Kävin keikalla

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Dumis

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Heviköörit@Jäähalli/Hki 1.3

Diablo:

Kuulin tokavikan piisin osia ja setin päätti "Into the sea" jonka kuulin narikkajonossa.

Cannibal Corpse:

Tuli kateltua kokonaisuudessaan ja ihan viihdyttävää mäiskettähän tuo oli.
Laulajan läpät oli hauskoja ja ironiaa riitti.



Children of Bodom:

Alkuun kuulosti aika aneemiselle pilipali-rallattelulle CC:n jälkeen, mutta jossei tokassa, niin sitten viimeistään kolmannessa biisissä oli jo ihan messissä. In your face:n alku nappas livenä kovasti, muuta piisit kuultu jo öpaut sata kertaa livenä, ainoastaan needled 24/7 vanhoista peruskauroista oli jätetty keikkalistalta pois. Kuulijakunnan keski-ikä n. 18 vee.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z-RSm9xO4LQ[/youtube]
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Gat »

AC/DC Olympiastadion 17.6

Hyvää:

-Ukkojen naamat alkaa kurttuuntua, mutta kyllä olivat vedossa! Olen nähnyt livenä kahdesti aikaisemmin.
Angus ei juossut ihan yhtä paljon kuin aikaisemmin, mutta melkein.
Ja sormet pelasi, jumalauta!

-Huuto- netistä eilen illalla ostamani kentttälippu nousi viime hetken paniikin vuoksi yhdeksästäkympistä 160:n , mutta myyjä armahti ja myi minulle 140:llä. Mikä on toki melkein kaksinkertainen Lippupalvelun hintaan, mikä oli korkea sekin.

-Siispä oikeus ja kohtuus, että pääsin Eturiviin!
Oli tuuria siirtyä portti"jonojen" hänniltä kun kuulin, että viereinenkin portti avataan, ja siihen pääsin ekana. Sitten pitikin juosta, näin vanha meinasi saada sydänhalvauksen.

Paskaa:

-Juuri sama, että pääsin eturiviin.
Olihan siihen aitaan tunteja odotellessa hyvä nojata.
Mutta kun soitto alkoi, paikasta tulikin lihamylly.
Kiilausyrityksiä, puristusta molemmin puolin, painetta takaa, koko painollaan selkään nojailijoita. Nyrkinnostelu takaa hipoi naamaa tai osui päähänkin. Nojailivat koko painollaan eturivin ihmisiin, käsiä olkapäiltä piti repiä pois. Ja kun takana pogoilivat tappituntumalla, tuntui kuin yrittäisivät nussia perseeseen. Vähäksi aikaa pääsin mukavaankin, kuin istuvaan asentoon kun se massan paine kannatteli.

Viimeksi stadionkeikallaan olin toisessa rivissä, enkä muista moista ryysistä. Nuorisomme on turmeltunut, pilaavat tuolla mukamas niin eläytyvällä tyylillä sekä oman että muiden katselunautinnon.
Tai sitten minä olen jo liian vanha tähän paskaan.

Olihan toki vähintään puolet ajasta siinä eturivissä ollessa rauhallisempaakin tai minulla tukeva ote aidasta. Joten herkistelläkin ehdin.

Kolmen viimeisen biisin aikana kuitenkin hellitin ja onnistuin pyrkimään taaksepäin, tarkoituksena käyttää pienoiskiikariani. Ensin tuntui että virhe, eihän ihmisten päiden ja heiluvien käsien yli mitään nähnyt kiikarillakaan. Sitten löysin vähän avaramman paikan ja siitä sentään kiikarilla jotain näki, ja ne isot näyttötaulut myös tietysti. Lisäksi Angusta sillä nostolavalla ei olisi nähnyt tauluista tai eturivistä ollenkaan, joten hyvä että silloin lähdin. Ilotulituksenkin lopuksi näki parhaiten kauempaa, tuskin lavan edestä ollenkaan.

Tästedes hankin vain istumapaikkoja, se vanhuus..

