Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Haluun, et mua pidetään kovana vittuilijana!

Kyllä
1
6%
En
13
81%
En tod. kerro sitä sulle, typerä nöge! (= Kyllä)
2
13%
 
Ääniä yhteensä: 16

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vittuiluäänestysketjussa tuntuu vallitsevan itsestäänselvä oletus, että äänestyksessä mukana olevat ovat äänestäneet itse itseään - ikään kuin äänien saaminen olisi hienoa ja tavoiteltavaa. Läppää heitetään mukamas rennon oloisesti ja kuitenkin pinnan alla kuplii ihan vakavamielisen oloinen taistelu kärkisijoituksista.

Paljastakaapa, miksi "kovan vittuilijan" maine houkuttelee! Sitäkin saa perustella, jos syystä tai toisesta ei houkuttele. Tuota vaihtoehtoa kannattaa hyödyntää erityisesti vittuiluketjuun livahtaneen läpinäkyvyyden neutraloimiseen. 8)
masa

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja masa »

Siis että kuka palstalaisista haluaisi olla Vadim?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Toihan nyt on suoranaista vittuilua, että EW avaa topikin paskanjauhannassa. Häpeä!
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Määrittele sanat

a)"haluaisitko"
b)"olla"
c)"Kitinän"
d)"kovin"
e)"vittuilija"

Ennen sitä tähän ei pysty vastaamaan. Nuo sanat kun tarkoittavat eri ihmisille täysin eri asioita
Rouva Pupu

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Pitää älähtää kun huutava vääryys on tapahtumassa.

Juu, en halua olla Vadim. Masan määritelmä passaa tähän kyselyyn vallan mainiosti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:Siis että kuka palstalaisista haluaisi olla Vadim?
No siis Vadimin (omasta mielestäni varsin kyseenalaista) "saavutustahan" pyritään ketjussa vähättelemään ja selittelemään mm. sillä, että yksi äänistä olisi tullut ihastumisen johdosta. Tämä vain alleviivaa pointtia: jos kerran ihastuksen kohdetta arvellaan äänestettävän kovaksi vittuilijaksi, niin eikö vittuilijuutta silloin pidetä varsin tavoiteltavana? Oikeastaan saman voisi päätellä jo pelkästään siitä, että palstoilla harrastetaan vittuilua varsin yleisesti (ja että monet minunkin kommenttini, jotka eivät ole vittuilua, kuitenkin oletusarvoisesti luetaan sellaiseksi). Chapin aloittama ketju vain havainnollistaa systeemiä aiempaa paremmin.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 196
Liittynyt: 19.02.2008 0:15
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Taitava vittuilija ottaa osan totuutta ja lisää siihen vitsin esim. ymmärtämällä tahallaan väärin.Aina sitä ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. Toisaalta musta on hauskaa, että täällä aidosti vittuillaan, mutta myös leikisti ja sitten ihan oikeesti pohditaan/neuvotaan, mutta sitäkin leikisti.Ehkä siksi näitä on niin hauska lukea.
Rouva Pupu

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti: Kyllä siihen on pakko jo keksiä jotakin järkiperäistämisiä ettei maailmankuva järky.
Joo, ei oma maailmankuvani kestä sitä, että Vadim on sekä vuoden kunkku 2007 että kitinän vittuilija numero 1.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Vadimista johtaa toisen ketjun äänestystä. Kyllä siihen on pakko jo keksiä jotakin järkiperäistämisiä ettei maailmankuva järky.
Juujuu, mutta miksi se järkyttää?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Ketkä 8 ovat äänestäneet elcoa mulkuksi ja miksi?
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
prosessi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tämä vain alleviivaa pointtia: jos kerran ihastuksen kohdetta arvellaan äänestettävän kovaksi vittuilijaksi, niin eikö vittuilijuutta silloin pidetä varsin tavoiteltavana?
Johtuisiko siitä, että toimiva vittuilu edellyttää älykkyyttä ja psykologista silmää, kykyä nähdä mikä toista todella kirpaisee. Toisaalta tietenkin kyseisen taidon hyödyntäminen osoittaa myötätunnon puutetta, mutta kovin moni taitaa arvottaa älykkyyden niin paljon myötätuntoa korkeammalle, ettei jälkimmäisen puutteella olekaan enää ratkaisevaa merkitystä. Sinänsä surullista. Itse äänestin itseäni, koska uteliaana halusin nähdä tulokset, mutten ottaa riskiä kenenkään mielen pahoittamisesta edes yhdellä lisä-äänellä.
Viimeksi muokannut prosessi, 17.03.2008 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Kyllä siihen on pakko jo keksiä jotakin järkiperäistämisiä ettei maailmankuva järky.
Joo, ei oma maailmankuvani kestä sitä, että Vadim on sekä vuoden kunkku 2007 että kitinän vittuilija numero 1.
Ei nuo tulokset oikein pidä lähemmässä tarkastelussa. Jos kysyttäisiin, kumpi on kovempi vittuilija, Vadim vai Elco, niin Vadim saisi luultavasti ne samat kuusi ääntä kun taas Elco loput. Kysymyksen- ja ehdokasasettelu ratkaisevat aika paljon.
Rouva Pupu

