Pitäisikö Iken erota virastaan?

Yleinen lätinä jä kitinä

Ike

hänen pitäisi itse erota
2
8%
hänet tulisi erottaa
4
16%
hänen tulisi jatkaa toimessaan
19
76%
 
Ääniä yhteensä: 25

Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Aha, päivän saldo täytynee saada katettua: Pertti, sinä olet idiootti. Mikä demoni sisälläsi saa sinut tekemään näin urpoja yleistyksiä?
Don't Panic!
prosessi

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nexie kirjoitti:Aha, päivän saldo täytynee saada katettua: Pertti, sinä olet idiootti. Mikä demoni sisälläsi saa sinut tekemään näin urpoja yleistyksiä?
Ehkä se oli aprillipila?
Pyry-Matias

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

prosessi kirjoitti:
nexie kirjoitti:Aha, päivän saldo täytynee saada katettua: Pertti, sinä olet idiootti. Mikä demoni sisälläsi saa sinut tekemään näin urpoja yleistyksiä?
Ehkä se oli aprillipila?
Pertin syntymä?
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
nexie kirjoitti:Aha, päivän saldo täytynee saada katettua: Pertti, sinä olet idiootti. Mikä demoni sisälläsi saa sinut tekemään näin urpoja yleistyksiä?
Ehkä se oli aprillipila?
Pertin syntymä?
Jumakauta! :shock:

Ei se ole kuka tahansa Pertti, vielä vähemmän Mäkimaa. Sehän on Keinonen! Keinosen nimipäivä...
NuoriDaavid

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti: Pertti, sinä olet idiootti
Kuulostaisi iskevältä elokuvan nimeltä.

Jim Carrey pääosasassa?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja nexie »

NuoriDaavid kirjoitti:
Jim Carrey pääosasassa?
Nääh, sillä on ollut pari hyvääkin vetoa, ei voi tuhlata tähän. Jope?
Don't Panic!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ymmärrän erottamisen oikein hyvin, en tekstiviestien vuoksi vaan siksi, että Ike a) petti aiemmin antamansa lupauksen olla toilailematta toistamiseen, ja b) valehteli ja kiemurteli asian tultua ilmi. Molemmat aivan liian suuren luokan virheitä, etenkin kun kuvittelisin että kokoomuksessa tavoitellaan avointa, konstailematonta ja luotettavaa julkisuuskuvaa. Ike nyt vain ei siihen kuvaan sovi.

Tekstiviesteily tekona sinänsä tuskin on mitenkään pahempaa kuin mihin useat muut kollegat mitä todennäköisimmin ovat syyllistyneet, mutta sekään ei oikein riitä perustelemaan miksi moisesta töppäilystä tulisi päästä kuiville seuraamuksitta. Plussa tilanteessa on lisäksi se, että Katainen uskalsi näyttää vanhemmalle äijälle kaapin paikan, ja se, että tilalle saatiin omasta mielestäni selvästi mielenkiintoisempi (siis nimenomaan poliittisesti eikä yksityiselämän töppäilyjen vuoksi mielenkiintoinen) ja jo siksikin myös parempi ulkoministeri.
NuoriDaavid

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nexie kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Jim Carrey pääosasassa?
Nääh, sillä on ollut pari hyvääkin vetoa, ei voi tuhlata tähän. Jope?
Öö.. menee sitten liikaa tuonne puskafarssin puolelle. Toki Carreyn elokuvatkin ovat pitkälti puskafarsseja isolla rahalla toteutettuna.

Miten olisi Woody Allenin Zeligin tyylinen pseudodokumentti? Alkaisi Pertin lapsuudesta 1970-luvun suomessa.
NegaDuck

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Salaliittohörhönä uskon tietysti että tämäkin Ike-jupakka on vain punainen vaate, jolla kansan huomio viedään pois todellisista verhon takana tapahtuvista kähminnöistä ja rahainkavalluksista. Ikeäkin odottaa eron jälkeen varmaan timantein kirjailtu kultainen kädenpuristus jonka turvin hän voi viettää loppuikänsä aurinkorannoilla bikinitytöille viestitellen.
Edith

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tässä ei nyt pitänyt käydä ollenkaan näin, mutta mulla on Ikeä surku.
Pyry-Matias