-Ekä lämppäribändi (se suomalainen, mikälie) oli paskoja synkkäuho-poseeraajia, toka (unohdin jo) irlantilainen bluesakti sentään varsin hyvä
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Onslow

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Gat kirjoitti:
Tästedes hankin vain istumapaikkoja, se vanhuus..
Jeh. Kenttäpaikat on nuorisoa varten. Vanhukset istuvat katsomossa ja relaavat olutta juoden.

Miltä muuten alun intro näytti ja kuulosti Suomen valoisissa olosuhteissa? Hallikeikalla ollessani intro oli melkoisen vakuuttava. Housun lahkeet heilui ja tärisi bassojytkeestä hallin takimmaiselle seinälle saakka.
Viimeksi muokannut Onslow, 25.06.2009 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:Tästedes hankin vain istumapaikkoja, se vanhuus..
Tätä olen suosinut jo pidemmän aikaa.
Onslow kirjoitti:Miltä muuten alun intro näytti ja kuulosti Suomen valoisissa olosuhteissa?
No jutisihän sekin kivasti, mutta pikkuisen ne puntitkin tärisi yhden biisin aikana (tosin unohdin minkä).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Näyttikö Angus Young persettä lavalla? Niin se tapasi tehdä vielä ainakin 80-luvulla. :perse: :perse: :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

AC/DC Stadikalla

Ei sytyttänyt. Uuden levyn biisien soidessa yleisö sytytteli tupakkejaan ja haukotteli. Lisäksi settiin jostain kumman syystä mahtuu vuodesta toiseen paskarallatukset "Whole lotta Rosie" ja "She's got the jack" jotka eivät vaan toimi; toinen jopa eiskan mittapuulla liian puuduttavaa perusrokkia ja toinen jonninjoutava bluesrenkutus joka ei ole rok. Vetäydyin vikan puolituntisen alussa kauemmaksi päästäkseni alueelta pois ennen ruuhkaa ja lähdinkin lopulta kesken keikan Anguksen alettua veivaamaan tuskastuttavaa sooloaan. Meininki oli kovasti erilainen kuin pari viikkoa sitten Mötley Cruen keikalla, jossa oli maailmanlopun meininki; tämän keikan meininki oli kaukaa maailmanlopun jälkeen. Olisi pitänyt myydä omakin lippu jollekin gattacalle.

Erityismaininta Stadikan wc-järjestelyille: kusiputkaan sai jonottaa paljon kauemmin kuin itse keikalle.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Gat »

ONSLOW:
Ottaisit tuon ylileveän kuvan pois. Tai pienennä sitä.
Täällä levittää tekstirivitkin, muuttuvat vaikealukuisiksi.
SikaMika kirjoitti:AC/DC Stadikalla

Ei sytyttänyt.

:shock: :shock: :shock:
Pyhäinhäväistystä!
Mahdatko koskaan olla Uskossa ollutkaan? :paavi:

Sen verran myönnän, että AC/DC:n konsertit (ainakin nämä kolme joissa
olen ollut ja videoidut) ovat aina samanlaisia. Anguksen strippaus,
helvetinkello, tykit. Eikä suoraa kontaktia yleisöön juuri ole. Mutta se on
se tyyli, ja mitäs sitä hyvää muuttamaan.
SikaMika kirjoitti: Uuden levyn biisien soidessa yleisö sytytteli tupakkejaan ja haukotteli. .

Onhan se aina niin, että fanit innostuvat enemmän vanhoista
hiteistä. Minusta nuo uudet kuulostivat livenä hyviltä, elävää melodiaa.
SikaMika kirjoitti: Lisäksi settiin jostain kumman syystä mahtuu vuodesta toiseen
paskarallatukset "Whole lotta Rosie" ja "She's got the jack" jotka eivät
vaan toimi; toinen jopa eiskan mittapuulla liian puuduttavaa perusrokkia
ja toinen jonninjoutava bluesrenkutus joka ei ole rok. .

No kato, Whole Lotta Rosie antaa syyn täyttää se jättimäinen Lihava Nainen -ilmapallo.
Ja She's got the jack antaa syyn poimia naisyleisöä monitoreihin.
Tällä kertaa kukaan misu ei näyttänyt keskisormea. kuten viimeksi.

