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Yksi suomalainen kiinteäsiipi-batman vastaa kymmentä ryssähävittäjää.sivustahuutaja kirjoitti:Ei tuo ole tulitukikone, vaan suomen uusi doktriini: Mies, rynkky ja siivet.Mylwin kirjoitti:No aika hyvin toimisi varmaan tulitukikoneena kun sen saisi alas viskaamalla kivellä.masa kirjoitti:VuhUUU!
http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570
Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
Tuo Roadsterihän on myynnissä.
Vielä mielenkiintoisempi on luvattu uusi malli
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Toivottavasti onnistuu.
Yhdysvallat on siitä hieno maa, että sieltä löytyy riskirahaa.
Tesla on kerännyt sijoittajilta 187 miljoonaa dollaria. Toivottavasti rahat riittävät niin kauan, että tulosta alkaa tulla.
Tuo Roadsterihän on myynnissä.
Vielä mielenkiintoisempi on luvattu uusi malli
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Toivottavasti onnistuu.
Yhdysvallat on siitä hieno maa, että sieltä löytyy riskirahaa.
Tesla on kerännyt sijoittajilta 187 miljoonaa dollaria. Toivottavasti rahat riittävät niin kauan, että tulosta alkaa tulla.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
^ Eilenhn juuri tuli dokumentti tästä. Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa. Ja akun latausaikaa yrittävät pudottaa tuntiin. Toimintasäde 350 kilomeetteriä.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
^ Toivottavasti menestyy. Aika näyttää.
Fisker
http://www.forbes.com/forbes/2009/0608/ ... troit.html
on toinen mielenkiintoinen. Tulevat autothan on tarkoitus koota Uudessakaupungissa. Fiskerin autohan on plugg in hybridi toisin kuin teslan autot.
Fisker
http://www.forbes.com/forbes/2009/0608/ ... troit.html
on toinen mielenkiintoinen. Tulevat autothan on tarkoitus koota Uudessakaupungissa. Fiskerin autohan on plugg in hybridi toisin kuin teslan autot.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Vielä tuosta Teslan S-mallista.
http://www.teslamotors.com/display_data ... elS_US.pdf
Hinta Yhdysvalloissa lupaillaan $65,000 480km:n toimintasäteen mallille ja 0-100 km/h siis suunnilleen 5.6 sekuntia ja kysesssä siis melkein 5 metrinen 4-ovinen auto.
Aika mielenkiintoiset speksit siis. Suomessa ilman autoveroa dollarin nykykurssilla siis alle 50 000 euroa. Autoveron määrää en osaa varmasti sanoa, jäänee alle kymppitonnin, koska sähköauto. Vaikuttaa siis kilpailukykyiseltä 500-sarjan Bemarin ja E-mersun kanssa.
http://www.teslamotors.com/display_data ... elS_US.pdf
Hinta Yhdysvalloissa lupaillaan $65,000 480km:n toimintasäteen mallille ja 0-100 km/h siis suunnilleen 5.6 sekuntia ja kysesssä siis melkein 5 metrinen 4-ovinen auto.
Aika mielenkiintoiset speksit siis. Suomessa ilman autoveroa dollarin nykykurssilla siis alle 50 000 euroa. Autoveron määrää en osaa varmasti sanoa, jäänee alle kymppitonnin, koska sähköauto. Vaikuttaa siis kilpailukykyiseltä 500-sarjan Bemarin ja E-mersun kanssa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Dokumenttia näkemättä luulisin tuon $30k hinnan olevan se, mihin Tesla voi päästä menestyksen myötä. Maailman parhaan autonvalmistajan Prius maksaa karvalakkimallina jenkeissä 21k vuonna 2010 ja fully loaded Priuskin kustantaa yli 30k. Tesla suuntaa katseensa luokkaa ylemmäs kuin Prius, joten olisi vaikea uskoa Teslan pystyvän myymään luksus-autojaan heti 30k hinnalla.Bhven kirjoitti:Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa.
Teslan ja Fiskerin esittämät hinnat ovat pelkkää hypeä, jolla yritetään saada rahoitusta. Jokainen rahoittaja tajuaa $50k auton olevan pysyvästi marginaalituote, joten uusien pelureiden on vain valehdeltava ja toivottava parasta. Tata Nano on paljon lähempänä tulevaisuuden autoa kuin nämä luksus-roadsterit.
Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
Hankalaahan se on tehdä $30k:n sähköautoa kunnon toimintasäteellä, kun pelkät Tesla Roadsterin akut maksavat $36k:a.sivustahuutaja kirjoitti:Dokumenttia näkemättä luulisin tuon $30k hinnan olevan se, mihin Tesla voi päästä menestyksen myötä. Maailman parhaan autonvalmistajan Prius maksaa karvalakkimallina jenkeissä 21k vuonna 2010 ja fully loaded Priuskin kustantaa yli 30k. Tesla suuntaa katseensa luokkaa ylemmäs kuin Prius, joten olisi vaikea uskoa Teslan pystyvän myymään luksus-autojaan heti 30k hinnalla.Bhven kirjoitti:Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa.
Teslan ja Fiskerin esittämät hinnat ovat pelkkää hypeä, jolla yritetään saada rahoitusta. Jokainen rahoittaja tajuaa $50k auton olevan pysyvästi marginaalituote, joten uusien pelureiden on vain valehdeltava ja toivottava parasta. Tata Nano on paljon lähempänä tulevaisuuden autoa kuin nämä luksus-roadsterit.