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti: Ei nuo tulokset oikein pidä lähemmässä tarkastelussa. Jos kysyttäisiin, kumpi on kovempi vittuilija, Vadim vai Elco, niin Vadim saisi luultavasti ne samat kuusi ääntä kun taas Elco loput. Kysymyksen- ja ehdokasasettelu ratkaisevat aika paljon.
IhQ oot :h: Nyt voin lähteä rauhallisin mielin työntekoon.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Minusta vittuilija määriteltynä on nokkelasanainen asiasta paljon tietävä (ja tietoja hyvin käyttävä) ilkikurinen ihminen. En lähde ruotimaan Vadimia tässä, koska en haluaisi sitä itsellenikään tehtävän. Sanotaan, että hän ei sovi tähän profiiliin.

Se järkytys tulee siitä, että voiko joku oikeasti pitää häntä vittuilijana. Eli tässä palataan siihen ihmisten haluun etsiä paljolti itsensä kaltaisesti ajattelevia ihmisryhmiä.
Tuli muuten mieleen eräs sukupolvia tyypitellyt selvitys, johon lyhyesti viitattiin eräässä lukemassani lehtijutussa. Siitä jäi mieleen, että sukupolvi X (vielä 1970-luvulla syntyneet kuuluivat tähän ryhmään) määriteltiin muiden ominaisuuksien muassa kyyniseksi. Sukupolvi Y (80-luvulla ja sen jälkeen syntyneet) taas ei ollut kyyninen. Vaikka itse olenkin virallisesti X:n edustaja, identifioiduin enemmän Y:n kuvaukseen. Ehkä täällä arvostetaan ja tavoitellaan vittuilua juuri siksi että suuri osa kirjoittajista on enemmän tai vähemmän kyynisiä. Ja samasta syystä tulen itse usein ymmärretyksi väärin.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 196
Liittynyt: 19.02.2008 0:15
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Mua kyllä naurattaa ne Vadimin kommentit, en ollut edes ajatellut että ne olisi ilkeilyä. Vittuilu voi olla myös huumoria.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Ja kyllä, olen kyyninen. Oletanhan moottorina kaikelle inhimilliselle tekemiselle olevan itsekkyys.
Niin minäkin oletan, mutta en silti ole kyyninen.
prosessi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:Ei nuo tulokset oikein pidä lähemmässä tarkastelussa. Jos kysyttäisiin, kumpi on kovempi vittuilija, Vadim vai Elco, niin Vadim saisi luultavasti ne samat kuusi ääntä kun taas Elco loput. Kysymyksen- ja ehdokasasettelu ratkaisevat aika paljon.
Tekeekö elcosta kovemman vittuilijan se, että hän yleensä valitsee kohteikseen itseään selkeästi verbaalisesti heikompia tapauksia? Minusta se on vain typerää.
NuoriDaavid

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ja kyllä, olen kyyninen. Oletanhan moottorina kaikelle inhimilliselle tekemiselle olevan itsekkyys.
Niin minäkin oletan, mutta en silti ole kyyninen.
En ole kyyninen vaan kynäniska.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 196
Liittynyt: 19.02.2008 0:15
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Siis kuulun ryhmään x. Ja samaa mieltä, liian kipeistä asioista ei saa vittuilla.
NuoriDaavid