Itse kaipaisin live-esityksiin myös AC/DC:n ainoaa balladia: "Crapsody In Blue".
Joka siis kertoo satiaisten saamisesta.
SikaMika kirjoitti: lähdinkin lopulta kesken keikan Anguksen alettua veivaamaan tuskastuttavaa sooloaan. .

:shock: Mutta Anguksen soolohan on Se juttu! Irrallinen biiseistä, mutta
yleisö odottaa Anguksen näyttävän, että on kitarajumala. Tälläkin kertaa
todisti sen, ja taas kerran konsertin loppupuolella, hikisenä ja varmasti väsyneenä.
Joo, Angus on Jumala.
SikaMika kirjoitti: Meininki oli kovasti erilainen kuin pari viikkoa sitten Mötley Cruen
keikalla, jossa oli maailmanlopun meininki; tämän keikan meininki oli
kaukaa maailmanlopun jälkeen. .
Mötley Crue? Tsiisus. What a load of shit.
Siellä missä minä seisoin AC/DC:n konsertissa, siis eturivissä aidassa
henkeni kaupalla roikkuen, yleisö oli ihan liiankin täpinöissään.
Olen minä ennenkin ollut konserteissa eturivissä tai toisessa rivissä, mutta
vastaavaa järjetöntä hillumista en ole ennen kokenut. Ihan vituttavuuteen asti.
Minä olen virkaiältäni varmasti vanhempi ja varmaan kovempikin fani kuin ne nuorisoidiootit,
ja tuntuu etteikö sitä vähemmälläkin riehunnalla uskottaisi, että ihailee AC/DC:tä. Ja esimerkiksi keskittyisi esitykseen
enemmän kuin oman ekstaasin ilmaisemiseen.
SikaMika kirjoitti: Olisi pitänyt myydä omakin lippu jollekin gattacalle..
Olisit antanut ilmaiseksi. Sinä et ole AC/DC:n arvoinen!

----
Niin ja kyselyihin:
Jos "introlla" tarkoitetaan sitä alun animaatiota, niin näkyihän se, tosin ei kovin kirkkaana.
Sadat valonheittimet taas menivät valoisassa kesäillassa ihan hukkaan.
Soitossa volyymia riitti niin paljon, että kädessä pitämäni (olisi varmasti päästä tippunut pogoilijoiden sekaan)
uusi AC/DC-lippalakkikin värisi ja toimi ylimääräisenä korvana. Miksauksessa taas tuntui Brian Johnssonin
ääni olevan liian hiljaisella levytyksiin verraten.. Voi tosin johtua omasta
kuulostani, korvatulpistani tai että olin niin lähellä.
Angus ei valitettavasti ole aikoihin näyttänyt persettä, vain alushousut.
Minäkin olen nähnyt Anguksen perseen vain jollain Donington-videolla. Sääli.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Lisäksi settiin jostain kumman syystä mahtuu vuodesta toiseen
paskarallatukset "Whole lotta Rosie" ja "She's got the jack" jotka eivät
vaan toimi; toinen jopa eiskan mittapuulla liian puuduttavaa perusrokkia
ja toinen jonninjoutava bluesrenkutus joka ei ole rok. .

No kato, Whole Lotta Rosie antaa syyn täyttää se jättimäinen Lihava Nainen -ilmapallo.
Ja She's got the jack antaa syyn poimia naisyleisöä monitoreihin.
Tällä kertaa kukaan misu ei näyttänyt keskisormea. kuten viimeksi.
Kukin täplää tyylillään. Meikäläiselle nuo kyseiset rallit olivat keikan odotetuinta antia. Myönnettäköön, että näihin olisi tarvittu mikinvarteen alkuperäistä antisankaria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tuska


Gojira toimi. Ei livenä yhtä kova kuin levyllä mutta silti. Illan paras setti, älytöntä että bändi on rankattu pahnan pohjimmaiseksi ja soittaa ekana jo klo. 14.45. Loput oli enemmän tai vähemmän paskaa, en olisi koskaan vaivautunut paikalle Omalla Rahalla. Lama on tulossa. Asuntojen hinnat laskee. Pertti on oikeassa. Pelottaa...
Nehemiah James