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Edith kirjoitti:Tässä ei nyt pitänyt käydä ollenkaan näin, mutta mulla on Ikeä surku.
Joojoo, mutta kun kokoomus voitti ja Katainen voitti. Ja Stubb kans.
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:kun kokoomus voitti ja Katainen voitti. Ja Stubb kans.
En mä kyllä näe miten kokoomus voitti. Osa on sitä mieltä, että olisi pitänyt erottaa aikaa sitten ja yhdistää koko hölmöilyn puolueeseen. Osa taas on sitä mieltä, että Kanervaa ei olisi pitänyt erottaa. En tiedä kuinka moni on oikeasti tyytyväinen mihinkään muuhun kuin siihen että tuo sählinki loppui vihdoin.
Rouva Pupu

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:kun kokoomus voitti ja Katainen voitti. Ja Stubb kans.
En mä kyllä näe miten kokoomus voitti. Osa on sitä mieltä, että olisi pitänyt erottaa aikaa sitten ja yhdistää koko hölmöilyn puolueeseen. Osa taas on sitä mieltä, että Kanervaa ei olisi pitänyt erottaa. En tiedä kuinka moni on oikeasti tyytyväinen mihinkään muuhun kuin siihen että tuo sählinki loppui vihdoin.
No kun loppuiskin. Kiinnostaisi muutkin tapahtumat.
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:No kun loppuiskin. Kiinnostaisi muutkin tapahtumat.
No eiköhän se. Nyt poliittiset toimittajat siirtyy haukkana seuraamaan Stubbin otteita ja keltaiset lehdet kirjoittaa korkeintaan enää Tukiaisen "en halunnut julkisuuta" ja "koirani kuoli" -läppiä. Toivottavasti.
Pyry-Matias

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tix kirjoitti:En mä kyllä näe miten kokoomus voitti.
Mä näen tässä tarpeetonta kunnian tavoittelua ja kaksinaismoralismia. Kärsimättömyyttä.

Tosin, olen vain lehtitietojen varassa. Ehkei kaikkea, läheskään, ole kerrottu.
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:Mä näen tässä tarpeetonta kunnian tavoittelua ja kaksinaismoralismia. Kärsimättömyyttä.

Tosin, olen vain lehtitietojen varassa. Ehkei kaikkea, läheskään, ole kerrottu.
Mä näen puolueen jonka imago kärsi valehtelevan tomppelin takia. Itse teon takia Ikeä ei olisi potkittu, mutta se jatkuva valhettelu.. jos aikoo valhetella, siitä ei pidä jäädä kiinni. Varsinkaan monta kertaa peräkkäin.
NuoriDaavid

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:Tässä ei nyt pitänyt käydä ollenkaan näin, mutta mulla on Ikeä surku.
Mulla oli eilen kanssa ensimmäinen ajatus sääli Ikeä kohtaan, kun erottaminen tuli tietoon.

Sitten yritin psyykata itseäni ajattelemalla, että itsehän se on tämän sopan keittänyt.

Lisäksi kun Kataiselle vuosi sitten oli luvannut, että tällainen ei toistu, niin erottaminen oli oikeutettua.
elco

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
nexie kirjoitti: Pertti, sinä olet idiootti
Kuulostaisi iskevältä elokuvan nimeltä.

Jim Carrey pääosasassa?
Jimbo taitaa olla liian kallis. Eddie Murphy, Chris Rock tai Arsenio Hall.

Oheistan tähän salaisen käsikirjoitustiivistelmän, jonka olen saanut käsiini suoraan Bollywoodista.