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NeitiNegatiivi kirjoitti:Siis kuulun ryhmään x. Ja samaa mieltä, liian kipeistä asioista ei saa vittuilla.
Kerro mulle, mitkä sun heikot kohdat on, että osaan välttää niitä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Johtuisiko siitä, että toimiva vittuilu edellyttää älykkyyttä ja psykologista silmää, kykyä nähdä mikä toista todella kirpaisee. Toisaalta tietenkin kyseisen taidon hyödyntäminen osoittaa myötätunnon puutetta, mutta kovin moni taitaa arvottaa älykkyyden niin paljon myötätuntoa korkeammalle, ettei jälkimmäisen puutteella olekaan enää ratkaisevaa merkitystä. Sinänsä surullista.
Jos tuo pitää paikkansa, se kertoo lisäksi että ihmisten mielestä älykkyyttä ei ole olemassa silloin kun sitä ei käytetä piikittelyyn.
prosessi kirjoitti:Itse äänestin itseäni, koska uteliaana halusin nähdä tulokset, mutten ottaa riskiä kenenkään mielen pahoittamisesta edes yhdellä lisä-äänellä.
Pikkunokkeluustehtävä: Mikä tuossa ei täsmää?
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 196
Liittynyt: 19.02.2008 0:15
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Kerron jos osuu.
prosessi

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Johtuisiko siitä, että toimiva vittuilu edellyttää älykkyyttä ja psykologista silmää, kykyä nähdä mikä toista todella kirpaisee. Toisaalta tietenkin kyseisen taidon hyödyntäminen osoittaa myötätunnon puutetta, mutta kovin moni taitaa arvottaa älykkyyden niin paljon myötätuntoa korkeammalle, ettei jälkimmäisen puutteella olekaan enää ratkaisevaa merkitystä. Sinänsä surullista.
Jos tuo pitää paikkansa, se kertoo lisäksi että ihmisten mielestä älykkyyttä ei ole olemassa silloin kun sitä ei käytetä piikittelyyn.
Sitä on vain vaikeampi tuoda esiin muilla keinoin, koska se korostuu tehokkaimmin muiden "tyhmemmyyttä" vasten asetettuna.
prosessi kirjoitti:Itse äänestin itseäni, koska uteliaana halusin nähdä tulokset, mutten ottaa riskiä kenenkään mielen pahoittamisesta edes yhdellä lisä-äänellä.
Pikkunokkeluustehtävä: Mikä tuossa ei täsmää?
Täsmää, kun lähdetään siitä, etten voi olla varma siitä, etteikö kohde voisi loukkaantua. Kaikki eivät halua olla kovia vittuilijoita. Yllättäenhän jopa Crowbar hermostui, kun toisaalla väitin hänen nimitelleen minua jossain ketjussa tyhmäksi.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

EveryWoman kirjoitti: tulen itse usein ymmärretyksi väärin.
Tää on aika hölmösti heitetty. Ei sinua voi ymmärtää oikein tai väärin. Sinulle kun sanoilla ei ole mitään merkitystä missään kohtaa. Voit milloin tahansa vetää hihastasi määrittelykortin eli missä tahansa kohtaa keskustelua voit ilmoittaa, että sinun sanomanasi sejase sana tarkoittaakin tätä, mutta ei aina, mutta nyt ainakin. Katsos näin:

EW: Tuo auto on punainen.
X: Se on kyllä vihreä ja sitäpaitsi mopo.
EW: Mitä tarkoitat vihreällä? Minä tarkoitan punaisella vihreää, mutta olisi hyvä tietää miten sinä käsität vihreän ja sitten punaisen. Autolla minä tarkoitan kulkuneuvoa, mopokin on kulkuneuvo ja tässä yhteydessä tarkoitin autolla mopoa, tai en niinkään mopoa kuin yleisesti ottaen kulkuneuvoa, jonka värillä ei ole sinällään mitään merkitystä. Miksi sinulle on tuon kulkuneuvon värillä merkitystä?
X: Öö...
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
NuoriDaavid

Re: Haluaisitko olla Kitinän kovin vittuilija?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Crowbar kirjoitti:
EW: Tuo auto on punainen.
X: Se on kyllä vihreä ja sitäpaitsi mopo.
EW: Mitä tarkoitat vihreällä? Minä tarkoitan punaisella vihreää, mutta olisi hyvä tietää miten sinä käsität vihreän ja sitten punaisen. Autolla minä tarkoitan kulkuneuvoa, mopokin on kulkuneuvo ja tässä yhteydessä tarkoitin autolla mopoa, tai en niinkään mopoa kuin yleisesti ottaen kulkuneuvoa, jonka värillä ei ole sinällään mitään merkitystä. Miksi sinulle on tuon kulkuneuvon värillä merkitystä?
X: Öö...
:lol:
Vastaa Viestiin