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

BB King @ Jäähalli
Ana Popovic @ Jäähalli

Keikan aikana tuli mieleen Buddy Guyn tulkitsema siivu jos sanat menevät kutakuinkin näin; I’m an old man now, can’t do things I used to do. Mutta onneksi olen BB:n nähnyt myös hyvässä vedossa ja tässä välikautenakin pari kertaa - silloin kun Lucille sai vielä kyytiä. Keikalla sattui erittäin ikävä välikohtaus jossa joku peri suomalainen urpo hirveissä tappokaadoissa kävelee lavan eteen ja ilmoittaa BB:lle ettei nauti keikasta. BB ottaa silminnähden ja tuntuvasti itseensä ja se vaikuttaa keikan loppukulkuun. Häpeä sinä saatanan suomalainen juopposika!! Noin muuten tarjolla oli enemmänkin nostalgiaa ja hyvää BB –läppää biisien välissä. Vaikka soitanta ei enää suju kuin ennen (mies on 83v), niin show on edelleen tsekkaamisen arvoinen. Hyvä mieli jäi ja sehän on pääasia.

Mutta se Ana. Oi Ana. Musta tuntuu että mä olen kaukorakastunut. Vituttaa ihan vitusti, että vasta tänään hiffasin nartun heittäneen jatkot Dantessa. VOI VITTU!!!! Se musiikki, se ääni, se olemus…
aimohaiku

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

^

Tarkoitus oli saapua paikalle, mutta koti voitti. Seuraavalla kerralla sitten. Huikeaa musiikkia. :)
bedlam

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ai niin, Faith No More kuukausi sitten. Meni aikas lähelle kärkipäätä top-keikoissa.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bumtsibum kaikki oululaiset ja oulunmieliset!

Ensi viikonloppuna on näemmä Jalometalli, ja koska kaverin samalle ajankohdalle suunnittelemat polttarit siirtyivät tulevaisuuteen, niin saattaisin ehkä melkein olla vaivautumassa paikalle.

Kysymys kuuluu: oletko suostuvainen majoittamaan sisäsiistin (1 tai 1+1) rockväen kortteeriisi? Majapaikkaasi tarvittaisiin vain yöpymisiin, muu aika menisi kaupungilla ja festivaalialueella kohkatessa. What say you?
Suosituksia voi kysellä Bedlamilta paitsi jos majoittaja on juuri hän tai varsinkin silloin.
bedlam

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Parahin SikaMika.

Kiitos viestistäsi. Näillänäkymin ainakin kolme vierasta meille jalometelin ajaksi on jo majoittumassa, jotenka pitää tuota asiaa vielä tarkistella eri näkökulmista hienovaraisesti tsiigaillen. Jos enempi vieraita tuolta kotopuolesta vielä tulee, niin aikas ahtaaksi menee. Neitivieraamme varmaan haluaisi vierashuoneen omaan käyttöönsä poissa sioilta ja muulta röhinältä.

Meiltä on nykyään sellanen vajaa 10 km keskustaan, joka kannattaa sekin huomioida etukäteen.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ojoojoojoo. Tarkennuksena ja täsmennyksenä, että olisin tulossa yksin.
elco

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja elco »

SikaMika kirjoitti:Majapaikkaasi tarvittaisiin vain yöpymisiin, muu aika menisi kaupungilla ja festivaalialueella kohkatessa. What say you?
Niin. Onhan siinä tietty komedia-arvo, kun nurkissa pyörii spiidillä ja/tai kossulla överit vetänyttä Aku Ankkaa muistuttava hahmo, joka pokaa ja/tai vetää turpaan naapurin rouvaa ja/tai herraa.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

elco kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Majapaikkaasi tarvittaisiin vain yöpymisiin, muu aika menisi kaupungilla ja festivaalialueella kohkatessa. What say you?
Niin. Onhan siinä tietty komedia-arvo, kun nurkissa pyörii spiidillä ja/tai kossulla överit vetänyttä Aku Ankkaa muistuttava hahmo, joka pokaa ja/tai vetää turpaan naapurin rouvaa ja/tai herraa.
Noh noh, eipä maalailla pieruja seinille; noin ei ole käynyt enää moneen päivään.

Katseli juuri majoitus- sekä transportaatiovaihtoehtoja Ouluun. Kahden henhen hotellihuoneessa ytimessä hinta olisi ~140€/hlö/2 yötä sisältäen festarilipun (60€). Eli ei paha, jos siis kaksi hlöä matkassa. Yksiö irtoaa reilulla parilla sadalla.
Transportaatio ei paljon Valtion sosialistisia Rautateitä imartele. Normijamppa maksaisi menopaluusta junalla ~150€ ja lentäen 135€. Itse saisin junamatkan puoleen hintaan, mutta matkoihin kuluisi heittämällä yli puoli vuorokautta. Auto olisi kaikista halvin, mutta siihen optioon tarvittaisiin a) auto ja b) kuski. Pahalta näyttää.
bedlam

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Miasma-lehti järjestää jonku bussimatkan, kyydit Helsingistä, majoitus ja liput yhteensä 199e. Se vaan, että on täyteen vissiin buukattu. Kannattaa kysästä peruutuspaikkoja.
bedlam

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Täältä löytys yks peruutuspaikka: http://lauta.imperiumi.net/viewtopic.php?f=18&t=32733
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bedlam kirjoitti:Täältä löytys yks peruutuspaikka: http://lauta.imperiumi.net/viewtopic.php?f=18&t=32733
Meni jo, ja se oli Tampereelta/Turuust.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Nitroforce9 @Lepakkomies.


Duunikaverin, tuon levottoman ja pitkätukkaisen poliisin (tunnetaan töissä nimeämänäni "laulavana salapoliisina") orkesteri. Rentoa perusrokkia, kundit osaa soittaa, laulaa ja esiintyä. Seuraava stadin keikka 15.10 Semifinalissa, menkää sinne hus hus.
SikaMika

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vesku Loiri @ Savoy

Ihan jees. Tunnelma oli hartaampi kuin perus rokkikonsertissa, mikä toimi vaihteeksi hyvin; sedät ei jaksa aina heilua. Kuten pelkäsinki, setti sisälsi lähes pelkästään joululauluja, mutta kyllähän ukko, vaikkei mikään virtuoosimainen laulumies olekaan, osaa tulkita. Jäi hyvä fiilis keikasta. Kovasti oli kyllä pöhöttyneen ja huonohkokuntoisen näköinen, toivottavasti näkee vielä useamman joulun. Tahtoisin päästä vielä todentamaan "omaakin" tuotantoansa, Eino Leinoa ja kasariysäri-tulkintojaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Airbourne @ Nosturi

Ilman pienintäkään pelkoa voin sanoa ettei millään keikalla ole vituttanut näin paljoa.

Lämppäri, Taking dawn, ei nyt ollut oikein mistään kotoisin ja laulajakin taisi menettää äänensä tokassa biisissä, mutta mitäpä tuosta kun oli penkki ja olut.

Mutta sitten alkoi itse keikka. Aivan jumalattoman hienoa soitantoa ja meninki oli mahtava, olihan tupa täynnä. Mutta sitten alkoi vitutus, jotain helvetin auringonvalolamppuja oli niin perkeleesti ja niitä piti räpyttää kokoajan. Yli puolet keikasta meni silmät kiinni ja yli 10 sekunnin poltoissa oli käännyttävä selin kun valo sattui luomienkin läpi. Mukana oli myös strobot, mutta ne eivät haitanneet yhtään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Chap

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja Chap »

AC/DC

Plussat: 100 000 ihmistä ja todella hyvä meininki, upeat puitteet

Miinukset: kolea sää, bändin jäsenet näyttivät kyllä todella vanhoilta (johtunee siitä, että ovat todella vanhoja), mikä IMHO söi heidän uskottavuuttaan

Kohokohdat: Thunderstruck, Highway to Hell

Flopit: The Jack ja Angus Youngin strippaussoolo biisin aikana (voihan myötähäpeä)
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kävin keikalla

Viesti Kirjoittaja nexie »

Rufus Wainwright tyydytti minut näköjään paremmin kuin HS:n toimittajan.

:h:
Don't Panic!
Vastaa Viestiin