Tragikomedia nuoreen maalaistolloon kylvetyistä nais-, muukalais- ja kaupunkilaisvihan siemenistä. Pertin hämmennys ympäröivän maailman kirkuvista epäkohdista ajaa hänet tuomiopäivän profeetaksi markkinatalouden iskiessä Perttiparkaa raivolla vastapalloon. Maaseudun heinähatun kohtaanto urbanisaation kanssa aiheuttaa mojovia kommelluksia, mutta sisäistä paloa ei voi sammuttaa muu kuin asuntojen hintojen romahdus. Ja rakkaus.
Viimeksi muokannut elco, 02.04.2008 9:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siinä missä Kanervan ja Väyrysen tulo hallitukseen oli raikas tuulahdus Kekkoslovakiasta, on Stubb (jos nyt sitten uusi ulkoministeri on) ainakin tätä päivää - vaikka yllättävän yksinkertaiselta vaikuttaakin, kuten muutkin kykypuolueen näkyvimmät hahmot.
Yksi Stubbin suurimmista ongelmista taitaa olla, että hän ei osaa vastata kysymyksiin. Lehtijututkin hänestä antavat aivan erilaisen kuvan kuin livenä kuuleminen niin, ettei kukaan muu yritä selittää hänen ajatuksiaan tai kuvittele poimivansa pääpointteja oikein hänen jutuistaan. Kun hän saa puhua vapaasti, ei yksinkertaisuudesta näy jälkeäkään, mutta kysyjän ajatusmaailmaan mukautuminen vaikuttaa hänelle hyvin vaikealta. Vaikken olekaan kovin monesta asiasta samaa mieltä Stubbin kanssa, en silti missään nimessä väittäisi häntä yksinkertaiseksi.
Tämä yllättää. Vaikka Stubb lieneekin maailmankatsomukseltaan aika kaukana minun arvoistani, olen kuitenkin - ehkä pienin osin jopa samansukuisen taustan kautta - aika usein tavoittavinani hänestä näkemyksiä ja suhtautumistapoja, jotka koen hyvin tutuiksi ja oikeastaan ihan kannatettaviksi. Olen varma, että olisin hänen kanssaan helposti samalla aaltopituudella työelämässä, mitä ei voi sanoa monestakaan politiikan veteraanista. Mutta Stubb ei tunnu tekevän hyviäkään pointtejaan kovin hienosyisesti tai kiinnostavasti, ja usein hänestä jääkin hieman yli-innostuneen touhottajan kuva. Siis nimenomaan yksinkertaisen sellaisen.
Olen nyt kuulkaas oikein miettinyt tätä Stubb-asiaa. Siis tyyppihän on oikein edustava, erittäin kielitaitoinen, tulee vahvasta akateemisesta tutkijataustasta ja on julkaissut tieteellisen vertaisarvioinnin läpikäymää analyysia esim. EU-politiikasta aika lailla.

Ehkä - yleisen kokoomusennakkoluulon lisäksi - minua siis vaivaa vain kaksi asiaa: Ensinnäkin, vaikka Stubbin suomessa ei ruotsinkielistä korostusta kuulekaan, jopa tv-haastatteluissa hänen suomensa on kuitenkin aika lailla puhekielisempää ja yksinkertaisempaa kuin yleensä tutkijoilla tai ministeritason poliitikoilla. Tietysti tämä saattaa antaa hänestä kansanomaisemman ja helpommin lähestyttävän kuvan - mutta myös juuri tuon hieman yksinkertaisen vaikutelman (koska siis aksentistaan ei mitään vierautta kuulu). Englanniksi hän on minusta jopa vakuuttavampi, ja varmaan myös ruotsiksi tai jopa ranskaksi. Toiseksi, ainakin tähän asti hän on kunnostautunut (tosin tämä voi olla pääasiassa median luoma mielikuva eikä todellinen tilanne) pikemminkin jonkinlaisena pikkuasioista räksyttävänä temppuilijana kuin syvällisempänä linjanvetäjänä, joka sopisi paremmin professorin tai ministerin profiiliin.

Joka tapauksessa, loppujen lopuksi uskoisin tämän hieman pakotetun sukupolvenvaihdoksen kokoomuksen näkyvimmissä paikoissa olevan pidemmällä aikavälillä vain eduksi puolueelle. Ja vaikka kokoomusta vastustankin, en voi pitää tätä valitettavana, sillä jotenkin koen tämän uuden, kansainvälisesti kouluttautuneen polven kuitenkin luotettavammaksi kuin ikiaikaisen äijäkaartin - oli puhe sitten kokoomuksen dinosauruksista, kepun patavanhoillisesta isäntäosastosta tai vaikkapa demarien ay-jyristä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Uskon Stubbin valinnan olevan hyödyksi kokoomukselle. Uskoakseni hän vetää ääni rkp:stä ja tuo nuoria äänestäjiä.

Viime vaaleissa nähtiin, että porukka tällä hetkellä haluaa samaistua menestyjiin.

Toki, jos lama iskee, niin silloin tilanne saattaa muuttua.

Hesarin anal-yysin mukaan Stubbin ainoa heikkous on itsevarmuus, jota suomessa ei ole totuttu näyttämään.
prosessi

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Englanniksi hän on minusta jopa vakuuttavampi, ja varmaan myös ruotsiksi tai jopa ranskaksi.
Tuo saattaa tosiaan vaikuttaa asiaan, sillä se minun kuulemani kerrassaan loistava pitkä esiintyminen tapahtui tietenkin ruotsiksi, ja nuo hankaluudet kysymyksiin vastaamisten suhteen taas ovat ilmenneet telkkarissa suomeksi kysyttyjen kysymysten yhteydessä.
Toiseksi, ainakin tähän asti hän on kunnostautunut (tosin tämä voi olla pääasiassa median luoma mielikuva eikä todellinen tilanne) pikemminkin jonkinlaisena pikkuasioista räksyttävänä temppuilijana kuin syvällisempänä linjanvetäjänä, joka sopisi paremmin professorin tai ministerin profiiliin.
Tämä kommentti taas tuo mieleen erään huvittavan ilmiön, nimittäin ainakin omista tekemisistäni töissä olen huomannut, että mitä paremmin työni olen tehnyt, sitä enemmän kritiikkiä siihen kohdistuu. Aivan kuin kritisoijat haluaisivat saada osan "kunniasta" auttamalla parantamaan lopputulosta vielä vähän. Ajan- tai keskittymiskyvyn puutteen takia puolihuolimattomasti tehdyt työt taas järjestään kelpaavat sellaisenaan, mikä on hieman huolestuttava ilmiö. Vähän samalla tavalla Stubbilta kaivataan kovinkin syvällisiä linjanvetoja, kun taas suurin osa poliitikoista saa olla vaikka tekemättä yhtään mitään julkisuudessa näkyvää, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään huomiota. Median ongelma Stubbin suhteen taitaa olla se, ettei Stubb kerro sille asioita syvällisesti, jälleen kerran ehkä lähinnä muiden ihmisten aliarviointisyistä.
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Hesarin anal-yysin mukaan Stubbin ainoa heikkous on itsevarmuus, jota suomessa ei ole totuttu näyttämään.
Minusta hän on tuossa ministeriyttä koskevassa asiassa ollut yllättävänkin nöyrää poikaa lausunnoissaan. Taitaa itsekin tunnustaa, että on mukavuusalueensa ulkopuolella. Ei käy kateeksi, kesken kauden on todella vaikea lähteä moiseen ilman kokemusta.
NuoriDaavid

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Hesarin anal-yysin mukaan Stubbin ainoa heikkous on itsevarmuus, jota suomessa ei ole totuttu näyttämään.
Minusta hän on tuossa ministeriyttä koskevassa asiassa ollut yllättävänkin nöyrää poikaa lausunnoissaan. Taitaa itsekin tunnustaa, että on mukavuusalueensa ulkopuolella. Ei käy kateeksi, kesken kauden on todella vaikea lähteä moiseen ilman kokemusta.
Joo, fiksusti on esiintynyt. Ennustan Stubbille loistavaa tulevaisuutta. Ainoa riski on, löytyykö jostain natsiorgiavideoita tjsp.

Ps. Mitenkähän mahtaa perhe-elämä kukoistaa. Uraohjus vaimo ja kaksi pientä lasta, ja isi kiertää maapalloa. Ei ole helppoa.
Tix

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Joo, fiksusti on esiintynyt. Ennustan Stubbille loistavaa tulevaisuutta. Ainoa riski on, löytyykö jostain natsiorgiavideoita tjsp.

Ps. Mitenkähän mahtaa perhe-elämä kukoistaa. Uraohjus vaimo ja kaksi pientä lasta, ja isi kiertää maapalloa. Ei ole helppoa.
No, ainahan lapset voi laittaa Max Mosleynkin käyttämään päivähoitolaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö Iken erota virastaan?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tix kirjoitti:
No, ainahan lapset voi laittaa Max Mosleynkin käyttämään päivähoitolaan.
Saako udella? (Saan!)

Taidat tykätä tosta nimestä Max Mosley? :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin